Mickie schreef:MARC_S schreef:crutz schreef:grappig om te lezen Marc....jullie waren vroeger redelijk anti-bench
Al doende leert men
Regelmatig ben ik verbaasd/geamuseerd om wat jij en Martijn schrijven (dat bedoel ik niet vervelend hoor

)
Hoe vast jullie vroeger overtuigd waren van bepaalde dingen (benchgebruik, 2 teven bij elkaar, niet op de bank, pup laten spelen met vreemde honden), zo genuanceerd en 'anders' is het nu in de praktijk met Eva.
Al doende leer je blijkbaar een hele hoop

Je haalt er wel het een en ander bij waar ik nooit problemen mee gehad heb hoor

De honden hebben hier altijd op de bank gelegen. Zelfs bij mijn ouders lagen ze op de bank. Alleen mijn vorige hond mocht dat niet omdat ze heel dominant was. Dan had ik geen bezoek meer kunnen krijgen want die liet echt niet met zich sollen op haar ligplaats. Zij wilde ook niet op de bank toen ik besloten had dat het bij mij in huis wel mocht. Dan werd ze helemaal gestressed omdat dat zo goed was afgeleerd in het vorige huis waar ze woonde.
Pups heb ik altijd laten spelen met vreemde honden. Hoe kan je zo'n beestje anders sociaal maken?

Wel let ik goed op met welke honden. Liefst reuen en liefst bekende honden. Ik denk dat je op dat ene voorval doelt. Dat was echt buiten mijn controle omdat ik minimaal 150 meter van die honden weg was en ze dus los spelend op ons strandje liepen. Het is hier elke dag speelkwartier met de honden die komen wandelen

Ik sta daar inderdaad niet elke dag tussen. Maar ik wil wel een hond die met andere honden kan omgaan als we er een tegenkomen.
Met Dapper en Cleo gingen we ook wel regelmatig even naar het park hoor.
Cleo met Wolf
Cleo met vriendje in Amsterdamse park
Dapper en Cleo met vriendinnetje.
Twee teven van verschillende rassen en met een leeftijdsverschil van enkele jaren heb ik ook niet echt een probleem gevonden zelf. Mits je weet waar je aan begint en ook de ruimte en tijd hebt ze evt te scheiden mocht het toch verkeerd gaan. Niet werken en geen groot huis hebben en dan herplaatsen als het mis gaat. De rassen die wij hebben zijn van nature erg geschikt om met meerdere teven te leven.
Die bench is inderdaad een enorm verschil met hoe ik er eerst over dacht. Toch heb ik bv Noor en veel andere benchgebruikers er nooit op aangevallen. Hier zit er ook geen hond in de bench zonder toezicht voor meer dan 1,5 - 2 uur. Ik verbaas me ook over hoe graag ze erin zit en gaat. Was dat anders geweest dan was dat ding al weg. Ik heb hem genomen puur om de honden samen te krijgen. Voor geen goud gooi ik een pup van 8 weken de hele nacht bij 2 honden die haar nog niet kennen. :N: Onder toezicht, prima, maar verder eerst wennen, dan zonder toezicht samen.
Ik vind de veranderingen zelf dus wel meevallen