Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb hier heel wat afgenegeerd, maar wel gedrag wat uit eindelijk uit zou doven omdat het niet zelfbelonend was. Het constant willen spelen van Marouck bv., het obsessief balletjes op schoot mikken...dat heb ik genegeerd.
Maar in mijn broekspijpen hangen en daardoor mijn broeken kapot maken, of mij tot bloedens toe bijten...nee, dat negeer ik niet. :wink:
Dat wil overigens ook niet zeggen dat ik mijn pup vliegles geef oid, maar ik maak ze wel duidelijk dat ik dat niet wil maar ander gedrag wel. :wink:
Bijten in mij mag niet, bijten in een bijtrol wel bv. :wink:

Het is niet zo omdat ik Marouck time-outs heb gegeven dat ze daarom geen stabiele hond zou zijn, volgens mij is ze dat namelijk wel. :wink: Ze heeft echter wel grenzen geleerd van wat ik goed vind en wat niet.

Ik vind kinderen en honden in die zin wel tot op zekere hoogte te vergelijken trouwens. :wink: Sterker nog, ik legde mijn kinderen met gedragsproblematieken uit hoe het werkte met mijn honden naar aanleiding van hun eigen ervaringen. :wink: Als zij druk werden, verloren zij hun grenzen uit het oog en ging het sneller mis, ze kregen ruzie, deden elkaar pijn of zichzelf. Ze werden ook moeilijker bereikbaar.
Als mijn honden te druk worden gebeurt hetzelfde. Ze gaan over een grens heen, doen bv. een ander per ongeluk pijn of vliegen elkaar in de haren.
In beide gevallen werkte een time out om rustig te worden prima, even in een prikkelarme omgeving tot rust komen. :wink: Bij de kinderen was dat bv. even op een stoel zitten, met de rug naar de prikkels (andere kinderen) toe...bij Marouck door haar even in de bench te zetten, waar ze niets zag en er dus weinig prikkels waren. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef: Mijn verwijzing naar een hond van Estelle is simpelweg om aan te geven dat iedereen wel wat heeft met z'n hond en dat het heel makkelijk is om daar even een oordeel over uit te spreken, wat zij zelf heel fijntjes mbt mij doet: dat je wel volslagen idioot moet zijn om op de trap te gaan zitten.
Ik zeg niet dat je een idioot bent als je wel op de trap gaat zitten. Ik zou er alleen niet voor kiezen. Omdat het punt 1 niet praktisch is met een klein kind en punt 2 omdat ik dan op een andere manier in zou grijpen.

Verder negeer ik hier ook heeeeel veel met met name Hera, soms werkt dat, soms niet en dan grijp ik in dmv correctie.
En ook ik heb hier vrolijke blije enthousiaste zelfverzkerde honden rondlopen hoor.

Wat hierboven ook al gezegd is; je kunt niet elke hond met elkaar vergelijken.
Als je de mechel van de buuf bijv. negeerde dan was dat een groot feest voor de hond dan ging ze zichzelf wel vermaken.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

zitten jullie hier nog te negeren en elkaar af te maken omdat je het net een puntje anders doet.
ongewenst gedrag negeren of straffen, en gewenst gedrag belonen.
is dat nou zo moeilijk?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

estelle schreef: Wat hierboven ook al gezegd is; je kunt niet elke hond met elkaar vergelijken.
Dat klopt ook. Negeren is hier echt een straf. Ze zoeken dan zuchtend hun mand op en wachten enigzins gespannen af tot ze weer mogen komen. Ik pas het ook zelden toe, misschien maakt het dan een grotere indruk :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zoek stok! schreef:Ik word heel verdrietig van topics die ik langs zie komen en verhalen die ik hoor waar pups (en ook volwassen honden) uuuuuren in benches zitten, dat raakt mij echt. En daarom heeft het woord bench inmiddels een wat nare bijsmaak voor mij. Dat ligt aan mij, dat weet ik.
Dat deel ben ik ook helemaal met je eens, Moonlight en Shadow kregen we als pup, zijn nooit in de bench geweest, Barfje ook niet, alle opvangers alleen om te eten :19:
Ik ben het volledig met je eens dat mensen grosso modo hun pup veel en veel te lang in de bench plempen en dat nog doodnormaal vinden ook :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef: heb het een paar quotes later uitgelegd... ze interesseren het hier geen hol als wij ze negeren, ze zijn nl. met meerdere honden waar ze dan hun plezier wel gaan halen...of door gaan met etteren...
Daarnaast heb ik het liefst zelfstandige honden omdat ze het ook alleen op moeten lossen met de pakwerker... :19:
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen zelfstandigheid en de bench :denken: daarmee beperk je een hond toch dus einde zelfstandigheid op dat moment lijkt me.

Orson was ook een drukke pup en de enigste beperking die wij hem daarin hebben opgelegd was een traphekje zodat hij niet op en af de trap kon hollen ,waar hij met een maand of 9 overigens zonder problemen overheen stapte :mrgreen: en uiteraard maande we hem soms tot kalmte of kreeg hij een time out.
Als hij bij de andere honden ging klieren ,dat was in principe altijd Tash ,dan wist zij hem ook wel zelf te vertellen dat ze geen zin meer had en haar manier was meestal veel duidelijker en effectiever dan de onze. :mrgreen:
Rio was een voorbeeldige pup en zo lief en rustig dat het ook absoluut niet nodig was.
Toen Rio alswel Micron nog pup waren was er altijd iemand van ons thuis dus dat was wel zo handig ,zeker gezien het verschil in formaat tussen onze honden.
Ik begrijp best wel dat een bench voor sommige bazen een hulpmidel kan zijn als je hond je zo tot wanhoop kan drijven of ter bescherming van zichzelf.
Wij hebben er met sommige opvangers en met eten gebruik van gemaakt in het verleden.
Aan de andere kant werden honden vroeger ook zonder bench groot gebracht en is het wel iets van de laatste tijd.
Mijn vriendin haar vader was politieagent en hun hadden thuis altijd herders daar zal ook best weleens een super druk exemplaar tussen hebben gezeten die even tijdelijk een time out moest krijgen.
Ik denk dat een hond dan weleens even in de gang,andere ,kamer ,schuur enz enz werd gezet.
In dat opzicht is de bench gewoon een vervanging daarvoor en heb ik met het juiste gebruik ervan ook absoluut geen moeite :wink:
Zelf kies ik er niet voor bij mijn honden ,ik moet er trouwens niet aan denken een paar van die joekels van kooien in mijn huis geschikt voor formaat Orson en Rio en bovendien is het voor hun niet nodig Ik zet ze even in een kamer apart of met mooi weer in de tuin als ze apart moeten.
Ze kunnen ook goed samen blijven zonder gekissebis ,ook met Micron erbij dus daar is het ook niet voor nodig.
Ook wisselen ze nogal eens van plaats als ze slapen ,zo begint Rio zijn nacht in de mand soms en ligt hij ´sochtends op de bank en Orson idem en dat zou een bench ze ook onmogelijk maken en daar zie ik ook geen reden toe.
Laatst gewijzigd door tineke op 05 apr 2008 06:38, 2 keer totaal gewijzigd.
tineke

alm@ schreef:
estelle schreef: Wat hierboven ook al gezegd is; je kunt niet elke hond met elkaar vergelijken.
Dat klopt ook. Negeren is hier echt een straf. Ze zoeken dan zuchtend hun mand op en wachten enigzins gespannen af tot ze weer mogen komen. Ik pas het ook zelden toe, misschien maakt het dan een grotere indruk :wink:
Hier maakt negeren ook veel indruk bij Orson ,Micron en Rio zijn er weer minder gevoelig voor daar moet je je punt soms wat meer kracht bij zetten :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tineke schreef:Als hij bij de andere honden ging klieren ,dat was in principe altijd Tash ,dan wist zij hem ook wel zelf te vertellen dat ze geen zin meer had en haar manier was meestal veel duidelijker en effectiever dan de onze. :mrgreen:

Ik begrijp best wel dat een bench voor sommige bazen een hulpmidel kan zijn als je hond je zo tot wanhoop kan drijven of ter bescherming van zichzelf.
Toen wij Hera kregen hadden we alleen Ghaya en Chello die dus niet op die manier corrigeerden dat Hera daar ook maar enigzins van onder de indruk was.
Dus je moet wel zo'n hond in huis hebben. Toen Chica hier kwam had ik Hera die dus heeeeeel duidelijk en met veel bombarie (vaak soms te hard) corrigeerde als het haar niet aanstond en als Chica zich bij 1 van de honden opdrong en te druk was.

Overigens hebben ze me nooit tot wanhoop gedreven hoor. Ja Woopy maar om hele andere dingen een paar jaar geleden.
:wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge schreef:Ik heb hier heel wat afgenegeerd, maar wel gedrag wat uit eindelijk uit zou doven omdat het niet zelfbelonend was. Het constant willen spelen van Marouck bv., het obsessief balletjes op schoot mikken...dat heb ik genegeerd.
Maar in mijn broekspijpen hangen en daardoor mijn broeken kapot maken, of mij tot bloedens toe bijten...nee, dat negeer ik niet. :wink:
Ik denk dat niemand het echt puur negeert, zoals ik al probeerde uit te leggen :wink:
Als Moos mij beet was het eerste een "nee", dan van de bank afzetten en hem verder negeren als hij nog zo doorflippend wild deed.
Dat is dan dus denk ik meer ervoor kiezen het gedrag (bijten van jou) even niet meer voor te kunnen laten komen, dan dat je het echt negeert.
En ook wel 'straffen', want Moos had heel, heel snel door dat hij met bijten dus juist geen aandacht meer kreeg.
Het was natuurlijk niet zo dat ik me liet bijten en bijten, al negerend en wachtend tot meneer eens wilde stoppen. Dat ook weer niet :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
tineke schreef:Als hij bij de andere honden ging klieren ,dat was in principe altijd Tash ,dan wist zij hem ook wel zelf te vertellen dat ze geen zin meer had en haar manier was meestal veel duidelijker en effectiever dan de onze. :mrgreen:

Toen wij Hera kregen hadden we alleen Ghaya en Chello die dus niet op die manier corrigeerden dat Hera daar ook maar enigzins van onder de indruk was.
Dus je moet wel zo'n hond in huis hebben. Toen Chica hier kwam had ik Hera die dus heeeeeel duidelijk en met veel bombarie (vaak soms te hard) corrigeerde als het haar niet aanstond en als Chica zich bij 1 van de honden opdrong en te druk was.
Inderdaad. :wink:
Toen Marouck kwam had ik alleen Nika en die kan niet netjes corrigeren. :wink: Na de correctiepoging die ze gedaan heeft zat ik met pupje Marouck bij de dierenarts vanwege een gekneusde kaak. :wink: Daarna heeft ze nooit meer geprobeerd zo te corrigeren. Ik nam Nika dus ook in bescherming, zij hoefde niet alles over zich heen te laten komen. De eerste tijd mocht Marouck bv. ook niet op de bank, die was van Nika en daar trok ze zich terug als ze het een beetje zat was. :mrgreen:
Danco was veel duidelijker tegen Marouck en daar was ze dan ook veel "normaler" tegen als pupje. Ze waagde het niet over Danco heen te denderen als hij er genoeg van had anders lag ze binnen no time op haar rug.
Marouck was echter heel duidelijk tegen Biène toen die kwam en Biène heb ik dan ook zelden of nooit een time-out in de bench hoeven geven. Nu was mijn Belgje ook veel minder druk als Marouck was als pup. Marouck werd onbereikbaar, bij Biène gebeurde dat zelden tot nooit. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

estelle schreef:

Overigens hebben ze me nooit tot wanhoop gedreven hoor. Ja Woopy maar om hele andere dingen een paar jaar geleden.
:wink:
Ja dat is ook zo je moet er wel op kunnen vertrouwen dat er netjes gecorrigeerd wordt en dat vertrouwen had ik in Tash :wink:
Orson heeft mij ook vaak tot wanhoop gedreven hoor en om verschillende zaken maar zijn hele druk zijn als jonge hond vond ik ook niet echt prettig en dat is nog een understatement :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
Ik vind dat ook van de zotte hoor, je huis vol gaan bouwen met kennelpanelen. een puppypaneel, prima maar echte hoge kennelpanelen??
Ik heb echt veel voor mn honden over hoor en ons huis is al helemaal hondproof e.d. maar daar ga ik toch echt niet aan beginnen.
ik zie het al voor me... gezelli :roll: kan ik net zo goed buiten gaan wonen bij mn hond die daar al zit :cheer:
Precies, ik wil zelf ook nog wel een beetje gezellig wonen hoor.
wat zijn jullie grappig zeg....ik heb het natuurlijk niet over hoge kennelpanelen in huis, die kun je idd beter buiten zetten. ik heb het over kennelpanelen (en ja, die kun je in verschillende hoogte krijgen, goed he?) met een bovenkant erop zodat ze er niet uit kunnen springen. zoals ik al eerder schreef.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
crutz schreef:
waar wil je het dan mee afzetten, met een puppy ren?
met kennelpanelen met een bovenkant bijvoorbeeld. daar komt echt geen hond doorheen ;). dan heeft een hond gewoon meer ruimte dan in een bench en die kan je ook prikkelvrij maken door er iets voor te hangen.
ik zeg niet meteen dat je je hele kamer moet afzetten fenella, jij bent echt iemand van uitersten he? en als je dat niet kan omdat je teveel honden hebt dan heb je ms teveel honden? ik zei al eerder, jij kiest ervoor om je honden in een bench te doen, maar er zijn echt alternatieven ;). je kunt met een kenneldeel bijvoorbeeld ook je keuken afzetten.
nee dat doe ik niet... ik ga mn huis niet verbouwen in een kennel, dan kan ik ze net zo goed naar buiten doen :19: Waarom zou het teveel zijn? omdat alle honden hier rustig kunnen liggen maar een pup dus niet in de bench zou mogen... sorry dit vind ik dus onzin :19:
dat snap ik, en zoals ik ook al eerder schreef snap ik ook dat jij ze in benches zet (en ik schrijf dus NERGENS dat jouw pup niet in de bench zou mogen :19: ), maar het ging er dus om dat jij zegt dat het niet anders kan. en dat is dus niet zo. het zijn keuzes die je maakt.
Afbeelding
Addy

Maar kan je dan stellen dat het een gebrek is van de baasjes van werkhonden dat ze hun hond niet op een andere manier rustig kunnen krijgen of gaan we nu zeggen dat het gewoon een feit is dat het niet anders kan dan een werkhondenpup in een bench te stoppen omdat de pup zelf geen rem heeft op zijn rust :19:
Wat ik dus bedoel is dat er toch ook werkhonden zijn waarbij het niet noodzakelijk is dat pup in een bench gaat :wink:
Hutsje
Zeer actief

MARC_S schreef: Maargoed, ik zie alweer waar dit heengaat................ :roll: Nu moet ik gaan ontkennen dat ik beweer dat je niet zonder bench kan en dan ga jij allemaal zinnetjes zwartmaken waarin ik dat beweert zou hebben. En dan gaan we lekker de hele topic doorzagen over wat ik wel of niet ergens mee wil zeggen. Vervolgens komt dat dan weer elders op het forum terug want ik heb dat toch echt duidelijk zo gezegd toen en toen. :roll:

En als wij zometeen hierover in discussie zijn komen er een paar dames bij die tegen mij gaan gillen omdat ik jou lastig zou vallen ergens mee. Of ze zeggen "ja inderdaad, dat zegt Marc". Je vriendinnen.... :N: :wink: En dan zegt Fenella dat ze het ook herkent van haar honden en dan krijgt zij weer op haar kop dat ze mij zou steunen.
proest marc, wat een zielige post.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Addy schreef:
Brigitte schreef:Ik heb al eerder gezegt geen benchfan te zijn maar ik heb er hier ook één, die was voor de veiligheid van Elektra aangezien ik haar met Alano niet alleen los durfde te laten als ik er niet was en aangezien ze bewezen heeft niet alleen te kunnen blijven zonder te slopen :wink:

Aangezien Alano er niet meer is kan ze er nu 's nachts uit en zit ze er alleen nog in als ik even weg moet.
Ik heb wel geprobeerd hem een beetje vrolijk te doen ogen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

:smile:
Dat is geen bench, dat is een eigen kamertje :pffff:
Er komt ook nog een lampje en een stoeltje in :mrgreen:
Addy

Brigitte schreef:
Addy schreef:
Brigitte schreef:Ik heb al eerder gezegt geen benchfan te zijn maar ik heb er hier ook één, die was voor de veiligheid van Elektra aangezien ik haar met Alano niet alleen los durfde te laten als ik er niet was en aangezien ze bewezen heeft niet alleen te kunnen blijven zonder te slopen :wink:

Aangezien Alano er niet meer is kan ze er nu 's nachts uit en zit ze er alleen nog in als ik even weg moet.
Ik heb wel geprobeerd hem een beetje vrolijk te doen ogen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

:smile:
Dat is geen bench, dat is een eigen kamertje :pffff:
Kijk, jij weet tenminste wat electra toekomt, misschien ook nog een plantje erbij voor de gezelligheid :mrgreen:
tineke

Brigitte schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Naar aanleiding van het lampje en stoeltje vraagt Rio waar jullie wonen en om zakgeld :mrgreen: :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Maar kan je dan stellen dat het een gebrek is van de baasjes van werkhonden dat ze hun hond niet op een andere manier rustig kunnen krijgen of gaan we nu zeggen dat het gewoon een feit is dat het niet anders kan dan een werkhondenpup in een bench te stoppen omdat de pup zelf geen rem heeft op zijn rust :19:
Wat ik dus bedoel is dat er toch ook werkhonden zijn waarbij het niet noodzakelijk is dat pup in een bench gaat :wink:
Ehm...Biène is een echte werklijn en heeft dus nauwelijks in een bench gezeten. :wink: Was bij haar ook niet nodig.
Ze zit wel in de kennel als ik overdag aan het werk ben, maar zodra ik thuis ben is ze gewoon binnen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Addy

Inge schreef:
Addy schreef:Maar kan je dan stellen dat het een gebrek is van de baasjes van werkhonden dat ze hun hond niet op een andere manier rustig kunnen krijgen of gaan we nu zeggen dat het gewoon een feit is dat het niet anders kan dan een werkhondenpup in een bench te stoppen omdat de pup zelf geen rem heeft op zijn rust :19:
Ehm...Biène is een echte werklijn en heeft dus nauwelijks in een bench gezeten. :wink: Was bij haar ook niet nodig.
Ze zit wel in de kennel als ik overdag aan het werk ben, maar zodra ik thuis ben is ze gewoon binnen.
Wat ik me dus eigenlijk een beetje afvraag is of het uberhaupt wel wat te maken heeft met een rasgebondenheid. Hiermee ontken ik niet dat het ene ras meer of minder driften heeft dan het andere ras voor alle duidelijkheid :wink:
Ik denk dus eerder dat het situatiegebonden is: als ik maar een hond zou hebben zou ik Mellemans dus niet in een bench doen want dan is er niemand die zich kan ergeren aan de stuiterbal waardoor hij ook minder triggers heeft.
Ik denk dat dit eigenlijk voor vrijwel iedereen opgaat :mrgreen:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Hutsje schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
Ik vind dat ook van de zotte hoor, je huis vol gaan bouwen met kennelpanelen. een puppypaneel, prima maar echte hoge kennelpanelen??
Ik heb echt veel voor mn honden over hoor en ons huis is al helemaal hondproof e.d. maar daar ga ik toch echt niet aan beginnen.
ik zie het al voor me... gezelli :roll: kan ik net zo goed buiten gaan wonen bij mn hond die daar al zit :cheer:
Precies, ik wil zelf ook nog wel een beetje gezellig wonen hoor.
wat zijn jullie grappig zeg....ik heb het natuurlijk niet over hoge kennelpanelen in huis, die kun je idd beter buiten zetten. ik heb het over kennelpanelen (en ja, die kun je in verschillende hoogte krijgen, goed he?) met een bovenkant erop zodat ze er niet uit kunnen springen. zoals ik al eerder schreef.
ik weet niet hoor. Maar volgens mij zijn kenneldelen met een bovenkant erop gewoon een bench zonder bodem :denken:
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
Inge schreef:
Wat ik me dus eigenlijk een beetje afvraag is of het uberhaupt wel wat te maken heeft met een rasgebondenheid. Hiermee ontken ik niet dat het ene ras meer of minder driften heeft dan het andere ras voor alle duidelijkheid :wink:
Ik denk dus eerder dat het situatiegebonden is: als ik maar een hond zou hebben zou ik Mellemans dus niet in een bench doen want dan is er niemand die zich kan ergeren aan de stuiterbal waardoor hij ook minder triggers heeft.
Ik denk dat dit eigenlijk voor vrijwel iedereen opgaat :mrgreen:
dat denk ik niet. ik zal echt nooit een bench gebruiken. en vwb drukke pups, huts, de roedelleidster hier maakt ze echt wel duidelijk dat ze rustig moeten zijn als ze heel druk zijn (geweest). die kan dat veel beter en duidelijker dan ik :wink: . hoe het gaat als zij er niet meer is? geen idee, wellicht neemt een van de andere honden haar rol dan over. maar dat zien we dan wel weer.
Afbeelding
Addy

Essy schreef:ik weet niet hoor. Maar volgens mij zijn kenneldelen met een bovenkant erop gewoon een bench zonder bodem :denken:
Niet helemaal waar, je kan dan je soort bench zo groot of zo klein maken als dat je wilt dus je kan de hond meer bewegingsvrijheid bieden :wink:
Essy

Addy schreef:
Essy schreef:ik weet niet hoor. Maar volgens mij zijn kenneldelen met een bovenkant erop gewoon een bench zonder bodem :denken:
Niet helemaal waar, je kan dan je soort bench zo groot of zo klein maken als dat je wilt dus je kan de hond meer bewegingsvrijheid bieden :wink:
volgens mij is het nog steeds een 'hok' waar hij niet zelf uit kan.
Addy

Essy schreef: volgens mij is het nog steeds een 'hok' waar hij niet zelf uit kan.
Maar het maakt wel wat uit of het een hok is waar hij zijn kont nog niet in kan draaien of dat hij enigszins bewegingsvrijheid heeft zodat bijv. in geval van hoge nood hij toch nog een schone plek heeft om te liggen :roll:
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
Essy schreef: volgens mij is het nog steeds een 'hok' waar hij niet zelf uit kan.
Maar het maakt wel wat uit of het een hok is waar hij zijn kont nog niet in kan draaien of dat hij enigszins bewegingsvrijheid heeft zodat bijv. in geval van hoge nood hij toch nog een schone plek heeft om te liggen :roll:
een bench kun je dan vergelijken met de ruimte die je hebt in een wc, een afgezette ruimte met kenneldelen met de ruimte die een cavia heeft in een caviakooi :mrgreen:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier ook geen bench hoor, we hadden in het vorige huis een stuk van de kamer afgezet en nu mag hij in de hele flat komen
Afbeelding
Essy

Addy schreef:
nee dat snap ik. Maar hoe veel ga je zo'n 'kooi' dan gebruiken?
Als je een hond dan vrij veel in zo'n tot kooi verbouwd deel van de huiskamer gaat stoppen, dan vind ik dat eigenlijk ook wel kwalijk.
Hutsje
Zeer actief

Essy schreef:
Addy schreef:
nee dat snap ik. Maar hoe veel ga je zo'n 'kooi' dan gebruiken?
Als je een hond dan vrij veel in zo'n tot kooi verbouwd deel van de huiskamer gaat stoppen, dan vind ik dat eigenlijk ook wel kwalijk.
geen idee, net zo veel als men met een bench zou doen? dan heb ik het liever zo dan in een bench waar een hond zich net aan om kan draaien. maar nogmaals, geen idee, ik sluit mijn honden niet op ;). (tenzij je nu weer gaat zeggen dat in een ruimte in een huis laten ook opsluiten is :mrgreen: )
Afbeelding
Addy

Hutsje schreef:geen idee, net zo veel als men met een bench zou doen? dan heb ik het liever zo dan in een bench waar een hond zich net aan om kan draaien. maar nogmaals, geen idee, ik sluit mijn honden niet op ;). (tenzij je nu weer gaat zeggen dat in een ruimte in een huis laten ook opsluiten is :mrgreen: )
Ik sluit ze wel eens op en daar heb ik dan ook even geen moeite mee :pffff: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”