malinois schreef:
heb het een paar quotes later uitgelegd... ze interesseren het hier geen hol als wij ze negeren, ze zijn nl. met meerdere honden waar ze dan hun plezier wel gaan halen...of door gaan met etteren...
Daarnaast heb ik het liefst zelfstandige honden omdat ze het ook alleen op moeten lossen met de pakwerker...

Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen zelfstandigheid en de bench

daarmee beperk je een hond toch dus einde zelfstandigheid op dat moment lijkt me.
Orson was ook een drukke pup en de enigste beperking die wij hem daarin hebben opgelegd was een traphekje zodat hij niet op en af de trap kon hollen ,waar hij met een maand of 9 overigens zonder problemen overheen stapte

en uiteraard maande we hem soms tot kalmte of kreeg hij een time out.
Als hij bij de andere honden ging klieren ,dat was in principe altijd Tash ,dan wist zij hem ook wel zelf te vertellen dat ze geen zin meer had en haar manier was meestal veel duidelijker en effectiever dan de onze.
Rio was een voorbeeldige pup en zo lief en rustig dat het ook absoluut niet nodig was.
Toen Rio alswel Micron nog pup waren was er altijd iemand van ons thuis dus dat was wel zo handig ,zeker gezien het verschil in formaat tussen onze honden.
Ik begrijp best wel dat een bench voor sommige bazen een hulpmidel kan zijn als je hond je zo tot wanhoop kan drijven of ter bescherming van zichzelf.
Wij hebben er met sommige opvangers en met eten gebruik van gemaakt in het verleden.
Aan de andere kant werden honden vroeger ook zonder bench groot gebracht en is het wel iets van de laatste tijd.
Mijn vriendin haar vader was politieagent en hun hadden thuis altijd herders daar zal ook best weleens een super druk exemplaar tussen hebben gezeten die even tijdelijk een time out moest krijgen.
Ik denk dat een hond dan weleens even in de gang,andere ,kamer ,schuur enz enz werd gezet.
In dat opzicht is de bench gewoon een vervanging daarvoor en heb ik met het juiste gebruik ervan ook absoluut geen moeite
Zelf kies ik er niet voor bij mijn honden ,ik moet er trouwens niet aan denken een paar van die joekels van kooien in mijn huis geschikt voor formaat Orson en Rio en bovendien is het voor hun niet nodig Ik zet ze even in een kamer apart of met mooi weer in de tuin als ze apart moeten.
Ze kunnen ook goed samen blijven zonder gekissebis ,ook met Micron erbij dus daar is het ook niet voor nodig.
Ook wisselen ze nogal eens van plaats als ze slapen ,zo begint Rio zijn nacht in de mand soms en ligt hij ´sochtends op de bank en Orson idem en dat zou een bench ze ook onmogelijk maken en daar zie ik ook geen reden toe.