Waar heb je die gekocht Martijn??
Ik wil er ook zo één......
(om langs stormende wielrenners tot rust te manen)
Moderator: moderatorteam
In de koffiehoek is nu een bulldog in de aanbieding die iets tegen fietsers heeft. Gratis nog wel. Doe er je voordeel mee.Ennath schreef:![]()
![]()
![]()
Waar heb je die gekocht Martijn??
Ik wil er ook zo één......
(om langs stormende wielrenners tot rust te manen)
ik neem aan dat het een geintje van hem is. Anders spoor je toch niet als je zoiets nodig hebt om je hond uit te kunnen laten.Pepie schreef:Wat voor situatie moet ik mij daar bij voorstellen?...........Martijn schreef:Allebei.Pepie schreef:En waar dient dat ding voor ?Als ik zo brutaal mag zijn?........Voor als er een andere hond aankomt ?Of voor Eva zelf..........
nog beterMartijn schreef:Je kunt misschien beter de stroom gewoon op de bench zelf aansluiten.Geer schreef:Martijn...Ted kan alleen nog steeds niet goed alleen zijn in haar bench. Denk je dat het zou helpen als ik haar met dat ding een paar keer prik en haar er dan instop? Misschien dat ze dan wat rustiger is?
Als je bench niet te groot is leert ze dan vanzelf stil te zitten.
Heb je al een blafband? Kun je ook zelf maken met een klos waslijn, een vork en een accu

Wie weet? Maar het zal echt per hondje wel schelen. Ik wilde alleen aangeven dat het zo raar niet was dat ik me met in mandje zetten ed nooit kan redden. Dat heeft geen enkele zin nl. want daar blijft ze nooit zitten.alm@ schreef:Nou dan komt het zeker doordat Rock een halve Belg is maar die heb ik als pup nooit verplicht rust in een bench hoeven geven. In zijn mand zetten was voldoende.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat het dan maar zo is omdat Resi Gerritsen en Ruud Haak dat 'zeggen' en een aantal andere mensen dezelfde ervaring hebben? Het sluit gewoon aan bij je eigen ervaring en gedachtes hierover.Die ervaring hebben meer mensen maar ik ergerde me aan het feit dat hier net gedaan werd alsof alle pups dat hebben en ik gewoon gemakzuchtig ben en de moeite niet zou willen nemen mijn hond (met doodnormaal puppengedrag) op een andere manier rustig te maken. Ik zei al dat dat onmogelijk was maar dat was het volgens velen dus niet. Het schijnt bij sommige Belgjes dus wel onmogelijk te zijn en die ervaring heb ik dus ook.
Haha, dat wilde ik ook zeggenSuuz schreef:
Maar je gaat me toch niet vertellen dat het dan maar zo is omdat Resi Gerritsen en Ruud Haak dat 'zeggen' en een aantal andere mensen dezelfde ervaring hebben? Het sluit gewoon aan bij je eigen ervaring en gedachtes hierover.

Dat wordt wel erg lastig als je hond op elk miniscule prikkeling van de omgeving reageert.Suuz schreef:[
Ik denk namelijk ook dat er meerdere factoren meespelen; zoals waarom de hond zo hyperactief raakt dat hij/zij niet te stoppen is. Als je dat zou weten dan kun je het dus op tijd voorkomen en heb je ook geen gedwongen rust in een bench nodig.
Want dat een hond zo oververhit raakt is natuurlijk ook niet goed en moet dan tot rust gebracht worden en dan ook wel zsm, dat begrijp ik.
Laat ik het zo stellen, hoe frappant is het dat vreemde mensen je hond letterlijk weten te beschrijven zonder haar ooit gezien te hebben? De mensen die hier zeggen dat dat onzin is hebben in ieder geval zover ik weet niet eens ervaring met zulke hondjes. Tja, ik zal van de laatste groep maar aannemen dat mijn eigen inschatting en die van kenners niet klopt dan?Moos schreef:Haha, dat wilde ik ook zeggenSuuz schreef:
Maar je gaat me toch niet vertellen dat het dan maar zo is omdat Resi Gerritsen en Ruud Haak dat 'zeggen' en een aantal andere mensen dezelfde ervaring hebben? Het sluit gewoon aan bij je eigen ervaring en gedachtes hierover.![]()
Het heeft pas zin om dat te vragen als iemand zelf die ervaring heeft en het daarin beter heeft kunnen doen.estelle schreef:Dat wordt wel erg lastig als je hond op elk miniscule prikkeling van de omgeving reageert.Suuz schreef:[
Ik denk namelijk ook dat er meerdere factoren meespelen; zoals waarom de hond zo hyperactief raakt dat hij/zij niet te stoppen is. Als je dat zou weten dan kun je het dus op tijd voorkomen en heb je ook geen gedwongen rust in een bench nodig.
Want dat een hond zo oververhit raakt is natuurlijk ook niet goed en moet dan tot rust gebracht worden en dan ook wel zsm, dat begrijp ik.
Bij hera was een grasspriet die de andere kant op waaide al genoeg om hyper te worden/doen.
Ik heb met Hera bijv. ook erg veel problemen gehad met zindelijk maken omdat ze zo met alles en iedereen bezig was als we buiten waren dat ze gewoon vergat te plassen/poepen...dat gebeurde dan weer als we eenmaal binnen waren.
Alles wat ze maar hoorde/zag daar reageerde ze heftig op.
In huis moest en zou ze ook overal bij zijn. Overal stond ze met dr dikke snuit bovenop. Hoe ga je zo'n hond in hemelsnaam in een mand laten liggen? Dat kon ze gewoon niet.
Ik snap ook wel wat je bedoeltMARC_S schreef:Laat ik het zo stellen, hoe frappant is het dat vreemde mensen je hond letterlijk weten te beschrijven zonder haar ooit gezien te hebben? De mensen die hier zeggen dat dat onzin is hebben in ieder geval zover ik weet niet eens ervaring met zulke hondjes. Tja, ik zal van de laatste groep maar aannemen dat mijn eigen inschatting en die van kenners niet klopt dan?Moos schreef:Haha, dat wilde ik ook zeggenSuuz schreef:
Maar je gaat me toch niet vertellen dat het dan maar zo is omdat Resi Gerritsen en Ruud Haak dat 'zeggen' en een aantal andere mensen dezelfde ervaring hebben? Het sluit gewoon aan bij je eigen ervaring en gedachtes hierover.![]()
Sorry, dan ga ik voor de mening van Crutz en Malinois en mensen die speurhonden trainen en daar boeken over schrijven en niet van die van mensen met volledig andere rassen.
Sorry daarvoor maar zo werkt mijn gezond verstand nu eenmaal