Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vriendinnetje van Bauke had kanker.. .wat doen jullie ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Marjolein, laat jij je baarmoeder en eierstokken verwijderen omdat je daar kanker kunt krijgen?
Ik niet, waarom zou ik dat bij mijn honden dan wel moeten doen?
er zijn wel vrouwen die preventief hun borsten laten verwijderen,
als er al iets gevonden is ipv een gedeeltelijke operatie.
dat schijnt dus veel meer preventief ook te helpen.
Borstkanker zit bij mij 'in de familie'. Na de generatie van mijn oma en daarboven, kreeg ook mijn moeder het. Een borst is toen weggehaald omdat daar een tumor inzat. De ander later preventief, omdat de kans groot is dat het daar terugkomt en ze die onzekerheid niet meer wilde. Daar kan ik heel goed inkomen. Dan zijn borsten eigenlijk maar lullige, nutteloze flappers waar je dood aan kan gaan. Ik heb ook dikke kans om het te krijgen. Maar vooralsnog voel ik er niet veel voor om de hele handel weg te laten halen om het te voorkomen. Goede controle en zeer alert zijn, dan kan ik later altijd nog zien wat ik doe...het voelt voor mij heel tegennatuurlijk om nu aan mijn kerngezonde lijf een hele heftige ingreep te laten verrichten, zonder directe aanleiding, puur preventief.

In het geval van teven heb je het zelfs over iets dat niet genetisch vastligt, maar dat iedere teef kan krijgen. Ook zonder voorouders met kanker in de genen. Iedere teef heeft immers een baarmoeder, en iedere baarmoeder is een potentiele kankerschuilplaats. Maar ook iedere maag. Of iedere lever. Of iedere darm. Iedere huid. Iedere schildklier. En die haal je allemaal ook niet zomaar klakkeloos weg. Een teef zonder baarmoeder kan alsnog maagkanker krijgen. Of een gezwel ergens anders. Dus in die zin snap ik heel goed dat men het nutteloos vindt om preventief te steriliseren. Vind ik eigenlijk ook.

Sophie is 'geholpen' omdat ze abnormaal schijnzwanger was en daar lichamelijk erg veel last van had. Dat heb ik er niet voor over, die was niet gezond door haar hormonen en dus was dat snel besloten. Bij Ted ga ik het nu, ze is nu 5, toch ook maar doen. Lichamelijk heeft ze er niet veel last van, geestelijk wel. De loopsheid en schijnzwangerschap zijn voor Ted heel vervelend...en voor ons ook. Ik heb het onder het mom van 'niet snijden als het niet hoeft' aangekeken, maar ga nu toch de stap wagen want dit is 2 keer per jaar een maand of 2 niet leuk meer.

Maar dat heeft allebei dus niets te maken met 'voorkomen' van kanker. Stel ze zouden er geen last van hebben gehad en ik had ze in tact gelaten...dan had ik het heel verdrietig gevonden als ze kanker zouden krijgen, maar ik had mezelf niets kwalijk genomen.

Mijn vorige hond was trouwens 9 toen ze doodging aan een tumor in haar buik. En die was ook geholpen. Zo zie je maar...
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:ik weiger preventief in mijn dieren te snijden.
maar als het net die 3 jaar scheelt ?

Zijn vorige honden werden 14 jaar . 3 jaar méér plezier van je hond?? :denken:

neem je dan toch niet die kans, die je dàn krijgt? :19:
Waren die wél gecastreerd dan? Of hadden die gewoon het geluk om ouder te worden?

Ik laat overigens ook niet (meer) in mijn hond snijden als het niet nodig is.
Mijn eerste hond heb ik wel laten castreren (wist toen niet wat ik nu wel weet), maar hij is ook aan kanker gestorven toen hij 8 was. Nee niet aan prostaatkanker, hij had vier grote tumoren in zijn borstkas.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 30 apr 2008 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa is wel gecastreerd om de reden om de kans op melkklierkanker te voorkomen en eerder baarmoederontsteking, dan kanker te voorkomen. Maar dat betekent niet persé dat je hond langer leeft, want die kan inderdaad net zo goed of ergens anders kanker krijgen, of weet ik wat voor ziekte.

En of deze hond baarmoederkanker had is alleen maar te bevestigen als er 'n autopsie wordt gedaan, anders niet. Kan net zo goed in de lever, darmen, longen, hart weet ik waar hebben gezeten.

Hier is er laatst ook 'n hond weggevallen door kanker, het komt net als bij mensen, bij honden en andere dieren veel voor.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:wat ik een goede reden vind is bijvoorbeeld een ziekte/kanker aan de voortplantingsorganen ofzo. of als de teef zo ziek wordt van loops zijn en de schijnzwangerschap dat het gewoon niet eerlijk meer is
natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar

ik denk, dat, àls deze man , zijn hond nu zou hebben, door een simple ingreep?

Dat hij zonder meer :..."ja , graag, morgen opereren" ....had gezegd

( misschien denkt hij nu wel: hàd ik het maar laten doen)
Bauke kan ook teelbalkanker krijgen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou meteen met Bauke richting DA gaan, ballen weg, maag vastzetten want tja een torsie loop je ook zo op en oja als je dat doet laat ook meteen de milt vergrendelen, aders vervangen, heupen uit voorzorg van kunstof voorzien en ga zo door, je weet maar nooit wat hij oploopt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:wat ik een goede reden vind is bijvoorbeeld een ziekte/kanker aan de voortplantingsorganen ofzo. of als de teef zo ziek wordt van loops zijn en de schijnzwangerschap dat het gewoon niet eerlijk meer is
natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar

ik denk, dat, àls deze man , zijn hond nu zou hebben, door een simple ingreep?

Dat hij zonder meer :..."ja , graag, morgen opereren" ....had gezegd

( misschien denkt hij nu wel: hàd ik het maar laten doen)
Dusty had een heel zwaar hartprobleem... mocht eigenlijk helemaal niets meer, alleen aangelijnd lopen, ook binnen! Heb ik nooit gedaan, ze heeft alles mogen doen wat ze wilde, het risico was wel dat ze er ineens bij neer kon vallen en dood zou zijn... ik heb dat risico graag gelopen, want die meid heeft nog tot haar eind heel veel plezier gehad in haar leventje... en waar is ze uiteindelijk aan overleden? Niet aan haar hartprobleem maar aan nierfalen... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

malinois schreef:Dusty had een heel zwaar hartprobleem... mocht eigenlijk helemaal niets meer, alleen aangelijnd lopen, ook binnen! Heb ik nooit gedaan, ze heeft alles mogen doen wat ze wilde, het risico was wel dat ze er ineens bij neer kon vallen en dood zou zijn... ik heb dat risico graag gelopen, want die meid heeft nog tot haar eind heel veel plezier gehad in haar leventje... en waar is ze uiteindelijk aan overleden? Niet aan haar hartprobleem maar aan nierfalen... :19:
Precies :ok:

Liever een korter maar fijn hondenleven, dan eeuwig beperkingen voor een paar extra jaartjes.

Met mijn vorige tekkeltje ging ik toen ze jong was vaak naar een hei'tje hier in de buurt. Daar liep ook een oudere mevrouw met een leuke rooie tekkel, altijd aan de riem. Ja, zei ze, die mag niet los want als ze zich verstapt, met zo'n tekkelrug, dan kan ze zich erg bezeren. Ze vond het belachelijk dat ik mijn tekkeltje zomaar over die hei liet crossen.
Ik dacht er toen net zo over als jij met Dusty.

De meneer waar deze topic mee begon, met zijn border collie teefje dat dood ging: die had misschien wat alerter moeten reageren toen ze niet op tijd loops werd, terwijl ze dat de elf jaar daarvoor altijd op vaste tijden werd. En toen ze magerder werd, had hij zéker meteen naar de dierenarts moeten gaan. Niet dat de hond dan wel had overleefd, maar dan had ze in elk geval wat meer kans gehad, lijkt me.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Marjolein, laat jij je baarmoeder en eierstokken verwijderen omdat je daar kanker kunt krijgen?
Dit doen ze bij vrouwen waar de erfelijkheid zeer groot is
Deze vrouwen hebben dan 80% kans of meer om bostkanker te krijgen
Dit doet een chirurg niet zomaar
Afbeelding
fayckalynn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fayckalynn »

ik vindt het moeilijk om hier een antwoord op te geven.yody ,mijn eerste hond had tumoren aan de melkklieren,is desondanks ruim 15 jaar geworden,moira was de hond van mijn moeder,was vroeg gecastreerd en is ruim 17 geworden,faycka is nu 11jaar en gecastreerd en verkeerd in blakende gezondheid en lynn van 9 jaar heeft een klein gezwelletje in de voorste melkklier...ik zit dus nu in tweestrijd om haar toch te laten castreren,puur om de hormoonhuishouding stil te leggen.ik ben zeker geen voorstander van preventief castreren en helemaal niet bij reuen,maar als een hond gevoelig is voor b.v.mammae tumoren,laat ik toch de baarmoeder verwijderen,omwille van mijn teef!
een hondenleven duurt maar even
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

pablo schreef:
Pak-de-bal schreef:
ja, maar het is een keuze van de patient geweest, dus daar bedoel ik mee: vrijwillig
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tekkel schreef:De meneer waar deze topic mee begon, met zijn border collie teefje dat dood ging: die had misschien wat alerter moeten reageren toen ze niet op tijd loops werd, terwijl ze dat de elf jaar daarvoor altijd op vaste tijden werd. En toen ze magerder werd, had hij zéker meteen naar de dierenarts moeten gaan. Niet dat de hond dan wel had overleefd, maar dan had ze in elk geval wat meer kans gehad, lijkt me.
dat is waar, achteraf wel raar, maar hij was ervan overtuigd , dat het toch aan de leeftijd zou liggen, ze werd immers wat ouder.
Hij heeft zijn leven lang Borders gehad en ermee getraind, dus ja.. :19:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is toch niet zo heel gek dat die man dat dacht?

Ik zou zelf niet om die reden mijn hond op jonge leeftijd al laten castreren/steriliseren.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Vriendinnetje van Bauke had kanker.. .wat doen jullie ?

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Pak-de-bal schreef:Een hele leuke BC, 11 jaar , Bauke was helemaal verliefd op haar àls ze weer loops was.
En ook zo, natuurlijk..

Maar nu ineens is ze gestorven aan ... kanker, maar 10 dagen geduurd en weg was ze

Nu denk ik erover na:

Die eigenaar zei al, wat maanden geleden nog,
dat ze loops had moeten worden, maar het maar niet werd .en ze was altijd zo keurig op tijd.
ze werd ook wat mager , maar hij vond het alemaal wel bij de leeftijd horen, zei hij.

Was dit nu baarmoederkanker?
Een hond wordt niet zomaar mager, ook niet als die oud wordt. Nu kunnen we gaan zemelen over "misschien baarmoederkanker die door een simpele ingreep te voorkomen was geweest". Het lijkt me realistischer om te denken dat als deze meneer de vage klachten niet weggeschoven had onder "hoort bij de leeftijd" en hij wat eerder een da had geraadpleegt dat er mischien (mischien mischien, maar waarschijnlijk niet) nog iets te redden was geweest.
Bij zo'n algehele malaise zou ik trouwens eerder denken aan Lymfeklierkanker, maar het kunnen zoveel dingen geweest zijn. Dat die loopsheid wegbleef wil niet direkt zeggen dat het probleem in de baarmoeder zat, maar meer dat het lichaam zichzelf niet meer in staat achte om zich voort te planten.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marjolein, heb je mijn vraag hierboven nog gelezen? Want dat lijkt me wel relevant.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Bij oudere honden kan de tijd ook wat gaan schuiven tussen de loopsheden. Een van mijn teven was keurig om de 6 maand loops maar toen ze 10 jaar geweest was werd die tijd steeds langer.
Twee van mijn teefjes zijn op 8 jarige leeftijd gecastreerd vanwege baarmoederontsteking. De een een paar jaar geleden en de ander in januari. De operatie's verliepen voorspoedig en de honden waren de dag erna alweer fit maar beide honden zijn niet meer de oude.

Wat mager worden op oudere leeftijd kan zoveel oorzaken hebben. Die eigenaar had dan maar eens de da moeten raadplegen en ook bloed laten onderzoeken.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Helaas heb ik mijn beide honden laten castreren.
Als het niet nodig was geweest had ik het niet gedaan.
Ook niet uit voorzorg.
Want ondanks dat bepaalde ziektes ermee voorkomen kunnen worden, zijn er weer andere problemen waar juist meer kans op is.

Romeo had een zwaar ontstoken en vergroote prostaat toen hij net twee jaar was.
Dit was zo heftig, dat hij ontzettend mager is geworden en heel veel spier is kwijt geraakt.
Ik wilde niet dat dit ooit nog een keer zou gebeuren, de oorzaak was trouwens een loopse teef in de straat!
Dus ik koos ervoor om hem te laten castreren toen hij zich weer beter voelde, want loopse teven in de straat komen vaker voor natuurlijk.

Julia had elke loopsheid heel veel last van haar hormone, ze deed agressief tegen pups en ze werd elke keer schijndrachtig.
De schijndracht duurde erg lang, waardoor ze steeds melk ging geven, nesten probeerde te graven, en erg agressief werd buiten tegen andere honden omdat ze helemaal niet lekker in haar vel zat.
Ze had ook heel veel last van de warmte met mooi weer.
Sinds zij gecastreerd is voelt ze zich veel beter, is lief geworden tegen pups en ik zie dat ze ontzettend lekker in haar vel zit.
Dus voor haar was dit de beste keuze, ik heb wel gewacht tot ze bijna drie jaar oud was.
:zweep:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik heb baukje vorige week vrijdag laten helpen
de da zou kijken of de baarmoeder er ook uit moest
ik heb gezegt dat ie er zoiezo uit moest
baukje bleef maar infecties krijgen
dus ik wilde het risico niet lopen
tevens had ze echt heel veel moeite met haar loopsheden en schijnzwangerschappen
daarom heb ik baukje geholpen

en niet omdat ik een reu in huis heb
niet omdat ik het lastig vind dat ze loops is
en ook niet omdat ze heel misschien later wel baarmoederhalskanker zou kunnen krijgen

ik ga niet snijden in een gezonde hond
maar deze infectie bleef telkens terug komen
was nu de derde keer binnen 2 maanden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Jullie weten allemaal mijn mening..al mijn honde/katten worden gesteraliseerd..geen extra puppies, er zitten genoeg ongewenste honden in asiels..en ik ben te gek op mijn honden en wil zo zo lang mogelijk gezond bij mij houden..
Dus ja, preventie is voor mij 200% toppie..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Pak-de-bal schreef:
pablo schreef:
Pak-de-bal schreef:
ja, maar het is een keuze van de patient geweest, dus daar bedoel ik mee: vrijwillig
Nee niet vrijwillig als de kans meer dan 80% is dan denk je toch van te voren wel even na
het is iets anders als een chirurg zegt 1%
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb een teefje genomen omdat ik een teefje wilde met een tevenkarakter. Het risico op een verandering van gedrag vind ik te groot, de vacht wordt meestal een ramp en het wordt dan nog meer opletten op Buffy's gewicht. Nee dus, geen castratie, dan leeft ze maar wat korter, ik neem dat risico bewust.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Pak-de-bal schreef:
dat is waar, achteraf wel raar, maar hij was ervan overtuigd , dat het toch aan de leeftijd zou liggen, ze werd immers wat ouder.
Hij heeft zijn leven lang Borders gehad en ermee getraind, dus ja.. :19:
Zo oud was dat hondje toch nog niet? Een hond van dat ras en die leeftijd hoort niet zomaar te gaan kwakkelen..

Anne
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben ook niet voor 'preventief' laten opereren. Tenslotte is het een behoorlijk zware ingreep en bij collies (zoals eerder geschreven) een groot risico i.v.m. het mdr1-gendefect bij veel collieachtigen. Ik heb Kyra en Lyndie vorig jaar laten castreren om medische redenen. Bij Kyra net op tijd omdat ze een gesloten baarmoederontsteking had en Lyndie omdat ze zo extreem veel last had van haar loopsheden/schijndrachten. En hoewel Lyndie de typische castratenvacht heeft gekregen, ben ik nog steeds blij dat ik het heb laten doen want ik heb mijn vrolijk Fransje weer terug.
Maar preventief? Flauwekul. Bij mij in de familie hebben alle vrouwen borstkanker (op mijn zus en ik na) gekregen en/of er aan overleden. Tuurlijk laat ik me elk half jaar onderzoeken maar ik ga mezelf niet verminken omdat er een grote kans is dat ik het ook krijg.
Ik kan morgen wel onder een bus rennen en dan ben ik ook dood... zonder borsten :N: .

Mijn moeder zei altijd al: 'als, als... als de hemel valt hebben we allemaal blauwe mutsjes op' :mrgreen: .
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie niks verminkts aan een gecastreerde hond..vroeuwelijk of mannelijk..Velen hebben ook hun amandelen er uit laten halen, waarom..omdat je es een verkoudheidje had?
Een hond is geen mens en daarom heb ik meer zin om preventief de gang te gaan..
Doe je een vlooien kuur omdat je de vlooien wilt voorkomen? En oh ja, de teken..t'is toch maar een beest?
Inenten, ( sommige geloven daar in) doe je toch ook om te voorkomen?
:denken:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Dutchie63 schreef:Ik zie niks verminkts aan een gecastreerde hond..vroeuwelijk of mannelijk..Velen hebben ook hun amandelen er uit laten halen, waarom..omdat je es een verkoudheidje had?
Doe je een vlooien kuur omdat je de vlooien wilt voorkomen? En oh ja, de teken..t'is toch maar een beest?
Ik ben het niet met je eens. De vergelijking met amandelen gaat ook niet op. Ten eerste omdat het zeker niet meer standaard gebeurt :wink: en ten tweede heeft het verwijderen van amandelen niet zo'n grote impact op het lichaam als castratie. De hele hormoonhuishouding wordt stilgelegd en er treden fysieke én psychische veranderingen op in het lichaam van een zoogdier. En er zijn zelfs landen (zoals Amerika) waar ze pups castreren, met alle risico's op groeiproblemen van dien. Om nog niet eens te praten over evt. missers bij zo'n operatie. Ik ken een beagleteefje die op 5 maanden oude leeftijd is gecastreerd :roll: en vervolgens een beschadigde urineleider eraan heeft overgehouden. Beestje is direct door de baasjes op straat geschopt, want wie wil nou een incontinente jonge hond hebben. Ze zit nu in de opvang maar is vrijwel onplaatsbaar :evil: .
Ik ben overigens niet principieel tegen castreren. In sommige landen is een grootschalige castratieprogramma zelfs de enige mogelijkheid om meer dierenleed tegen te gaan. En dan is het kiezen tussen twee kwaden: of een vreselijk overschot van zwerfdieren die een ongelooflijk lijden tegemoet zien óf zoveel mogelijk van die stakkers castreren om de populatie in bedwang te houden.
Maar in Nederland hebben we niet zo'n zwerfhondenprobleem. Daar moeten alleen onverantwoordelijke baasjes beter worden opgevoed.
Dit geldt overigens niet voor katten, ik ben er wel van overtuigd dat gewone htk-katten moeten worden gecastreerd. Honden kun je veel beter in de gaten houden dan katten.
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Martijn, weet je, je bent het voor mij niet waard om mee te praten..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:en ik ben te gek op mijn honden en wil zo zo lang mogelijk gezond bij mij houden..
dus ik ben niet gek op mn honden? :roll: Natuurlijk wil ik ze ook zolang mogelijk bij me houden, maar misschien blijven mijn ongecastreerde honden wel veel en veel langer leven dan jouw wel gecastreerde honden :19: Misschien krijgen die van jou wel nierfalen bijvoorbeeld... dan kun je de hond helemaal leegehaald hebben maar dat helpt dan dus geen moer!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Ik zie niks verminkts aan een gecastreerde hond..vroeuwelijk of mannelijk..Velen hebben ook hun amandelen er uit laten halen, waarom..omdat je es een verkoudheidje had?
dus jij wil zeggen dat die hormonen helemaal niks doen, dat die onzinnig zijn voor een hond? :19: waarom al die problemen dan die gecastreerde teven en reuen ineens krijgen?

Ik geef mijn honden geen vlooienkuur idd. en tegen teken ook niet meer... ze krijgen elke dag karnemelk... geen vlooien en een hele enkele teek.... maar geen gif op hun lichaam.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Martijn, weet je, je bent het voor mij niet waard om mee te praten..
omdat hij met feiten komt waarop jij geen weerwoord hebt?
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet hoe lang mijn honden leven, of de jouwe, en dat geeft niks..natuurlijk ben je gek van je honden, ik zeg nergens dat je dat niet bent..
Natuurlijk hoop ik dat mijn honden nooit geen nier ziektes krijgen of die van jou baarmoederkanker of wat dan ook te maken heeft met dat spul..Ik weet zeker dat mijn honden die lijdensweg niet behoeven te gaan.
Persoonlijke keuze..en voor alle honden die mijn paadje zullen kruisen in de toekomst....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Ik weet niet hoe lang mijn honden leven, of de jouwe, en dat geeft niks..natuurlijk ben je gek van je honden, ik zeg nergens dat je dat niet bent..
Natuurlijk hoop ik dat mijn honden nooit geen nier ziektes krijgen of die van jou baarmoederkanker of wat dan ook te maken heeft met dat spul..Ik weet zeker dat mijn honden die lijdensweg niet behoeven te gaan.
Persoonlijke keuze..en voor alle honden die mijn paadje zullen kruisen in de toekomst....
ik wil alleen maar zeggen dat je het niet kunt voorkomen... dan zul je de gehele hond leeg moeten halen en dan nog voorkom je niet alles....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”