Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volwassen reu laten kennismaken met puppies

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Volwassen reu laten kennismaken met puppies

Ongelezen bericht door blondie »

Momenteel zijn er bij mijn ouders in de buurt aardig wat puppies bijgekomen, in hun straat al iets van 8.
Ik heb mijn eerste hond, als volwassene gekregen dus puppie perikelen en ontmoetingen heb ik nooit echt meegemaakt, wel af en toe met hem eens een puppie tegengekomen, hij vind ze interessant, snuft ze wat en kwispelt wat zwak om vervolgens met een smile weer mijn kant op te lopen, hij heeft wel de neiging om de puppies nader te aanschouwen als ze echt jong pup zijn, hoe zouden jullie bewuste kennnismakingen laten gebeuren? Volwassen reu aan de riem?
Je gaat ervanuit dat je hond eerlijk is en er dus niets gebeurd, maar je wilt ook gewoon dat de pup een leuke kennismaking heeft..
Vandaar mijn vraag over hoe anderen over pupkennismakingen denken..
Bewuste pup waar ik nu aan denk is een teefje van 9 weken, drentse patrijs, ik heb zelf al met haar kennisgemaakt, maar ze hadden haar net een middag dus leek het ons allen niet verstandig haar met Finn kennis te laten maken op dat moment, wel zag Finn haar door het raam en bij binnenkomst heb ik mijn handen laten ruiken en meneer snufte me helemaal af onderwijl hevig kwispelend.. weet niet of dat wat betekend..? :denken:
Ik ben benieuwd nogmaals hoe anderen ermee omgaan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ligt aan de volwassen hond. Als je weet van je volwassen hond dat hij/zij goed tot neutraal (of een eerlijke kleine correctie eventueel) met puppy's is mag er kennis gemaakt worden, is je volwassen hond niet leuk naar pups dan niet :19:
Saar mag in mijn geval dus wel, Moos mocht niet. Moos deed niet echt iets maar corrigeerde zodanig dat baasjes zich daar ( terecht) de blubber van schrokken.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni mag met alle pups kennismaken, graag zelfs! Dan hebben zij in hun leven tenminste 1 lieve herder meegemaakt :mrgreen: Nanni is echt ontzettend makkelijk met pups, bange pups benaderd ze heel rustig, dominante pups gaat ze mee spelen, maar wel soms een poot in de nek. Nanni vertrouw ik 100% met pups, ze is ook totaal niet lomp gelukkig.

Tuana kon ze domineren, die mocht er dus niet bij.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze honden zijn beide erg lief met pups maar Tomas is in het begin dan toch vaak te onstuimig dus die laat ik dan eerst aan de riem kennismaken, Bruno mag altijd los.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ruby mag van mij absoluut niet bij pups,die perforeert ze wel even. ruby vindt er niks aan en is er zelfs wat bangig voor,als we er is 1 tegen komen gaat ze er altijd voor op de loop.het fijne is dan als de eigenaren nog gaan zeggen:daar leert ie van,moet ie maar niet naar andere honden toe lopen.mijn mening is iets anders,ze leren er niks van en door de honden die ooit zo waren tegen ruby dat ze pup was is ruby nu een angsthapper.
shadow mag van mij gerust kennis maken met puppy's als de eigenaar dat ook goed vindt,puppy's en shadow is een hele goede combi.voorheen dat ik stage liep voor een puppengroep was hij altijd mee en liep er gewoon tussen door,hij corrigeert daar waar nodig is met een hele zachte grom en verder kwispelt ie van voor naar achter.
Afbeelding

jemble 5 maanden
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik laat Gizmo aangelijnd naar de pups
Maar hij vindt het kleine grut toch niet leuk dus loopt hij eingelijk gelijk door
Toen gizmo pup was zocht ik wel veel contact met andere honden
Grote honden vindt hij nog steeds prachtig
Hoe groter hoe mooier
Het kleine spul vindt hij niet leuk genoeg en loopt nog steeds door
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn oudste doberreu vind pups geweldig... als de eigenaar van de pup het wil mag hij er van mij bij... hij is zn roeping als moeder mis gelopen :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Afbeelding
Chello met jack russell puppy van een vriendin van Joyce (lid ook hier).

Chello mag wel kijken maar reutje puppie's die al ietsje ouder zijn kan die nog weleens lelijk tegen doen. Niet dat hij verwond maar die puppy's schrikken zich dan de blubbers.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik laat mijn bijde honden altijd graag kennis maken met nieuwe puppen op de buurt, en vind het ook fijn als ik zo`n puppie regelmatig tegen kom, gewoon om later (aals ze volwassen zijn) problemen te voorkomen :19:

ze zijn ook allebei helemaal waus van puppies,vinden ze geweldig :mrgreen:
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

Spike vind ook alle puppies leuk
Scooby dus niet en die laat ik er ook niet bij
Ze is zelf als pup gegrepen en daar heeft ze nog last van
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Simba laat ik altijd aan de lijn kennismaken met puppy's en bella loopt altijd los bij mij. Simba vind ze fantastisch...als ik al roep...kijk eens puppy! dan gaat hij al plat op zn buik hupsend naar de pup toe..hij is dan helemaal in love :mrgreen: Maar ik weet ook dat als de pup bekomen is van zn grote toeter en ze willen gaan spelen dat simba nogal lomp kan zijn...hij weegt 34 kg en sommige pups zijn zo iel dat ik mn hart vasthoudt...maar tot nu toe is het altijd goed gegaan en kan hij daarna los spelen..

veel eigenaren zijn gewoon bang voor hem...vooral vanwege zn gewicht..maar als ze zien dat het goed gaat zijn ze toch wel blij dat hun pup weer even heeft kunnen spelen met een andere hond..Bella trekt zich weinig aan van puppen..ze vind ze te druk en gaat een eindje verder op toekijken...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn meiden zijn geweldig met pups. Eigenlijk jammer dat Lyndie niet geschikt was voor de fok want ze zou een geweldige moeder zijn geweest. 'k Moet zelfs oppassen dat ze de puppies niet meejat :mrgreen: .
En ze zijn alle drie supervoorzichtig met kleintjes.
Cody hou ik het liefst uit de buurt. Tot nu toe is hij nooit lelijk geweest tegen puppies, maar hij is wel ontzettend onbenullig. En ik moet er niet aan denken dat hij een lompe poot op zo'n kwetsbaar pupperuggetje gooit :N: .
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

mylo is ook zo'n goedzak met pups , maar hou het wel in eerste instantie meestal aan de lijn. niet voor hem maar wel voor de baasjes van de pup die vinden vaak toch wel eng zo'n grote hond met een klein puppie.
ik weet zelf dat hij heel zachtjes doet maar ja het staat niet op zijn voorhooft geschreven :mrgreen: .
jij ken je hond zelf het beste en ik weet niet of er verschil in benaderen zit als hij aan de riem zit of los is. voor mijn hond maakt dat geen verschil met pups.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, meestal los of vast , maakt niet uit
gewoon doen..

Je komt elkaar tegen en maakt een prattje terwijl de honden zich ook amuseren :19:

En Bauke geeft vanzelf wel aan: nu heb ik er geen zin meer in en loopt door

het gaat , en ging, altijd goed met Bauke en de pups.

Maar niet iedre hond is zo, want dat merk ik aan de reacties,
sommigen worden aangevalen en zijn de eigenaren wat voorzichtiger geworden,
en dat is jammer
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Plus 9 weken is nog erg jong om met "vreemde" honden kennis te maken, ze hebben nog niet eens al hun puppy inentingen gehad..niet slim..pas met 16 weken zou dat beter gaan. :denken:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Dutchie63 schreef:Plus 9 weken is nog erg jong om met "vreemde" honden kennis te maken, ze hebben nog niet eens al hun puppy inentingen gehad..niet slim..pas met 16 weken zou dat beter gaan. :denken:
toch zijn ze al flink aan het socialiceren.. Finn heeft al kennisgemaakt, per toeval, ze liepen voorbij vorige week en ik kwam net naarbuiten ze lieten zelf de pup naar Finn toekomen.. dan ga ik hem niet terugtrekken, dat geeft ook weer een verkeerd beeld naar mijn hond toe.
maar ik hoorde de meiden die ermee liepen gister ook al praten over dat ze met verschillende honden uit de buurt al contact heeft gehad, de jonge labs ed..
Bedankt voor alle reacties overigens..
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Nee dat vind ik ook, dat kan jij toch ook niet weten of een pup wel of nietis ingeent enzo..dat is de verantwoording van de andere mensen.. :wink:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”