Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer en ver wandelen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

hihi, het is op zijn minst opvallend te noemen dat ik met mooi weer ook heel vaak mensen tegenkom die ik normaal nooit in het bos zie.
mooiweer wandelaars noem ik ze. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

wendy71 schreef:hihi, het is op zijn minst opvallend te noemen dat ik met mooi weer ook heel vaak mensen tegenkom die ik normaal nooit in het bos zie.
mooiweer wandelaars noem ik ze. :wink:
Zo noem ik ze ook :mrgreen:
Ik heb altijd het idee dat ze niet van kou houden, en bij een regen druppeltje smelten :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

starfleet schreef:
Pak-de-bal schreef:dat fietsen vind ik nog het ergste , ik kàn er maar niet aan wennen, aan die "slaven-sport"..
i
Met beleid toch niet? Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik maar heel weinig mensen zie die fietsen zoals het hoort en dan vind ik het ook slavendrijverij. Op rustig tempo met een slappe lijn is het een prima manier om een hond beweging te geven,
precies, en dan kan je zien , dat de hond het zèlf ook leuk vindt, maar
dat zie ik ook heel weinig , helaas :19:

misschien komt het anders over , als je in een stad woont.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
starfleet schreef:
Pak-de-bal schreef:dat fietsen vind ik nog het ergste , ik kàn er maar niet aan wennen, aan die "slaven-sport"..
i
Met beleid toch niet? Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik maar heel weinig mensen zie die fietsen zoals het hoort en dan vind ik het ook slavendrijverij. Op rustig tempo met een slappe lijn is het een prima manier om een hond beweging te geven,
precies, en dan kan je zien , dat de hond het zèlf ook leuk vindt, maar
dat zie ik ook heel weinig , helaas :19:

misschien komt het anders over , als je in een stad woont.
als ik al fiets... (wat bijna niet voorkomt) dan hangt de lijn pas door op de terugweg als ik bijna thuis ben... wil niet zeggen dat hij het vreselijk vind.. want als ik zn zin doe, dan galloppeert hij de hele weg.. en dat mag ie niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

malinois schreef:tja wat is warm....dit is nog niet warm voor mij... ik train nog gewoon, ze mogen wel even afkoelen in de sloot na afloop... komt het boven de 30 wordt het wat anders....
Hier idem.
Twee jaar terug was het met een behendigheidswedstrijd tegen de 35 graden. Toen ben ik gestopt met Pardoes ondanks dat hij zelf gewoon door zou zijn gegaan. Toch waren er toch nog veel mensen die gewoon doorgingen. Pardoes is geen hond die stopt en dus zal ik degene moeten zijn die zegt nu is het te warm.
Harley vond het gisteren avond al veel te warm en was ook niet vooruit te krijgen. Ben hem toch blijven motiveren met een balletje want het zal echt nog wel warmer worden dan dat het nu is
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

mijn teefje kan niet goed tegen de warmte en ze vind het helemaal niks nou dan hoeft ze ook helemaal niks ff plassen en poepen en klaar. zodra ze weer meer in actie komt als het koeler is gaan we wel weer aan de wandel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Anita* schreef:
malinois schreef:tja wat is warm....dit is nog niet warm voor mij... ik train nog gewoon, ze mogen wel even afkoelen in de sloot na afloop... komt het boven de 30 wordt het wat anders....
Hier idem.
Twee jaar terug was het met een behendigheidswedstrijd tegen de 35 graden. Toen ben ik gestopt met Pardoes ondanks dat hij zelf gewoon door zou zijn gegaan. Toch waren er toch nog veel mensen die gewoon doorgingen. Pardoes is geen hond die stopt en dus zal ik degene moeten zijn die zegt nu is het te warm.
Harley vond het gisteren avond al veel te warm en was ook niet vooruit te krijgen. Ben hem toch blijven motiveren met een balletje want het zal echt nog wel warmer worden dan dat het nu is
het is hier ook per hond nog verschillend... de een komt amper meer vooruit bij die temperaturen, de ander gaat idd. maar door tot ie er bji neer zou vallen en weer een ander heeft er weinig last van...
Ken je hond en weet wanneer het genoeg is, dat is het enige slimme :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra heeft vandaag ook nog gefietst hoor :wink: Het tempo ligt iets lager maar het kan prima. Gewoon genoeg water mee of in de buurt :ok:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

mijn honden hebben nu nog niet zo'n last van de warmte, maar als wij lang gaan wandelen gaan we wel naar het water kunnen ze lekker zwemmen.
bij ons in het dorp wonen ineens ook veel meer mensen met een hond :wink:
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Nouja vorige week regende het een klein beetje, onderweg begon het te storten. Toen wilde Juultje niet meer, die draaide gelijk om :mrgreen:
Ja ik vind het wel beetje zielig om te zien dat mensen op de warmste tijd gaan fietsen, op het hete asfalt onder de hete zon waar je amper bomen tegenkomt of ander schaduw... Als de hond daar tegen kan is het geen probleem, maar sommige... :N:
Ik heb zo net gefietst, om half 7 dus, eerder doe ik het niet. Vanmiddag nog wel lange wandeling gemaakt, maar dan ga ik ook onder de bomen waar de wind ook het meeste waait ;) en dan valt het wel mee! Morgen een badje opzetten in de tuin, mag Juulebeest lekker badderen ;)
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Met dit weer gaan we heel vroeg, zo rond 8 uur een uurtje wandelen en in de namiddag 15 min, tegen de avond weer 45 min tot 1 uurtje, maar als het deze temperaturen zijn ga ik ergens heen waar water is en ze zichzelf kunnen afkoelen
marjonmedik
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door marjonmedik »

Hier zit in de honden met warm weer weinig vut , onze groenendaeler kan er helemaal niet tegen,...dus die houden we helemaal rustig :roll:
De vier buitenlandertjes kunnen er wat beter tegen,...maar die gaan met warm weer binnen liggen,...al kunnen ze hier de hele dag naar buiten :wink:
Dus hier is het eingelijk met heel warm weer,....s,avonds laat een lange wandeling en overdag mogen ze zelf kijken wat ze willen ,...ze mogen binnen of buiten wat ze willen,de deur staat open :mrgreen:
Afbeelding

Je kan niet alle honden van de wereld redden,maar je kan wel de wereld van één hond redden!!!!
Groetjes Marjon.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Dylan,nu 10 weken, houd ik rustig Diva daarintegen bepaalt het zelf op de dag slapt ze in de schaduw en zie je haar niet.
Veel drinken en zwemmen vooral savonds of sochtends.
Verder bepalen ze het eigenlijk een beetje zelf Diva heeft wel last van het warme weer Dylan daarintegen gaat in de schaduw liggen en schijnt vrij weinig last van te hebben.

Gr Gemma
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”