Zo is Isabel prachtig maar een lastpak, en Orpa heeft foutjes maar is de leukste hond die ik ooit gehad heb wat karakter betreft.
De tweede is de dochter van de eerste.
Zo zie je maar, het zegt geen barst

Moderator: moderatorteam
Laat ik me dat nou toch ook afvragenMARC_S schreef:Hoe kom je daar nu weer bij?Pak-de-bal schreef:zie je , dat je als moeder "door een roze bril " kijkt?Addy schreef:mijn honden benaderen de perfektie en wat een ander van ze denkt of meent te moeten zeggen interesseert me totaal niets.
want jouw honden vallen elkaar constant aan , toch?
Ik zie echt wel wat de evt minpunten van mijn honden zijn, alleen ervaar ik het niet zo, iedere hond heeft nou eenmaal zijn eigen karaktertje en ik accepteer ze hoe ze zijn en binnen hun mogelijkheden wordt eraan gewerktGos schreef: Als je niet weet waar die minpunten liggen, zul je je hond tekort doen en er niet het beste uit kunnen halen. Kun je er wel iets mee, dan heb je een blijere hond en een blijere baas
Ik zit ook niet in m'n maag met de minpunten van m'n honden. Ze zijn zoals ze zijn, maar dat maakt me nog niet blind voor die minpunten. Bijvoorbeeld de flosjes aan de oren van Noeska vind ik persoonlijk eigenlijk wel mooi, maar het past niet in de rasstandaard. Nou heeft ze volgens m'n zus wel een goede voorborst (Addy schreef:Ik zie echt wel wat de evt minpunten van mijn honden zijn, alleen ervaar ik het niet zo, iedere hond heeft nou eenmaal zijn eigen karaktertje en ik accepteer ze hoe ze zijn en binnen hun mogelijkheden wordt eraan gewerktGos schreef: Als je niet weet waar die minpunten liggen, zul je je hond tekort doen en er niet het beste uit kunnen halen. Kun je er wel iets mee, dan heb je een blijere hond en een blijere baas
Dan heb je het over raseigenschappen en ja dat is wat anders. Als ik naar het karakter van mijn honden kijk ben ik dik tevreden met zeGos schreef:Ik zit ook niet in m'n maag met de minpunten van m'n honden. Ze zijn zoals ze zijn, maar dat maakt me nog niet blind voor die minpuntent. Bijvoorbeeld de flosjes aan de oren van Noeska vind ik persoonlijk eigenlijk wel mooi, maar het past niet in de rasstandaard. Nou heeft ze volgens m'n zus wel een goede voorborst () om maar wat te noemen. Ik bedoel maar dat ik wel zie wat er objectief niet goed aan is en daar zou ik rekening mee houden in het geval er gefokt zou worden.
hier ook hoor, de enige die een tijd een slechte vacht (geen tot weinig ondervacht) heeft gehad is Ace, maar dat was in de tijd dat hij nog in huis woonde, eenmaal buiten heeft hij een mooie volle vacht met goede ondervacht ontwikkeld...Gos schreef:@jidde: mijn werkhondje zit juist heel dik in haar vacht
Er zijn ook uitzonderingenalm@ schreef:Mijn Reinaatje heeft een prachtige volle vachtjidde schreef: Wat me wel opvalt, dat er vele werkhonden erg kaal zijn :N: Kimba heeft op de foto een dikke volle vacht, maar zo te zien is Hera ook kaal. Tuana was ook zo kaal, die zal nooit vooraan lopen. Maar bij een werklijn kijken ze nooit zo nauw naar de vacht![]()
Der zit wel een gewone vacht op hoor, tis in veel gevallen alleen wat korter dan die bij de fluffy kyno'sjidde schreef:Er zijn ook uitzonderingenalm@ schreef:Mijn Reinaatje heeft een prachtige volle vachtjidde schreef: Wat me wel opvalt, dat er vele werkhonden erg kaal zijn :N: Kimba heeft op de foto een dikke volle vacht, maar zo te zien is Hera ook kaal. Tuana was ook zo kaal, die zal nooit vooraan lopen. Maar bij een werklijn kijken ze nooit zo nauw naar de vacht![]()
Maar als je bv bepaalde dekreuen kijkt uit werklijn, daar zit bijna geen haar op. Stel het was een kyno met zelfde beharing, dat werden die er toch echt op afgerekend hoor
![]()
Ik vond jou, in mijn ogen, negatieve reactie op de kortere vacht van de werklijn juist raar... Die honden zijn niet kaal en de vacht is niet minder vol, het haar is alleen korter, niks meer of minder. Jij reageert erop of dat het een verschrikking is dat een duitse herder zo een vacht heeft. (voordeeltje: minder haar in huisjidde schreef:Even voorbeeld:
http://www.duitseherders.com/plaatjes13/kwai.jpg
Werkhond
http://www.adelplatz.nl/pics/ratz.jpg
showhond
Zie je zo een verschil in vacht :N: Ik houd echt van volle vachten, er zijn ook werkhonden die dat hebben, maar dat zijn uitzonderingen.
En mijn fluffy ken ook prima tegen de hitte, beetje rare reactie
Door dezelfde keurmeester nog wel, steeds zo'n andere uitslag, dat is wel zeer opmerkelijk.maitestar schreef:Wij lopen heel af en toe wel eens shows. Maar van wat ik bij ons ras zie is dat het nog maar weinig om de honden te doen is en meer om de mensen die ze showen...Chione schreef:![]()
Jij showt ook, toch? vind je showen een soort van 'vereiste', ook om bv. kennelblindheid te 'voorkomen'?
Zo was ik eens met Josh op een clubmatch van KC Sneek waar hij beste van het ras werd en beste Terriër door dezelfde keurmeester, later ook nog 5e BIS maar dit was andere keurmeester.
Deze beste man kwam een paar maandjes later in Goes, een behoorlijk stuk rijden voor ons maar omdat hij zo lovend was over Josh vond ik het de gok wel waard.
Maar in Goes werden we er met een ZG uitgegooid met de mededeling dat hij helaas niet meer kon doen![]()
In Zwolle werd Josh vervolgens een tijdje later wel 2U geplaatst door deze man maar een show later weer een ZG... Maar dit laatste was op de Winner waar een stuk meer 'bekende' mensen waren.
En zo heb ik helaas nog wel meer voorbeelden met andere keurmeesters.
Dus naar mijn idee en ervaring zijn de keurmeesters niet echt eerlijk, tenminste bij ons ras dan, en krijg je dus ook niet echt een rëeel beeld van je hond en zijn kwaliteiten.
In dit geval moet je zelf erg kritisch zijn en met een open blik zelf goed naar je hond kijken.
Jinx schreef:Showen werkt daar zelfs niet tegen![]()
Ik heb kattenshows gelopen. Nou, daar waren toch altijd wel een paar mensen pisnijdig, omdat hun kat geen BIS of zelfs maar BIV nominatie had gekregen. Zoveel mensen waren 10000% overtuigd dan hun kat het mooiste was wat mensenogen konden aanschouwen![]()
En píssig, nijdig, woedend als de keurmeester daar anders over dacht...Maar daarvan leren? Neu hoor, volgende show stonden ze weer briesend met dat beest in hun armen
MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
Ochja, de 'min'puntjes maken je hond(en) uniek en sowieso perfect voor jezelf, toch.L&T schreef:Layla had wel wat grooter mogen worden ze is wel erg klein vergeleken een Labrador, en haar staart is zo dun, die mog ook wel wat dikker zijn. Maar voor de rest is ze perfecten dat roze tuigje heeft Layla ook
Morgen dus.Chione schreef:MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
In elk geval kom je er zelf voor uit. Ik heb alvast wat medelijden met de keurmeester die haar moet keuren later.
Tja, jouw reactie over fluffy honden mag blijkbaar wel, maar als ik zeg dat de meeste werklijnen "kale honden" zijn (terwijl ik dat ook over mijn eigen tuana zegChiki schreef:Ik vond jou, in mijn ogen, negatieve reactie op de kortere vacht van de werklijn juist raar... Die honden zijn niet kaal en de vacht is niet minder vol, het haar is alleen korter, niks meer of minder. Jij reageert erop of dat het een verschrikking is dat een duitse herder zo een vacht heeft. (voordeeltje: minder haar in huisjidde schreef:Even voorbeeld:
http://www.duitseherders.com/plaatjes13/kwai.jpg
Werkhond
http://www.adelplatz.nl/pics/ratz.jpg
showhond
Zie je zo een verschil in vacht :N: Ik houd echt van volle vachten, er zijn ook werkhonden die dat hebben, maar dat zijn uitzonderingen.
En mijn fluffy ken ook prima tegen de hitte, beetje rare reactie)
Ennuh: doe mij het bovenste exemplaar maar, dat vind ik nu een duitser zo Von Stephanitz ze heeft bedoeld
.
Ben benieuwd.LongFields schreef:Morgen dus.Chione schreef:MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
In elk geval kom je er zelf voor uit. Ik heb alvast wat medelijden met de keurmeester die haar moet keuren later.
![]()
Ik houd mijn camera wel bij de hand voor het geval dat het op een rel uit gaat draaien.![]()
Morgen is het zoverChione schreef:MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
Zelfs als dat zou gaan gebeuren morgen, dan zegt dat nog helemaal niets.MARC_S schreef:Morgen is het zoverChione schreef:MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
![]()
Hahaha, nee hoor, zonder dollen, het was natuurlijk maar een grapje. Ze heeft op dit moment niet eens haar in haar gezicht en de halve nek is al kaal omdat ze veel rolt en plukrijp is. Ik denk dus dat ze het morgen al aflegt tegen haar broers en zussie
We zullen wel zien inderdaad. Haar broers en zusje zijn in ieder geval ook veel meer af al dus wat dat aangaat zal dat wel zo lopen denk ik.LongFields schreef: Zelfs als dat zou gaan gebeuren morgen, dan zegt dat nog helemaal niets.
Nozem is destijds met een maand of 6 samen met 2 zussen en 1 broer op de Jonge Hondendag van de NVBH geweest en werd toen 3e, achter Fenna en Laika. Dat is de enige keer geweest dat ze niet boven haar nestgenoten geëindigd is, en dat was toen puur omdat de andere pups al verder "af" waren dan Nozem zelf.
Ik ga er trouwens van uit dat de keurmeester gewoon door een (over)rijpe Laekenvacht heen kan kijken hoor. Dat is tenminste te hopen, Nozem haar vacht had er eigenlijk al een paar weken af moeten zijn en die is ook zeker niet op haar voordeligst nu.
Nou ja, als we maar lol hebben met zijn allen morgen. Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Er zijn camera's aanwezig, dus wie weet wat voor een nieuwe reality show.MARC_S schreef:Morgen is het zoverChione schreef:MARC_S schreef:Ik ben wel kennelblind. Eva is helemaal perfect dus dat staat al vast. O wee de keurmeester die fouten ziet want die heeft ze niet. Als ze al iets op of aan te merken hebben dan zien ze het dus gewoon zelf verkeerd. Hooguit haar witte tenen, maar dat mag volgens de standaard. Cleo is ook de mooiste Spaanse schone die er is en Dapper is ook helemaal perfect. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.
![]()
Hahaha, nee hoor, zonder dollen, het was natuurlijk maar een grapje. Ze heeft op dit moment niet eens haar in haar gezicht en de halve nek is al kaal omdat ze veel rolt en plukrijp is. Ik denk dus dat ze het morgen al aflegt tegen haar broers en zussie