Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Laat vissers lekker op plastic visjes gaan jagen, dierenbeulerij is het.
Wees blij dat je hond de vissen weg jaagt :wink:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Het blijft de merkwaardige discussie tussen vissers en anti-vissers.
Voelen vissen pijn of stress of ademnood ? Denk het wel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Toen ik nog in Nederland woonde waren er bij mijn woonplaats een heleboel plassen afgehuurd door de visvereniging.
In de winter liet ik de honden daar vaak zwemmen, maar in het visseizoen vond ik dat ik dat niet kon maken.

Maar....als er bij het kanaal iemand zat te vissen had ie mooi pech gehad want daar liet ik mn honden wel zwemmen. Niet op de plaats waar die visser zat, maar wel een stukje verderop en als ie me dan een grote bek gaf verwees ik hem vriendelijk naar al die visplassen waar hij niet gestoord werd door zwemmende honden, maar waar ie natuurlijk wel contributie voor moest betalen.

In het geval van die mevrouw had ik mijn hond wel weggehaald maar ik had hem zeker ook verteld dat ik van zn grote bek niet gediend was.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Bullenmama schreef:Voelen vissen pijn of stress of ademnood ? Denk het wel.
Heeft de d.b. onderzoek naar gedaan en is wel degelijk zo. Los daarvan is er geen beter voorbeeld van de mens die voor z'n plezier de natuur aan het verstoren en dieren aan het pesten is.

Ik denk wel eens: heren vissers verzamelt u in een breiclubje. Dat is in!!!! Breien voor mannen. Echt waar, was op het nieuws. Misschien leuk om foldertjes te gaan uitdelen: waarom dieren kwellen als u kunt breien. En dan op de respectieve gezichtsuitdrukkingen letten :smile:
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

achja zo heeft ieder zijn hobby toch :D:D
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Mickie schreef:Ik zou op rustige toon zeggen dat hij normaal moet doen, dat dat stuk water zijn eigendom niet is en hij er ook geen claim op kan leggen. Verder de opmerking dat als iemand zó asociaal en onredelijk tekeer gaat, hij niet moet rekenen op begrip of welwillende medewerking.
Ik zou wél mijn hond weghalen, om het risico te vermijden dat hij zich daar even op af gaat reageren. Dan kalmpjes samen weglopen en die vent verder in zijn sop gaar laten koken.

Zeggen vissers overigens niet altijd dat vissen zo ontspannen is en goed voor je bloeddruk? :mrgreen:

Ik kan me daar niets bij voorstellen :smile: Ik erger me altijd dat ik nooit iets vang. :boos: Dus heb het vissen maar snel opgegeven....
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

:denken: :offt: Maar hoe krijg ik mijn letters kleiner?

Edit; ze zijn al kleiner... :19:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als iemand meteen tegen mij begint te schelden ziet diegene direct een hele andere kant van mij :devil: Na hem eens verteld te hebben dat ik daar niet van gediend ben haal ik heel rustig mijn honden daar weg :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Gut........dat heb ik een keer gehad toen we Whooper net hadden en voor het eerst bij Monique gingen wandelen. Die vent ging me toch tekeer. Whoop deed eigenlijk niks, stond verderop een dooie vis te verschalken. Stelletje meloten heb je erbij, hoor. Maar hij had niet van ons terug met z'n hengeltje....... :pffff:
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

S@ndr@ schreef:je kunt hem ook een zet geven, kan hij kijken of de vissen er al zijn :smile: :pffff:

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :smile: :smile2:

DIT VIND IK PERSOONLIJK DE BESTE OPLOSSING :ok: :pffff: :idea:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Iemand die zo te keer gaat krijgt met mij ook een probleem dan is er van mijn beschaving weinig meer over :pffff: Laatst hier in het park in hoorn
Emma zat per ongeluk aan de goede kant van het bord verboden je hond te laten poepen, op het gras, een plasje te doen ze zat ook met haar voorpoten al op het grind dus maar een klein stukje op het gras, begint me daar een kerel te schreeuwen dat ik mijn hond niet moet laten schijten op gras en dat het verboden was. Nou dan word ik dus ook gelijk pis link :M:
Afbeelding
josien_rixt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door josien_rixt »

ik zou mijn hond wel weghalen en ook zeggen dat die man het ook wel op een normale manier kan vragen.. maar dat idee van S@ndr@ spreekt me ook wel aan hahaha :smile:
Afbeelding
Rixt in liefdevolle herinneringen
04-07-'00 - 26-02-'08
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn persoonlijke mening is dat vissen een vorm van dierenmishandeling is. Ik zou dus de viswijfmodus inzetten (tenzij de visser het normaal vraagt natuurlijk, dan ben ik ook fatsoenlijk) en mijn hond uiteindelijk wel weghalen. En dan (zodra hij er niet is) mijn hond daar heel vaak laten zwemmen. en als er visdraden liggen, dan laat ik mijn hond daar niet zwemmen, maar dan zorg ik wel dat die vissen weggejaagd worden. En dan maar hopen dat hij weinig vangt. :mrgreen:

Had die man een visvergunning eigenlijk? Zonder zo'n vergunning mag je niet vissen als volwassene en kun je daarvoor bekeurd worden. Zo'n hint kun je ook altijd tussen neus en lippen door laten vallen tijdens de discussie. :mrgreen:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik had het vorige week met vissers aan de stok
Was meer dan 100 meter van de hengels verwijderd
Hoor ik ineens haal die kankerhond uit het water
Ik schreeuwde paron!
Mijn mag hier ook zwemmen het is warm namelijk
Dus om niet moeilijk te doen heb ik gizmo geroepen en ben verder gelopen
Maar ja zit er verderop weer mensen te vissen grrrrrrrrr
Dus kon ik Gizmo weer niet laten zwemmen
Op een gegeven moment was ik het zat
En toch maar een stok in het water gegooid
Gizmo heeft net zo goed recht op het water dan de vissers
Het is een lopsloop gebied dus ga dan lekker ergens anders vissen als je weet dat er veel honden komen om te zwemmen :boos:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris hou ik vast als er mensen bij het water zijn gezien zijn grote plezier in het water en ik het de mensen niet aan wil doen. Hij moet namelijk altijd net bij mensen het water uit gaan, uitschudden en weer doorlopen :smile: .
maar als ik er geen erg in heb, helaas dan voor die man, maar zo vaak zijn we niet aan het water en hij gaat daar echt uit zijn dak. Kan zeker nog wel luisteren als het moet (luisteren gaat wel stukken slechter dan ergens anders waar dan ook) maar hij krijgt gewoon de vrijheid en neemt die ook.
Gelukkig hebben wij een sterke eb en vloed en dus maar weinig vissers aan de kant.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

zolang ze niet in staat zijn hun rotzooi op te ruimen en ervoor te zorgen dat ze geen eenden aan de haak slaan, heb ik er weinig respect voor. Ik ruim dan ook overal Tirsa's poepjes op, behalve op het randje bij de vijver waar de vissers zitten. Ik loop iedere dag weer visdraad op te ruimen, over de andere rotzooi maar niet te spreken.

En als er dan zo'n kerel zou beginnen te schreeuwen, zou ik hem netjes en beleefd zeggen dat het erg laf is en hij maar 'n slechte vissers is als hij eerst dagen van te voren vissen moet voeren om ze te kunnen vangen?? Wat 'n mietje.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

in de vijver waar Bauke elke dag zwemt, zitten ook wel een vissers 's avonds.

maar ik vind dat doodeng, want als hij net in die hengel lijn zwemt? :eek:

dus haal ik hem weg daar, maar...
.... het leuke is hier, dat ze hun hengels er dan uit halen :ok:

zijn wel toeristen, dat scheelt natuurlijk, keurige Duitsers :wink:
dat kan je van sommige hollanders niet zeggen
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

In de scheldmodus dan ben ik oost indisch doof, k hoor dus niks en haal mn hond ook zeker niet weg; zou inderdaad naar zn visvergunning vragen....

Word het normaal gevraagd ben k ook zeker niet te beroerd er gehoor aan te geven; hoewel ik me wel afvraag dat ALS honden daar MOGEN zwemmen wat je daar dan als visser komt doen....beetje zelf de moeilijkheden opzoeken ook... :19:
Afbeelding
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

ik zou niets zeggen en denken: zielige man!
en zou weggaan met mijn hond mee...
linlin

Re: vraagje

Ongelezen bericht door linlin »

Pepie schreef:Als een visser staat te voeren,dus een voertje uitgooid in het water,maar jij weet dat niet........en je hond gaat daar het water in...........en de visser (zonder hengels nog niks bij zich)........gaat me daar tekeer :boos: .........Haal je je hond daar weg,of laat je hem gaan :19:
die hond laat ik lekker gaan en meneer de vissert krijgt een grote bek terug.
hoe triest ben je als je van te voren vissen gaat voeren met als doel ze later aan een haak te hangen.

ze gooien ze terug, zeggen ze. daar merken die vissen niks van. jammer alleen dat er een dag later dooie vissen aan de kant liggen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou hem in de plomp smijten. En die bak met vissevreten er achteraan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Jaap* schreef:Ik zou hem in de plomp smijten. En die bak met vissevreten er achteraan.
:smile: :smile: ik dacht dat je dan zelf ging vissen met meneer zijn vishengel en vissevreten :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
holly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door holly »

Ik zou vragen of hij niet zo wil schreeuwen, omdat hij nu zelf de vissen wegjaagd.
Verder zou ik denk ik met de honden doorlopen en mij enorm kwaad maken. Maar verder toch te schijterig zijn om iets te doen. En dan thuis constant lopen denken: ik had dit moeten zeggen, of dat.....
Wel zou ik opletten, als hij er dan de volgende keer zou zitten, dan zou ik hem iets flikken. Dan verwacht hij het niet....
Als de honden er niet bij zouden zijn, dan zou ik veel stoerder zijn. Want dan kan hij niets bij mijn honden doen......

Waar ik mij aan erger is dat hondenbezitters zich altijd aan moeten passen. Nu dus bij vissers. En als ik in de polder loop, en er komen fietsers aan (niet op het fietspad) dan word er altijd maar verwacht dat IK mijn honden bijhou. (nog geen dank je wel als ik dat netjes doe) Honden mogen hier bijna nergens meer loslopen, hondenpoep moet je altijd opruimen, honden mogen niet in de buurt van scholen komen, als een hond thuis even blaft heb je al klachten uit de buurt, terwijl kinderen de hele middag mogen schreeuwen wat ze willen...... En dan kan ik nog 10000 dingen noemen......
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik kom niet in de buurt van vissers, ik hou m'n honden erbij weg Veel te link met die lijnen en haakjes.
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”