Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

S'nachts wandelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

S'nachts wandelen

Ongelezen bericht door Innuendo »

Gezien ik wisselende diensten draai en een avondmens ben zou ik graag af en toe s'nachts met de puppies naar het bos gaan i.p.v s'ochtends..
Zijn er meer mensen die dat doen?
Heel stom, maar ik vind het een beetje creepy zo s'nachts in een afgelegen bos wandelen :N:
Maar misschien valt het wel mee :mrgreen:
Ervaringen iemand? :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik deed dat vroeger vaker, ik vind het heerlijk, die rust 's nachts.Nadeel is dat je dan in het bos geen hand voor ogen ziet dus ik was een beetje afhankelijk van maanlicht op witte zandpaadjes.
Eng heb ik het nooit gevonden, iemand die kwaad wil loopt meestal niet 's nachts in het bos rond.Daar is doorgaans erg weinig te halen :mrgreen:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik ben een schijtert dus ik ga 'snachts echt het bos niet in.

Een paar maanden geleden een spooktocht gehad met collega's en dat vond ik dan weer niet eng. Zo met een groepje
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik loop vaak 's nachts nog een klein rondje door het bos als ik in het BosHuus slaap.
Maar in de meeste SBB bossen ben je na zonsondergang in overtreding. Betrappen ze je na het donker in het bos, dan loop je een dikke kans dat van (poging tot)stropen beschuldigd wordt.
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik loop laat in de avond (of heeeel vroeg) nog weleens in het Zuiderpark hier,dat is hier niet minder eng dan acht uur in de avond in de wijk lopen.
Aan Happy merk ik of ik beter terug kan gaan of niet,en in die 11jr dat ik haar heb,heeft dat me nog nooit in de steek gelaten.

In Soest/Baarn/Eemnes liep ik ook wel eens op vreemde tijdstippen in de polders of bossen.

Wat ik wel altijd doe waar ik dan ook ga wandelen op zo een tijdstip,is mijn gsm meenemen en zorgen dat er iemand weet waar ik ben.

Ook zouden mensen wat meer op hun gevoel moeten leren vertrouwen,veel luisteren niet naar hun eigen gevoel terwijl juist dat nare situatie's kan voorkomen.

Ben maar 1keer lastiggevallen op zo een wandeling,in het pitorreske Baarnse Bos nog wel op klaarlichte dag,had kisten aan gelukkig dus voor die vriendelijke man geen kinderbijslag meer.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik loop dan wel niet midden in de nacht maar wel zo'n beetje iedere avond laat (rond twaalven) nog een rondje door de polder. 't Is een 'bekend' rondje dus al is het een donkere, maanloze avond, dan vind ik nog wel mijn weg. Kom nooit iemand tegen dus er is niets om bang voor te zijn... :wink:
Op vreemde plekken (tijdens vakanties of zo) neem ik een lamp mee als ik 's avonds laat ga lopen (ben enorm nachtblind :N: ).
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik loop regelmatig 'snachts en heb nog nooit iets engs meegemaakt :wink: .
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Bij helder weer en volle maan een aanrader! Genoeg licht om te kunnen zien waar je loopt en te genieten van de rust en de stilte. Bang ben ik niet met 3 enge honden bij me :wink: .
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik loopp als het erg warm is vaak s'nachts rond een uur of 4 half 5 en vind het heerlijk...ik kies alleen wel iets met verharde paden anders lig ik op mijn giecheltje...
Je zou zo een hoofdlamp aan kunnen schaffen dan zie je waar je loopt :ok:
Afbeelding
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Ik loop wel eens snachts, dan vinden ze mij eng :jank:

richard
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik draai af en toe ook een nachtdienst. Als ik dan thuis kom vind ik het ook fijn om nog even een stuk te wandelen.

Een afgelegen bos zou ik niet zo snel heen gaan, een parkje met lantarenpalen zou dan weer wel iets zijn.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef:Ik loop nooit 's nachts, heb geen zin om op mijn bakkes te vallen over al die boomwortels. Bovendien kan ik niet 5 honden in de peiling houden met mijn nachtblinde hoofd.
Ik loop overdag genoeg, zie totaal het nut niet van midden in de nacht wandelen. Vind het al vreselijk al het 's winters zo vroeg donker is...
Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfekt :ok:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Addy schreef: Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfekt :ok:
waar halen wij zo'n koplamp, addy? dat wil ik namelijk ook want het feit dat ik geen hand voor ogen zie is het enige dat me weerhoudt om eens leuk in het donker naar het bos te gaan.

aan de mormels hang ik fietslampjes. die hou ik wel in het vizier. nu mezelf nog.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

's Nachts zal ik niet snel het bos ingaan, ben ik veel te schijterig voor :mrgreen: Ik loop in de winter wel rond half 7 door een park zonder lantaarnpalen, maar dat is een open stuk waar bijna geen bomen staan en in de buurt loopt een fietspad waar rond die tijd al verschillende mensen fietsen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik loop gedwongen regelmatig in het pikkedonker. Er zijn hier geen lantaarnpalen en ook geen bebouwing verder dus dan is het al snel heel erg donker. Zeker in de winter.
In het begin vond ik dat ook eng maar nu niet meer. Ik laat de honden los en dan zie ik niks meer en loop een mij bekende route. Tussendoor roep ik zo nu en dan de honden en dan komen ze even en weet ik dat alles goed is. Klinkt heel bizar maar het kan niet anders hier. In de winter is het al om 1900 uur pikkedonker. :19:

Wel maak je dan soms iets raars mee. Een keer een hartverzakking gehad van een halfdood ree. Die brulde ineens loeihard vanuit de struiken en dat leek dus echt zo'n misthoorn van voetbal. De honden sloegen aan en gingen op tilt en ik had een adrenaline-shot beter dan harddrugs :smile: Ook moest ik een keer met de auto de honden gaan zoeken. Want die gaan dus heel soms ineens weg en dan zie je ze dus nergens meer al staan ze 10 meter verder :roll:

Mocht er al iemand lopen dan slaan onze honden zeker aan en ze horen en zien alles veel beter. Ze rennen er ook naartoe dus mij besluipen kan niet echt. Maargoed, wie wil dat ook? :19:

Straks moet ik weer een rondje in het donker in de middle of nowhere. Ze moeten nog plassen nl en het is inmiddels donker :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Bos heb ik niet zo snel in de buurt. Maar ik loop gerust met de honden in de polder als het pikkedonker is. Of met Kelly, of met Daisy en Spike.
Geef eerlijk toe dat ik alleen een grote bangerd ben, maar met de honden voel ik me best veilig :wink:
Addy

linlin schreef:
Addy schreef: Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfekt :ok:
waar halen wij zo'n koplamp, addy? dat wil ik namelijk ook want het feit dat ik geen hand voor ogen zie is het enige dat me weerhoudt om eens leuk in het donker naar het bos te gaan.

aan de mormels hang ik fietslampjes. die hou ik wel in het vizier. nu mezelf nog.
gewoon even op google hoofdlamp intypen en dan heb je diverse bedrijven waar je ze kan bestellen :wink:
http://www.hoofdlamp.nl/
http://www.knivesandtools.com/nl/ct/hoofdlampen.htm
En als je echt van plan bent regelmatig in het donker te lopen dan moet je niet bezuinigen als het niet nodig is en gewoon een echt goede kopen, ik heb er heel veel profijt van :ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Addy, heb je niet toevallig een foto van jouw met die hoofdlamp?
Lijkt me best grappig om te zien. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Addy

wendy71 schreef:Addy, heb je niet toevallig een foto van jouw met die hoofdlamp?
Je koopt er zelf maar een en dan maak je een fotootje van jezelf :pffff:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Addy schreef:
wendy71 schreef:Addy, heb je niet toevallig een foto van jouw met die hoofdlamp?
Je koopt er zelf maar een en dan maak je een fotootje van jezelf :pffff:
:jank:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik ga liever niet 'snacht door het park :slaap:

Groetjes, Noëlle.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik liep vroeger in de polder heel vaak rond middernacht.
Als er wat was, maakten de stabijs enorm veel kabaal en gingen erheen terwijl de wetter naar mij toekwam en voor mij ging staan.
Voelt best veilig. :mrgreen:

Nooit wat aan de hand trouwens, alleen maar vrijende stelletjes :wink:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik loop nooit in het donker door de polders hier. Gewoon dankzij malloten in auto's die niet denken aan voetgangers en honden in het donker. Ik maak wel dat ik goed zichtbaar ben en reflecterende riemen heb (sinten hebben wit en boris nog een lichtband) maar schijnbaar let men daar niet echt op en heb geen zin in ongelukken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben niet snel bang, maar als het gaan schemeren ben ik het bos zo uit :mrgreen: In de nacht weet ik niet of ik het eng vind, ik denk dat ik liever in het bos zou gaan lopen dan hier in de wijk eerlijk gezegd... maar volgens mij ziet mijn hondje maar weinig met dr staarogen ;)
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Vooral toen ik Sam net had en hij nog voor geen ene meter luisterde (herplaatser) veel s nachts gewandeld in het park; qua wegen veilig, maar s nachts ook super rustig zodat ik, nou ja hij eigenlijk :mrgreen: niemand lastig kon vallen of op andere honden af kon stormen.

Niet dat ie vals was trouwens hoor, beetje lomp en enthousiast waar heel veel mensen van schrokken :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nee dat doe ik dus echt niet. Wat dat betreft ben ik echt een schijterd.
Ookal weet ik dat als ik 3 herders bij me heb ze me w.s. wle met rust zullen laten maar toch....

Overdag alleen in het bos voel ik me al niet op mn gemak.
Emile
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emile »

's Avonds laat, als het donker is en de meeste mensen naar bed gaan vind ik het heerlijk om met Nubi nog een eind te gaan wandelen. Soms loop ik met hem naar een naburig dorp, een andere keer maak ik een wandeling over de dijk. Bij onbewolkt weer twinkelen de sterren boven je hoofd en met volle maan wordt het landschap op een wonderbaarlijke wijze belicht. Het is prettig dat er weinig mensen zijn die de keuze maken om deze schoonheid te ervaren. Daaroor geeft de stilte van de nacht een soort meditatieve rust, dan ben ik buiten alleen samen met mijn hond.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

durf dat niet
Loop dus alleen als het licht is in de bossen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Hier volop ervaring
Ik wandel rond 2 uur in de nacht omdat ik een ander ritme heb
Maar ook wel overdag het is maar net wanneer ik wakker ben
Gizmo weet niet beter die is hier van pup af aan
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:Ik loop gedwongen regelmatig in het pikkedonker. Er zijn hier geen lantaarnpalen en ook geen bebouwing verder dus dan is het al snel heel erg donker. Zeker in de winter.
In het begin vond ik dat ook eng maar nu niet meer. Ik laat de honden los en dan zie ik niks meer en loop een mij bekende route. Tussendoor roep ik zo nu en dan de honden en dan komen ze even en weet ik dat alles goed is. Klinkt heel bizar maar het kan niet anders hier. In de winter is het al om 1900 uur pikkedonker. :19:

Wel maak je dan soms iets raars mee. Een keer een hartverzakking gehad van een halfdood ree. Die brulde ineens loeihard vanuit de struiken en dat leek dus echt zo'n misthoorn van voetbal. De honden sloegen aan en gingen op tilt en ik had een adrenaline-shot beter dan harddrugs :smile: Ook moest ik een keer met de auto de honden gaan zoeken. Want die gaan dus heel soms ineens weg en dan zie je ze dus nergens meer al staan ze 10 meter verder :roll:

Mocht er al iemand lopen dan slaan onze honden zeker aan en ze horen en zien alles veel beter. Ze rennen er ook naartoe dus mij besluipen kan niet echt. Maargoed, wie wil dat ook? :19:

Straks moet ik weer een rondje in het donker in de middle of nowhere. Ze moeten nog plassen nl en het is inmiddels donker :mrgreen:
Handig als je buren hebt met allerlei honden ze die ook los laten lopen :roll:
Overigens zeg je in een ander topic dit :denken: :denken: :denken: :denken:

MARC_S schreef:Wij hebben een hond die niet goed los kan lopen. :mrgreen: Cleo laat ik niet vaak los en Martijn laat haar soms even een baantje trekken op het strand. We proberen dat iedere dag 1 keer te doen en dus komt ze hooguit 1 keer per dag 5-10 minuten van de lijn waarbij ze dus keihard mag rennen. Met Eva samen mag ze nooit los omdat we absoluut niet willen dat die achter haar aanrent. Spelen met andere honden kan ze niet want ze doet 2 of 3 spelbuigingen en rent dan meteen keihard weg om te gaan jagen. :roll:

Alleen midden in steden kan ze los op risico dat ze daar achter een eend aangaat of kat. Die vluchten meestal geen kilometers ver dus dat gaat net. Elke keer als ik een nieuw terrein vind waar het veilig lijkt komt er een keer een dier dat ze wil pakken en de keer daarna gaat ze dan dus meteen zoeken. De laatste jachtpartij was achter vliegende ganzen aan. Ze heeft toen dus weer wei na wei doorgesjeest achter de ganzen aan.

Hier in de buurt is dan weer een kinderboerderij en als ze daar terecht komt is duidelijk wat er zal gebeuren.

Op het strand is het altijd gokken of ze niet toch een meerkoet kan pakken of de struiken inrent en daar achter de konijnen aangaat.

Ik denk dat ze dat bij iedereen zo zou doen en dat alleen een Teletac of iets dergelijks evt zou helpen. Ze is dan ook wel een onmogelijke kruising. Huskies lopen al slecht los en jagen al en als je daar dan een podenco op zet en ze krijgt ook nog regelmatig haar prooien echt te pakken is er weinig houden meer aan helaas :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”