Zijn er meer mensen die dat doen?
Heel stom, maar ik vind het een beetje creepy zo s'nachts in een afgelegen bos wandelen :N:
Maar misschien valt het wel mee

Ervaringen iemand?

Moderator: moderatorteam
Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfektNanna schreef:Ik loop nooit 's nachts, heb geen zin om op mijn bakkes te vallen over al die boomwortels. Bovendien kan ik niet 5 honden in de peiling houden met mijn nachtblinde hoofd.
Ik loop overdag genoeg, zie totaal het nut niet van midden in de nacht wandelen. Vind het al vreselijk al het 's winters zo vroeg donker is...
waar halen wij zo'n koplamp, addy? dat wil ik namelijk ook want het feit dat ik geen hand voor ogen zie is het enige dat me weerhoudt om eens leuk in het donker naar het bos te gaan.Addy schreef: Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfekt
gewoon even op google hoofdlamp intypen en dan heb je diverse bedrijven waar je ze kan bestellenlinlin schreef:waar halen wij zo'n koplamp, addy? dat wil ik namelijk ook want het feit dat ik geen hand voor ogen zie is het enige dat me weerhoudt om eens leuk in het donker naar het bos te gaan.Addy schreef: Daarom heb ik dus die koplamp en de honden van die blitse flikkerlichtjes om, gaat perfekt
aan de mormels hang ik fietslampjes. die hou ik wel in het vizier. nu mezelf nog.
Handig als je buren hebt met allerlei honden ze die ook los laten lopenMARC_S schreef:Ik loop gedwongen regelmatig in het pikkedonker. Er zijn hier geen lantaarnpalen en ook geen bebouwing verder dus dan is het al snel heel erg donker. Zeker in de winter.
In het begin vond ik dat ook eng maar nu niet meer. Ik laat de honden los en dan zie ik niks meer en loop een mij bekende route. Tussendoor roep ik zo nu en dan de honden en dan komen ze even en weet ik dat alles goed is. Klinkt heel bizar maar het kan niet anders hier. In de winter is het al om 1900 uur pikkedonker.![]()
Wel maak je dan soms iets raars mee. Een keer een hartverzakking gehad van een halfdood ree. Die brulde ineens loeihard vanuit de struiken en dat leek dus echt zo'n misthoorn van voetbal. De honden sloegen aan en gingen op tilt en ik had een adrenaline-shot beter dan harddrugsOok moest ik een keer met de auto de honden gaan zoeken. Want die gaan dus heel soms ineens weg en dan zie je ze dus nergens meer al staan ze 10 meter verder
Mocht er al iemand lopen dan slaan onze honden zeker aan en ze horen en zien alles veel beter. Ze rennen er ook naartoe dus mij besluipen kan niet echt. Maargoed, wie wil dat ook?
Straks moet ik weer een rondje in het donker in de middle of nowhere. Ze moeten nog plassen nl en het is inmiddels donker
MARC_S schreef:Wij hebben een hond die niet goed los kan lopen.Cleo laat ik niet vaak los en Martijn laat haar soms even een baantje trekken op het strand. We proberen dat iedere dag 1 keer te doen en dus komt ze hooguit 1 keer per dag 5-10 minuten van de lijn waarbij ze dus keihard mag rennen. Met Eva samen mag ze nooit los omdat we absoluut niet willen dat die achter haar aanrent. Spelen met andere honden kan ze niet want ze doet 2 of 3 spelbuigingen en rent dan meteen keihard weg om te gaan jagen.
![]()
Alleen midden in steden kan ze los op risico dat ze daar achter een eend aangaat of kat. Die vluchten meestal geen kilometers ver dus dat gaat net. Elke keer als ik een nieuw terrein vind waar het veilig lijkt komt er een keer een dier dat ze wil pakken en de keer daarna gaat ze dan dus meteen zoeken. De laatste jachtpartij was achter vliegende ganzen aan. Ze heeft toen dus weer wei na wei doorgesjeest achter de ganzen aan.
Hier in de buurt is dan weer een kinderboerderij en als ze daar terecht komt is duidelijk wat er zal gebeuren.
Op het strand is het altijd gokken of ze niet toch een meerkoet kan pakken of de struiken inrent en daar achter de konijnen aangaat.
Ik denk dat ze dat bij iedereen zo zou doen en dat alleen een Teletac of iets dergelijks evt zou helpen. Ze is dan ook wel een onmogelijke kruising. Huskies lopen al slecht los en jagen al en als je daar dan een podenco op zet en ze krijgt ook nog regelmatig haar prooien echt te pakken is er weinig houden meer aan helaas