Een kind kan ook aan je aandacht verslappen en de weg op rennen, alle auto's dan maar verbieden of verplicht niet harder dan 10 km per uur rijden?Frenk schreef:Is niet helemaal waar. Er kan ook sprake zijn van 'overmacht' waardoor mijn hond los weet te komen. Dan heb ik wel degelijk het uiterste gedaan wat van mij verwacht mag worden, maar bleek het in die omstandigheid niet genoegLars schreef:Gelukkig denkt de wet niet met een onderbuikgevoel maar met een objectieve benadering van feiten.
Als jouw hond losschiet dan heb je simpelweg niet binnen redelijke grenzen gedaan wat van je verwacht had mogen worden. Jouw falen kun je dan niet projecteren op iemand die zich wel aan de wet houdt en wel al het mogelijke doet zich daaraan te houden. Je kunt de wet niet buigen zoals het je uitkomt, we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten.
En ik weet heus wel wat de wet NU zegt, maar daar had ik het niet over. Ik gaf mijn mening over wat ik zou doen als ik de verantwoordelijkheid over zo'n hond had.
Ik begrijp overigens niet zo goed waarom preventief muilkorven op zoveel bezwaren stuitEr zullen toch niet zoveel hondagressieve honden rondlopen waar de rest van de hondensamenleving tegen beschermd moet worden?
Mijn Lola is al tig keer vanuit het niets aangevallen door honden, hoewel ze weinig terug deed is het nog altijd beter dan dat ze niets terug kon doen door een muilkorf en zo een weerloos slachtoffer word.