Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Lars schreef:Gelukkig denkt de wet niet met een onderbuikgevoel maar met een objectieve benadering van feiten. :wink:
Als jouw hond losschiet dan heb je simpelweg niet binnen redelijke grenzen gedaan wat van je verwacht had mogen worden. Jouw falen kun je dan niet projecteren op iemand die zich wel aan de wet houdt en wel al het mogelijke doet zich daaraan te houden. Je kunt de wet niet buigen zoals het je uitkomt, we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten. :ok:
Is niet helemaal waar. Er kan ook sprake zijn van 'overmacht' waardoor mijn hond los weet te komen. Dan heb ik wel degelijk het uiterste gedaan wat van mij verwacht mag worden, maar bleek het in die omstandigheid niet genoeg :19:

En ik weet heus wel wat de wet NU zegt, maar daar had ik het niet over. Ik gaf mijn mening over wat ik zou doen als ik de verantwoordelijkheid over zo'n hond had.

Ik begrijp overigens niet zo goed waarom preventief muilkorven op zoveel bezwaren stuit :19: Er zullen toch niet zoveel hondagressieve honden rondlopen waar de rest van de hondensamenleving tegen beschermd moet worden?
Een kind kan ook aan je aandacht verslappen en de weg op rennen, alle auto's dan maar verbieden of verplicht niet harder dan 10 km per uur rijden?

Mijn Lola is al tig keer vanuit het niets aangevallen door honden, hoewel ze weinig terug deed is het nog altijd beter dan dat ze niets terug kon doen door een muilkorf en zo een weerloos slachtoffer word.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

malinois schreef:
Frenk schreef:
Zoie schreef:
Lars schreef:[Heel leuk bedacht maar waartegen moet dat swiffertje zich dan verdedigen? Een grote hond die netjes is aangelijnd? .
Frenk bedoelt natuurlijk een grote hond die los loopt en de swiffer komt mollen. Het recht op zelfverdediging is nu nogal fictief. Vergelijkbaar met die van een grotere hond die gemuilkorfd is.
Inderdaad en de 'swiffer' die zich weet los te rukken. Ongelukken gebeuren nu eenmaal en ook dan verdient zo'n hondje niet de 'doodstraf' :19:
en als mijn hond zich losrukt en jouw hondje een correctie geeft die te hard is voor zo'n kleine hond is het helemaal fout :19: Ongelukken gebeuren nu eenmaal zeg je toch?
Correctie waarvoor ? En hoe vaak komt dit nu helemaal voor, grote hond corrigeert en kleine hond legt het loodje. Lopen alle kleine honden die met grote leven voortdurend gevaar het leven te laten ? Serieuze vraag, ik geloof namelijk niet zo in te hard uitgevallen correcties.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoie schreef:
Marjoleine schreef:[
Mensen realiseren zich dat vaak niet als ze hun hondje een middag bij de oppas brengen, maar zo is het dus wel.
nee, dat realseer ik me idd niet. Dus als ik mijn hond aan iemand meegeef, en hij richt schade aan, dan kan ik dat niet op mijn WA - verzekering verhalen ?
wel hoor.

mijn overbuuf paste op een nog jonge sam en daar heeft meneer de bank gesloopt toen zij in de keuken was.. gat in de zitting...

mijn verzekering heeft netjes betaald
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoie schreef:
Correctie waarvoor ? En hoe vaak komt dit nu helemaal voor, grote hond corrigeert en kleine hond legt het loodje. Lopen alle kleine honden die met grote leven voortdurend gevaar het leven te laten ? Serieuze vraag, ik geloof namelijk niet zo in te hard uitgevallen correcties.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet zo in geloof.
Fout kan het altijd gaan maar niet als het gaat om een correctie. Een hard uitgevallen correctie van een grote hond naar een kleine zal hooguit een gaatje of een kneuzing opleveren is mijn ervaring dan.

Mijn jongste hond kreeg vorige maand een correctie van een herder, volkomen terecht. Ging ietwat lomp en zij liep een kras op haar neus op en een deuk in haar ego.
Kito kreeg als pup een correctie van een stabij, erg lomp en had een scheurtje in zijn oor.
Milk corrigeerde een JR, die alleen een deuk in zijn ego opliep maar toen Milk een grote hond corrigeerde liep die een gaatje in zijn nek op.

Honden weten over het algemeen het verschil tussen een correctie of een vechtpartij, dat zijn twee aparte dingen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

omafia schreef:Ik ga in op dit topic en dat gaat over hondjes bijten, dus daar reageer ik op dat ik het niet normaal vind, maar jij hoort natuurlijk ook bij de mensen van die lieve honden die het een gewoon hondsgedrag vinden
als jij ingaat op dit topic (ingaan is niet onzin strooien) dan ga eerst maar eens antwoord geven op mijn vraag op pagina 25 of 26 :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoie schreef:
malinois schreef:
Frenk schreef:
Zoie schreef: Frenk bedoelt natuurlijk een grote hond die los loopt en de swiffer komt mollen. Het recht op zelfverdediging is nu nogal fictief. Vergelijkbaar met die van een grotere hond die gemuilkorfd is.
Inderdaad en de 'swiffer' die zich weet los te rukken. Ongelukken gebeuren nu eenmaal en ook dan verdient zo'n hondje niet de 'doodstraf' :19:
en als mijn hond zich losrukt en jouw hondje een correctie geeft die te hard is voor zo'n kleine hond is het helemaal fout :19: Ongelukken gebeuren nu eenmaal zeg je toch?
Ik ook niet, baco in volwassen toestant heeft ooit, met heel veel kabaal een maltheze gecorigeert :N: (hij had het beestje dus helemaal in zijn bek, dat waren dus echt even paniek momenten) :eek: .
Maar goed hij was klaar tuft hem uit,, en het beestje schud zich uit, en loopt weg :19: , helemaal geen schade.
Ook later niets gevonden.

De eigenaresse daarintegen :N: was echt in alle staten :mrgreen: die heeft echt staan gillen ,van hij vermoord hem.
tja Baco Boos, had takke malthezertje Puppie Ducain maar niet moeten bijten :neenee:
En zijn eigenaresse die flex maar even kort moeten houden.

Moet erbij zeggen dat mijn man met ze liep(niet ik :wink: )

Maar een grote hond kan dus best corrigeren zonder te moorden, maar Baco wist dus heel goed wat hij deed, blijkbaar :19:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

massam schreef:
omafia schreef:Ik ga in op dit topic en dat gaat over hondjes bijten, dus daar reageer ik op dat ik het niet normaal vind, maar jij hoort natuurlijk ook bij de mensen van die lieve honden die het een gewoon hondsgedrag vinden
als jij ingaat op dit topic (ingaan is niet onzin strooien) dan ga eerst maar eens antwoord geven op mijn vraag op pagina 25 of 26 :wink:
Ga jij gewoon lekker zelf dit topic door lezen dan lees je inderdaad dat de er ook zijn die de schuld bij die 2 Maltezers leggen, die blaffen weet je wel zijn allemaal rot keffers dus is het toch normaal dat ze dood gebeten worden, zo staat het er niet letterlijk maar zo komt het wel op mij over.

En verder laat ik dit topic liggen want ik erger me alleen maar kapot om te lezen dat mensen die zelf honden hebben en die uitvallen, dus niet los kunnen lopen alles maar goed zitten te praten waarom die hond 2 Maltezers heeft dood gebeten.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

omafia schreef:En verder laat ik dit topic liggen want ik erger me alleen maar kapot om te lezen dat mensen die zelf honden hebben en die uitvallen, dus niet los kunnen lopen alles maar goed zitten te praten waarom die hond 2 Maltezers heeft dood gebeten.
En jij was er zeker bij dat je het allemaal weer zo goed denkt te weten :denken:
Het zou me niet verbazen als die swiffers de boel inderdaad getriggerd hebben maar wat maakt het nog uit :19:
Voor alle partijen even triest namelijk :roll:
M@scha
Zeer actief

omafia schreef:
massam schreef:
Ga jij gewoon lekker zelf dit topic door lezen dan lees je inderdaad dat de er ook zijn die de schuld bij die 2 Maltezers leggen, die blaffen weet je wel zijn allemaal rot keffers dus is het toch normaal dat ze dood gebeten worden, zo staat het er niet letterlijk maar zo komt het wel op mij over.

En verder laat ik dit topic liggen want ik erger me alleen maar kapot om te lezen dat mensen die zelf honden hebben en die uitvallen, dus niet los kunnen lopen alles maar goed zitten te praten waarom die hond 2 Maltezers heeft dood gebeten.
ah de mietjes wegren truuk dus...

geen beschuldigingen uiten die je niet waar kan maken oma :neenee:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

chrico schreef:
Zoie schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet zo in geloof.
Fout kan het altijd gaan maar niet als het gaat om een correctie. Een hard uitgevallen correctie van een grote hond naar een kleine zal hooguit een gaatje of een kneuzing opleveren is mijn ervaring dan.

Mijn jongste hond kreeg vorige maand een correctie van een herder, volkomen terecht. Ging ietwat lomp en zij liep een kras op haar neus op en een deuk in haar ego.
Kito kreeg als pup een correctie van een stabij, erg lomp en had een scheurtje in zijn oor.
Milk corrigeerde een JR, die alleen een deuk in zijn ego opliep maar toen Milk een grote hond corrigeerde liep die een gaatje in zijn nek op.

Honden weten over het algemeen het verschil tussen een correctie of een vechtpartij, dat zijn twee aparte dingen.

Dat weten ze zeker, daar ben ik van overtuigd.
Er was een tijd dat heel moeilijk was hier met de twee dames en daar zit ook nogal behoorlijk verschil in formaat in.
Als Megan zou willen is ze met een beet klaar met Misty. En ze zijn elkaar echt wel een aantal keer flink in de haren gevlogen.

En eerder schreef ik ook over Bantam die eens op het strand gecorrigeerd is door een Staff, nou hij had nog geen natte plek maar is heel netjes op z'n rug gelegd (waarbij hij natuurlijk wel gilde :mrgreen: ) maar die hond wist ook precies wat hij deed.

Dus ik geloof daar ook absoluut niet in.
Wat dat betreft worden honden echt onderschat.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Addy schreef:
omafia schreef:En verder laat ik dit topic liggen want ik erger me alleen maar kapot om te lezen dat mensen die zelf honden hebben en die uitvallen, dus niet los kunnen lopen alles maar goed zitten te praten waarom die hond 2 Maltezers heeft dood gebeten.
En jij was er zeker bij dat je het allemaal weer zo goed denkt te weten :denken:
Het zou me niet verbazen als die swiffers de boel inderdaad getriggerd hebben maar wat maakt het nog uit :19:
ach jee Mien muts is er ook weer. Nou kom ik hier helemaal niet meer, want ik kan wel kotsen als ik je naam al ziet
S@ndr@
Zeer actief

omafia schreef:
Addy schreef:
ach jee Mien muts is er ook weer. Nou kom ik hier helemaal niet meer, want ik kan wel kotsen als ik je naam al ziet
Wil je een emmertje :eek:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

omafia schreef:
Addy schreef:
Wat een misselijk wijf ben jij...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:sinds het verhaal van Maart is dit ook het allerlaatste wat ik ooit zal doen idd.
Toch blijkt hieruit wel dat als het om je eigen hond gaat, het blijkbaar een ander verhaal is. Iemand met een chi of maltezer loopt altijd met een hondje rond die hulpeloos doodgebeten kan worden door een hond vanaf maatje Kooiker. Maar jij doet je hond geen muilkorf om omdat hij zich dan niet kan verweren. Dat is toch scheef? Jij wijst er in elk topic weer op dat ongelukjes kunnen gebeuren. Dus als ik bij jou in de straat woon en jij hebt een zeer hondagressieve staff, dan heb ik gewoon pech als jij de riem laat schieten en is het exit Bram. Waarom moet ik dat risico wel lopen en durf jij dat risico zelf niet aan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Leanne schreef:
omafia schreef:
Addy schreef:
nee , dat vind ik niet, ze heeft volkomen gelijk, :ok:

ik zie het ook weer : blz vol van : die 2 witjes hebben het weer eens uigelokt :roll:

altijd weer hetzelfde hier :boos:

het is abnormaal gewoon , zoals sommige hier zo'n mening nog kùnnen neerzetten,
en niet nadenken, puur alleen inderdaad omdat ze zelf ook zulke honden hebben
um zu kotzen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:sinds het verhaal van Maart is dit ook het allerlaatste wat ik ooit zal doen idd.
Toch blijkt hieruit wel dat als het om je eigen hond gaat, het blijkbaar een ander verhaal is. Iemand met een chi of maltezer loopt altijd met een hondje rond die hulpeloos doodgebeten kan worden door een hond vanaf maatje Kooiker. Maar jij doet je hond geen muilkorf om omdat hij zich dan niet kan verweren. Dat is toch scheef? Jij wijst er in elk topic weer op dat ongelukjes kunnen gebeuren. Dus als ik bij jou in de straat woon en jij hebt een zeer hondagressieve staff, dan heb ik gewoon pech als jij de riem laat schieten en is het exit Bram. Waarom moet ik dat risico wel lopen en durf jij dat risico zelf niet aan?
:ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Leanne schreef:
omafia schreef:
Addy schreef: En jij was er zeker bij dat je het allemaal weer zo goed denkt te weten :denken:

ik zie het ook weer : blz vol van : die 2 witjes hebben het weer eens uigelokt :roll:

um zu kotzen
Ik heb voor jou ook nog wel een teiltje hoor :19:
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Leanne schreef:
omafia schreef:
Addy schreef: En jij was er zeker bij dat je het allemaal weer zo goed denkt te weten :denken:

um zu kotzen
kun jij met al die onzin die je uitkraamt net als omafia die jij gelijk geeft op gast status gaan :19:
Afbeelding
Addy

omafia schreef: ach jee Mien muts is er ook weer. Nou kom ik hier helemaal niet meer, want ik kan wel kotsen als ik je naam al ziet
Mooi, vooral dan niet meer van die toiletpot afkomen :smile: :smile: :smile:
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:
Ik heb voor jou ook nog wel een teiltje hoor :19:
geef maar op , maakt niet uit, ik kom gewoon voor mijn mening uit :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 05 jun 2008 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef:Honden weten over het algemeen het verschil tussen een correctie of een vechtpartij, dat zijn twee aparte dingen.
Natuurlijk weten ze dat, anders zou er toch geen pup meer leven? :wink: Op het forum worden zoveel pups bij grote volwassen honden gezet. En die pups krijgen ook regelmatig op hun flikker van die grote honden. Een enorm grootteverschil en toch brengen de pups het er levend vanaf.

Wat wel kan, is dat een correctie verkeerd uitpakt. Dat een hoektand net in een ader terecht komt oid, maar als een hond staat te schudden met een andere hond in de bek en de boel uit elkaar scheurt, kun je dat met de beste wil van de wereld toch geen correctie meer noemen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Pak-de-bal schreef: het is abnormaal gewoon , zoals sommige hier zo'n mening nog kùnnen neerzetten,
um zu kotzen
Het is me totaal onduidelijk wat je bedoelt met zulke honden maar ik zal ze wel hebben als jij dat zo stellig zegt :denken:
Pak-de-bal

massam schreef:kun jij met al die onzin die je uitkraamt net als omafia die jij gelijk geeft op gast status gaan :19:

alleen omdat ik de waarheid verkondig en er hier een paar zitten te brabbelen? :denken:
komnou !
Addy

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:kun jij met al die onzin die je uitkraamt net als omafia die jij gelijk geeft op gast status gaan :19:

alleen omdat ik de waarheid verkondig en er hier een paar zitten te brabbelen? :denken:
komnou !
wil je even antwoord geven op mijn vraag :denken:
Zoek stok!
Zeer actief

Afbeelding

:pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Afbeelding

:pffff: :mrgreen:
Jeetje doet pijn aan mijn ogen :eek: :boos: :smile:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Pak-de-bal schreef:

komnou !
Jij hebt jezelf echt een Jezus status gegeven he?
Nou kommmmmmm maaar Marjolein: Loop maar over water, toe maar! :roll: :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Jeetje doet pijn aan mijn ogen :eek: :boos: :smile:
Goed he! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Jinx schreef:Jij hebt jezelf echt een Jezus status gegeven he?
Nou kommmmmmm maaar Marjolein: Loop maar over water, toe maar! :roll: :roll:
zit je wéér te brabbelen :smile: :smile:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jammer dat het nu toch ontaard in een welles-nietesspelletje, in het halen van het eigen gelijk door persoonlijke aanvallen en hatelijke opmerkingen.Stelletje kinderen....
Het komt er toch op neer dat, mocht er alleen de keuze zijn tussen deze twee opties, ieder liever heeft dat zijn hond die van een ander doodbijt dan dat de andere hond de zijne doodbijt.
Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 05 jun 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”