Ze hebben niet op karaktereigenschappen geselecteerdAddy schreef:typisch broodfokgevalletje, waar ging het mis danGollum schreef:Ik ben wel op uiterlijk gefokt![]()
![]()
![]()

Moderator: moderatorteam
Omdat mensen emoties hebben denk ik, ik ken wat mensen die ongewenst kinderloos zijn en daar zijn ze best stuk van.Neeltje schreef:Voor mij is dat geen verschil als het niet kan dan kan het niet en waarom dan wel bij mensen en niet bij honden of andere dieren daar gebeurt het ook veelvuldig (denk aan koeien) en dan is het echt niet allemaal op uiterlijk. Echter grote verschil bij dieren is dan ook dat als er niet wordt opgepakt stopt men er op 'n gegeven moment mee, maar bij mensen doen ze het juist omdat ze niet oppakken, een wezenlijk verschil dus.Addy schreef:zit een klein verschilletje inNeeltje schreef:En waarom zou het bij honden dan niet accoord mogen zijn? Dat is voor mij precies hetzelfde. Als je niet zelf op natuurlijk wijze in verwachting kan raken of dit nu mens of dier is, is er inderdaad iets niet helemaal juist in het lichaam. Dus waarom dan bij mens wel ok, en bij hond niet?Remina schreef:Die zin viel met net ook al op, en vind 'm ook nogal bot.
Weet je hoeveel mensen er zijn die niet op een natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen?
En die dankzij het medische circuit kinderen hebben mógen krijgen?
Alsof mensen dan maar gelijk geen kinderen mogen zeg, omdat het lichaam niet 'geschikt' is ofzo![]()
mensen worden niet op uiterlijk gefokt en deze honden wel waardoor ze dit soort mankementen hebben en natuurlijke bevallingen vrijwel onmogelijk zijn
Dat begrijp ik ook wel, het is ook meer alleen 'medisch' gezien of hoe zeg je dat.Gollum schreef:Omdat mensen emoties hebben denk ik, ik ken wat mensen die ongewenst kinderloos zijn en daar zijn ze best stuk van.Neeltje schreef:Voor mij is dat geen verschil als het niet kan dan kan het niet en waarom dan wel bij mensen en niet bij honden of andere dieren daar gebeurt het ook veelvuldig (denk aan koeien) en dan is het echt niet allemaal op uiterlijk. Echter grote verschil bij dieren is dan ook dat als er niet wordt opgepakt stopt men er op 'n gegeven moment mee, maar bij mensen doen ze het juist omdat ze niet oppakken, een wezenlijk verschil dus.Addy schreef:zit een klein verschilletje inNeeltje schreef: En waarom zou het bij honden dan niet accoord mogen zijn? Dat is voor mij precies hetzelfde. Als je niet zelf op natuurlijk wijze in verwachting kan raken of dit nu mens of dier is, is er inderdaad iets niet helemaal juist in het lichaam. Dus waarom dan bij mens wel ok, en bij hond niet?![]()
mensen worden niet op uiterlijk gefokt en deze honden wel waardoor ze dit soort mankementen hebben en natuurlijke bevallingen vrijwel onmogelijk zijn
Ik ken geen honden zonder pups die daar stuk van zijn, Gol zal nooit pups krijgen maar ze heeft er niet minder plezier in dr leven om.
Medisch is er zoveel mogelijk, je hebt alleen ook nog te maken met ethiek.Neeltje schreef:Dat begrijp ik ook wel, het is ook meer alleen 'medisch' gezien of hoe zeg je dat.Gollum schreef:Omdat mensen emoties hebben denk ik, ik ken wat mensen die ongewenst kinderloos zijn en daar zijn ze best stuk van.Neeltje schreef:Voor mij is dat geen verschil als het niet kan dan kan het niet en waarom dan wel bij mensen en niet bij honden of andere dieren daar gebeurt het ook veelvuldig (denk aan koeien) en dan is het echt niet allemaal op uiterlijk. Echter grote verschil bij dieren is dan ook dat als er niet wordt opgepakt stopt men er op 'n gegeven moment mee, maar bij mensen doen ze het juist omdat ze niet oppakken, een wezenlijk verschil dus.Addy schreef: zit een klein verschilletje in![]()
Ik ken geen honden zonder pups die daar stuk van zijn, Gol zal nooit pups krijgen maar ze heeft er niet minder plezier in dr leven om.
En dat is een hele andere discussie.Gollum schreef:Medisch is er zoveel mogelijk, je hebt alleen ook nog te maken met ethiek.Neeltje schreef:Dat begrijp ik ook wel, het is ook meer alleen 'medisch' gezien of hoe zeg je dat.Gollum schreef:Omdat mensen emoties hebben denk ik, ik ken wat mensen die ongewenst kinderloos zijn en daar zijn ze best stuk van.Neeltje schreef: Voor mij is dat geen verschil als het niet kan dan kan het niet en waarom dan wel bij mensen en niet bij honden of andere dieren daar gebeurt het ook veelvuldig (denk aan koeien) en dan is het echt niet allemaal op uiterlijk. Echter grote verschil bij dieren is dan ook dat als er niet wordt opgepakt stopt men er op 'n gegeven moment mee, maar bij mensen doen ze het juist omdat ze niet oppakken, een wezenlijk verschil dus.
Ik hoop het wel. Het krijgen van een uitmuntend is meestal niet het probleem , de eerste plaats krijgen wel.Gollum schreef:Dankje voor je antwoord.MonaToetje schreef:Ja , dat was dat teefje met de langere rug. Ik weet niet meer precies hoelang ze erover heeft gedaan maar het was geloof ik iets van 3 uur.Gollum schreef:Was dat een teefje met een langere rug? En ging het allemaal voorspoedig met de bevalling?MonaToetje schreef: Ik heb pas 1 nestje gefokt en dat teefje is op natuurlijke wijze bevallen.
In het fokbeleid van de Boston Club staat dat je teefje maximaal 3 keer een keizersnee mag ondergaan.
Wat vind je er van dat een teefje 3 keer een keizersnede mag hebben?
Weet je ook toevallig hoe het zit met engelse en franse bullen?
Tja, wat ik er van vindt dat teejes 3 keer met een keizersnee mogen bevallen...Ik vind dat je dat per teef moet bekijken. Als je merkt dat ze niet goed van de keizersnee hersteld moet je haar niet meer voor de fok inzetten. Gaat het allemaal wel voorspoedig en is ze snel weer hersteld dan wel. Ik vind 3 keizersnedes echt het maximum . Ik ben er dus niet op tegen.
Denk je dat er nog een ommeslag komt onder de keurmeesters? Dat ze eerder een boston met een lange rug een uitmuntent geven ipv een met een korte rug? Ik vind het wel top dat je een nestje op de natuurlijke manier hebt gekregen.
En wat als je nou een reu uit bv amerika wil gebruiken wanneer de fokbasis in nl te klein is?murmel schreef: ook KI is onverantwoord.