Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je je hond nooit loslaat

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mir@n schreef:Sja, ik geef een heel fatsoenlijk antwoord en jij noemt dit geniepig?? Sja, 't is maar waar je de spijkers zoekt natuurlijk.
dat is de opgedane ervaring met jou Miranda, een roddeltrut eersteklas en zo vreselijk achterbaks en gemeen, zelden heb ik zo iemand meegemaakt :roll:
Maar geeft niks, what comes around goes around, geloof ik heilig in :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Addy schreef:
Mir@n schreef:Sja, ik geef een heel fatsoenlijk antwoord en jij noemt dit geniepig?? Sja, 't is maar waar je de spijkers zoekt natuurlijk.
dat is de opgedane ervaring met jou Miranda, een roddeltrut eersteklas en zo vreselijk achterbaks en gemeen, zelden heb ik zo iemand meegemaakt :roll:
Niet om het een of ander, maar jij bent ook niet heilig Addy :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Addy

Inge schreef:Niet om het een of ander, maar jij bent ook niet heilig Addy :19:
Ik heb mezelf nooit heilig verklaard maar laat me zeer beslist geen oor aannaaien door dat stelletje roddeltrutten van de bovenste beste plank die me op een na niet eens persoonlijk kennen :roll:
En aan gore achterbakse vriendjespolitiek doe ik niet, maak liever op een andere manier vrienden dan door honden op afbetaling te verpatsen en me te laten kopen :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Addy schreef:
als er iemand achterbaks is, dat ben jij het wel..... :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik ben van mening dat als je je hond vasthoud om je eigen fouten of karaktereigenschappen te compenseren dat er geen probleem is mits je een alternatief zoekt om je hond zijn energie kwijt te laten raken.
Hou je je hond vast om de oorzaak elders te leggen dan heb ik zoiets van oeps arme hond.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Burnie schreef:Ik ben het met Inge eens: Je hond nooit loslaten is dierenmishandeling.
Maar het moet wel op een veilige manier kunnen.
Als je een hond hebt die niet altijd los kan, zul je je moeite moeten doen om een acceptabele omgeving/route te vinden waar de hond wél los kan lopen.
Heb je geen zin in de extra moeite, dan is zo'n hond idd een maat te groot en is-ie bij jou niet echt op z'n plaats.
Ja komaan zeg, gaan we met modder gooien.
Wie is hier zo'n perfecte baas of wie heeft hier zo'n perfecte hond.
Ik ben dus zo'n mishandelaar, ik vind het nog steeds erg voor Luka, maar het kan niet.
Mijn kleine hartedief met zijn bang karakter en zijn epileptie, hij hoort hier bij ons en nergens anders.
En nou oprotten met die zever. :roll:
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 08 jun 2008 11:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Addy

yamie schreef:als er iemand achterbaks is, dat ben jij het wel..... :mrgreen:
ja jij kent mij toch , zal wel dement zijn maar heb jou nog nooit ontmoet, wil je ook niet ontmoeten, heb het niet zo op tiepetjes als jij, die weer ik namelijk ver uit mijn wereldje :roll:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Inge schreef:Niet om het een of ander, maar jij bent ook niet heilig Addy :19:
Ik heb mezelf nooit heilig verklaard maar laat me zeer beslist geen oor aannaaien door dat stelletje roddeltrutten van de bovenste beste plank die me op een na niet eens persoonlijk kennen :roll:
En aan gore achterbakse vriendjespolitiek doe ik niet, maak liever op een andere manier vrienden dan door honden op afbetaling te verpatsen en me te laten kopen :roll:

:smile: :smile: je blijft een beetje hangen, en weet je waarom je steeds weer bij bepaalde punten terug komt? je blijft proberen de aandacht van je eigen persoontje af te houden, en sorry addy, dat lukt je niet, daarvoor hoef ik je niet persoonlijk te kennen...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:als er iemand achterbaks is, dat ben jij het wel..... :mrgreen:
ja jij kent mij toch , zal wel dement zijn maar heb jou nog nooit ontmoet, wil je ook niet ontmoeten, heb het niet zo op tiepetjes als jij, die weer ik namelijk ver uit mijn wereldje :roll:
schop maar addy :wink:
Addy

yamie schreef:
:smile: :smile: je blijft een beetje hangen, en weet je waarom je steeds weer bij bepaalde punten terug komt? je blijft proberen de aandacht van je eigen persoontje af te houden, en sorry addy, dat lukt je niet, daarvoor hoef ik je niet persoonlijk te kennen...
ach Yammie toch :19: ga gerust verder met je kliekje, ik vermaak me kostelijk :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:
ach Yammie toch :19: ga gerust verder met je kliekje, ik vermaak me kostelijk :ok:
wat is nou toch mijn kliekje? :19:
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

om weer ontopic te gaan....
voor sommige is een hond een maatje te groot. Ik zie het hier in het park en in de buurt ook, vaak ligt het aan baasjes die niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, het gevolg is dat ze altijd aan de lijn zitten en bijna altijd hetzelfde rondje krijgen voorgeschoteld.
En van sommige kan ik het ook goed begrijpen dat ze hun hond niet los laten lopen, maar als de hond genoeg beweging krijgt en op verschillende plekken kan lopen, vind ik er niets mis mee.

Nino is een hond die niet los kan met andere honden, hoewel hij niets zomaar grijpt is de kans op knokken te groot omdat hij simpelweg van een dominante grote reu niets pikt.
Ik vermijd die plekken, maar rij dus wel naar afgelegen gebieden om hem daar los te kunnen laten, in dat opzicht komt hij niets te kort.
Goed het is idd verteld toen we aan de sbt begonnen, maar wist niet dat dit zo verschrikkelijk lastig kon zijn.
Met zo'n soort hond moet je ogen en oren overal hebben en dat loopt absoluut niet releaxed. Met opvoeding heeft het niet veel te maken, hij kon tot zijn 4,5 jaar heel goed los en met veel honden overweg en we liepen elke dag 2 tot 3 uur in bos, strand of natuurgebied.
Maar na de geboorte van romy dulde hij weinig tot geen hond in haar buurt en controleerde voortdurend of alles goed met Romy was.
En dat is dan weer de andere kant van Nino, hij is idolaat van kinderen, en zeker van Romy.

Overigens kan hij nu helemaal niet meer los, omdat hij stokdoof is en handgebaren hoort hij niet op afstand :wink:

Ik zal hierna ook niet meer aan een soortgelijk ras beginnen, simpelweg omdat ik het niet prettig vind lopen om ogen en oren overal te moeten hebben, en alle loslopende honden met gebrul op afstand te moeten houden (en dat gewoon in een drukke stad).
in die zin zou mijn hond ook een maatje te groot zijn, maar wij konden er gelukkig goed mee omgaan en nino een goed (honds) leven geven :ok:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Addy

chrico schreef:Ik ben van mening dat als je je hond vasthoud om je eigen fouten of karaktereigenschappen te compenseren dat er geen probleem is mits je een alternatief zoekt om je hond zijn energie kwijt te laten raken.
Hou je je hond vast om de oorzaak elders te leggen dan heb ik zoiets van oeps arme hond.
maar in beide gevallen mag de hond geen hond zijn dus ik zie eerlijk gezegt het verschil niet zo goed :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben het met Addy eens :eek: :pffff:

Uitzonderingen daargelaten, ik kan begrijpen dat een angstige hond met epilepsie (of andere onoverkomelijke problemen) wat meer beschermd moet worden.
Gollum heb ik gelijk met 8 weken los laten lopen, die liep toch de hele tijd achter m'n kont aan dus daar heb ik gelijk gebruik van gemaakt. Gol is wel een hondje wat afgeleid kan zijn door een wapperend zakje, blaadje of papiertje dus ik kijk natuurlijk wel wáár ik haar loslaat (niet langs een drukke weg bijvoorbeeld). Dat is allemaal perfect gegaan en van mij mag ze in elke sloot springen die ze maar wil, hoe viezer hoe beter :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Ik ben het met Addy eens :eek: :pffff:

Uitzonderingen daargelaten, ik kan begrijpen dat een angstige hond met epilepsie (of andere onoverkomelijke problemen) wat meer beschermd moet worden.
Gollum heb ik gelijk met 8 weken los laten lopen, die liep toch de hele tijd achter m'n kont aan dus daar heb ik gelijk gebruik van gemaakt. Gol is wel een hondje wat afgeleid kan zijn door een wapperend zakje, blaadje of papiertje dus ik kijk natuurlijk wel wáár ik haar loslaat (niet langs een drukke weg bijvoorbeeld). Dat is allemaal perfect gegaan en van mij mag ze in elke sloot springen die ze maar wil, hoe viezer hoe beter :mrgreen:
weet je wat jij moet doen? lezen wat er word gezegd :ok:
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:Ik ben van mening dat als je je hond vasthoud om je eigen fouten of karaktereigenschappen te compenseren dat er geen probleem is mits je een alternatief zoekt om je hond zijn energie kwijt te laten raken.
maar in beide gevallen mag de hond geen hond zijn dus ik zie eerlijk gezegt het verschil niet zo goed :19:
Ik wel. Een hond die jaagt laat je niet loslopen op een veld met konijnen. Een hondagressieve hond laat je niet los in een losloopgebied. Je gaat op zoek naar alternatieven waar je deze honden wel hun energie kwijt kan laten raken en waar ze gewoon hond kunnen zijn.
Loop je met zo een hond en ga je allerlei andere uitvluchten zoeken waarom je de hond niet loslaat en je zoekt geen alternatief dan heb ik meelij met zo een hond.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

yamie schreef:

Weet je wat jij moet doen? Een paar tranquilisers nemen, misschien word je dan wat rustiger :roll:
Addy

chrico schreef:
Addy schreef:
Ik wel. Een hond die jaagt laat je niet loslopen op een veld met konijnen. Een hondagressieve hond laat je niet los in een losloopgebied. Je gaat op zoek naar alternatieven waar je deze honden wel hun energie kwijt kan laten raken en waar ze gewoon hond kunnen zijn.
Loop je met zo een hond en ga je allerlei andere uitvluchten zoeken waarom je de hond niet loslaat en je zoekt geen alternatief dan heb ik meelij met zo een hond.
Waar het mij omging is dat je die hond dan wel laat loslopen, misschien niet dagelijks maar op geschikte plekken.
Een hond die nooit kan loslopen heeft m.i. geen leven hoe hij het hoort te hebben :19:
Mama Sanneke
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:
Waar het mij omging is dat je die hond dan wel laat loslopen, misschien niet dagelijks maar op geschikte plekken.
Een hond die nooit kan loslopen heeft m.i. geen leven hoe hij het hoort te hebben :19:
Misschien kan je straks een lijstje opstellen voor ons waar we als goede baas moet voldoen volgens jou.
Want als je niet jouw mening deelt ben je een rotbaas, daar komt het op neer.
Ik hou niet van mensen die je in vakjes stoppen, die je dan ook helemaal niet kennen.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Addy

Mama Sanneke schreef: Ik hou niet van mensen die je in vakjes stoppen, die je dan ook helemaal niet kennen.
Ik houd niet van mensen die zich voortdurend aangevallen voelen als je een andere mening dan zij hebt :wink:
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:
Dat staat er toch ook :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben een hond die niet goed los kan lopen. :mrgreen: Cleo laat ik niet vaak los en Martijn laat haar soms even een baantje trekken op het strand. We proberen dat iedere dag 1 keer te doen en dus komt ze hooguit 1 keer per dag 5-10 minuten van de lijn waarbij ze dus keihard mag rennen. Met Eva samen mag ze nooit los omdat we absoluut niet willen dat die achter haar aanrent. Spelen met andere honden kan ze niet want ze doet 2 of 3 spelbuigingen en rent dan meteen keihard weg om te gaan jagen. :roll:

Alleen midden in steden kan ze los op risico dat ze daar achter een eend aangaat of kat. Die vluchten meestal geen kilometers ver dus dat gaat net. Elke keer als ik een nieuw terrein vind waar het veilig lijkt komt er een keer een dier dat ze wil pakken en de keer daarna gaat ze dan dus meteen zoeken. De laatste jachtpartij was achter vliegende ganzen aan. Ze heeft toen dus weer wei na wei doorgesjeest achter de ganzen aan.

Hier in de buurt is dan weer een kinderboerderij en als ze daar terecht komt is duidelijk wat er zal gebeuren.

Op het strand is het altijd gokken of ze niet toch een meerkoet kan pakken of de struiken inrent en daar achter de konijnen aangaat.

Ik denk dat ze dat bij iedereen zo zou doen en dat alleen een Teletac of iets dergelijks evt zou helpen. Ze is dan ook wel een onmogelijke kruising. Huskies lopen al slecht los en jagen al en als je daar dan een podenco op zet en ze krijgt ook nog regelmatig haar prooien echt te pakken is er weinig houden meer aan helaas :wink:
Afbeelding
Addy

chrico schreef:Dat staat er toch ook :smile:
verkeerd gelezen, je hebt helemaal gelijk :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
yamie schreef:

Weet je wat jij moet doen? Een paar tranquilisers nemen, misschien word je dan wat rustiger :roll:
pardon?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het gaat er hier wel hard aan toe zeg. :ok: Het ligt dus niet altijd aan mij hehehe :pffff:
Afbeelding
Addy

MARC_S schreef:Het gaat er hier wel hard aan toe zeg. :ok: Het ligt dus niet altijd aan mij hehehe :pffff:
nee hoor :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Addy schreef:
Mama Sanneke schreef: Ik hou niet van mensen die je in vakjes stoppen, die je dan ook helemaal niet kennen.
Ik houd niet van mensen die zich voortdurend aangevallen voelen als je een andere mening dan zij hebt :wink:
Ik vind het alleen maar jammer dat je als minderwaardige baas word gezien als het niet allemaal loopt zoals het boekje.
Ik heb ontzettend bewondering voor mensen die hun hond wel los kunne laten lopen, maar ik ga geen mensen afvallen als dat niet zo is.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Over het wel of niet laten loslopen van andermans honden ga ik niet oordelen. Zolang ik andermans situatie niet ken heeft dat ook weinig zin.

Mijn hond loopt ook niet zo vaak los als ik dat wil. Hij loopt wel dagelijks los, maar dat zijn geen grote afstanden ofzo. Waarom niet:
- Onze hond kent niet het verschil tussen de weg, stoep of grasveld. Hij rent zo een drukke straat op. Dat wil ik niet, dus bij een weg laat ik hem dan ook niet los.
- Hij duikt elke sloot in. Dat mag, maar hij kan er dan niet altijd uitkomen. En als ik bij een aantal sloten hem er ook niet zo makkelijk uitkrijg (hij weegt 70 kg) dan gaat hij daar in de buurt zeker niet los.
- Geen lange stukken los, maar dat komt omdat de plekken waar ik hem los kan laten lopen wat versnipperd liggen. En van lopen houdt hij ook niet zo, dus wandelingen van meer dan 1 uur zijn al veel te veel voor hem. Ook in verband met zijn leeftijd. Zijn langste dagelijkse wandeling duurt dan normaal gesproken 45 minuten.

Ondanks dat hij dagelijks wel los kan lopen, vind ik dat onvoldoende. Daarom ga ik ook regelmatig met hem naar het strand en bos waar hij meer kan loslopen en laat ik hem ook veel zwemmen.
Addy

yamie schreef:
Gollum schreef:
yamie schreef:

pardon?
Ze schrijft dat je een paar tranquillizers moet nemen :8):
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Het gaat er hier wel hard aan toe zeg. :ok: Het ligt dus niet altijd aan mij hehehe :pffff:
goh, dacht je dat echt dan? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”