Ik schaam mij elke dag voor mijn hond. Kan er nog steeds niet aan wennen dat hij dit doet al wist ik van te voren dat zijn 'handicap' genetisch bepaald is. Hoe ik hem ook train het valt er niet uit te krijgen. Het erge is nog....hij doet het met het grootste plezier. Zomers is het echt te dol, dan schaam ik mij diep. Heel vaak zeg ik dan maar dat ik in de overgang ben om die plotselinge rode wangen te verklaren. Ik moet toch wat he, als hij het weer eens heeft geflikt.
Het mooie is dat hij (volgens mij) precies weet waar, wanneer en bij wie hij dit kan flikken. Hij mikt telkens correct, tot op de milimeter. Al benieuwd naar zijn 'handicap'? Nou, Bassie is een Briard en Briards zijn superleuke honden....op een heel klein minpuntje na! Hij heeft meerdere kleine minpuntjes, maar dit is wel een opvallende. Bassie plaats te pas en te onpas zijn kleddernatte neus precies tussen iemands benen, wat overgaat in de liezen. Juist...dat plekje! :N:
Het maakt hem geen donder uit of het nu de voorkant of achterkant is. Of je nu klein bent of groot. Met of zonder spijkerbroek..Bassie heeft zijn snuit er al tussen. Hij is een grootmeester bij jonge dames met rokjes aan. Jawel, hij geniet zo op zijn manier van de zomer he! Het ergste is als jonge dames liggen te zonnen in die veel te weinig verhullende bikini's. De heren die naast deze dames liggen kijken dan meestal ernstig jalours. Bassie plemt gewoon zijn snuit tussen een BH-tje of nog erger.

Ik blijf excusses maken. Horendol word ik van hem. Zal blij zijn als iedereen weer in de winterkleding stapt, al zal het hem niet deren om wederom die kleddernatte snuit tegen een te intiem plekje te planten! Aangelijnd of niet, het maakt hem geen donder uit. Kom in zijn buurt en je bent de....Inderdaad!
Dus als jullie trek hebben om een Briard aan te schaffen, gij zijt gewaarschuwd!! :N: