Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ja, ik heb me ooit 2 keer geschaamd :mrgreen:
Mijn keeshond heeft toen hij jonger was 2 keer tegen iemands benen aangeplast :N:
Waarom hij het deed is me nog steeds een raadsel, maar ik weet dat ik me heel erg lullig voelde tegenover de mensen waar hij het bij deed.
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Roy heeft ook tegen mensen aan geplast, dat hoor ik nu 1,5 jaar later nog steeds... dan voel je je inderdaad nogal l*llig... dat bleef hij proberen tot ik hem twee keer achter elkaar op heterdaad in zijn nekvel kon grijpen. de eerste keer daarvan had de mevrouw tegen wie hij zijn poot oplichtte dat niet in de gaten en was alleen maar tegen mij aan het schreeuwen dat ik een dierbeul was :denken:

een andere keer had hij bij de dierenzaak en bij de dierenarts op dezelfde dag een koekje over de toonbank gekregen. bij een andere dierenzaak dook hij direct op de toonbank en trok een bakje met minikluifjes er vanaf.... :oeps:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ohja :smile: , met een hond van kennissen een keer:
Dat was een groenendaler en ik had hem mee toen ik nog langs de slijter "moest" :mrgreen: .
Ik kende die hond verder niet maar toen we binnenkwamen en de slijter alleen nog maar "Hallo" tegen hem had gezegd vond hij dat zó leuk dat hij beide voorpoten op de, stampvol met allerlei reclame objecten en standaardjes voor actiespul ingerichtte, toonbank kwakte en in het wilde weg begon te maaien met die lange stelten :smile: .
Echt álles lag op de grond :oeps:
Ik heb maar een flesje extra afgenomen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ja, ik schaam me voor sommige van mijn honden als ze vlak voor de neus van mensen poep gaan zitten eten. Smerige gewoonte waar ik me voor schaam. :roll:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Eén van mijn vorige honden kwam van een boerderij in Frankrijk vandaan en had overduidelijk altijd voor haar eigen buikvulling moeten zorgen.
Geen hek hield haar binnen ons erf en vrolijk schuimde ze alle tuinen en vuilnisbakken in het dorp af. Verbazingwekkend tolerant bejegend door alle mensen waar ze troep achter liet.
Op een dag kwam ze er achter dat de deuren van het vreetparadijs dat wij supermarkt noemen zich automatisch voor je opende als je op de juiste plaats voor de deur gaat staan. En dat de hemelse verwennerij van de vleesafdeling meteen links van die deur begint.

Vanaf dat moment heeft ze menigmaal proletarisch gewinkeld, waarbij ze op haar gemak met de voorpootjes in de vleeskoeling stond om het lekkerste stukje vlees (het liefst had ze braadworst) uit te zoeken.
Natuurlijk wist het hele dorp van wie die hond was, en ik werd er regelmatig op aangesproken, maar vreemd genoeg heb ik er nooit voor hoeven betalen. De eigenaar van de winkel vond het een rotmop en een reclame voor zijn zaak. "Zelfs de fijnproevers komen hier".
En ik heb zelf wel eens de opmerking gehoord "O, kom kijken, kom kijken. Die hond is er weer. Kom kijken hoe ze dat doet"
Ze had dan ook een zeer hoge aaibaarheidsfactor :mrgreen:
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

:N: Ons vorige hondje zat in de auto, en we stopten om uit te stappen. Kim dook van de achterbank, zo naar buiten met de staart tussen de poten. Rent op een wildvreemde meneer af die daar op een bankje zat en springt zo bij hem op schoot :N: Hij zal wel gedacht hebben dat we haar vreselijk mishandelden ofzo :roll: Nog steeds weten we niet waarom ze het deed; was de eerste en laatste keer :19:

En Dana laatst. Ze zou een dagje bij de buren blijven, het was de eerste keer. Dus ik breng haar naar binnen daar, ze snuffelt beleefd aan de katten, laat zich even goed aaien en huppelt naar een hoek van de kamer. Waar ze een enorme drol neerlegt. Ik kon door de grond gaan :mrgreen: Nog niet eens 5 minuten binnen hè. Stotterend en mijn excuses aanbiedend heb ik het opgeruimd, gelukkig hadden ze een houten vloer ipv tapijt en kon de buurvrouw er wel om lachen :mrgreen:
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

ja een paar weken terug....

Ik ben 5 weken geleden bevallen van een dochtertje en die middag zou de kraamverzorgster langs komen,nu heeft max het niet echt op vreemden,maar het ging gelijk goed,dus hond even uit de tuin gehaald en naar binnengelaten...het arme meisje staat netjes en enthousiast onze hond te begroeten en wat doet max......ja hoor,hij veegt zijn inmiddels zwarte snoet zo tussen dr benen af...dus zij had een hele grote zwarte vlek in het kruis zitten van haar eens zo mooie witte pak.... :oeps:
dat was schamen ja..maar gelukkig kon ze erom lachen.....
Afbeelding
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

:mrgreen: Leuke verhalen allemaal!

Tijdje geleden waren we op de boulevard in Wilhelmshaven, we hadden Haggis gewoon los lopen aangezien daar geen auto's mogen rijden. Gaat hij opeens een enorme drol draaien midden op de midgetgolfbaan (waar dus mensen aan het spelen waren). Heb maar net gedaan of het niet mijn hond was :N:
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Maryanne schreef:Ja, ik schaam me voor sommige van mijn honden als ze vlak voor de neus van mensen poep gaan zitten eten. Smerige gewoonte waar ik me voor schaam. :roll:
Joy hier ook :oops:
Afbeelding
doggy

Re: Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Ongelezen bericht door doggy »

Kaiou schreef: Kaiou
Even OT:

Heb je een foto van Kaiou waar hij helemaal opstaat??
Hij ziet er op je onderschrift erg indrukwekkend en mooi uit.
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

ik schaam me weleens voor Spike.
tijdens het uitlaten laat hij vaak een boer...
en ja dat is vaak als er net mensen lopen en die denken dan dat wij dat doen :roll:
dan zeg ik steeds maar weer dat het de hond is
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

ik schaam mij wel eens voor dewi.
op lauwersoog gaat zij bij het hondenstrand altijd midden in het water poepen of plassen :80: , maar waar wij verder ook heen gaan, ze gaat nergens in het water zitten :denken:.
vind het wel lastig als er nog meer mensen bijstaan, die zie je echt zo kijken van :eek:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Schamen jullie je ook wel eens voor je hond...

Ongelezen bericht door Kaiou »

Allemaal bedankt voor het delen van momenten waarin iedereen toch min of meer voor gek stond. Ben blij dat ik de enige niet ben EN de meeste verhalen zijn toch ook eigenlijk ook wel erg lachwekkend (wanneer je hondenliefhebber bent in ieder geval wel) :wink:

@Doggy, inderdaad OT
Kaiou is een mooie hond, vind ik ook :ok: maar om hem nu indrukwekkend te noemen ... :denken: Op de eerste 2 foto´s misschien wel, met al dat haar (nog in- en net uit het asiel, maart 2007). En voor vreemden zo achter een hoog tuinhek misschien ook wel, maar op de laatste foto weer helemaal niet. Daar is hij aan het spelen met ons ´buurmeisje´ Lola, een klein uitgevallen Engelse Cocker die hem absoluut de baas is :smile:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik schaam mij elke dag voor mijn hond. Kan er nog steeds niet aan wennen dat hij dit doet al wist ik van te voren dat zijn 'handicap' genetisch bepaald is. Hoe ik hem ook train het valt er niet uit te krijgen. Het erge is nog....hij doet het met het grootste plezier. Zomers is het echt te dol, dan schaam ik mij diep. Heel vaak zeg ik dan maar dat ik in de overgang ben om die plotselinge rode wangen te verklaren. Ik moet toch wat he, als hij het weer eens heeft geflikt.

Het mooie is dat hij (volgens mij) precies weet waar, wanneer en bij wie hij dit kan flikken. Hij mikt telkens correct, tot op de milimeter. Al benieuwd naar zijn 'handicap'? Nou, Bassie is een Briard en Briards zijn superleuke honden....op een heel klein minpuntje na! Hij heeft meerdere kleine minpuntjes, maar dit is wel een opvallende. Bassie plaats te pas en te onpas zijn kleddernatte neus precies tussen iemands benen, wat overgaat in de liezen. Juist...dat plekje! :N:

Het maakt hem geen donder uit of het nu de voorkant of achterkant is. Of je nu klein bent of groot. Met of zonder spijkerbroek..Bassie heeft zijn snuit er al tussen. Hij is een grootmeester bij jonge dames met rokjes aan. Jawel, hij geniet zo op zijn manier van de zomer he! Het ergste is als jonge dames liggen te zonnen in die veel te weinig verhullende bikini's. De heren die naast deze dames liggen kijken dan meestal ernstig jalours. Bassie plemt gewoon zijn snuit tussen een BH-tje of nog erger. :boos: Ik blijf excusses maken. Horendol word ik van hem. Zal blij zijn als iedereen weer in de winterkleding stapt, al zal het hem niet deren om wederom die kleddernatte snuit tegen een te intiem plekje te planten! Aangelijnd of niet, het maakt hem geen donder uit. Kom in zijn buurt en je bent de....Inderdaad!

Dus als jullie trek hebben om een Briard aan te schaffen, gij zijt gewaarschuwd!! :N:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow plaste sinds een tijdje met zijn pootje omhoog, natuurlijk ging bij elk grassprietje, boom, lantarenpaal, keien zijn pootje omhoog.
Ik hielp met een show mee en de honden konden gratis op de foto, dus ik belde naar huis of ze even met Fellow konden komen zodat hij ook op de foto kon.
Sta ik in de rij met meneer te wachten en we waren bijna aan de buurt, zie ik opeens bij het doek van de fotograaf dat Fellows pootje omhoog gaat :oops:
Gelukkig was ik optijd met hem weg trekken en kwam hij wel leuk op de foto :wink:

Groetjes, Noëlle.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”