Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik mag de dekreu bekend maken...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ik mag de dekreu bekend maken...

Ongelezen bericht door Ineke »

... en dit wordt 'm dan!

Afbeelding

En hij gaat ons mooie meisje (hoogstwaarschijnlijk) dekken zodra de tijd daar rijp voor is.

Afbeelding
Ineke

Nanna schreef:Mooie vent hoor! Krijg je dan ook alleen deze kleur pups?
Thanx :wink: , vind ik ook! Hij is ook heerlijk lief en rustig, precies wat onze doos nodig heeft. Er kunnen zowel deze kleur pups als lichtere (rode of blonde) pups uitkomen. Ze hebben beide rode én blonde nestgenoten/voorouders. Andere kleuren lijken me erg onwaarschijnlijk. De reu heeft witte aftekeningen en die verwacht ik wel in het nest, al is dat van tevoren nooit met zekerheid te zeggen.
Ineke

Mickie schreef:Een mooi paar :ok:
Wanneer verwacht je dat het zover zal zijn?
Het zou eind dit jaar kunnen worden en anders begin volgend jaar. Het ligt helemaal aan de loopsheid van Sóley en daar heb ik nog niet echt regelmaat in ontdekt. Ze mag in principe vanaf half september gedekt worden. Afwachten maar...
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Leuk, ik ken een fokker van Ijslandse hondjes (swifterbant). Wel onuitspreekbare namen hebben ze altijd hoor lol
Afbeelding
Ineke

Nanna schreef:Ik weet geeneens welke kleuren binnen het ras allemaal zijn toegestaan.
Als jij dat nou es haarfijn uit de doekjes deed ;-)
Hahaha :mrgreen: in principe zijn alle kleuren toegestaan, als de hoofdkleur maar overheerst. Helemaal witte honden mogen niet :neenee: . Rood komt 't meeste voor, van heel licht tot prachtig diep-rood. Blond zie je ook best vaak (met of zonder zwarte haarpunten, net als 't rood). Ennuh... Rood met wit, zwart met wit, black and tan, driekleur, zelfs chololadebruin, maar da's erg zeldzaam. Ik zag er nog één op de clubmatch:

Afbeelding

Kortom, veel is toegestaan :wink: .
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooie verloofde!!
Wat betreft de kleur: ik zag ook foto's van black and tans, al dan niet met witte aftekening.
Wordt dat net zo vererfd als bij de Corgi, dat twee ""roden"(sables bij de corgi als ze drager zijn van het gen voor b&t) ook black and tan pups kunnen geven?
Ineke

Chezzies schreef:Leuk, ik ken een fokker van Ijslandse hondjes (swifterbant). Wel onuitspreekbare namen hebben ze altijd hoor lol
Klopt, dat zijn ook de fokkers van deze reu :ok: !
Ineke

Elmar schreef:Mooie verloofde!!
Wat betreft de kleur: ik zag ook foto's van black and tans, al dan niet met witte aftekening.
Wordt dat net zo vererfd als bij de Corgi, dat twee ""roden"(sables bij de corgi als ze drager zijn van het gen voor b&t) ook black and tan pups kunnen geven?
Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet. :19:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ineke schreef:
Chezzies schreef:Leuk, ik ken een fokker van Ijslandse hondjes (swifterbant). Wel onuitspreekbare namen hebben ze altijd hoor lol
Toevallig, nou ja....zoveel schijnen er niet te zijn. Ik heb Theo vaak met een van hun honden in de G&G groep gehad. Leuke eigenwijze hondjes vocaal ook trouwens lol.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet. :19:
Dat zal dan waarschijnlijk net zo als bij de Corgi's verlopen.
Ineke

Chezzies schreef:
Ineke schreef:
Toevallig, nou ja....zoveel schijnen er niet te zijn. Ik heb Theo vaak met een van hun honden in de G&G groep gehad. Leuke eigenwijze hondjes vocaal ook trouwens lol.
Dit is een nestbroer van die van Theo :wink: . Ze maken inderdaad graag herrie, net als ik :mrgreen: . Met een beetje bijsturen is dat bij de meeste exemplaren wel enigszins in te dammen, hoor! Zo, hoe zei ik dat? :pffff:
Ineke

Elmar schreef:
Ineke schreef:
Denk 't wel, alleen zijn ze bij ons ras 'gewoon' rood en niet sable :wink: .
Laatst gewijzigd door Ineke op 13 jun 2008 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ineke schreef:
Elmar schreef:
Ineke schreef:
Dat zal dan wel, hè? :roll:
wat een rare reactie ( of iig smilie ) :denken:
Ineke

O ja ik zie 't komt inderdaad beetje vreemd over :N: . Zal 't ff veranderen :ok: . Was zeker niet zo bedoeld!!!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ineke schreef:O ja ik zie 't komt inderdaad beetje vreemd over :N: . Zal 't ff veranderen :ok: . Was zeker niet zo bedoeld!!!

:mrgreen:

enne, succes, mooie vent heb je uitgekozen :ok:
Ineke

yamie schreef:
Ineke schreef:O ja ik zie 't komt inderdaad beetje vreemd over :N: . Zal 't ff veranderen :ok: . Was zeker niet zo bedoeld!!!

:mrgreen:

enne, succes, mooie vent heb je uitgekozen :ok:
Thanx, ben zelf ook best weg van 'm. Hij heeft prachtig lang haar, echt supermooi! :ok:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

bij de corgi's kun je het verschil tussen een zuiver rode en een sable vaak zien. De zuiver rode heeft nergens een zwarte haarpunt. bij de sables kan dit enorm varieren. bij Rico, die dus een sable is zie je vrijwel alleen wat zwarte haarpunten aan de haren van zijn staart en dan voornamelijk het driehoekje op 1/3 vanaf de staaartaanzet. sommige sables hebben zoveel zwarte haarpunten, nou ja, vrijwel de gehele haar is zwart, dat ze op een driekleur lijken.
Ineke

Elmar schreef:bij de corgi's kun je het verschil tussen een zuiver rode en een sable vaak zien. De zuiver rode heeft nergens een zwarte haarpunt. bij de sables kan dit enorm varieren. bij Rico, die dus een sable is zie je vrijwel alleen wat zwarte haarpunten aan de haren van zijn staart en dan voornamelijk het driehoekje op 1/3 vanaf de staaartaanzet. sommige sables hebben zoveel zwarte haarpunten, nou ja, vrijwel de gehele haar is zwart, dat ze op een driekleur lijken.
Misschien is dat bij IJslanders hetzelfde, alleen noemen we ze geen sable. Tenminste, niet dat ik weet, ik heb 't nog nooit iemand horen zeggen. Je hebt inderdaad wel van die vachten die net b&t lijken, maar toch rood zjin.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Spannend hoor.
Mooi sprekend hoofd!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Prachtige hond hoor :ok:
Ik hoop voor jullie dat alles naar wens zal verlopen :wink:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Beide ouders zijn heel mooi! Vind het echt super leuke hondjes! Ooit komt er een Ijslander bij.. :mrgreen:
Jolien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jolien »

vind de oortjes erg knap staan :ok: succes!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”