En hij gaat ons mooie meisje (hoogstwaarschijnlijk) dekken zodra de tijd daar rijp voor is.

Moderator: moderatorteam

ThanxNanna schreef:Mooie vent hoor! Krijg je dan ook alleen deze kleur pups?
Het zou eind dit jaar kunnen worden en anders begin volgend jaar. Het ligt helemaal aan de loopsheid van Sóley en daar heb ik nog niet echt regelmaat in ontdekt. Ze mag in principe vanaf half september gedekt worden. Afwachten maar...Mickie schreef:Een mooi paar![]()
Wanneer verwacht je dat het zover zal zijn?
HahahaNanna schreef:Ik weet geeneens welke kleuren binnen het ras allemaal zijn toegestaan.
Als jij dat nou es haarfijn uit de doekjes deed

Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet.Elmar schreef:Mooie verloofde!!
Wat betreft de kleur: ik zag ook foto's van black and tans, al dan niet met witte aftekening.
Wordt dat net zo vererfd als bij de Corgi, dat twee ""roden"(sables bij de corgi als ze drager zijn van het gen voor b&t) ook black and tan pups kunnen geven?
Toevallig, nou ja....zoveel schijnen er niet te zijn. Ik heb Theo vaak met een van hun honden in de G&G groep gehad. Leuke eigenwijze hondjes vocaal ook trouwens lol.Ineke schreef:Klopt, dat zijn ook de fokkers van deze reuChezzies schreef:Leuk, ik ken een fokker van Ijslandse hondjes (swifterbant). Wel onuitspreekbare namen hebben ze altijd hoor lol!

Dat zal dan waarschijnlijk net zo als bij de Corgi's verlopen.Ineke schreef:Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet.Elmar schreef:Mooie verloofde!!
Wat betreft de kleur: ik zag ook foto's van black and tans, al dan niet met witte aftekening.
Wordt dat net zo vererfd als bij de Corgi, dat twee ""roden"(sables bij de corgi als ze drager zijn van het gen voor b&t) ook black and tan pups kunnen geven?
Dit is een nestbroer van die van TheoChezzies schreef:Toevallig, nou ja....zoveel schijnen er niet te zijn. Ik heb Theo vaak met een van hun honden in de G&G groep gehad. Leuke eigenwijze hondjes vocaal ook trouwens lol.Ineke schreef:Klopt, dat zijn ook de fokkers van deze reuChezzies schreef:Leuk, ik ken een fokker van Ijslandse hondjes (swifterbant). Wel onuitspreekbare namen hebben ze altijd hoor lol!
Denk 't wel, alleen zijn ze bij ons ras 'gewoon' rood en niet sableElmar schreef:Dat zal dan waarschijnlijk net zo als bij de Corgi's verlopen.Ineke schreef:Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet.Elmar schreef:Mooie verloofde!!
wat een rare reactie ( of iig smilie )Ineke schreef:Dat zal dan wel, hè?Elmar schreef:Dat zal dan waarschijnlijk net zo als bij de Corgi's verlopen.Ineke schreef:Rood x rood kan zwart en black and tan opleveren. Hoe het precies zit met de vererving hiervan weet ik niet.Elmar schreef:Mooie verloofde!!
Misschien is dat bij IJslanders hetzelfde, alleen noemen we ze geen sable. Tenminste, niet dat ik weet, ik heb 't nog nooit iemand horen zeggen. Je hebt inderdaad wel van die vachten die net b&t lijken, maar toch rood zjin.Elmar schreef:bij de corgi's kun je het verschil tussen een zuiver rode en een sable vaak zien. De zuiver rode heeft nergens een zwarte haarpunt. bij de sables kan dit enorm varieren. bij Rico, die dus een sable is zie je vrijwel alleen wat zwarte haarpunten aan de haren van zijn staart en dan voornamelijk het driehoekje op 1/3 vanaf de staaartaanzet. sommige sables hebben zoveel zwarte haarpunten, nou ja, vrijwel de gehele haar is zwart, dat ze op een driekleur lijken.