Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben tentoonstellingen nog een toekomst?

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

en toch zijn er op vele shows nog meer dan genoeg exposanten ;)

ik denk dat het wel een blijvend iets is
newfy's
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door newfy's »

Ik kan het me best voorstellen als mensen nog maar bijv. 2 x per jaar gaan met hun hond.
Heb er 2 voor uden ingeschreven, tel maar uit is wel bijna 100 euro (220 ouderwetse pieken!!)
Eigenlijk gekkenwerk, daarom doe ik het ook echt niet vaak. Geef mij maar waterwerken, kost 1 euro per hond, wat een verschil! En de hond heeft er nog meer plezier in ook :ok:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Afhankelijk van hoe Yore uitgroeit komt er ook een (af en toe) show-Markiesje bij :mrgreen: Ik denk (zonder dat ik er ooit geweest ben) dat showen wel toekomst heeft... Dat is toch 1 van de punten om een rashond te fokken, dat ie zo rastypisch mogelijk is. En wat voor betere manier is er om dat te bekijken ten opzichte van andere honden, dan op een show...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het blijft wat mij betreft absoluut een ding. Ik wil Eva zeker af en toe op show uitbrengen. Ik vind het super gezellig met andere laekense mensen en ik wil ook wel zien wat er in het ras te koop is voor wat betreft de laekense. Vandaag op de funday geweest en dat was ook weer erg leuk :ok:

Mij kan het niks schelen dat dat 50 euro kost en de benzine nog minder. We gaan naar de jonge hondendag in Belgie in Augustus. Lijkt me erg leuk en ik verheug me er nu al op. Ik vind het ook enorm leuk om zoiets met Eva te doen en ik ben vreselijk trots op haar omdat het een heel erg mooi hondje is. :ok:
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Wij blijven ook showen. Wel wat minder en kijken wel wie er keurt. Maar voor de rest, we gaan. Elke hobby kost geld. Alleen heeft niet iedereen een ruime beurs en vallen veel mensen vanwege de kosten buiten de boot. :boos: :boos: En dat is heel jammer!!
Maggie
Maggie
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat het wel blijft, het is echt een cultuurtje van mensen die veel naar shows gaan. Denk niet dat die zich laten afschrikken door 50 euro.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf denk ik dat het iets blijvends is. Er komen volgens mij nog altijd meer honden op een show dan 50 jaar geleden.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik show omdat ik het leuk vindt. De een verzamelt treintjes en stopt daar zijn geld in en zo vindt ik het dus niet erg om voor een show te betalen.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik denk dat het showen altijd wel zal blijven bestaan! Wat er misschien wel veranderd, is dat (mensen met meerdere honden) minder honden inschrijven. Voor een aantal jaar geleden, namen wij ook nog wel eens 3 of 4 honden mee naar show. Dat doen we nu niet meer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb ook niet het idee dat het hele showgebeuren zal verdwijnen doordat de kosten flink hoger zijn geworden. Ik vind het nog steeds leuk om mee te doen op zijn tijd, zal niet snel 2 honden tegelijk inschrijven en ook niet blijven showen met een hond die bijvoorbeeld al Nederlands Kampioen is in Nederland. Dan kies je alleen nog voor shows als de jaarlijkse Clubmatch en gaat niet meer naar CAC-shows omdat je er dan eigenlijk toch niets extra's meer mee kunt verdienen.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

ja ik denk ook dat het wel een blijvend iets is maar de tijd zal het uitwijzen
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Het kost inderdaad een hoop centjes. Maar ach. Wij blijven echt wel gaan.
Niets is meer goedkoop. Ik doe ook aan paardensport en dat liegt er ook niet om. Als je wat wilt, moet je er iets voor over hebben.
Ik hoop dat de shows gewoon stand blijven houden, maar een wat lager inschrijftarief is natuurlijk altijd welkom :wink: .
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

doordat het een gewone clubmatch zou zijn,dus geen cac show...
waren er te weinig inschrijvingen voor lelystad.
de mensen houden hun hand op de knip.

zelf ga ik vrijwel naar iedere show met 1 hond,is nog te doen maar ook omdat mijn honden vervelend in de bench gaan joelen als ik in de ring sta.
dan sta ik niet echt prettig.
plus ik ben concurrent van mijzelf.openklasse teven,3x
Alleen de winner schrijf ik er 3 in :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik schrijf wel minder honden in omdat het zo duur is maar ik ga het showen er niet om laten.
Ik vind het leuk om te doen en ik vind het (meestal) gezellig op shows.
Voorlopig houden de shows niet op met bestaan hoor.

Ik ben wel voor een heel ander systeem voor het showen. Dat je weet hoe laat je aan de beurt bent en dat je naar huis mag als je klaar bent.
Dat wachten tot 15u of 16u slaat zowieso nergens op omdat mensen dus toch voor het erering programma mogen vertrekken. Mensen die alle rassen willen zien komen in de erering dan toch aan hun trekken ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

sirene schreef:Ik ben wel voor een heel ander systeem voor het showen. Dat je weet hoe laat je aan de beurt bent en dat je naar huis mag als je klaar bent.
Dat wachten tot 15u of 16u slaat zowieso nergens op omdat mensen dus toch voor het erering programma mogen vertrekken. Mensen die alle rassen willen zien komen in de erering dan toch aan hun trekken ?
Zo, dat zou wat zijn inderdaad. Ik heb weinig shows gedaan met Bram, maar vond het heel storend dat ik niet eens een indicatietijd kreeg. En als je dan aan de beurt bent geweest, moet je ook nog eens tot laat wachten. Ik vind het best leuk om af en toe te doen (ook omdat Bram het geweldig vindt), maar het wachten houdt me tegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

blijven doet het wel.

alleen de hobby-isten zoals ik zullen minder worden. ik vind het best leuk lola eens een keertje uit te brengen. maar de kosten en lange dagen breken zowel mij als lola op dus dan maar niet.

was het inschrijfgeld max 20 euro ofzo dan is dat nog leuk. niet dat ik geen 50 heb maar ik vind het gewoon teveel geld voor een show
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik vind showen best grappig maar niet te vaak, en eigenlijk als je hond leuk mee kan draaien is het echt leuk vind ik. Een gewone clubmatch vind ik voor een hondje die nog aan show moet wennen wel wat maar niet voor de volwassen hond die op de CAC shows meeloopt tenslotte hoop je toch je puntjes te verdienen.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik doe enkel aan shows mee die dichtbij zijn en dichtbij is maximum 2u (meestal neem ik enkel die op 1u tot 1u30) rijden van hier zonder autosnelwegen te nemen, zowel in Belgie als naar Nederland (ik woon vlak tegen de grens). Ik heb namelijk geen rijbewijs en mijn moeder rijdt mee, zij durft niet goed over autosnelwegen rijden. Binnen een jaartje of 2 gaan we wel eens een uitzondering maken, voor een show in Duitsland.
In het begin vond ik niets aan shows en verloren geld om daar eventjes iets te doen in de ring, maar na 2 shows heb ik de smaak te pakken. Dus ik blijf er wel geld aan uitgeven, als Kai het goed doet. Haalt hij keer op keer slechte resultaten en heeft er echt geen zin meer in dan geef ik mijn geld er ook niet meer aan uit. Maar ik vind het gewoon ook interesant om alle rassen te bekijken. Het spijtige is inderdaad het lange wachten, want ik durf dus niet goed weggaan van de ring als ik nog niet aan de beurt ben geweest en dan zit je daar maar. Als er interesante rassen in de ringen naast mij lopen, dan vind ik dat nog niet zo erg. Ik doe dus ook maar af en toe aan shows mee. Hondensport is momenteel wat belangrijker :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Het houdt mij wel tegen. Anders had ik Ziva misschien wel een aantal keer gaan showen maar ik kan die 50 euro wel beter gebruiken :19: We zullen wel een keertje naar een show gaan maar niet meer dan 1-2 keer per jaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

ik ga iedere maand wel naar een show...
ik heb nu een camper gekocht om ook naar duitsland/belgie te kunnen.
mijn man kan smiddags erin slapen,hij rijd het liefst snachts zodat we lekker vroeg aanwezig zijn. :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

mon doesie schreef:ik ga iedere maand wel naar een show...
ik heb nu een camper gekocht om ook naar duitsland/belgie te kunnen.
mijn man kan smiddags erin slapen,hij rijd het liefst snachts zodat we lekker vroeg aanwezig zijn. :wink:
Handig hoor een camper, ik ben zondag naar Blatzheim geweest was erg vroeg op en laat thuis en veel km, maar een gezellige dag :wink:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Met Agnes zijn we een keer naar een show geweest omdat de fokker dat vroeg. Ik vond het helemaal niks. Dat wachten en wachten en wachten, en bij de Engelse bullen al die wanstaltige gedrochten, bljeg !
Agnes die de poten recht onder haar lijf heeft en de enige was die niet liep te hijgen kreeg "belovend",
lager kan bijna niet :mrgreen:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

En twee dagen later zaten we op zondag bij de dierenarts omdat Agnes groene snotters uit haar neus had. Opgelopen op de show.
Er was geen enkele controle op de entingsboekjes, niks ! Chip wordt ook niet naar gekeken, je kon daar gewoon met een heel andere hond binnenkomen om te laten showen dan welke je ingeschreven had.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:En twee dagen later zaten we op zondag bij de dierenarts omdat Agnes groene snotters uit haar neus had. Opgelopen op de show.
Er was geen enkele controle op de entingsboekjes, niks ! Chip wordt ook niet naar gekeken, je kon daar gewoon met een heel andere hond binnenkomen om te laten showen dan welke je ingeschreven had.
Dit gaat altijd zo op show, blijkbaar had jou hondje weinig weerstand als ze gelijk wat opgelopen heeft op show.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Zolang het aantal exposanten nog toeneemt zou je wel kunnen stellen dat ze toekomst hebben.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Plaats reactie

Terug naar “Show”