Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een bord voor hun kop wat fokken betreft.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Mensen met een bord voor hun kop wat fokken betreft.

Ongelezen bericht door Ianthe »

En dan heb ik het over pupkopers. Ik zit namelijk nu op een ander forum met mensen in discussie over het wel of niet fokken met een hond die een slecht gebit heeft en dat ook vererft. Het is officieel verboden om met zo'n hond te fokken omdat ze op een show gediqualificeerd worden en dus nooit een nodige zg halen. maar dat hebben ze al eerder weten te omzeilen door de hond een beugel te geven waardoor de tanden beter stonden. Met als gevolg dus een nestje waarvan 2 van de vier naar hun zeggen een goed gebit hebben en 1 een slecht gebit en van de andere weet ik het niet zeker.

Nu zeggen dus die twee mensen waarvan hun hond een goed gebit hebben alleen maar "oh wat leuk weer pupjes van ...., dan willen wij er ook wel weer eentje hoorrrr :cheer: " Zelf vind ik dat deze mensen dan een plaat voor hun kop hebben aangezien ze weten dat in deze bloedlijn slechte gebitjes voortkomen maar dat vinden zij niet erg want het karakter is belangrijker. Ik denk daar anders over omdat mijn hondje waarschijnlijk al weer voor de tweede keer onder narcose zal moeten voor haar slechte gebit, om weer tandjes te laten verwijderen. Ik had dit risico liever niet gelopen en ik vind het ook vervelend om te zien hoe mijn hond iedere dag last heeft met eten. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als die mensen niet met behulp van een beugel de regels omzeild hadden. De moederhond was namelijk al gedisqualificeerd vanwege haar tanden en haalde dus pas het nodige u'tje of zg'tje nadat die beugel erin was gezet.

De pupkopers waren wel uitgelegd dat de moeder een overbeet had en dit dus ook zou kunnen vererven, dus het is niet mijn bedoeling om de fokker zwart te maken. Maar ik vindt het dom om te fokken met een hond die een zware fout heeft terwijl er genoeg rasgenoten zijn die die fout niet hebben.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

uh tja... hoewel ik het met je eens ben, dat het corrigeren van een fout, niet maakt dat dan de hond ineens geschikt is voor de fok ivm een erfelijke factor, vind ik het nog steeds bijzonder, om jou ineens over zulke zaken te zien vallen.... je weet best waarom ik dat vind.

en welke gebitsfout heeft jou hondje, dat ze niet normaal kan eten en tanden verwijdert moeten worden? welke van jou honden is dat trouwens?
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:uh tja... hoewel ik het met je eens ben, dat het corrigeren van een fout, niet maakt dat dan de hond ineens geschikt is voor de fok ivm een erfelijke factor, vind ik het nog steeds bijzonder, om jou ineens over zulke zaken te zien vallen.... je weet best waarom ik dat vind.

en welke gebitsfout heeft jou hondje, dat ze niet normaal kan eten en tanden verwijdert moeten worden? welke van jou honden is dat trouwens?
Scence, bij haar moesten als pup al de hoektandjes verwijderd worden en opeens staan de P1's ook dubbel dus waarschijnlijk moet ze weer onder narcose als ze er niet snel uit gaan. Ze daardoor nu weer meer last van, het gaat echt met vlagen, een tijdje gaat het weer goed en dan plotseling zit ze weer een hele avond te piepen en wil ze niet eten en niets in haar bek pakken.
De gebitsfout is een overbeet waarbijook de hoektanden over elkaar staan de kaak is te smal en de onderkaak valt dus 'in' de bovenkaak ook staan sommige tandjes bijna over elkaar heen.

Ik snap dat het allemaal wat vreemd is uit mijn mond en omdat ik ook vaak een plaat voor m'n kop heb, :wink: :mrgreen: Maar ik ben 13 en ik beslis niet of er wel of geen nestjes gefokt worden bij ons thuis. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ianthe schreef:
yamie schreef:uh tja... hoewel ik het met je eens ben, dat het corrigeren van een fout, niet maakt dat dan de hond ineens geschikt is voor de fok ivm een erfelijke factor, vind ik het nog steeds bijzonder, om jou ineens over zulke zaken te zien vallen.... je weet best waarom ik dat vind.

Scence, bij haar moesten als pup al de hoektandjes verwijderd worden en opeens staan de P1's ook dubbel dus waarschijnlijk moet ze weer onder narcose als ze er niet snel uit gaan. Ze daardoor nu weer meer last van, het gaat echt met vlagen, een tijdje gaat het weer goed en dan plotseling zit ze weer een hele avond te piepen en wil ze niet eten en niets in haar bek pakken.
De gebitsfout is een overbeet waarbijook de hoektanden over elkaar staan de kaak is te smal en de onderkaak valt dus 'in' de bovenkaak ook staan sommige tandjes bijna over elkaar heen.

Ik snap dat het allemaal wat vreemd is uit mijn mond en omdat ik ook vaak een plaat voor m'n kop heb, :wink: :mrgreen: Maar ik ben 13 en ik beslis niet of er wel of geen nestjes gefokt worden bij ons thuis. :wink:
p1 dubbel? ? maak eens een foto van dat bekkie ;)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ianthe schreef: Maar ik ben 13 en ik beslis niet of er wel of geen nestjes gefokt worden bij ons thuis. :wink:
Gaan je ouders een nestje fokken dan?
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mensen met een bord voor hun kop wat fokken betreft.

Nanna schreef:
Ianthe schreef:
..... wel uitgelegd dat de moeder een overbeet had en dit dus ook zou kunnen vererven, dus het is niet mijn bedoeling om de fokker zwart te maken.
Maar als het je allemaal nu zo dwarszit, en de fokkers zijn er gewoon eerlijk over geweest, waarom dan tóch een pup daar gekocht?
Eigenlijk omdat ik het onderschatte, we dachten aan gewoon een schoonheidsfoutje en moeders had er ook geen last van. Maar het begint toch wel aan je te knagen als dan je eigen hondje er wél last van heeft. Eigenlijk gaat deze discussie vooral over de pupkopers van dit nestje, die hadden allemaal zoiets van: "wat maakt het ook uit? " dus dat noem ik dan toch een plaat voor je kop :wink: Onder die categorie reken ik dus ook mezelf, alleen hebben wij, Scence tenminste, er nu wel last van dus nú maakt het mij wel uit of er wel of niet meer verder gefokt wordt. Het gaat hier trouwens om een vraag vanuit de fokker, die wist nog niet of ze de hond in questie zou laten dekken. Als de hond gewoon gedekt was had ik er ook geen discussie over begonnen. De fokker heeft ook nog niet gereageerd op de vraag of er dan al nagedacht was over een reu, maar een teef die nu loops is waarvoor je nog geen reu uitgekozen hebt, dan lijkt me het toch wel wat kortdag om dat binnen een paar dagen te doen.
Laatst gewijzigd door Ianthe op 29 jun 2008 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Ianthe schreef: Maar ik ben 13 en ik beslis niet of er wel of geen nestjes gefokt worden bij ons thuis. :wink:
Nee hoor :wink: Daar hebben we geen tijd voor, onze teven zijn niet fokgeschikt en we vinden de risico's voor de teven ook best groot. Het is iig niet het plan.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ianthe schreef:
Moos schreef:
Nee hoor :wink: Daar hebben we geen tijd voor, onze teven zijn niet fokgeschikt en we vinden de risico's voor de teven ook best groot. Het is iig niet het plan.
Oke. Maar waar slaat die eerste opmerking van je dan op? Ik snap dan niet waarom je die maakt zeg maar :wink:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Ianthe schreef:
Moos schreef:
Oke. Maar waar slaat die eerste opmerking van je dan op? Ik snap dan niet waarom je die maakt zeg maar :wink:
Dat ik misschien wel een plaat voor m'n kop heb, maar dat ik dan ook geen fokker ben. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ianthe schreef:
Moos schreef:
Ianthe schreef:
Moos schreef: Gaan je ouders een nestje fokken dan?
Dat ik misschien wel een plaat voor m'n kop heb, maar dat ik dan ook geen fokker ben. :wink:
Nee, maar dat zeg je niet. Zoals je het zegt impliceer je naar mijn mening heel duidelijk dat er iets aan de gang is bij jullie thuis over al dan niet nestjes fokken, en dat jij daar dus geen inspraak in hebt.

Maar goed, je bedoelde schijnbaar "ik ben geen fokker" met de zin "Maar ik ben 13 en ik beslis niet of er wel of geen nestjes gefokt worden bij ons thuis. :wink:".
Ik snap 'm niet maar dat zal wel aan mij liggen dan :mrgreen: :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ianthe schreef:
Moos schreef:
Ianthe schreef:
Moos schreef: Gaan je ouders een nestje fokken dan?
neuh, dat niet, maar jullie halen wel je eerste hond uit een dubieus nestje, je tweede hond uit een hond met een gebitsfout en je derde hond zullen we het maar niet over hebben.. en vooral achteraf wel klagen over... dat stuit mij nou een beetje tegen de borst, dan kun jij 13 zijn en niet hoofdverantwoordelijk, maar jij schrijft hier en jij geeft hier de info, dus ik kan moeilijk tegen je ouders praten.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Ianthe schreef:
Moos schreef:
Ianthe schreef: Nee hoor :wink: Daar hebben we geen tijd voor, onze teven zijn niet fokgeschikt en we vinden de risico's voor de teven ook best groot. Het is iig niet het plan.
neuh, dat niet, maar jullie halen wel je eerste hond uit een dubieus nestje, je tweede hond uit een hond met een gebitsfout en je derde hond zullen we het maar niet over hebben.. en vooral achteraf wel klagen over... dat stuit mij nou een beetje tegen de borst, dan kun jij 13 zijn en niet hoofdverantwoordelijk, maar jij schrijft hier en jij geeft hier de info, dus ik kan moeilijk tegen je ouders praten.
Achteraf klagen over doe ik misschien wel hier, maar loop er vooral zelf tegenaan dat wij daar dus niet genoeg aandacht aan besteed hebben om het te voorkomen.
Mijn ouders klagen ook nergens over, ik loop vooral mezelf in te weg in het opzicht van wel de kennis hebben maar er niet naar kunnen handelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”