Inge O schreef:Yv*nn schreef:
Waar het mij eigenlijk om te doen is, is het feit dat ik vind dat de Ebull x op x uitsluitend negatief in beeld word gebracht als zijnde het vlees geworden prototype van kynologisch wanbeleid.
Alsof het 1 en al kommer en kwel is in de Ebullenwereld, en dat is gewoonweg niet zo.
En ik de gek doe dus een poging om de bijna mythische negatieve beeldvorming die er is ontstaan enigszins te ontkrachten.
Maar blijkbaar is het onbegonnen werk, en zijn die hardnekkige vooroordelen zo ingebakken, dat weinige nog zien dat er wel terdege een gezonde populatie rondloopt die wel toekomst heeft.
niemand hier heeft iets tegen de eb op zich maar wel alles tegen de manier waarop er door veel eb-mensen (fokkers, keurmeesters) tegenaan gekeken wordt.
dan is het idd moeilijk om mensen er van te willen overtuigen dat het nog wel meevalt met het beleid,. want tov. één goed voorbeeld staan er tig slechte, jammer genoeg.
onze 'weerzin' komt ook alleen maar voort uit betrokkenheid bij de hond(en) in kwestie hoor, niet uit een soort vooroordeel waar we plezier uit halen

.
Als 1ste zou ik je willen raden nooit je vingers in het vuur te stekken voor "niemand" en "onze", laat ik nu denken dat je je dan wel eens lelijk zou kunnen branden
Blijkbaar kan ik niet duidelijk genoeg overbrengen dat ik het in z`n geheel niet eens ben met het fok beleid van de EBCN.
{en het stuit me tegen de borst om met de vinger te wijzen, maar ik weet nog wel een paar andere rasvereniging die er ook beter aan zouden doen om zich zelf op te heffen}
Ik houd de EBCN en hun fokkers-"bende" dus geheel verantwoordelijk voor het naar de klote helpen van het ras door het halsstarrig navolgen van een totaal uit de hand gelopen rasstandaard die bepaald word door een handjevol over het paard getilde en stekeblinde keurmeesters. {pfff had eigenlijk nog een paar andere krachttermen in gedachte, maar k`hou me in.}
Sterker nog het feit dan ik al enige jaren niet echt welkom meer ben op div. bulldogfora, is hoofdzakelijk omdat ik als 1 van de weinige de gore moed had om kritische vragen te stellen.
Mede omdat ik geen enkele {economische}binding met de EBCN nog met enige clubfokker had/heb, laat staan enige aspiratie op fokken, hoefde ik dus nergens "bang" voor te zijn voor, dacht ik!.
Maar goed kritiek of het naar boven halen van het onder het bed geschoven kindje word niet geduld in bullenland, dan ben je op de plek personae non grada....
Dus het raakt me nogal als ik er van verdacht word dat ik het beleid nog wel vind meevallen :N:
Wat voor mij vast staat is dat alle huidige tot de rasstandaard goedgekeurde bullen ten spijt

dat de "club" zich zonder meer door hun eigen toedoen vanzelf uit de wereld prijst.
En daarom is mijn hoop gevestigd op die fokkers die al lang het licht hebben gezien en dus wel op de goede weg zijn, en gezonde bullen op de wereld helpen.....
Hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest!!!
En ja ik weet ik kan met geen mogelijkheid kort van stof zijn als ik iets wil uitleggen wat me zo na aan het hart ligt