Hanneke2 schreef:doggy schreef:Beike heeft het niet op ze staan, waarom, is voor mij een raadsel ( platte snuiten??)
Ik vind het leuke honden

Lilo en de teef in kwestie konden ook absoluut niet met elkaar tot een tijdje geleden. Dat lag vooral aan Lilo, die mot geen platte snuiten want dat snapt ze niet. Maar ik ben gewoon verplicht gaan wandelen met die hond en de baas (die ik al veel langer ken), en alles went bij Lilo, zelfs een Engelse bull.
Ik vind het leuke honden qua karakter, heerlijk eigenwijs en lekker mensvriendelijk, maar dat lijf vind ik vreselijk (hoewel deze dan nog wel meevalt qua bouw). Ik zou echt willen dat fokkers er weer 'echte' honden van maakten. Ik zie ze ook wel lopen die gewoon bijna *niet* meer normaal kunnen lopen omdat die poten in zo'n rare hoek staan, en dan dat astmatische hijgen erbij, en van die onderbeten waardoor ze volgens mij niet eens normaal kunnen eten....
Ik vind ze oerlelijk, en een beetje zielig, en ze staan mijlenver weg van wat ik mooie, *goeie* honden vindt, met een normale neus en een lijf waar je mee kan rennen. Maar het zijn wel persoonlijkheden, en dat waardeer ik wel in een hond.

Ik denk dat als beike vaker met da soort honden optrekt, dat het wel goed komt, want hij kan wel samen met ze, want er zijn uitzonderingen waar hij wel mee kan.
Het is niet zo dat hij niet met elke hond met een platte snuit of breed postuur samen kan.
Bullmastiff, Stafford, Shar-pei , Amerikaanse Bulldog en Pittbull gaat wel goed, maar dus niet altijd.
Franse en Engelse Bulldoggen zijn echt niet zijn favoriet.
Ik heb al eens een topic geplaatst of iemand met zijn bulletjes met mij te wandelen wou, maar daar heb ik geen reacties op gehad.
Als hij deze honden vaker zou zien, dan weet ik zeker dat het goed komt.