Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse bulls slim

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Engelse bulls slim

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik roep altijd dat het een compleet verziekt ras is, en daar blijf ik ook bij, maar ik stond vandaag wel versteld over het verstand van een exemplaar wat ik goed ken.

Teef in kwestie weet dat ik frolicjes bij me heb, en heeft de neiging om me vanachter te bespringen en been te klemmen om maar een koekie te krijgen. Ik was het zat, negeerde dat gedoe (maar dat negeer ik altijd) en zei 1 keer "GOED ZO!" terwijl ze gewoon netjes mee liep. Netjes zit, koekie, verder lopen, en na een paar minuten nog een keer GOEDZO, zitten en koekie.

En dus gewoon *niet* meer bespringen, *niet* meer klemmen, maar keurig af en toe even naar me omhoog kijken of er alweer een koekie zou komen.

Tien minuten werk, en ze vertoont nul opdringerig gedrag meer. Ik stond paf. Bij mijn eigen honden duurt het eeuwen voor ik iets aangeleerd of afgeleerd krijg. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

:ok:

Heb ik ook wel eens.

Vreemde ogen dwingen, denk ik.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Bullen zijn echt leuk, ik vond ze eerst ook maar zo zo maar sinds ik er een stel echt ken, heerlijke beesten :cheer: :cheer:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, wat moet ik zeggen, als het maar iets oplevert gaan ze tot grote hoogte :smile: :cheer: :ok: helemaal super
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

S@ndr@ schreef:tja, wat moet ik zeggen, als het maar iets oplevert gaan ze tot grote hoogte :smile: :cheer: :ok: helemaal super
Wat je schrijft Sandra!!! :smile:
Tja, niks meer aan toe te voegen dus :ok:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Bullen staan erom bekend dat je ze niks kan leren.
Apporteren, HIER komen, en NU die auto uit, ze snappen er niks van.
Maar ze kennen wel het geluid van de koelkastdeur zodra ze er 1 keer een lekkere hap uit gekregen hebben.
Dat is zo leuk aan die clowns, ze nemen je de hele dag in de maling en je trapt er nog in ook :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik ben er gek op geworden door die twee meiden hier, en mijn hond is ook verzot op ze, telkens weer een feest om dat drietal met elkaar te zien dollen :wink:
Afbeelding
me pa moest gister lachen toen hij deze foto zag.."wat een lelijkerd.."
nou ik vind de bulletjes om te zoenen en superleuk qua karakter..
doggy

Beike heeft het niet op ze staan, waarom, is voor mij een raadsel ( platte snuiten??)

Ik vind het leuke honden :ok:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Inderdaad, heel erg mensgericht.
Volgend weekend komt mijn zwager 4 dagen hier logeren met 4 kinderen ( heb ik zo'n zin in :roll: ) en ik weet zeker dat de honden aan de konten van de kinderen kleven terwijl ze helemaal geen kinderen gewend zijn.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

doggy schreef:Beike heeft het niet op ze staan, waarom, is voor mij een raadsel ( platte snuiten??)

Lilo en de teef in kwestie konden ook absoluut niet met elkaar tot een tijdje geleden. Dat lag vooral aan Lilo, die mot geen platte snuiten want dat snapt ze niet. Maar ik ben gewoon verplicht gaan wandelen met die hond en de baas (die ik al veel langer ken), en alles went bij Lilo, zelfs een Engelse bull. :mrgreen:

Ik vind het leuke honden qua karakter, heerlijk eigenwijs en lekker mensvriendelijk, maar dat lijf vind ik vreselijk (hoewel deze dan nog wel meevalt qua bouw). Ik zou echt willen dat fokkers er weer 'echte' honden van maakten. Ik zie ze ook wel lopen die gewoon bijna *niet* meer normaal kunnen lopen omdat die poten in zo'n rare hoek staan, en dan dat astmatische hijgen erbij, en van die onderbeten waardoor ze volgens mij niet eens normaal kunnen eten....

Ik vind ze oerlelijk, en een beetje zielig, en ze staan mijlenver weg van wat ik mooie, *goeie* honden vindt, met een normale neus en een lijf waar je mee kan rennen. Maar het zijn wel persoonlijkheden, en dat waardeer ik wel in een hond. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
doggy

Hanneke2 schreef:
doggy schreef:Beike heeft het niet op ze staan, waarom, is voor mij een raadsel ( platte snuiten??)

Lilo en de teef in kwestie konden ook absoluut niet met elkaar tot een tijdje geleden. Dat lag vooral aan Lilo, die mot geen platte snuiten want dat snapt ze niet. Maar ik ben gewoon verplicht gaan wandelen met die hond en de baas (die ik al veel langer ken), en alles went bij Lilo, zelfs een Engelse bull. :mrgreen:

Ik vind het leuke honden qua karakter, heerlijk eigenwijs en lekker mensvriendelijk, maar dat lijf vind ik vreselijk (hoewel deze dan nog wel meevalt qua bouw). Ik zou echt willen dat fokkers er weer 'echte' honden van maakten. Ik zie ze ook wel lopen die gewoon bijna *niet* meer normaal kunnen lopen omdat die poten in zo'n rare hoek staan, en dan dat astmatische hijgen erbij, en van die onderbeten waardoor ze volgens mij niet eens normaal kunnen eten....

Ik vind ze oerlelijk, en een beetje zielig, en ze staan mijlenver weg van wat ik mooie, *goeie* honden vindt, met een normale neus en een lijf waar je mee kan rennen. Maar het zijn wel persoonlijkheden, en dat waardeer ik wel in een hond. :wink:
Ik denk dat als beike vaker met da soort honden optrekt, dat het wel goed komt, want hij kan wel samen met ze, want er zijn uitzonderingen waar hij wel mee kan.
Het is niet zo dat hij niet met elke hond met een platte snuit of breed postuur samen kan.

Bullmastiff, Stafford, Shar-pei , Amerikaanse Bulldog en Pittbull gaat wel goed, maar dus niet altijd.

Franse en Engelse Bulldoggen zijn echt niet zijn favoriet.

Ik heb al eens een topic geplaatst of iemand met zijn bulletjes met mij te wandelen wou, maar daar heb ik geen reacties op gehad.

Als hij deze honden vaker zou zien, dan weet ik zeker dat het goed komt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tsja wat zal ik daaraan toevoegen :mrgreen: ondanks het feit dat ik ze bijna mooi van lelijkheid vind, zijn ze aandoenlijk, erg lief doen ze zich dom voor terwijl ze in werkelijkheid heel slim zijn. Menigmaal ben ik erin getrapt :roll:
Sultan, van mijn broer, logeert hier geregeld. Soms kan ik hem verwensen maar ik vind het altijd leuk als hij weer komt met z'n streken, de clown :I:

Afbeelding
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

alm@ schreef: Sultan, van mijn broer, logeert hier geregeld. Soms kan ik hem verwensen maar ik vind het altijd leuk als hij weer komt met z'n streken, de clown :I:
Afbeelding
En die bezoekjes doen hem ook zichtbaar goed Alma, hij ziet er puik uit :ok:
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Mijn schoonzusje heeft er eentje deze is helaas niet zo gek op andere honden,verschilt maar meestal wil ze ze opvreten :N: .
En ook bepaalde mensen mag ze niet maar ik vind ze wel leuk ze hebben iets helaas mag Diva die van mn schoonzusje totaal niet en omgekeerd ook niet.
Dat is net water en vuur andere heeft ze overginds geen problemen mee gelukkig.

Gr Gemma
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Yv*nn schreef:
alm@ schreef: Sultan, van mijn broer, logeert hier geregeld. Soms kan ik hem verwensen maar ik vind het altijd leuk als hij weer komt met z'n streken, de clown :I:
Afbeelding
En die bezoekjes doen hem ook zichtbaar goed Alma, hij ziet er puik uit :ok:
Dankjewel Yvonn :wink: Hij is mooi afgevallen (nu 29 kilo en 3 ons), je ziet goed z'n middel, is flink gespierd en heeft een veel betere conditie :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”