Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

Misschien wordt het dan eens tijd dat die vent van haar zich met al zijn HBO nivo eens achter zijn oren gaat krabbelen en als de wiede weerga zijn HBO spulletjes moet gaan pakken.
Of(wanneer we voor de mildere versie gaan) haar een paar van zijn boeken moet uitlenen mn nederlands :smile2:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

:eek:

Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

fresan schreef:Misschien wordt het dan eens tijd dat die vent van haar zich met al zijn HBO nivo eens achter zijn oren gaat krabbelen en als de wiede weerga zijn HBO spulletjes moet gaan pakken.
Of(wanneer we voor de mildere versie gaan) haar een paar van zijn boeken moet uitlenen mn nederlands :smile2:
Dat vind ik iets te ver gaan, ik hoor in haar tekst alleen wat het gros van de jeugd tegenwoordig denkt die een opleiding heeft gedaan dat ze meteen werk hebben en meteen het maximale salaris krijgen en allemaal een gigantische carrière gaan maken. Dus wat dat betreft verbaasd me haar verhaal mij niet.

Echter komt ze zelf erg naïef over, als zijnde zich nog niet voldoende te hebben verdiept in het houden van 'n kennel/fokken. En zeker bij 'n jonge meid, hoor ik liever dat ze toch gewoon gaan werken. Tenzij ze geen uitkering krijgt, dan is het prima. Maar slim, nee, niet echt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nu wordt je wel erg aangevallen en dat was mijn bedoeling niet. Wat ik me wel afvraag is waarom je met het oog op je toekomst niet meteen een knaller van een sheltie hebt gekocht bij een super-kennel. Je hondje is prachtig, begrijp me niet verkeerd. Maar hij heeft geen bles en kraag en komt niet uit uitmuntende honden als ik dat zo mag inschatten. Nogmaals, het is een scheet van een hondje en niks mis mee, maar over 12 jaar heb je je huis vol honden met deze plannen en dan lijkt me een fokongeschikt reutje wel het slechtste wat je tussen al je fokteven kan hebben lopen.

Ik zou meteen naar een tophond gezocht hebben en een met perfecte aftekening uit multi-kampioenscombi gekocht hebben. Je kan maar zoveel shelties in je huis hebben als je banken en stoelen hebt uiteindelijk :mrgreen:

Maargoed, je moet nog heel veel leren zoals je merkt en als je helemaal op de hoogte bent en genoeg gespaard hebt denk ik dat deze hond er al niet meer is mits hij geen 20 jaar wordt :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Neeltje schreef:
fresan schreef:Misschien wordt het dan eens tijd dat die vent van haar zich met al zijn HBO nivo eens achter zijn oren gaat krabbelen en als de wiede weerga zijn HBO spulletjes moet gaan pakken.
Dat vind ik iets te ver gaan, ik hoor in haar tekst alleen wat het gros van de jeugd tegenwoordig denkt die een opleiding heeft gedaan dat ze meteen werk hebben en meteen het maximale salaris krijgen en allemaal een gigantische carrière gaan maken. Dus wat dat betreft verbaasd me haar verhaal mij niet.

Echter komt ze zelf erg naïef over, als zijnde zich nog niet voldoende te hebben verdiept in het houden van 'n kennel/fokken. En zeker bij 'n jonge meid, hoor ik liever dat ze toch gewoon gaan werken. Tenzij ze geen uitkering krijgt, dan is het prima. Maar slim, nee, niet echt.
Daarom hebben onze knullen nog geen vriendin :wink: De eisen van de dames zijn te hoog :mrgreen: De jongste gaat daar echter iets aan doen in de vorm van een HBO opleiding.Nu maar hopen dat hij zíjn eisen straks niet te hoog stelt.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

tineke schreef:
LongFields schreef:
Nanoesje schreef:
Ik heb daar tevens mijn vriend op uitgezocht, ook kwa opleiding en wat hij wil worden.
Ehhh.... :denken:
Leest je vriend hier mee?
Denk je dat hij het leuk zal vinden om te lezen dat je niet op hem gevallen bent vanwege zijn prachtige ogen, leuke uitstraling of lieve karakter?
Nee, in plaats daarvan is hij "geselecteerd" op opleidingsniveau en "nut voor later".
Vreemd... :19:
Aan de andere kant Suzanne iemand die zo selectief op bepaalde kwaliteiten een partner kiest is natuurlijk wel een aanwinst voor de fokwereld,als ze tenminste in honden fokken hetzelfde beleid voert :mrgreen: :wink:
Op zich zie ik wel wat in zo'n herkende kennel :smile: :smile:
:mrgreen: :mrgreen:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin hebben wij als pup genomen, meer ook met het oog op de kinderen die toen 2 n 4 waren. Ik wilde geen hond waarvan ik de achtergrond niet wist. Ivan kregen we met 8 maanden, grote onschuld, veel problemen achteraf. Nu zijn onze kinderen oud genoeg voor een herplaatser.
Mocht een van onze honden er niet meer zijn, gaan we dus voor herplaatsers. Ik denk gewoon dat het ligt aan de situatie zoals je er dan voorstaat, tenminste bij ons was dat wel zo.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik heb ook 1 herplaatser en 2 honden van pups af aan. Maar ik denk dat er hier puur geadviseerd word aan de hand van de situatie van de persoon. En dat zal de ene keer een herplaatser zijn en de andere keer een pup. :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

LongFields schreef:
Nanoesje schreef:
Ik heb daar tevens mijn vriend op uitgezocht, ook kwa opleiding en wat hij wil worden.
Ehhh.... :denken:
Leest je vriend hier mee?
Denk je dat hij het leuk zal vinden om te lezen dat je niet op hem gevallen bent vanwege zijn prachtige ogen, leuke uitstraling of lieve karakter?
Nee, in plaats daarvan is hij "geselecteerd" op opleidingsniveau en "nut voor later".
Vreemd... :19:
Nee geweldig :smile: :smile: :smile:
oxborn

Ongelezen bericht door oxborn »

Wij hebben gekozen voor een pup, omdat we een kleine van 2 jaar hebben rondlopen en nummer 2 op komst is.
Met een asielhond weet je nooit zeker wat je in huis haalt en ook wat ze erbij zetten op de site van alle dierenasiels is betrouwbaar volgens mij.
Ik durfde dat gewoon niet aan.
Vandaar is onze keuze op een pup gevallen, al zou ik als ik geen kinderen had gehad toch voor een herplaatser gaan.

Ooit heeft mijn broer een hond naar het asiel moeten brengen vanwege het feit dat hij absoluut niet allleen kon zijn en wat staat er later op de site dat hij alleen kon blijven alleen geen hele dag en dit klopte dus niet, want hij vond het gewoon vreselijk dat hij alleen was en jankte alles bij elkaar.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”