Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer krijgt een hond teveel aandacht?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Does
Zeer actief

Wanneer krijgt een hond teveel aandacht?

Ongelezen bericht door Does »

Wanneer krijgt een hond teveel aandacht in jouw ogen?

Onze vorige hond kreeg op het laatst bijv. last van incontinentie. Ik liep dus tig keer per dag met hem buiten en ging er eventueel 's nachts ook nog uit. Veel mensen vonden dat hij teveel aandacht kreeg :boos: . Gelul vond ik dat. Toen ik vroeg of ze dan telkens bij mij kwamen dweilen keken ze me uilig aan :smile: .
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat een hond pas teveel aandacht krijgt als de hond daardoor in de war raakt, of eronder lijdt.
Dus een hond die zodanig 'verwend' wordt dat hij onzeker wordt over de verhoudingen in huis, of als het een 'op zichzelf' type is en de baas constant aandacht aan de hond gaat lopen geven die de hond helemaal niet wil.

Anders denk ik dat je niet zo snel teveel aandacht geeft.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

vind niet dat het aandacht is, als je vaak met hem uitgaat omdat hij incontinent is, logisch toch. Dat heeft verzorgen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Jacky schreef:vind niet dat het aandacht is, als je vaak met hem uitgaat omdat hij incontinent is, logisch toch. Dat heeft verzorgen.
:ok:
Does
Zeer actief

Ik vond dat zelf ook gewoon bij de verzorging horen. Je laat je maatje toch niet aansukkelen :boos: .

Nu, met onze Winx, hoor ik ook wel eens van; goh, jij houdt wel veel rekening met je hond zeg. Ik ga dit jaar bijvoorbeeld niet op vakantie omdat ik geen (in mijn ogen) geschikte opvang kan vinden. Ik krijg daar veel commentaar op :evil: . "Je laat toch voor de hond geen vakantie door de neus boren". Nou, ik slaap er geen nacht minder om :slaap: .
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jacky schreef:vind niet dat het aandacht is, als je vaak met hem uitgaat omdat hij incontinent is, logisch toch. Dat heeft verzorgen.
Juist. :ok:
En Ts, voor incontinentie zijn medecijnen.
1 pilletje per dag en ze heeft geen last meer van ongewild urine verlies. :ok:
Voor jezelf én de hond een stuk fijner, denk ik. :wink:

Het feit dat mensen uitlaten als verwennen zien.. :piew:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik lees net dat het over je vorige hond gaat, sjolly. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

:ok: :ok: :ok: meer moet daar niet over gezegd worden
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is me wat fraais als anderen gaan bepalen hoeveel aandacht je mag schenken aan je hond. :denken:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik snap wel dat sommige mensen niet begrijpen hoeveel je hond voor je betekent.
Als je veel met je honden onderneemt en rekening met ze houdt, ben je al snel 'geobsedeerd'.
Meestal zeggen hondenloze mensen dat, die er de ballen niet van snappen :19: .
Ik zucht altijd maar een beetje als een gesprek weer die richting in dreigt te gaan.
iones
Zeer actief

Ineke schreef:Ik snap wel dat sommige mensen niet begrijpen hoeveel je hond voor je betekent.
Als je veel met je honden onderneemt en rekening met ze houdt, ben je al snel 'geobsedeerd'.
Ik zucht altijd maar een beetje als een gesprek weer die richting in dreigt te gaan.
Ik loop vaak tegen dat soort mensen aan. Te vaak. Waar halen zij het recht vandaan om te denken dat ik me moet verantwoorden t.a.v. hen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Sommige honden zijn sterren in het africhten van de baas.....
Does
Zeer actief

Chiki schreef:Sommige honden zijn sterren in het africhten van de baas.....
Noem eens een voorbeeld, als je wilt?
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Wij zijn al 21 jaar niet met vakantie geweest om de honden. Bij ons draait alles om de honden en wat mensen daar van denken laat me koud. Daar wens ik van mensen geen commentaar op. Iemand die geen honden heeft of een hond maar er niet veel om geeft zal nooit begrijpen dat een ander stapelgek is met z'n honden.
Trouwens, als ik bv smuldier haal dan worden mijn honden vreeeeselijk verwend volgens het winkelpersoneel. Ze moesten eens weten wat ze nog meer krijgen...
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

iones schreef:
Ineke schreef:Ik snap wel dat sommige mensen niet begrijpen hoeveel je hond voor je betekent.
Ik loop vaak tegen dat soort mensen aan. Te vaak. Waar halen zij het recht vandaan om te denken dat ik me moet verantwoorden t.a.v. hen?
Ja dat "moet" ik ook heel vaak.
Ik werk 3 hele en 2 halve dagen, voor Rossi.
Op maandag en woensdag komt mijn moeder "oppassen" en op dinsdag gaat ze met de uitlaatservice mee. Donderdag en vrijdag ben ik om 12:00 klaar met werken.

Collega: waarom werk je maar zo weinig?
Ik: omdat ik Rossi niet zolang alleen wil laten.
Collega: jaja als je geen kinderen hebt, waarom werk je dan zo weinig? je bent zeker lui?
Ik: ik bepaal zelf wel hoeveel ik werk, waarom zou ik fulltime moeten werken? voor de maatschappij? voor jou? :pffff:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Suzan schreef:Wij zijn al 21 jaar niet met vakantie geweest om de honden. Bij ons draait alles om de honden en wat mensen daar van denken laat me koud. Daar wens ik van mensen geen commentaar op. Iemand die geen honden heeft of een hond maar er niet veel om geeft zal nooit begrijpen dat een ander stapelgek is met z'n honden.
Trouwens, als ik bv smuldier haal dan worden mijn honden vreeeeselijk verwend volgens het winkelpersoneel. Ze moesten eens weten wat ze nog meer krijgen...
:smile:

Rossi krijgt elke dag smuldier en soms een half kippetje of een lap rundvlees etc.
Ik heb het ook al váák gehoord ...

Ik krijg het mijn broer en vader niet uitgelegd hoor, waarom ik geen brokken voer. Iedereen voert toch brokken? Dan is het toch niet slecht? Die fabrieken worden heus wel gecontroleerd op wat ze erin verwerken etc etc etc

:roll:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Hayley84 schreef:
Ja dat "moet" ik ook heel vaak.
Ik werk 3 hele en 2 halve dagen, voor Rossi.
Op maandag en woensdag komt mijn moeder "oppassen" en op dinsdag gaat ze met de uitlaatservice mee. Donderdag en vrijdag ben ik om 12:00 klaar met werken.

Collega: waarom werk je maar zo weinig?
Ik: omdat ik Rossi niet zolang alleen wil laten.
Collega: jaja als je geen kinderen hebt, waarom werk je dan zo weinig? je bent zeker lui?
Ik: ik bepaal zelf wel hoeveel ik werk, waarom zou ik fulltime moeten werken? voor de maatschappij? voor jou? :pffff:
Hier, dezelfde vragen! Mijn honden zijn belangrijk voor mij, en ik voel me er niet prettig bij om ze veel alleen te laten. Maar ik probeer het mensen niet eens meer uit te leggen. DAn krijg ik toch maar commentaar en eigenlijk wekt dat mijn woede op.
Boreas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Boreas »

hihi zelfs voordat we kind en hond hadden werkte vriend al een tijd vier dagen en ik ook af en toe een tijdje parttime, vier of drie dagen :D Gewoon omdat we daar zin in hadden. Dus mensen vonden ons toch al maf :pffff:

Ik ken wel iemand die meerdere dieren heeft die nogal wat mankeren, dan denk ik wel af en toe jeetje... Maar dat is gewoon omdat het wel zwaar is zo, en zielig voor de beestjes zelf natuurlijk dat ze wat hebben. Zolang ze maar oplet dat het dier zelf nog wel lol in het leven heeft vind ik het alleen maar knap dat ze er zo mee bezig is.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Iedereen vind het ook raar dat ik 14 cavia's heb, gaan ze mij even vertellen waarom ik ze niet gewoon verkoop. Brengt nog wat op. Nee, wie wilt er nou cavia's van 3 of 4 jaar oud... En ik heb ze niet voor niets!
Oja, mensen vinden het ook raar dat ik Juultje 4 keer per dag uitlaat. Veel te veel!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”