Onze vorige hond kreeg op het laatst bijv. last van incontinentie. Ik liep dus tig keer per dag met hem buiten en ging er eventueel 's nachts ook nog uit. Veel mensen vonden dat hij teveel aandacht kreeg

Moderator: moderatorteam
Juist.Jacky schreef:vind niet dat het aandacht is, als je vaak met hem uitgaat omdat hij incontinent is, logisch toch. Dat heeft verzorgen.
Ik loop vaak tegen dat soort mensen aan. Te vaak. Waar halen zij het recht vandaan om te denken dat ik me moet verantwoorden t.a.v. hen?Ineke schreef:Ik snap wel dat sommige mensen niet begrijpen hoeveel je hond voor je betekent.
Als je veel met je honden onderneemt en rekening met ze houdt, ben je al snel 'geobsedeerd'.
Meestal zeggen hondenloze mensen dat, die er de ballen niet van snappen.
Ik zucht altijd maar een beetje als een gesprek weer die richting in dreigt te gaan.
Ja dat "moet" ik ook heel vaak.iones schreef:Ik loop vaak tegen dat soort mensen aan. Te vaak. Waar halen zij het recht vandaan om te denken dat ik me moet verantwoorden t.a.v. hen?Ineke schreef:Ik snap wel dat sommige mensen niet begrijpen hoeveel je hond voor je betekent.
Als je veel met je honden onderneemt en rekening met ze houdt, ben je al snel 'geobsedeerd'.
Meestal zeggen hondenloze mensen dat, die er de ballen niet van snappen.
Ik zucht altijd maar een beetje als een gesprek weer die richting in dreigt te gaan.
Suzan schreef:Wij zijn al 21 jaar niet met vakantie geweest om de honden. Bij ons draait alles om de honden en wat mensen daar van denken laat me koud. Daar wens ik van mensen geen commentaar op. Iemand die geen honden heeft of een hond maar er niet veel om geeft zal nooit begrijpen dat een ander stapelgek is met z'n honden.
Trouwens, als ik bv smuldier haal dan worden mijn honden vreeeeselijk verwend volgens het winkelpersoneel. Ze moesten eens weten wat ze nog meer krijgen...
Hier, dezelfde vragen! Mijn honden zijn belangrijk voor mij, en ik voel me er niet prettig bij om ze veel alleen te laten. Maar ik probeer het mensen niet eens meer uit te leggen. DAn krijg ik toch maar commentaar en eigenlijk wekt dat mijn woede op.Hayley84 schreef:
Ja dat "moet" ik ook heel vaak.
Ik werk 3 hele en 2 halve dagen, voor Rossi.
Op maandag en woensdag komt mijn moeder "oppassen" en op dinsdag gaat ze met de uitlaatservice mee. Donderdag en vrijdag ben ik om 12:00 klaar met werken.
Collega: waarom werk je maar zo weinig?
Ik: omdat ik Rossi niet zolang alleen wil laten.
Collega: jaja als je geen kinderen hebt, waarom werk je dan zo weinig? je bent zeker lui?
Ik: ik bepaal zelf wel hoeveel ik werk, waarom zou ik fulltime moeten werken? voor de maatschappij? voor jou?