Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prikband en gentle leader.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

malinois schreef:
sundancekid schreef:
malinois schreef:
sundancekid schreef:lekker verder gebruiken zou ik zeggen die prikband. Uiteindelijk krijg je de hond wel onder de duim nietwaar !!
Triestig is het wel om je hond met zo,n marteltuig te moeten doen luisteren
einde discussie
da's makkelijk einde discussie... alleen naar je eigen mening luisteren en niet naar anderen.... zolang je hem goed gebruikt is er niets aan de hand. En ja ik train tegenwoordig alleen nog maar met TT en niet meer met een prikker ben je nu gelukkiger? :cheer:
Ps. het zijn geen martelwerktuigen als je hem goed gebruikt maar ja... jij kent mij blijkbaar en je weet hoe ik dergelijke HULPMIDDELEN gebruik :ok:
vreemd dat ik die ondingen nooit nodig heb gehad, zal wel aan mij liggen waarschijnlijk. Het enige nadeel is, dat ik er een jaar langer over doe om mijn hond naar de keuring te brengen, maar daar zit ik niet mee.
Gelukkig was ik al hoor :mrgreen:
ik hoef geen honden naar keuringen te brengen... ik doe examen wanneer mijn honden en ik daar aan toe zijn. :ok: is niet leeftijd gebonden dus. Ik heb net met mijn oudste reu IPO III gehaald en die is al 4 geweest dit itt mijn jongste reu die net 2 geweest is en al zn IPO II heeft gehaald en eventueel eind van het jaar op kan voor III....
Het ligt dus puur aan de hond, niet aan de snelheid.
Ik vind het dus geen ondingen... als je ze maar goed gebruikt...

ik ga ook pas naar de keuring als ik weet dat mijn kameraad er klaar voor is hoor. Zo hoort dat ook, dus daar heb je gelijk in
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

sundancekid schreef:De prikband is al jaren een verboden hulpmiddel in Nederland, dit omdat deze band ernstige schade kan toebrengen.
Afbeelding
De mensen die deze band toch gebruiken heb ik geen goed woord voor over.
Afbeelding
De gentle leader kan een goed hulpmiddel zijn, Een halster wordt gebruikt voor honden die naar alles kijken, behalve naar de baas. Vaak hebben ze het zo druk met hun omgeving dat ze de baas over straat of over het trainingsveld heen trekken. Zoals u weet, begint alle training met het contact maken met de hond. Door een gentle leader of halti te gebruiken, wordt de hond gedwongen naar de baas te kijken, waardoor contact kan worden gemaakt. De gentle leader is niet geschikt voor elk soort hond en een correct gebruik is ook hier belangrijk ter voorkoming van nekletsel
De GL hier getoond door de Lab, is een voorbeeld van hoe het niet moet.
Dit is waarschijnlijk hetgeen wat in de winkel wordt verkocht. Die je via de club aan kan schaffen, sluit hoog achter de oren en hangt niet om de nek. Hierdoor wordt de belasting op die nek afgenomen, in tegenstelling tot deze.

Voor de rest vind ik het meer dan prima dat de prikbanden en slipbanden al een tijdje verbannen zijn op de clubs.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef:Voor de rest vind ik het meer dan prima dat de prikbanden en slipbanden al een tijdje verbannen zijn op de clubs.
gelukkig niet op de verenigingen waar ik kom, anders kwam ik er niet meer nl. :mrgreen:
Dit was ook een reden waarom ik ook weggegaan bij de KC indertijd met mn oudste dober omdat ik geen slipketting mocht gebruiken... prima, ik ga niet als een jan doedel achter mn hond aanrennen... en maar smeken om zn balletje los te laten door te ruilen :neenee:
Ik zie nu wel, in Oostenrijk is het al jaren verboden, maar ik hoorde uit zeer betrouwbare bron dat ze ze daar allemaal weer gewoon gebruiken...
Dus wat heeft een verbod dan voor zin.

Ik ben er overigens wel mee eens dat je niet iedereen dergelijke hulpmiddelen moet laten gebruiken... maar daar ben je als instrukteur toch zelf bij?
Ik mag mn TT niet eens zelf bedienen, prima, want ik kan niet alles zien wat mn instrukteur wel ziet. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sundancekid

Dat die geweldige HULPMIDDELEN verboden zijn in sommige landen zal waarschijnlijk wel een reden hebben veronderstel ik. Iedereen kent die reden, maar toch lekker die ondingen blijven gebruiken. Dus een verbod heeft inderdaad weinig zin. Mensen he, lekker eigenwijs waar het enigsinds mogelijk is. Ik had ook niets anders verwacht trouwens :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sundancekid schreef:Dat die geweldige HULPMIDDELEN verboden zijn in sommige landen zal waarschijnlijk wel een reden hebben veronderstel ik. Iedereen kent die reden, maar toch lekker die ondingen blijven gebruiken. Dus een verbod heeft inderdaad weinig zin. Mensen he, lekker eigenwijs waar het enigsinds mogelijk is. Ik had ook niets anders verwacht trouwens :wink:
wat zou die reden dan zijn? Door ondeskundig gebruik? Maar dan moet je sommige mensen ook verbieden honden te hebben, uberhaupt naar buiten te gaan of uberhaupt te leven.... :19:
Ik zie die reden nl niet als ik naar mijn eigen honden kijk, vrolijk kwispelende honden ook met trainen waar ze een TT om hebben... OOK met appel... waar ze dus niet zo enorm hoog in driften staan. Een TT kan nl ook gebruikt worden als stimulatie en niet als straf.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:Voor de rest vind ik het meer dan prima dat de prikbanden en slipbanden al een tijdje verbannen zijn op de clubs.
gelukkig niet op de verenigingen waar ik kom, anders kwam ik er niet meer nl. :mrgreen:
Dit was ook een reden waarom ik ook weggegaan bij de KC indertijd met mn oudste dober omdat ik geen slipketting mocht gebruiken... prima, ik ga niet als een jan doedel achter mn hond aanrennen... en maar smeken om zn balletje los te laten door te ruilen :neenee:

Dat zie ik hier niet geregeld, hoor.............. :denken:
Dus het gebruik van een slipketting heb jij nodig omdat je hond anders weg rent of om een hond te laten lossen??? Snap dit verband niet erg.

Ik zie nu wel, in Oostenrijk is het al jaren verboden, maar ik hoorde uit zeer betrouwbare bron dat ze ze daar allemaal weer gewoon gebruiken...

Heeft het ook niet.........maar mijn eerlijke mening, blijven waarschuwen zal ik altijd doen. Ook op het gebruik van de GL trouwens. Dit is duidelijk een trainingsmiddel, voor later..........niet om er continu gebruik van te blijven maken. Een beetje eigenaar zou dat serieus kunnen nemen en ermee aan de slag kunnen gaan. Bij veel eigenaren lukt dit overigens prima.

Ik ben er overigens wel mee eens dat je niet iedereen dergelijke hulpmiddelen moet laten gebruiken... maar daar ben je als instrukteur toch zelf bij?

Een beetje instrukteur wel, ja.

Ik mag mn TT niet eens zelf bedienen, prima, want ik kan niet alles zien wat mn instrukteur wel ziet. :ok:
Ojee..........nu wordt het erg serieus........... :mrgreen:
Mijn mening over de TT? Dit was ooit op de markt gebracht als correctiemiddel. Sinds de laatste 10 jaren ingezet als trainingsmiddel en nu de laatste 5 jaren geloof ik ook op de meest simpele verhandelingen in de IPO. Ik vind dit ronduit belachelijk. Overigens niet alleen in de IPO, hoor......ook in de jachtsport vind ik het een middel toegepast uit gemakzucht en niet bereid zijn door te werken met je hond of te kijken waar jouw fouten liggen en daar naar te handelen of wat dan ook.
Maar dat is mijn simpele mening........ik ben echt anti TT als toepassing in training en zou dat al helemaal nooit op mijn honden toepassen. :wink:
sundancekid

malinois schreef:
sundancekid schreef:Dat die geweldige HULPMIDDELEN verboden zijn in sommige landen zal waarschijnlijk wel een reden hebben veronderstel ik. Iedereen kent die reden, maar toch lekker die ondingen blijven gebruiken. Dus een verbod heeft inderdaad weinig zin. Mensen he, lekker eigenwijs waar het enigsinds mogelijk is. Ik had ook niets anders verwacht trouwens :wink:
wat zou die reden dan zijn? Door ondeskundig gebruik? Maar dan moet je sommige mensen ook verbieden honden te hebben, uberhaupt naar buiten te gaan of uberhaupt te leven.... :19:
Ik zie die reden nl niet als ik naar mijn eigen honden kijk, vrolijk kwispelende honden ook met trainen waar ze een TT om hebben... OOK met appel... waar ze dus niet zo enorm hoog in driften staan. Een TT kan nl ook gebruikt worden als stimulatie en niet als straf.
dat je sommige, maar mensen zou moeten verbieden om honden te hebben daar geef ik je weer gelijk in.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:

Dat zie ik hier niet geregeld, hoor.............. :denken:
Dus het gebruik van een slipketting heb jij nodig omdat je hond anders weg rent of om een hond te laten lossen??? Snap dit verband niet erg.

Heeft het ook niet.........maar mijn eerlijke mening, blijven waarschuwen zal ik altijd doen. Ook op het gebruik van de GL trouwens. Dit is duidelijk een trainingsmiddel, voor later..........niet om er continu gebruik van te blijven maken. Een beetje eigenaar zou dat serieus kunnen nemen en ermee aan de slag kunnen gaan. Bij veel eigenaren lukt dit overigens prima.

Een beetje instrukteur wel, ja.

Ojee..........nu wordt het erg serieus........... :mrgreen:
Mijn mening over de TT? Dit was ooit op de markt gebracht als correctiemiddel. Sinds de laatste 10 jaren ingezet als trainingsmiddel en nu de laatste 5 jaren geloof ik ook op de meest simpele verhandelingen in de IPO. Ik vind dit ronduit belachelijk. Overigens niet alleen in de IPO, hoor......ook in de jachtsport vind ik het een middel toegepast uit gemakzucht en niet bereid zijn door te werken met je hond of te kijken waar jouw fouten liggen en daar naar te handelen of wat dan ook.
Maar dat is mijn simpele mening........ik ben echt anti TT als toepassing in training en zou dat al helemaal nooit op mijn honden toepassen. :wink:
dus ook jij ziet het alleen als straf en niet als (negatieve) prikkel... een TT heeft standjes... van 0 tot 127... daarnaast zit er vaak een trilfunctie op.
En ik gebruik het zeker niet uit gemakszucht... ik ben alleen maar leuk... de boeman is mn instrukteur en heel af en toe de TT want die wordt niet aan mij of aan instrukteur gekoppeld.

Even kort verhaaltje, mn teef waar ik 6 jaar mee getraint heb, heeft 6 jaar niet doorgezeten... van alles geprobeerd van snoepjes, balletjes, straf, stoppen alles alles alles... niks hielp... 1 x een prikkel met de TT juist alleen de trilfunctie en ze zat als een blok...
hoezo gemakzucht, ik zou willen dat ik het veel en veel eerder gedaan had.

Om op het eerste terug te komen, ik had hem nodig om hem eens flink te kunnen corrigeren inderdaad. Ik heb niks met slipkettingen vind het nu ook ondingen maar dat had idd. wel even kunnen helpen... de eerste keer bij een andere vereniging wist hij nl ineens wel wat lossen was... :ok:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

jidde schreef:Ik zie meer nekken dubbelklappen, kale neuzen van een GL dan dat ik ooit maar iets van schade zag bij een hond met pennenband :19:
Kaiou is een hond die schade had van een pennenband. Hij was in het asiel gebracht met een pennenband om en de gaten/korsten in zijn nek. Geen pennenband dus voor Kaiou. Volgens de trainer op de hondenschool is er bij hem ook erg slecht omgegaan met een TT o.i.d. aangezien hij stemproblemen heeft. Een blaf begint met een paar een hoge piep geluiden en daarna komt alleen een schorre blaf. Dus ook geen TT voor Kaiou. Aangezien hij met oogkleppen op in volle vaart achter vogels aan gaat is een GL ook niets voor Kaiou, hij zou zijn eigen nek breken. Een slipketting, een halfcheck en een gewone halsband werken ook niet, hij vindt iets om zijn nek echt verschikkelijk. Ik train dus met Kaiou aan een tuigje en veel koekjes (en nog veel meer geduld :wink: ).
Met bovenstaand verhaal wil ik niet zeggen dat ik tegen ben op het gebruik van een prikker, een slipketting, een TT of een GL. Wanneer dit soort hulpmiddelen deskundig en doordacht worden gebruikt is er helemaal niets mis mee. Jammergenoeg ken ik een aantal mensen die de prikker uit onmacht en als strafwerktuig gebruikt (voorbeeld: een boxer van net een jaar die erg wild is flink corrigeren want anders kan ze door de eigenares, een wat oudere dame, niet uitgelaten worden. Waarom neemt zo´n mens zo´n hond :19: ).
Mocht er bij een eventueel volgende hond (en ik hoop dat dat nog heel lang duurt) noodzaak zijn om een van bovenstaande hulpmiddelen te gebruiken zal ik echt niet laten om te leren om er mee om te gaan. En met een werkhond wordt (ik denk logisch) anders omgegaan en mee getraind dan met een huis-tuin-en-keukenhond die alleen een stukje door het park hoeft te wandelen.
Kortom: op het gebruik van allerlei hulpmiddelen is niets tegen wanneer de situatie daarom vraagt, maar ze dienen wel goed gebruikt te worden zonder schade aan te richten.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

...als ik dit allemaal lees over die enge Middeleeuwse middelen , die jullie gebruiken... :eek: :eek:
zoals een prikband :eek: :jank:

ben ik heel blij met mijn hond, die nooit heeft getrokken :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:...als ik dit allemaal lees over die enge Middeleeuwse middelen , die jullie gebruiken... :eek: :eek:

lees je dan ook verder over kundig gebruik ervan? Onder deskundige begeleiding :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Kaiou schreef:Kortom: op het gebruik van allerlei hulpmiddelen is niets tegen wanneer de situatie daarom vraagt, maar ze dienen wel goed gebruikt te worden zonder schade aan te richten.
als je góed met je hond omgaat , hóef je helemaal niets te gebruiken , :pffff:
en luistert hij echt wel , ...zònder al die hulpstukken !

en anders , net wat je schreef over die oude dame met die boxer:
is het je hond helemaal niet, en om dan moet je maar een ander uitzoeken :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 19 jul 2008 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef:Kortom: op het gebruik van allerlei hulpmiddelen is niets tegen wanneer de situatie daarom vraagt, maar ze dienen wel goed gebruikt te worden zonder schade aan te richten.
tja maar jouw Bauke doet nu niet wat mijn honden doen... daarnaast zijn ze speciaal gefokt met wat extra driften die ook ontbreken bij jouw Bauke
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:...als ik dit allemaal lees over die enge Middeleeuwse middelen , die jullie gebruiken... :eek: :eek:

Fijn dat jouw hond niet trekt en dat ook nooit heeft gedaan :ok: .
Maar wat zou je hebben gedaan wanneer Bauke wel een hond zou zijn die ontzettend aan de lijn trekt?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjolein, ik wil de foto's van mijn honden hier nog weleens neerzetten hoor terwijl ze lopen met de prikker of TT...
gewoon vrolijke honden, niks mis mee...
Afbeelding
Pak-de-bal

Kaiou schreef:

Maar wat zou je hebben gedaan wanneer Bauke wel een hond zou zijn die ontzettend aan de lijn trekt?
daar is het punt 1 het ras niet voor, en ten tweede: veel meer oefenen met stem en belonen ,
in iedre geval zou ik NOOIT enge prikkende hulstukken gaan gebruiken :eek:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef:

daar is het punt 1 het ras niet voor, en ten tweede: veel meer oefenen met stem en belonen ,
in iedre geval zou ik NOOIT enge prikkende hulstukken gaan gebruiken :eek:
bepaalde honden hebben daar lak aan... maar goed... daar komen we toch niet uit... want die ken jij niet...
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Dus iedereen die een GL, een slipketting, een pennenband of een TT gebruikt gaat niet goed met zijn of haar hond om? Droom maar lekker door hoor.......... :slaap:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
is het je hond helemaal niet, en om dan moet je maar een ander uitzoeken :pffff:
??????????? wat bedoel je te schrijven??????
Afbeelding
Pak-de-bal

Kaiou schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dus iedereen die een GL, een slipketting, een pennenband of een TT gebruikt gaat niet goed met zijn of haar hond om? Droom maar lekker door hoor.......... :slaap:
het zijn allemaal middelen als laatste !! redmiddel, zeg nou eens eerlijk ... :19:
Maar dàn ben je toch al aan het einde van je "opvoeding" als je dat niet kan leren?

een gentle leader is wat anders. dat prikt in ieder geval niet
Pak-de-bal

Kaiou schreef: (voorbeeld: een boxer van net een jaar die erg wild is flink corrigeren want anders kan ze door de eigenares, een wat oudere dame, niet uitgelaten worden. Waarom neemt zo´n mens zo´n hond :19: ). .
....dit dus , dat heb je zèlf geschreven
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 19 jul 2008 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef:
Pak-de-bal schreef:
het zijn allemaal middelen als laatste !! redmiddel, zeg nou eens eerlijk ... :19:
Maar dàn ben je toch al aan het einde van je "opvoeding" als je dat niet kan leren?

Voor jou zijn het laatste redmiddelen (en voor de vorige baas van Kaiou als je goed hebt gelezen en dat is dus mislukt). En, nee, dan ben je niet aan het eind van je opvoeding, dan begin je met een andere manier van opvoeden. Soms is dat nodig.
En een Gentle leader prikt niet, maar beschadigt wel nekjes bij verkeerd gebruik :denken:
Afbeelding
Pak-de-bal

Kaiou schreef:Voor jou zijn het laatste redmiddelen (en voor de vorige baas van Kaiou als je goed hebt gelezen en dat is dus mislukt). En, nee, dan ben je niet aan het eind van je opvoeding, dan begin je met een andere manier van opvoeden. Soms is dat nodig.
En een Gentle leader prikt niet, maar beschadigt wel nekjes bij verkeerd gebruik :denken:
je kan ook beginnen met alleen je stem, of alleen met belonen

dat is óok een andere aanpak, een nieuw begin, want misschien heeft hij dàt nog nooit meegemaakt
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef: (voorbeeld: een boxer van net een jaar die erg wild is flink corrigeren want anders kan ze door de eigenares, een wat oudere dame, niet uitgelaten worden. Waarom neemt zo´n mens zo´n hond :19: ). .
....dit dus , dat heb je zèlf geschreven
Ja dit schrijf ik, maar ik weet niet wat wat jij wilde schrijven.....
is het je hond helemaal niet, en om dan moet je maar een ander uitzoeken
Deze zin is niet te lezen.
Of bedoel je te zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien omdat het mijn hond niet is?
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef:Voor jou zijn het laatste redmiddelen (en voor de vorige baas van Kaiou als je goed hebt gelezen en dat is dus mislukt). En, nee, dan ben je niet aan het eind van je opvoeding, dan begin je met een andere manier van opvoeden. Soms is dat nodig.
je kan ook beginnen met alleen je stem, of alleen met belonen

dat is óok een andere aanpak, een nieuw begin, want misschien heeft hij dàt nog nooit meegemaakt
Heb je het hier over kaiou en mij?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Kaiou schreef:
Pak-de-bal schreef:

nee daar ben ik na het seminair van Bart Bellon direct van teruggekomen! Je moet ze zeker niet als laatste redmiddel gebruiken :ok: Voor info, pb je email maar door dan stuur ik je de samenvatting van het seminair.
Mijn jonge hond is 2 en loopt met een TT als je een pagina terug gelezen had.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:Hij was in het asiel gebracht met een pennenband om en de gaten/korsten in zijn nek.
kijk ik lees dit weleens vaker... ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt... ik heb dat nog nooit gezien GELUKKIG bij een hond... had het ook niet moeten zien trouwens :ok:
Dan moet je hem toch echt op een manier gebruiken waarvan ik niet eens zou weten hoe.....
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

malinois schreef:
Kaiou schreef:Hij was in het asiel gebracht met een pennenband om en de gaten/korsten in zijn nek.
kijk ik lees dit weleens vaker... ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt... ik heb dat nog nooit gezien GELUKKIG bij een hond... had het ook niet moeten zien trouwens :ok:
Dan moet je hem toch echt op een manier gebruiken waarvan ik niet eens zou weten hoe.....
Erg he, hoe krijgt iemand het voor elkaar. Ik zelf heb het vermoeden dat het voor die mensen echt als laatste redmiddel tot het kunnen houden van hun hond is gebruikt, volkomen ondeskundig :boos: . Voor Kaiou was er niets belangrijkers in zijn leven dan achter de vogels aan en hij gaat echt in volle vaart met de oogkleppen op en komt dan dus met alle gang die hij heeft met heel gewicht in zijn halsband. Ik denk zelf dat hij zover ging dat hij ´door de prikker heenliep´... :19: . Gelukkig komt er nu met ´de koekjesmethode´ enig schot in zaak en zijn vogels nog steeds heel erg belangrijk maar ik ook :ok: . En nu dus met vol gewicht in een tuig, beter voor zijn nek, heeeel slecht voor mijn armen, maar oke, alles went :wink:
En ik weet dat het ook anders kan hoor met een prikband, ben er ook niet op tegen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:
malinois schreef:
Erg he, hoe krijgt iemand het voor elkaar. Ik zelf heb het vermoeden dat het voor die mensen echt als laatste redmiddel tot het kunnen houden van hun hond is gebruikt, volkomen ondeskundig :boos: . Voor Kaiou was er niets belangrijkers in zijn leven dan achter de vogels aan en hij gaat echt in volle vaart met de oogkleppen op en komt dan dus met alle gang die hij heeft met heel gewicht in zijn halsband. Ik denk zelf dat hij zover ging dat hij ´door de prikker heenliep´... :19: .
hier zijn ze ook weleens in de prikker gelopen (dat is dan ook de bedoeling dat ze er van leren..) en dat werkte onmiddelijk...
maar geen gaten hoor, moet er toch niet aan denken.. wil je dat voor elkaar krijgen moet je, volgens mij, je hond met 4 poten van de grond er aan ophangen... een andere manier kan ik echt niet verzinnen...
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

malinois schreef:
Kaiou schreef: Erg he, hoe krijgt iemand het voor elkaar. Ik zelf heb het vermoeden dat het voor die mensen echt als laatste redmiddel tot het kunnen houden van hun hond is gebruikt, volkomen ondeskundig :boos: . Voor Kaiou was er niets belangrijkers in zijn leven dan achter de vogels aan en hij gaat echt in volle vaart met de oogkleppen op en komt dan dus met alle gang die hij heeft met heel gewicht in zijn halsband. Ik denk zelf dat hij zover ging dat hij ´door de prikker heenliep´... :19: .
hier zijn ze ook weleens in de prikker gelopen (dat is dan ook de bedoeling dat ze er van leren..) en dat werkte onmiddelijk...
maar geen gaten hoor, moet er toch niet aan denken.. wil je dat voor elkaar krijgen moet je, volgens mij, je hond met 4 poten van de grond er aan ophangen... een andere manier kan ik echt niet verzinnen...
Maar ja, als de drang tot vogels jagen zoooveeel groter is dan reageren op pijn dan werkt het niet en trekt hij zichzelf dus de gaten in zijn lijf, misschien wel geholpen door een zwaar corrigerend baasje. Ik zal er nooit achterkomen :19: .
Kaiou is gewoon verknipt :smile: (kan nu wel om lachen, in het begin niet). Ben er aardig aan gewend en kan hem inmiddels ook al aardig bijsturen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”