malinois schreef:ik hoef geen honden naar keuringen te brengen... ik doe examen wanneer mijn honden en ik daar aan toe zijn.sundancekid schreef:vreemd dat ik die ondingen nooit nodig heb gehad, zal wel aan mij liggen waarschijnlijk. Het enige nadeel is, dat ik er een jaar langer over doe om mijn hond naar de keuring te brengen, maar daar zit ik niet mee.malinois schreef:da's makkelijk einde discussie... alleen naar je eigen mening luisteren en niet naar anderen.... zolang je hem goed gebruikt is er niets aan de hand. En ja ik train tegenwoordig alleen nog maar met TT en niet meer met een prikker ben je nu gelukkiger?sundancekid schreef:lekker verder gebruiken zou ik zeggen die prikband. Uiteindelijk krijg je de hond wel onder de duim nietwaar !!
Triestig is het wel om je hond met zo,n marteltuig te moeten doen luisteren
einde discussie![]()
Ps. het zijn geen martelwerktuigen als je hem goed gebruikt maar ja... jij kent mij blijkbaar en je weet hoe ik dergelijke HULPMIDDELEN gebruik
Gelukkig was ik al hooris niet leeftijd gebonden dus. Ik heb net met mijn oudste reu IPO III gehaald en die is al 4 geweest dit itt mijn jongste reu die net 2 geweest is en al zn IPO II heeft gehaald en eventueel eind van het jaar op kan voor III....
Het ligt dus puur aan de hond, niet aan de snelheid.
Ik vind het dus geen ondingen... als je ze maar goed gebruikt...
ik ga ook pas naar de keuring als ik weet dat mijn kameraad er klaar voor is hoor. Zo hoort dat ook, dus daar heb je gelijk in