LindaS schreef:Heeee, dit komt mij bekend voor?! Deze hond is (ook) elders aangeboden. Vond het een triest verhaal (wat de eigenaresse mij vertelde). Veel plezier met hem!
Oh, ik ben dan benieuwd wat de eigenaresse verteld heeft, aangezien hij bij ons is binnengebracht als 'zwerver', en we dus niets met zekerheid kunnen zeggen... Als je wilt, mag je me alles wat jij weet wel per PB sturen, ben wel benieuwd namelijk. En zo komen we misschien toch nog wat meer over hem te weten...
Vandaag ging echt super! Wat een hond zeg! Maar na een goed gesprek moeten we toch toegeven dat wij momenteel nog niet in de situatie zijn om een hond in huis te nemen. Abby kan overdag worden uitgelaten door mijn moeder als ik er niet ben, maar om nou mn moeder als uitlaat-service te gaan gebruiken wil ik ook niet. Mijn vriend werkt fulltime, en ik heb momenteel alleen deze maand een vakantiebaantje in het asiel. Eind van de maand gaan we 2 weken op vakantie, en daarna is alles blanco, want ik heb net mn opleiding afgerond, en ben nu werkzoekende. Ik wil graag een parttime baan, zodat we, als we die vastigheid hebben, wel samen een hond uit t asiel kunnen halen.
Verder hebben we inmiddels onze twijfels over de epilepsie-aanvallen van Cody. Wij hoorden dat de eigenaren beweerden dat hij 5-6x per dag zo'n aanval had, en daarna agressief reageerde naar de kinderen. Vandaag is hij van 11 tot half 5 bij ons geweest, ook gewoon meegedraaid in huis, en een paar keer deed hij iets lichtelijk 'afwijkends': Hij lag gewoon rustig op de grond te liggen, en ineens begon hij te piepen, stond op en liep een rondje door het huis. Terwijl wij beide gewoon op de bank zaten en er geen aanleiding was om ineens op te staan. Het piepen klonk een beetje als het piepen van een hond die pijn heeft/zich niet prettig voelt (althans, zo piepte Abby ook toen de verdoving van dr sterilisatie was uitgewerkt). Of hij op zo'n moment dan een kort aanvalletje heeft...geen idee... Maar dat is echt het enige wat we als 'anders dan anders' kunnen noemen.
We weten inmiddels al wel dat hij goed met katten overweg kan, is helemaal geen probleem. Hij bekijkt ze kort, en negeert ze dan. Andere honden daar maakt hij ook geen probleem van; over het algemeen besnuffelt hij ze en gaat daarna zn eigen gang. Is absoluut geen ruziezoeker. Hij is erg fanatiek met apporteren, en luistert aan de riem ook netjes. Hij zou ook wel los kunnen lopen, gezien het feit dat hij perfect op zn naam reageert, en als je roept:"Cody, kom!" dan komt hij meteen jouw kant op en laat zich rustig aanlijnen.
Ik kan niet anders dan zeggen dat dit gewoon een ideale schat van een hond is. Behalve de eventuele epilepsie en de extra kilo's die er nog af moeten. Maar dat laatste zal geen probleem zijn, want vandaag heeft hij een half uur ballen geapporteerd, en later nog een uur in rustig tempo een boswandeling gemaakt. Hij wil graag bewegen, en doet dus zelf zijn uiterste best om weer een superstrakke god te worden
Ik zou graag willen proberen om hem via de toller herplaatsing te laten herplaatsen, maar weet niet of ze dat ook doen met stamboomloze tollers. Voor zover we nu hebben gezien, heeft hij geen chip en ook geen tatoeage... Ik zal even proberen om een foto te plaatsen... (ik herhaal, Proberen... ik ben daar niet zo'n ster in.)