Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Info/ervaringen Nova scotia duck tolling retrievers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Info/ervaringen Nova scotia duck tolling retrievers

Ongelezen bericht door Abby »

Aangezien er bij ons in het asiel sinds een paar dagen een toller verblijft, (die niet terug gaat naar de eigenaar, want t ventje is gedumpt-lang verhaal...), zou ik wel eens wat meer informatie over het gedrag van deze honden willen hebben. Deze toller in kwestie, een reu van 2,5, is erg aanhankelijk, rustig maar wel actief. In de kennel merk je niet dat hij er is, geen blaffer, maar als je hem meeneemt op het speelveld en je gaat em laten apporteren, dan is hij absoluut actief.
Is zoiets typisch de aard van een toller? Ik zou graag van mensen die dit ras beter kennen eens horen hoe hun hond zich over het algemeen in huis gedraagt, hoe ze omgaan met andere dieren, wat je doet aan vachtverzorging, en hoe je met de hond 'bezig' bent, dwz, doe je iets om het apporteren te stimuleren, of is het voor jou gewoon een standaard huishond die gewoon dagelijks zn blokjes om loopt?
Ik heb de indruk dat de vorige eigenaren deze hond wel een beetje hebben geleerd, maar hij is tonnetje-rond :eek: , dus ze hebben hem óf teveel verwend, óf vrijwel geen lichaamsbeweging gegeven. Of beide... Bovendien heeft deze jongen epilepsie, ik ben benieuwd of dat vaker in het ras voorkomt. :denken:
Een heel verhaal, sorry, maar ik ken deze honden alleen uit boeken, en dit is de eerste die ik in t echt zie, en ik vind em tot nu toe echt geweldig! (en dan bedoel ik niet de regenton-op-pootjes die hij nu is, maar de enthousiaste hond met enorme will to please die onder die extra kilo's zit :I: )
Bij voorbaat dank voor de informatie en ervaringen! :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Mits ze genoeg te doen hebben zijn ze meestal rustig in huis.
Buiten zijn ze inderdaad vrij actief, ze apporteren en zwemmen meestal graag.
Het zijn zeker geen honden voor 3 maal daags een blokje om, dus een baas moet er wel een actief mee aan de slag.
Ze vinden het over het algemeen heerlijk om met de baas bezig te zijn.
Meestal gaan ze prima met andere honden om.
Sommige zijn alleen wat schuchter of sommige reutjes kunnen een beetje macho zijn.
Epilepsie komt inderdaad wel eens voor, maar niet veel vaker dan bij andere rassen.
Misschien ook doorgeven aan de rasvereniging dat er een toller ter herplaatsing is.
Vaak hebben ze mensen op een wachtlijst die dolgraag een volwassen toller willen.
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Zondag komtie een dagje spelen bij ons thuis :mrgreen: even kijken hoe dat klikt enzo... Onder voorbehoud... niks serieus... al wordt mijn interesse met de minuut sterker... :mrgreen:
Ik hou van dit 'type' hond. Doe-honden. Was altijd bordercollie-fanaat, nog steeds hoor, maar ik zie bij borders wel vaak dat ze erg kefferig zijn, en compleet hyper. Actief oké, en ik snap inderdaad dat zulke honden niet genoeg hebben aan een paar keer een blokje om, maar als ze na een lange wandeling (evt naast de fiets) met wat balspelletjes of ander apporteer-spel, nog stuiterend voor de deur staan... (wat bij een vorige asiel-bordercollie zo was) dan vind ik het niet meer zo leuk...
Maar als ik het goed begrijp zijn dit dus honden die rustig in huis zijn, mits ze tijdens wandelen /uitlaten genoeg uitdaging krijgen? Dat vind ik persoonlijk namelijk prima, is fijne 1-op-1 tijd voor hond en baas.
Over de rasvereniging: We zijn er nog niet uit of het een 'echte' is. Dit is de eerste die we in het asiel hebben, en ik (die hondenencyclopedieën verslindt) was de enige die meteen wist wat het was... Bovendien is hij niet gechipt, en ik had verwacht dat een hond met stamboom wel een stamboomchip zou hebben.. Of is dat niet zo?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Van deze leeftijd moet hij wel een chip hebben. Kan anders ook nog een tatoeage in de oren of lies hebben :wink: vanuit andere landen volgens mij. :ok:

Veel plezier zondag met hem en hopelijk wordt het een blijvertje voor jullie. Klinkt als een heel leuk hondje da talleen af moet vallen.
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Dat gebeurd eigenlijk nooit dat er een toller in het asiel zit.
Tollers zijn idd zoals Marye al zei lekker actieve honden die als ze genoeg beweging krijgen heerlijk rustig in huis zijn.

Zijn honden die over het algemeen echt voor/met de baas willen werken.

Hutch ging op mijn oude werk (pension) ook altijd mee naar de kennel. Hij was ook geen hond die op viel in de kennel (net als een stel andere tollers die wij voor vakantieopvang hadden), maar zodra hij naar buiten mocht was hij heerlijk druk.

Wel zonde dat hij epilepsie heeft. Ik weet niet hoe vaak het bij andere rassen voor komt, maar ken er bij de toller toch ook wel een aantal die het hebben.

Ik zou wel graag iets meer over hem willen weten, geboorte datum en foto ofzo :mrgreen: Mag ook per PB
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

boxersien schreef:

Veel plezier zondag met hem en hopelijk wordt het een blijvertje voor jullie.
Veel plezier ook en ik sluit me bij Boxersien aan over dat blijvertje :mrgreen:
Abby
Zeer actief

Zondag komt hij een dagje bij ons 'spelen'. Even kijken hoe hij met de katten en Abby omgaat, en een lekker eind wandelen enzo. Nu alleen even mn vriend overtuigen dat het echt een schat is... Hij valt namelijk op het type bullmastiff... Vind ik ook leuk hoor, maar ik zou persoonlijk liever kiezen voor een hond waar je iets mee kunt 'doen'. En een hond die qua karakter wat meer baasgericht is dan de cairnterriër die we hier al hebben.
Ben ik ook erg blij mee hoor, absoluut, maar zo af en toe wordt ik gek van de typische 'terriër-momenten' waarop mevrouw oostindisch doof is en zo koppig als wat... Ik zou niet zo snel weer voor een terriër kiezen... :mrgreen:
Maar goed, ik zal mn best doen om zondag wat foto's te maken, en ook meteen even speuren naar een tatoeage, en nogmaals checken op chip. Vandaag heb ik een speurtocht ondernomen naar zn ballen... :N: Hij heeft een behoorlijke broek, dus ergens daaronder...moest iets hangen, of niet... Aan mij de eer om even fijn te graaien daar beneden. :pffff: Maar zonder resultaat, meneer is gecastreerd.
Ik heb in de afgelopen paar dagen trouwens nog niets gemerkt van de epilepsie, terwijl de officiële eigenaar beweerde dat hij 5-6 aanvallen per dag kreeg... Momenteel heeft hij nog geen medicijnen voor zn eventuele epilepsie, en er is nog niets gebeurd. Ik heb dus een vermoeden dat het misschien een enkele keer is voorgekomen en dat dat nu wordt gebruikt als excuus om hem weg te doen... :jank: En tis zo'n schat... Stond me vanochtend heel trots op te wachten met een bal in zn bek. En maar lachen als ik de bal ga gooien...
Ik maak zondag wel foto's en dan zal ik ook even vermelden of ik inmiddels wat meer over hem weet. In elk geval bedankt voor jullie reacties!
LindaS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zie onderschrift..

Ongelezen bericht door LindaS »

Heeee, dit komt mij bekend voor?! Deze hond is (ook) elders aangeboden. Vond het een triest verhaal (wat de eigenaresse mij vertelde). Veel plezier met hem!
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik ken alleen de toller mn tante en daar heb ik niet zulke goede verhalen over..

Hopelijk hebben jullie vandaag een leuke dag gehad en gaat het goed met de andere dieren..
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

M@rleen schreef:Ik ken alleen de toller mn tante en daar heb ik niet zulke goede verhalen over..

Hopelijk hebben jullie vandaag een leuke dag gehad en gaat het goed met de andere dieren..
Wat dan, ben wel benieuwd :wink:
Afbeelding
Abby
Zeer actief

LindaS schreef:Heeee, dit komt mij bekend voor?! Deze hond is (ook) elders aangeboden. Vond het een triest verhaal (wat de eigenaresse mij vertelde). Veel plezier met hem!
Oh, ik ben dan benieuwd wat de eigenaresse verteld heeft, aangezien hij bij ons is binnengebracht als 'zwerver', en we dus niets met zekerheid kunnen zeggen... Als je wilt, mag je me alles wat jij weet wel per PB sturen, ben wel benieuwd namelijk. En zo komen we misschien toch nog wat meer over hem te weten...

Vandaag ging echt super! Wat een hond zeg! Maar na een goed gesprek moeten we toch toegeven dat wij momenteel nog niet in de situatie zijn om een hond in huis te nemen. Abby kan overdag worden uitgelaten door mijn moeder als ik er niet ben, maar om nou mn moeder als uitlaat-service te gaan gebruiken wil ik ook niet. Mijn vriend werkt fulltime, en ik heb momenteel alleen deze maand een vakantiebaantje in het asiel. Eind van de maand gaan we 2 weken op vakantie, en daarna is alles blanco, want ik heb net mn opleiding afgerond, en ben nu werkzoekende. Ik wil graag een parttime baan, zodat we, als we die vastigheid hebben, wel samen een hond uit t asiel kunnen halen.

Verder hebben we inmiddels onze twijfels over de epilepsie-aanvallen van Cody. Wij hoorden dat de eigenaren beweerden dat hij 5-6x per dag zo'n aanval had, en daarna agressief reageerde naar de kinderen. Vandaag is hij van 11 tot half 5 bij ons geweest, ook gewoon meegedraaid in huis, en een paar keer deed hij iets lichtelijk 'afwijkends': Hij lag gewoon rustig op de grond te liggen, en ineens begon hij te piepen, stond op en liep een rondje door het huis. Terwijl wij beide gewoon op de bank zaten en er geen aanleiding was om ineens op te staan. Het piepen klonk een beetje als het piepen van een hond die pijn heeft/zich niet prettig voelt (althans, zo piepte Abby ook toen de verdoving van dr sterilisatie was uitgewerkt). Of hij op zo'n moment dan een kort aanvalletje heeft...geen idee... Maar dat is echt het enige wat we als 'anders dan anders' kunnen noemen.

We weten inmiddels al wel dat hij goed met katten overweg kan, is helemaal geen probleem. Hij bekijkt ze kort, en negeert ze dan. Andere honden daar maakt hij ook geen probleem van; over het algemeen besnuffelt hij ze en gaat daarna zn eigen gang. Is absoluut geen ruziezoeker. Hij is erg fanatiek met apporteren, en luistert aan de riem ook netjes. Hij zou ook wel los kunnen lopen, gezien het feit dat hij perfect op zn naam reageert, en als je roept:"Cody, kom!" dan komt hij meteen jouw kant op en laat zich rustig aanlijnen.

Ik kan niet anders dan zeggen dat dit gewoon een ideale schat van een hond is. Behalve de eventuele epilepsie en de extra kilo's die er nog af moeten. Maar dat laatste zal geen probleem zijn, want vandaag heeft hij een half uur ballen geapporteerd, en later nog een uur in rustig tempo een boswandeling gemaakt. Hij wil graag bewegen, en doet dus zelf zijn uiterste best om weer een superstrakke god te worden :mrgreen:

Ik zou graag willen proberen om hem via de toller herplaatsing te laten herplaatsen, maar weet niet of ze dat ook doen met stamboomloze tollers. Voor zover we nu hebben gezien, heeft hij geen chip en ook geen tatoeage... Ik zal even proberen om een foto te plaatsen... (ik herhaal, Proberen... ik ben daar niet zo'n ster in.)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat sneu, een Tollertje in het asiel. Ik weet zo niet of de club ook stamboomloze honden herplaatsen maar je kan het proberen.

Het klinkt wel als een echte Toller! Heel rustig in huis zolang ze maar genoeg beweging krijgen buiten. Nilo kan echt heel rustig slapen of op een speeltje kauwen en buiten is hij heerlijk actief! Ik hoop dat hij snel een goed huisje vind.
Abby
Zeer actief

Nou, ik heb inmiddels contact opgenomen met de tollerclub, en hoop dat ik gauw een reactie krijg... Je kunt het proberen nietwaar? Ik duim in elk geval heel hard voor deze lekkere (dikke) knuffel :ok: :ok: :ok:
Abby
Zeer actief

Cody is inmiddels geplaatst! :cheer:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”