Grappig dat je dat vermeld Ien.ien schreef:vies? hondendrollen hebben in mijn tuin een functie, ze dienen als mest vor mijn planten, maar ja, dat kan alleen als ze eten krijgen waar geen chemische bewerking aan te pas is gekomen!Pak-de-bal schreef:hoort dat ook niet bij de zinderlijkheid? ... "het ook niet in de tuin doen"?maitestar schreef:Onze honden doen het helaas regelmatig in onze tuin :N: Gelukkig hebben we alleen maar tegels en hebben ze keurige vleesdrolletjes dus het is zo weer schoon![]()
het is toch ook eigenlijk bij het huis horend, dit lijkt mij erg vies , ik moet er niet aan denken !
Sinds het tijdperk van de brokken zijn hondendrollen niet meer gewenst in de steden. hondendrollen werden nog niet zo lang geleden door stadsreiniging gebruikt om plantsoenen te voorzien van hondenmest.
Maar ja, dat is geschiedenis
dit gebeurd met goede hondenmest, is ook voer voor andere dieren
Sinds mijn honden op rauw staan zijn de kraaien niet uit mijn tuin weg te slaan omdat ze de drollen van de honden opeten.

Nog even over het *poep* probleem.
Ik vind het jammer dat er hier geen bakken met zakjes staan.Ik loop soms echt een half uur met een gevulde strontzak in mijn jas of tas zonder het kwijt te kunnen.

Hoe kun je dan verlangen van de gem. hondebezitter om het op te ruimen?
Ik doe het wel en daar krijg ik regelmatig verbaasde blikken of opmerkingen over.
Schuif de poep maar in de goot vd riolering is hier het devies, zet dan bakken neer, veel praktischer en men is eerder geneigd de stront van hun hond opruimen.
Ik zou me doodschamen als mijn hond onverhoopt een *hoop* doet op het wandelpad of bij iemand voor de deur :N: , en ik zou het niet opruimen.