Inge schreef:Gewoon opruimen als je hond daar poept waar iemand er last van kan hebben, dus op stukken gras, stoepen etc.
Kwestie van altijd wat plastic zakjes bij je hebben, je pakt het zo op, knoopje erin en in de volgende vuilnisbak gooien. Klaar.
Ja daar ben ik het op zich ook helemaal mee eens maar hier in de buurt zie ik het toch nooit iemand doen.Iik zie af en toe een poepzakje in het plantsoen liggen maar dat is in mijn ogen ook niet helemaal de bedoeling.
Aan de ene kant denk ik dan als we niet voor de extra groenstroken zouden gaan dat ze dan maar wat strenger moeten optreden,maar dan hoor ik weer hoe ze dat in Den haag doen en dat vind ik toch ook wel weer te ver gaan,daar krijg je al een boete als je geen zakjes bij je hebt.
Een collega van mij had dus net zn laatse zakje gebruikt en was bijna thuis(hond had alles al gedaan) en hij kreeg gewoon een boete van 60 euries,nou dat is dan iemand die altijd alles netjes opruimd.
Volgens mij gaat het nooit lukken om iedereen zover te krijgen dat ie zn eigen poep opruimt.Al ben ik zeker voorstander
Tja misschien moeten ze maar weer wat nieuwe banen creëren,verdiend zichzelf terug met al die boetes
maitestar schreef:
ik weet niet meer waar ik het gezien heb

Maar ik was in ieder geval ergens en daar stonden speciale vuilnisbakken met daarbij een houder met poepzakjes.
Is op zich een goed idee voor de gemeentes die aan hondenbelasting doen, dan gaat het geld tenminste ook naar iets nuttigs voor de honden.
Bij ons is de hondenbelasting zelfs afgeschaft en sindsdien hangen er overal van die bakken met zakjes en vuilnisbakken