Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mireillevdw schreef:Hoe geef je een pup dan verplichte rust zonder het gebruik van een bench?
Door pup mee naar bed te nemen, en pup heerlijk in slaap te kroelen bijvoorbeeld?

Ik vind dit toch zo'n rare zin. Ik heb 4 puppen gehad, die rust kregen wanneer ze dat nodig hadden. Verplichten doe ik puppen trouwens niet zo heel veel. En een bench heb ik nooit nodig gehad. Ik ben beslist geen felle tegenstander van een bench hoor, maar bij bovenstaande zinnen moet ik wel heel sterk fronsen :roll:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

C@rmen schreef:
Mireillevdw schreef:
malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Ik heb er nooit problemen mee gehad, met geen enkele hond... wat ze niet aanleren (slopen) hoef je ze ook niet af te leren...
Er lopen er nu altijd 2 los in de kamer, die ook vroeger in de bench hebben gelegen, en nog steeds gaan ze er inliggen als de deurtjes openstaan...

Kijk, hier kan ik me helemaal in vinden.:wink:

Soms heeft een pup verplichte rust nodig en slopen kunnen ze zo ook niet aanleren. Hoe geef je een pup dan verplichte rust zonder het gebruik van een bench?
Wat mij erg stoort is dat het lijkt dat alle tegenstanders van een bench er al van tevoren vanuit te gaan dat iemand die een bench heeft er ook misbruik van maakt dat hij/zij een bench in huis heeft. :19:
Hoezo bevooroordeeld???? :roll:
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?
Precies! Slopen afleren doe je juist niet door je hond in een bench te zetten. Je moet je hond gewoon de wereld laten ontdekken. Zorg alleen dat je er zelf bij bent. Dan kun je ingrijpen als een hond in iets begint te bijten wat niet mag, dan kun je met alternatieven komen waar wel in gebeten mag worden.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik ben niet tegen benchgebruik wel tegen benchmisbruik. Een gillende pup in een bench of een hond uuuuren lang in een bench vind ik dus niet kunnen. Maar een hond die graag in de bench ligt als slaapplek met het deurtje open....ik zie geen probleem.
Bij ons zaten zowel Timo als Wieke voor korte momenten in de bench omdat ze beide erg sloperig waren/zijn. Timo sloopt nu niet meer en mag dus los in de woonkamer rondlopen als wij weg zijn. Voor Wieke hadden we de keuken ingericht met haar bench voor de opening tussen keuken en woonkamer, helaas was dit dus geen succes want ze heeft alle deurkozijnen kapot geknaagd :N: En nu vind ik die lelijke kapotte kozijnen nog niet eens zo erg maar Wieke eet datgene wat ze kapot knaagt dus op en dat vind ik dus wel eng. Daarom hebben we toen als oplossing maar een stuk van de woonkamer afgezet zodat ze nog voldoende bewegingsruimte heeft. Ik ga zo met een beter gevoel van huis, geen bench maar ook geen hond die enge dingen kan opeten :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

C@rmen schreef:
Mireillevdw schreef:
malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Ik heb er nooit problemen mee gehad, met geen enkele hond... wat ze niet aanleren (slopen) hoef je ze ook niet af te leren...
Er lopen er nu altijd 2 los in de kamer, die ook vroeger in de bench hebben gelegen, en nog steeds gaan ze er inliggen als de deurtjes openstaan...

Soms heeft een pup verplichte rust nodig en slopen kunnen ze zo ook niet aanleren. Hoe geef je een pup dan verplichte rust zonder het gebruik van een bench?
Wat mij erg stoort is dat het lijkt dat alle tegenstanders van een bench er al van tevoren vanuit te gaan dat iemand die een bench heeft er ook misbruik van maakt dat hij/zij een bench in huis heeft. :19:
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?
Wat mij opvalt door heel het topic heen, is dat bij de benchvoorstanders alleen het extreme van de benchtegenstanders eruit wordt gepikt en daartussen zit niets meer. Pups hebben geen verplichte rust en ontwikkelen zich als notoire slopers, omdat ze worden los gegooid in huis door de benchtegenstanders. Daar tussenin zit dus niets...............
De pup en mijn volwassen honden hadden en hebben altijd een vaste plek waar ze zich terug kunnen trekken en veilig kunnen voelen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

C@rmen schreef:
Neeltje schreef:
C@rmen schreef:
Ik weet niet of je dat 'niet meer kan aanleren' moet noemen. Tirsa is hier in augustus gekomen en kan me herinneren dat ze vanaf kerst van het zelfde jaar in de woonkamer 'woont'. Maar dat zal weer per hond verschillend zijn.
Maar hoe probeer je dat dan uit? Als ik het goed begrijp moet hond in de bench zodat hij niet leer te slopen, maar vanaf welk moment is je hond dan ineens zo dom dat hij zich zelf niet meer kan leren te slopen? (ik druk het geloof ik een beetje ongelukkig uit maar hoop dat je snapt hoe ik het bedoel)

Janus heeft dus echt vreselijk gesloopt en dan heb ik het niet alleen over afstandbedieningen, schoenen, ed maar ook de bank, stoelen, kasten en het behang en kozijnen vond hij erg lekker. Maar dat gesloop begon toen hij een maand of 5 was en hield pas echt op toen hij 1,5 was. En zelfs nu hij 2,5 is sloopt hij zo af en toe nog een schoen die ik vergeten ben op te ruimen of de kussentjes die op de bank liggen (meubels gelukkig niet meer) Ik denk dat als meneer tot nu toe in de bench had gezeten hij alsnog nu nou beginnen met slopen, ookal is hij nu 2,5. :19:
Door gewoon uit te proberen. Nu is Tirsa gelukkig nooit zo'n sloper geweest, alleen had ze iets tegen de flappen onder m'n fauteuil en dat is echt 'n behoorlijk zware vloer en heb ik dikke vloerbedekking, maar ik vond hem soms aan de andere kant van de kamer met alle 4 de flappen eronder uit. Mijn oplossing was om de flappen er maar onder uit te laten. Na 'n paar maanden weer eens geprobeerd ze eronder te doen, maar nee, ik geloof dat ze het echt niet mooi vindt, terwijl er ook onder de poef en bank van dezelfde flappen zitten, daar heeft ze geen moeite mee.

Ik weet ook niet of het beter zou zijn gegaan als jij 'n bench had gehad. Sloopt hij ook als jij thuis bent?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rami schreef:
C@rmen schreef:
Mireillevdw schreef:

Precies! Slopen afleren doe je juist niet door je hond in een bench te zetten. Je moet je hond gewoon de wereld laten ontdekken. Zorg alleen dat je er zelf bij bent. Dan kun je ingrijpen als een hond in iets begint te bijten wat niet mag, dan kun je met alternatieven komen waar wel in gebeten mag worden.
Maar ga jij dan nooit boodschappen doen of zo? Kun jij 24/7 bij de pup blijven?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het zal best wel eens nodig zijn hoor, daar niet van, maar moeten alle pups nu ineens verplicht rusten?
Hele bijzondere honden uitgezonderd die dat om mysterieuze redenen niet zelf kunnen regelen :wink: , weet ik niet beter dan dat een pup actief is en zo nu en dan zomaar omvalt van de slaap :19:
Dat allemaal uit zichzelf, zonder dat je je daar mee hoeft te bemoeien :wink:
En bovendien, als je pup nog maar 0,25487 minuten per dag mag lopen, waarvan moet hij dan uitrusten?
Ook als is het morgen al 0,25488 minuten en een halve traptrede :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Neeltje schreef:
Misschien een hele stomme opmerking maar alleen zijn kan een hond leren ondanks dat het makkelijker is om hem in een bench te stoppen want tja als hij zo ook net leert slopen zal hij ook nooit leren alleen te zijn :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Golden Stanley schreef:
C@rmen schreef:
Mireillevdw schreef:

Wat mij opvalt door heel het topic heen, is dat bij de benchvoorstanders alleen het extreme van de benchtegenstanders eruit wordt gepikt en daartussen zit niets meer. Pups hebben geen verplichte rust en ontwikkelen zich als notoire slopers, omdat ze worden los gegooid in huis door de benchtegenstanders. Daar tussenin zit dus niets...............
De pup en mijn volwassen honden hadden en hebben altijd een vaste plek waar ze zich terug kunnen trekken en veilig kunnen voelen.
maar dat zie ik ook precies andersom gebeuren... (al vind ik net als jij het in het voorbeeld genoemde echt schandalig)
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

ranetje schreef:
Addy schreef:
Zoek stok! schreef: Ja jij wel, maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt :wink:
dat zie ik nog niet zo snel gebeuren :mrgreen:
Ik zie het juist regelmatig gebeuren :wink:
Waar slaat anders de opmerking op "dat doe ik niet"?

Doorgaans wordt de toon al zo sterk gezet door de tegenstanders, dat iemand die de bench verantwoord gebruikt (en daar hoor ik ook bij naar mijn mening :wink: ) niet eens meer gewoon kan reageren.
Want hij stopt zijn pup toch in een kooitje :mrgreen:
Dat doe ik dus ook.
Het bevalt me prima en ik ben niet van plan om het anders te gaan doen.
dat geld hier dus ook ik ben echt verantwoord bezig maar heb sterk het gevoel dat ik alleen omdat ik toegeef een bench te gebruiken al veroordeeld ben als zijnde bench misbruiker ipv verantwoorde gebruiker
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn honden hebben nooit geen verplichte rustuurtjes gehad, dat voelde ze zelf wel aan :19: , ik heb ze wel allebei in de bench gehad, en zal het met de volgende ook weer zo doen gewoon omdat het werkt

en dat ga ik dus echt niet veranderen omdat er hier mensen zitten die vinden dat het niet verantwoord is :wink:

de lat van wat je wel en niet zou moeten doen als pup eigenaar word wel eens een beetje te hoog gelegd denk ik
M@scha
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:
ranetje schreef:
Addy schreef:
Zoek stok! schreef: Ja jij wel, maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt :wink:
dat zie ik nog niet zo snel gebeuren :mrgreen:
Ik zie het juist regelmatig gebeuren :wink:
Waar slaat anders de opmerking op "dat doe ik niet"?

Doorgaans wordt de toon al zo sterk gezet door de tegenstanders, dat iemand die de bench verantwoord gebruikt (en daar hoor ik ook bij naar mijn mening :wink: ) niet eens meer gewoon kan reageren.
Want hij stopt zijn pup toch in een kooitje :mrgreen:
Dat doe ik dus ook.
Het bevalt me prima en ik ben niet van plan om het anders te gaan doen.
dat geld hier dus ook ik ben echt verantwoord bezig maar heb sterk het gevoel dat ik alleen omdat ik toegeef een bench te gebruiken al veroordeeld ben als zijnde bench misbruiker ipv verantwoorde gebruiker
inderdaad. het gaat er niet eens meer om of je je hond 20 uur van de 24 in de bench stopt of alleen met een loopsheid of alleen in de nacht ofzo.

alles is fout en uitleg wordt met een lachertje afgedaan.

totale onzinnige discussie dus voor beide zijden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:
Nee, maar dat neemt niet weg dat je daarom een bench nodig hebt. Je kunt zorgen dat er iemand bij je pup is, je kunt je pup meenemen, je kunt zorgen dat er sowieso weinig te slopen valt, of dat een gedeelte van je huis pup-proof is.
Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Rami schreef:
Neeltje schreef:
Nee, maar dat neemt niet weg dat je daarom een bench nodig hebt. Je kunt zorgen dat er iemand bij je pup is, je kunt je pup meenemen, je kunt zorgen dat er sowieso weinig te slopen valt, of dat een gedeelte van je huis pup-proof is.
Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
tja en er zijn ook pups die heel prima uit de bench komen op het moment dat jij thuiskomt van een uurtje winkelen, zonder trauma :roll:
gapend en rekkend. omdat ie heerlijk heeft geslapen . blij dat de baas thuiskomt, baasje blij dat ie zonder zorgen even weg kon, iedereen happy :19:
wat is het probleem
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 aug 2008 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:
Zoek stok! schreef:
Rami schreef: Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waarom 'jullie' verantwoorde benchgegruikers nu allemaal over mijn woorden 'vallen'! :mrgreen:
Ik snap dat eigenlijk ook niet zo :mrgreen: En ik snap ook niet zo goed dat ik nooit zie dat benchgebruikers toegeven dat er ook misbruik gemaakt wordt van de bench. Het is altijd 'maar ik doe dat niet'. Waarom niet eens stelling nemen tegen urenlang gillende pups in benches?
Ik dacht dat ik daarover al genoeg stelling genomen had :denken:
In mijn ogen is het pure dierenmishandeling, gillende pupjes, honden 8 uur in een bench stoppen :19:
En de ene smoes is nog beter dan de andere :roll:
Ja jij wel, maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt :wink:
Nou, bij deze dan :mrgreen:
Ik vind de bench een ideaal hulpmiddel en heb hem bij al mijn honden gebruikt. Maar, ik ben tegen misbruik. Niet de hond in de bench stoppen omdat er even bezoek komt. Niet de hond in de bench als je de hele dag werkt. Benchmisbruik is fout.
Ik vind het er alleen wel op lijken dat tegenstanders van een bench alles zien als misbruik. En ja, dan kun je heel lang een discussie voeren, daar bereik je dan niks mee :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

C@rmen schreef:
Neeltje schreef:
C@rmen schreef:
Ik weet niet of je dat 'niet meer kan aanleren' moet noemen. Tirsa is hier in augustus gekomen en kan me herinneren dat ze vanaf kerst van het zelfde jaar in de woonkamer 'woont'. Maar dat zal weer per hond verschillend zijn.
Maar hoe probeer je dat dan uit? Als ik het goed begrijp moet hond in de bench zodat hij niet leer te slopen, maar vanaf welk moment is je hond dan ineens zo dom dat hij zich zelf niet meer kan leren te slopen? (ik druk het geloof ik een beetje ongelukkig uit maar hoop dat je snapt hoe ik het bedoel)

Janus heeft dus echt vreselijk gesloopt en dan heb ik het niet alleen over afstandbedieningen, schoenen, ed maar ook de bank, stoelen, kasten en het behang en kozijnen vond hij erg lekker. Maar dat gesloop begon toen hij een maand of 5 was en hield pas echt op toen hij 1,5 was. En zelfs nu hij 2,5 is sloopt hij zo af en toe nog een schoen die ik vergeten ben op te ruimen of de kussentjes die op de bank liggen (meubels gelukkig niet meer) Ik denk dat als meneer tot nu toe in de bench had gezeten hij alsnog nu nou beginnen met slopen, ookal is hij nu 2,5. :19:
Met 5 maanden misschien flinke knaagbehoeft gehad vanwege het wisselen en daarna een tijdje doorgegaan met slopen omdat hij het wel leuk vond? :wink:
Grootste knaag (en soms daardoor sloop-) behoefte zie ik hier tussen 5 en 7 maanden.

Of hij ook zou hebben gesloopt als je hem in die tijd niet zonder toezicht los had gehad?
Ik kan geen koffiedik kijken :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief

Jaap* schreef:Het zal best wel eens nodig zijn hoor, daar niet van, maar moeten alle pups nu ineens verplicht rusten?
Hele bijzondere honden uitgezonderd die dat om mysterieuze redenen niet zelf kunnen regelen :wink: , weet ik niet beter dan dat een pup actief is en zo nu en dan zomaar omvalt van de slaap :19:
Dat allemaal uit zichzelf, zonder dat je je daar mee hoeft te bemoeien :wink:
En bovendien, als je pup nog maar 0,25487 minuten per dag mag lopen, waarvan moet hij dan uitrusten?
Ook als is het morgen al 0,25488 minuten en een halve traptrede :mrgreen:
:ok:

Oh, trouwens ik ken het verplichte rusten wel. Ik en mijn broer moesten vroeger thuis de pups verplicht met rust laten. Daar waren mijn ouders best streng in. (Maar ja, wij zaten dan ook dag en nacht met onze snufferds er boven op...)
Afbeelding
Rami
Zeer actief

S@ndr@ schreef: tja en er zijn ook pups die heel prima uit de bench komen op het moment dat jij thuiskomt van een uurtje winkelen, zonder trauma :roll:
gapend en rekkend. omdat ie heerlijk heeft geslapen . blij dat de baas thuiskomt, baasje blij dat ie zonder zorgen even weg kon, iedereen happy :19:
wat is het probleem
Geen probleem hoor. Ik geef alleen aan dat het ook zonder bench kan. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ach, dit is al zo uitgemolken.
Volgens mij heeft niemand er een probleem mee als je je hond eens een uurtje opsluit als het even zo uitkomt.
Als een hond dagelijks meerdere uren achterelkaar opgesloten zit in een kleine ruimte vind ik het logisch dat daar commentaar op komt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Neeltje schreef:
Ik weet ook niet of het beter zou zijn gegaan als jij 'n bench had gehad. Sloopt hij ook als jij thuis bent?
Ja hoor, hij kan ook zo een kussen van de stoel graaien als ik thuis ben om die vervolgens kapot te maken
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:
Rami schreef:
Neeltje schreef:
tja en er zijn ook pups die heel prima uit de bench komen op het moment dat jij thuiskomt van een uurtje winkelen, zonder trauma :roll:
wat is het probleem
Dan is er geen probleem :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Denk dat iedereen met een beetje verstand wel weet wanneer een bench wel of neit gebruiken verantwoord is.
Laatst gewijzigd door flamme op 18 aug 2008 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Jaap* schreef:Ach, dit is al zo uitgemolken.
Volgens mij heeft niemand er een probleem mee als je je hond eens een uurtje opsluit als het even zo uitkomt.
Als een hond dagelijks meerdere uren achterelkaar opgesloten zit in een kleine ruimte vind ik het logisch dat daar commentaar op komt.
natuurlijk is dat logisch. jammer alleen dat de tegenstanders daar niet normaal zoals jij nu op reageren en op alles alleen maar kunnen gaan gillen :19:

zoals het topic ergens "de bench is besteld"

NIEMAND weet in het begin (later weet ik niet) wat ze met die bench gaat doen. maar ze is wel maar voor het gemak meteen naar hel en duivel gewenst :19:

normaal iets aan iemand vragen kan ook. krijg je dan een antwoord dat je liever niet hoort kun je nog altijd je scheur lostrekken toch?
Afbeelding
Rami
Zeer actief

massam schreef: natuurlijk is dat logisch. jammer alleen dat de tegenstanders daar niet normaal zoals jij nu op reageren en op alles alleen maar kunnen gaan gillen :19:

zoals het topic ergens "de bench is besteld"

NIEMAND weet in het begin (later weet ik niet) wat ze met die bench gaat doen. maar ze is wel maar voor het gemak meteen naar hel en duivel gewenst :19:

normaal iets aan iemand vragen kan ook. krijg je dan een antwoord dat je liever niet hoort kun je nog altijd je scheur lostrekken toch?
Ik gil ook niet! :pffff:

:wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

degenen die ik bedoel weten het wel en helaas zijn het er heel veel :19:

ik snap het niet, echt niet. maak je niet zo druk, vergeet het topic of ga de wereld redden en geef advies, maar dat lukt echt niet met een muil alsof je hulk hogan bent :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

massam schreef:degenen die ik bedoel weten het wel en helaas zijn het er heel veel :19:

ik snap het niet, echt niet. maak je niet zo druk, vergeet het topic of ga de wereld redden en geef advies, maar dat lukt echt niet met een muil alsof je hulk hogan bent :mrgreen:
Maar het is natuurlijk wel goed bedoeld, allemaal. En het is wel zo dat je de laatste tijd veel in topics tegenkomt dat pups/honden erg lang in een bench worden gestopt. Ook al janken ze drie uur achter elkaar. Dat daar op gereageerd wordt is niet zo heel gek, denk ik.
Maar goed, ik laat het er ook bij. Het is inmiddels wel duidelijk, allemaal. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:degenen die ik bedoel weten het wel en helaas zijn het er heel veel :19:

Heb je gelijk in :ok:
Wat ik me wel altijd afvraag is waarom de bench er is voor de pup ook maar 1 pootje in huis heeft gezet. Als je om motivatie vraagt krijg je geheid dat het is om de pup rust te gunnen of een veilig plekje. Beide redenen heb ik zoiets mee van waar haal je die wijsheid vandaan? Dat moet je toch ingefluisterd zijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

de eerste gil , belediging of klap is een daalder waard he :pffff:
hoeveel mensen zijn er al niet gewoon weg gebleven na zulk goed advies :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

massam schreef:
Golden Stanley schreef:
C@rmen schreef:
Mireillevdw schreef:

maar dat zie ik ook precies andersom gebeuren... (al vind ik net als jij het in het voorbeeld genoemde echt schandalig)
Ja, daar heb je gelijk in. Je weet dat ik absoluut antibench ben, maar zoals bijv. Gordonsetter het gebruikt en naar alternatieven zoekt op werkdagen, dat de pup naar een oppas kan. Dat zijn alternatieven waar ik respect voor heb.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Rami schreef: Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
Dat wilde ik net vragen: hoe deden mensen het vroeger toen benches nog niet bestonden :denken: .

Hier ook nooit een bench gehad voor een pup. Gewoon ervoor zorgen dat het huis puppy-proof is en genoeg alternatieven bieden als de pup een poging doet om te gaan slopen. Dat houdt wel in dat je de eerste tijd thuis moet zijn, maar mijns inziens leert een pup daar veel meer van dan 'm op te sluiten. Gelijk corrigeren en een kluif of speeltje geven als de pup een poging onderneemt naar iets wat je liever niet wilt hebben.
En de nachten..., ik heb de eerste week iedere nacht m'n matras naar beneden gehaald en de eerste week heerlijk beneden bij de pup geslapen (wel in waakstand natuurlijk, dat dan weer wel :mrgreen: ). Puppenkind kwam dan lekker bij me liggen.
Maar als een pup een eigen plekje heeft, kan ook een mand zijn, dan zie ik een bench als overbodig.
O ja, aan verplichte rust hebben we hier ook nooit gedaan. De meeste puppen zijn prima in staat om dat zelf te regelen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”