Gollum schreef:Golden Stanley schreef:
Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik snap je wel hoor, ik heb ook naar andere oplossingen gezocht maar van alle kanten werd me de bench aangeraden. Zoals ze hier op het forum anti-bench zijn (veel) waren ze toen ik Gol net had op een ander forum pro-bench. Gollum is mijn eerste hondje dus ik stond heel open voor adviezen, ik had nog nooit zelfs van een bench gehoord. Ik heb er uiteindelijk toch maar 1 gehaald maar er niet heel intensief gebruik van gemaakt. Gollum had de bench en hele gang tot haar beschikking, achteraf had ik het misschien ook wel gered met alleen de gang.
Met een tweede hond zal het al heel anders gaan, door ervaring word men wijzer he

En dát bedoel ik ook Gollum (Nienke) als ik me niet vergis?
Vooral als *eerste* hondenbezitter trek je je de *adviezen* van andere aan.
Vooral als zij uit zg *ervaring* spreken.., soms nuttige dingen maar veelal praaten ze BS(bullshit

).
Goed van je dat je ziet dat het in de toekomst ook eventueel anders kan..
De bench is anders in noodgevallen nog snel genoeg van stal gehaald.
Ik word een beetje flauw van al de argumenten die ik hier en daar voorbij zie komen als: het kán bijna niet zonder een bench een hond/pup op te voeden(bench zit tegenwoordig standaard bij de pupuitzet, lijkt het wel).
Het kán idd in sommige gevallen een *hulpmiddel* zijn, begrijp ik, maar ik zie in mijn omgeving maar al te vaak dat de bench er vooral is voor het gemak van de mens(bezoek, dweilen, stofzuigen, kinderen die komen spelen etc..), en dát vind ik erg sneu voor de hond.
Ik heb het hier wel over mensen die hun hond te pas en te onpas in de bench plempen(want dan hebben we er geen *last* meer van

), en daar heb ik grote moeite mee eerlijk gezegd..
Dat zijn (vaak) overigens ook niet de mensen die een hondenforum bezoeken.., alhoewel ik op bepaalde fora heb gelezen(zoals Gollum) dat het daar heul normaal word bevonden dat je een pup van een week of 9/10 6 uur of langer in een bench laat *zitten*

, nou ik noem het liever verotten.
En tussendoor uitlaten is er dan ook niet bij, want hij zal ut toch *moeten leren*.
Daar word ik erg verdrietig van, wat een arme beestjes.
Vaak hebben ze ook maar 1 of 2 weken(! en dat is al héél wat

) vrijgenomen voor het pupje..
En het pupje moet daarna maar alles *kunnen*..
Dat is toch niet reeel?, wat verwachten die mensen nou helemaal?
Dat vraag ik mij serieus af..
Prima als je na een bep. tijd weer moet werken(moest ik en mijn vriend ook) maar zorg dan voor alternatieven in de vorm van een oppas, uitlaatservice, dagopvang oid.
Lijkt mij niks meer dan normaal.