Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Neeltje schreef:
wendy71 schreef:
S@ndr@ schreef:klopt, ik zag hem pas na mijn post :roll: :19: :roos:
Sorry, heb net al gepost, niet al te vriendelijk, Sorry :N:
Nee, klonk niet zo aardig........ :denken: ik zat al bijna weer bovenin m'n pen, maar heb hem nu weer neergelegd. :cheer:
Daarvoor heb ik al excuus gemaakt naar Sandra toe. :19:
Ik snap dat ik voor jou onder de *benchtegenstanders* sta, maar het ligt toch echt iets genuanceerder hoor, maar ook dat moet je wíllen zien. :ok:
Over tunnelvisie gesproken. :roll:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

wendy71 schreef:
Neeltje schreef:
wendy71 schreef:
S@ndr@ schreef:klopt, ik zag hem pas na mijn post :roll: :19: :roos:
Sorry, heb net al gepost, niet al te vriendelijk, Sorry :N:
Nee, klonk niet zo aardig........ :denken: ik zat al bijna weer bovenin m'n pen, maar heb hem nu weer neergelegd. :cheer:
Daarvoor heb ik al excuus gemaakt naar Sandra toe. :19:
Ik snap dat ik voor jou onder de *benchtegenstanders* sta, maar het ligt toch echt iets genuanceerder hoor, maar ook dat moet je wíllen zien. :ok:
Over tunnelvisie gesproken. :roll:
Je woont me veels te dichtbij.... :idea: dadelijk kom je m'n bench in beslag nemen :cheer: :wink:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Right.. :roll: :roll: :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef:Ik geloof dat er diverse reacties zijn geweest waar dat misschien niet letterlijk zo, maar toch wel redelijk duidelijk werd gezegd. :wink:
Ik weet het van jou inderdaad :wink: Je zei toevallig in het topic van twee jaar geleden (ik was toch nieuwsgierig naar de link) precies hetzelfde :mrgreen:
:smile: :smile:
Ik ben helemaal niet van mening veranderd over de bench dus :denken:
Ik geloof dat dat niet zo erg is in dit geval. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Nou, ik ben helemaal niet voor of tegen, net zoals ik niet voor of tegen, pakweg, een koekepan ben :19:
Het is onnozel om iets tegen een stalen kooi te hebben.
Tot zo ver jouw "blanco" houding? :wink: :mrgreen:
Jaap* schreef:Ik ben wel tegen het rucksichtloos promoten van een bench, tegen het wekken van de indruk dat een bench per definitie een veilig plekje is. Want dat is gewoon niet waar. Het is een metalen kooi, niks meer en niks minder. Verder niks mis mee en handig om een dier in op te sluiten als dat eens even zo uitkomt. Ook niks mis mee.
Wij hebben bij tijd en wijle wel eens een hond aan de kast vastgebonden omdat het even zo uitkwam :19:
Waarmee vastgebonden?
Een van mijn Teckels had hier binnen een paar tellen een leren riem doormidden :mrgreen: en dan zat hij nog niet eens vastgebonden aan iets, maar had ik de riem in de hand.
Ik stond alleen stil en dat is saaaaaaaaaaaaaaaaai :mrgreen:
Jaap* schreef:Op het moment dat je geen hond zou kunnen hebben zonder dat je een bench hebt vind ik dat je jezelf eens even heel erg hard achter de oren moet gaan krabben. Want dan is er iets aan de hand.
Een hond die zo druk is dat je afhankelijk bent van een bench vind ik niet normaal, als ik mijn hond niet zelf tot een klein beetje rustiger gedrag kan bewegen als hij "de riedel" heeft vind ik zorgelijk. Ik zou mij er enige zorgen over maken in ieder geval.
En ik mag rustig stellen dat wij ervaring hebben met extreem hypergedrag.
Dat is ook niet normaal denk ik. Al komt het vaker voor dan je denkt.
Gelukkig is het vaak wel maar een relatief korte periode. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

alm@ schreef:Omdat ze het van pup af aan gewend zijn. Ze vinden het dan niet prettig in de 'open ruimte' te slapen.
Ik heb 2 herplaatsers die allebei gewend waren veel tijd in een bench door te brengen. Ik heb ze hier in het 'diepe' gegooid. Allebei hebben ze een precies week gesloopt, waren rusteloos en pieperig en kropen onder een laag tafeltje, daarna was het over. Ze hebben hier, behalve de slaapkamer, het hele huis tot hun beschikking en dat zie ik persoonlijk liever dan 2 benches ook al zouden de deurtjes open zijn.
Nou Diego gaat hier beneden af en toe in zijn bench slapen maar slaapt ook vaak genoeg overdag op de bank of op de grond. En die gaat net zo lief snachts in de bench slapen boven.

Ik neem tenminste aan dat de pups niet elke keer bij een slaapje hup opgepakt worden en in de bench gestopt. Dus dan klopt het niet prettig in open ruimte te slapen toch niet?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ook ik zal het nog even zeggen:

ik kies ervoor om bij mijn hond een bench te gebruiken. Het zal vast zonder kunnen, net zoals een heleboel dingen die ik doe bij andere mensen anders gaan, maar ik denk dat ik het zo het beste doe met mijn hond.

Zo goed? :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef:
Martijn schreef:
Golden Stanley schreef:Ooit was jij zo'n zelfde geit.......profileerde je zelfs als oppergeit....je bent die tijd zeker voor het gemak zelf even vergeten? :denken:
Dus?

Dat is dus exact mijn punt. Het gaat mensen als jij helemaal niet om de honden of wat er mee gedaan wordt maar of je iemand ergens op kunt betrappen.

Natuurlijk gaat het mij om de honden en vooral wat er mee gedaan wordt. Maar jouw reacties nu door alle benchtopics heen naar benchtegenstanders toe klopt voor geen meter.

Ik refereer even aan wat uitspraken en dat heeft niets met betrappen te maken, maar met het feit dat jij je nu zelf zo laks profileert ten opzichte van een paar mensen, dat een dozijn emmers nog niet voldoende is om de kots ervan mee weg te werken.
http://hondenforum.be/phpBB2/viewtopic. ... 7f71e3e5e7

Hier zit maar twee jaar tussen en dit is nog het mildste topic wat jouw uitspraken aangaat. Dat de mensen hier even niet vergeten hoe jij in wezen daadwerkelijk over benchgebruik dacht en vooral benchvoorstanders er mee afzeek. Ik zeik geen mensen persoonlijk af, ik zou het anders doen, maar mensen letterlijk de pleures laten genieten omdat meneer nu toevallig zelf een bench gebruikt omdat hij zijn pup zelf geen veilig plekje in huis kan geven...................daar zakt mijn broek vanaf....gezien je eerdere uitspraken...

Nou hoera voor jou hoor. :roll:

Het is je van harte gegund want als ik ergens niet op zit te wachten dan is het op het stempeltje "verandert nooit".
Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
je kunt toch veranderen nadat je een ander type hond krijgt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
malinois schreef:
maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekend
zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:
nou kijk aan :mrgreen: :ok: maar ik wil dat niet van puppies dus gebeurd dat niet... zeker niet als ze op dat moment aan het doordraaien zijn... want normaal gesproken komen ze niet eens op de bank dat lukt ze nog niet eens, maar als ze ff flippen lukt het ze met gemak en daar heb ik dus geen behoefte aan. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Golden Stanley schreef:
MonaToetje schreef:
Golden Stanley schreef: Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???

Ik dacht 2 jaar geleden ook anders over bepaalde dingen. Elk mens kan zijn mening bijstellen en of dat nu binnen 5 jaar is of 2 maanden is, dat maakt allemaal geen fuck uit! :19:
Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen. :denken:
Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn... :wink:
precies
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Addy schreef:
jip007 schreef:
malinois schreef:
maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekend
zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:
wel even eerlijk zijn dames, het gaat niet gewoon om op een bank racen maar het is wel een stijle wand race, deed Mellie ook, bovenop een bank vliegen en met een noodgang zich met zijn achterpoten afzettend doorvliegen naar de stoel of wat anders en dat is link, daar kunnen ze namelijk pootjes mee breken :roll:
dat hebben blow en naqui ook gedaan , dan nam ik ze mee naar buiten.
tja dat wordt lastig als je een hond buiten hebt zitten die niet van puppekindjes houdt... en die mag overdag de ruimte hebben buiten als ik thuis ben... :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Golden Stanley schreef:
Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik snap je wel hoor, ik heb ook naar andere oplossingen gezocht maar van alle kanten werd me de bench aangeraden. Zoals ze hier op het forum anti-bench zijn (veel) waren ze toen ik Gol net had op een ander forum pro-bench. Gollum is mijn eerste hondje dus ik stond heel open voor adviezen, ik had nog nooit zelfs van een bench gehoord. Ik heb er uiteindelijk toch maar 1 gehaald maar er niet heel intensief gebruik van gemaakt. Gollum had de bench en hele gang tot haar beschikking, achteraf had ik het misschien ook wel gered met alleen de gang.
Met een tweede hond zal het al heel anders gaan, door ervaring word men wijzer he :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Op het moment dat je geen hond zou kunnen hebben zonder dat je een bench hebt vind ik dat je jezelf eens even heel erg hard achter de oren moet gaan krabben. Want dan is er iets aan de hand.
ja andere honden in huis, loopse teven, knokkende honden dus idd. iets aan de hand en dus moet je soms scheiden.... :wink:
en dat gaat niet hier zonder bench.
Een hond die zo druk is dat je afhankelijk bent van een bench vind ik niet normaal, als ik mijn hond niet zelf tot een klein beetje rustiger gedrag kan bewegen als hij "de riedel" heeft vind ik zorgelijk. Ik zou mij er enige zorgen over maken in ieder geval.
Ik niet heb dat nu bij 3 pups meegemaakt en ook van heel veel mensen gehoord inmiddels... en het gaat over naarmate ze ouder worden dus ik maak me er geen seconde druk om. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Ik begrijp werkelijk niet waarom er gezegd wordt dat ik niet zonder een bench zou hebben gekund en waarom er gezegd wordt dat ik benches klakkeloos promoot op dit forum. Door dit soort uitspraken kan ik nooit stoppen met antwoorden. Waar in hemelsnaam promoot ik een bench? Ik heb tegen iemand gezegd dat ik denk dat een hond liever in de bench zit dan opgesloten in een hondproof kamer. Daarbij leg ik ook nog eens uit dat dat dan vooral voor mijn honden zo geldt. Ben ik dan ineens een benchpromoter?
Zo even uit m'n hoofd heb je het Karin en Valerie geadviseerd inderdaad. 'Ik zou in jouw situatie een bench gebruiken' komt op mij wel als advies over. Dat mag je ook doen hoor, is jouw mening. Maar ik vind dat wel een bijzondere overgang. Het is en blijft een hele kleine ruimte waar je je hond in stopt en ik snap niet zo goed waarom dat nu ineens anders is dan toen je heel kritisch was mbt benchgebruik. Waarom laat je geen kritische noten meer horen? Heb je het vertrouwen dat iedereen verantwoord met de bench omgaat? Dat is dan het verschil tussen ons, ik heb dat vertrouwen totaal niet.

En dat niet zonder bench kunnen vanwege het soort hond baseer ik op het feit dat je steeds aangeeft dat mensen met een ander soort honden niet weten waar ze over praten. Want een BM mag je bijv. niet vergelijken met Eva.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Malinois, je blijft uitleggen waarom jij een bench gebruikt. Ik denk dat iedereen dat inmiddels wel weet en dat je ook geen behoefte hebt aan een alternatief :mrgreen: Maar wat vind jij dan van krijsende pups in benches? En aan honden die bijv. acht uur achter elkaar in een bench zitten?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gollum
Zeer actief

Krijsende pups in de bench is natuurlijk hardstikke zielig, het lijkt mij dat bijna iedereen dat wel kan bedenken?
Zoek stok!
Zeer actief

Gollum schreef:Krijsende pups in de bench is natuurlijk hardstikke zielig, het lijkt mij dat bijna iedereen dat wel kan bedenken?
Daar ben ik benieuwd naar. Ik lees dat de fokker in het desbetreffende topic schrijft dat een pup natuurlijk protesteert in de bench en dat je daar niet direct aan mag toegeven. Ik begin me dus af te vragen of niet elke pup zo tekeer ging als Bram toen ik hem in de bench zette. Alleen kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem te laten gillen. En anderen wellicht wel in het kader van 'hij moet er aan wennen, niet aan toegeven'. Alleen durft bijna niemand dat hier te posten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Malinois, je blijft uitleggen waarom jij een bench gebruikt. Ik denk dat iedereen dat inmiddels wel weet en dat je ook geen behoefte hebt aan een alternatief :mrgreen: Maar wat vind jij dan van krijsende pups in benches? En aan honden die bijv. acht uur achter elkaar in een bench zitten?
dat vind ik niet kunnen heb ik ook al vaak gezegd... maar ik krijg zo af en toe het idee dat bench altijd fout :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Gollum schreef:Krijsende pups in de bench is natuurlijk hardstikke zielig, het lijkt mij dat bijna iedereen dat wel kan bedenken?
Daar ben ik benieuwd naar. Ik lees dat de fokker in het desbetreffende topic schrijft dat een pup natuurlijk protesteert in de bench en dat je daar niet direct aan mag toegeven. Ik begin me dus af te vragen of niet elke pup zo tekeer ging als Bram toen ik hem in de bench zette. Alleen kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem te laten gillen. En anderen wellicht wel in het kader van 'hij moet er aan wennen, niet aan toegeven'. Alleen durft bijna niemand dat hier te posten.
daarom vroeg ik die fokker ook hoe ze het gewend was.... mijn honden hebben dus al in de kennel gezeten, 's nachts in een nachthok (vergelijkbaar met bench dus) dus ze zijn het al gewend. idem met mn dober ook die was het gewend. Zeker met werkhonden waarvan je vaak kunt uitgaan dat die later in een kennel terechtkomen lijkt me het niet verkeerd om ze er al langzaam aan te wennen.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Golden Stanley schreef:
Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik snap je wel hoor, ik heb ook naar andere oplossingen gezocht maar van alle kanten werd me de bench aangeraden. Zoals ze hier op het forum anti-bench zijn (veel) waren ze toen ik Gol net had op een ander forum pro-bench. Gollum is mijn eerste hondje dus ik stond heel open voor adviezen, ik had nog nooit zelfs van een bench gehoord. Ik heb er uiteindelijk toch maar 1 gehaald maar er niet heel intensief gebruik van gemaakt. Gollum had de bench en hele gang tot haar beschikking, achteraf had ik het misschien ook wel gered met alleen de gang.
Met een tweede hond zal het al heel anders gaan, door ervaring word men wijzer he :wink:
En dát bedoel ik ook Gollum (Nienke) als ik me niet vergis?
Vooral als *eerste* hondenbezitter trek je je de *adviezen* van andere aan.
Vooral als zij uit zg *ervaring* spreken.., soms nuttige dingen maar veelal praaten ze BS(bullshit :mrgreen: ).
Goed van je dat je ziet dat het in de toekomst ook eventueel anders kan..
De bench is anders in noodgevallen nog snel genoeg van stal gehaald. :wink:
Ik word een beetje flauw van al de argumenten die ik hier en daar voorbij zie komen als: het kán bijna niet zonder een bench een hond/pup op te voeden(bench zit tegenwoordig standaard bij de pupuitzet, lijkt het wel).
Het kán idd in sommige gevallen een *hulpmiddel* zijn, begrijp ik, maar ik zie in mijn omgeving maar al te vaak dat de bench er vooral is voor het gemak van de mens(bezoek, dweilen, stofzuigen, kinderen die komen spelen etc..), en dát vind ik erg sneu voor de hond.
Ik heb het hier wel over mensen die hun hond te pas en te onpas in de bench plempen(want dan hebben we er geen *last* meer van :roll: ), en daar heb ik grote moeite mee eerlijk gezegd..
Dat zijn (vaak) overigens ook niet de mensen die een hondenforum bezoeken.., alhoewel ik op bepaalde fora heb gelezen(zoals Gollum) dat het daar heul normaal word bevonden dat je een pup van een week of 9/10 6 uur of langer in een bench laat *zitten* :roll: , nou ik noem het liever verotten. :roll:
En tussendoor uitlaten is er dan ook niet bij, want hij zal ut toch *moeten leren*. :jank:
Daar word ik erg verdrietig van, wat een arme beestjes.
Vaak hebben ze ook maar 1 of 2 weken(! en dat is al héél wat :denken: ) vrijgenomen voor het pupje..
En het pupje moet daarna maar alles *kunnen*.. :roll:
Dat is toch niet reeel?, wat verwachten die mensen nou helemaal?
Dat vraag ik mij serieus af..

Prima als je na een bep. tijd weer moet werken(moest ik en mijn vriend ook) maar zorg dan voor alternatieven in de vorm van een oppas, uitlaatservice, dagopvang oid. :19:
Lijkt mij niks meer dan normaal. :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nou mijn 'fokker' adviseerde dat inderdaad ook, alleen was ik zo eigenwijs om gewoon lekker een doos naast m'n bed te zetten. De bench kwam pas een paar weken later en daar hebben we haar rustig aan laten wennen, gewoon af en toe wat brokjes ingegooid enzo, haar voer/ waterbak erin gehangen. Als ze stond te eten het deurtje dicht en als ze klaar was gelijk weer open, zodat ze daar ook rustig aan wende. Gewoon alles op z'n gemak, m'n toenmalige vriend en ik werkten wisseldiensten, er was altijd wel iemand thuis dus ze hoefde niet snel te wennen aan alleen zijn ofzo. Het was dus wel conditionering, ze is niet uit zichzelf de bench ingesprongen. Door al dat vreten in die bench is ze het een leuk plekje gaan vinden.
Ik ben niet voor zomaar een pup in de bench zetten, deur dicht en laten krijsen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ik denk ook dat veel pups het op een krijsen zetten de eerste nachten in de bench..
Nou ja, lekker laten krijsen toch? :roll:
Je mag niet naar de bench als je pup krijst want dan *beloon* je hem door ernaartoe te gaan en hem eruit haalt.. :roll:
Daar krijg je *verwende* honden van en nadien willen ze Nooit meer in de bench, dus vooral niet doen. :neenee:

Lekker laten gillen , gaat vanzelf weer over! :roll: :devil: .

Bah, ik zou het niet kunnen..
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

wendy71 schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik denk ook dat veel pups het op een krijsen zetten de eerste nachten in de bench..
Nou ja, lekker laten krijsen toch? :roll:
Je mag niet naar de bench als je pup krijst want dan *beloon* je hem door ernaartoe te gaan en hem eruit haalt.. :roll:
Daar krijg je *verwende* honden van en nadien willen ze Nooit meer in de bench, dus vooral niet doen. :neenee:

Lekker laten gillen , gaat vanzelf weer over! :roll: :devil: .

Bah, ik zou het niet kunnen..
De gedachte alleen al doet me de tranen in de ogen springen. Toen Beau een pup was viel hij iedere avond op mijn borst in slaap en dan ging hij op een kleedje naast het bed. Bij iedere kik zat ik rechtop om hem maar gerust te stellen. Ik zeg niet dat iedereen dit moet doen natuurlijk en ik zal best dingen hebben fout gedaan (het was mijn eerste hond) maar voor mij voelde het heel goed en daar vertrouwde ik op.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco heeft helemaal nooit gegild in de bench, en Ducain vond het inderdaad niet leuk, daar heb ik 3 weken naast geslapen. met mijn hand in de bench, ik dnek dat wel allemaal tegen krijzende puppies zijn waar niemand op reageert.
en het laten krijzen vind ik heel erg, en ik denk de meeste met mij :19:
ik denk ook dat als je meer dan een uurtje van huis bent dat je een andere oplossing zou moeten zoeken.
denk dat zowel de pro als de anti benchers tegen het misbruik van de bench zijn.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
ik kies ervoor om bij mijn hond een bench te gebruiken. Het zal vast zonder kunnen, maar ik denk dat ik het zo het beste doe met mijn hond.

Zo goed? :mrgreen:
Waarom een bench gebruiken als je zelf denkt dat ie zonder kan? :denken:
Waarom niet eens de proef op de som nemen en aankijken hoe Frenk het doet zonder bench?
Ik heb dat vrij vlug gedaan(Lola was 20 weken toen ik haar voor het eerst uit de bench liet) en dat is vrij goed gegaan, tuurlijk heeft ze weleens haar kleedje gesloopt( is maar 1 keer voorgekomen trouwens :wink: ), maar dat hoort ook bij het *pup* zijn.
Wat houd jou tegen Frenk om het deurtje van de bench eens open te laten, wanneer je bv een kleine boodschap bent doen in de winkel?
Je blijft geen uren weg, de eerste keer neem ik aan..
Probeer het eens zou ik zeggen, misschien verrast Frenk je in positief opzicht. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een vieze kutstreek om Martijn te bannen :kotz:

Bedankt Jessica. Ik ben blij dat je je zin krijgt met je eeuwige gejank bij de moderators. :ok: Als jij nog een keer uberhond of een andere naaiopmerking maakt dan heb ik ook een weekban dus ik zou zeggen, probeer het eens :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef: ik denk ook dat als je meer dan een uurtje van huis bent dat je een andere oplossing zou moeten zoeken.
denk dat zowel de pro als de anti benchers tegen het misbruik van de bench zijn.
dus jij vind langer dan een uurtje misbruik... tja dan heb ik dat ook want ze zitten idd. weleens langer dan een uurtje in de bench... :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
S@ndr@ schreef: ik denk ook dat als je meer dan een uurtje van huis bent dat je een andere oplossing zou moeten zoeken.
dus jij vind langer dan een uurtje misbruik... tja dan heb ik dat ook want ze zitten idd. weleens langer dan een uurtje in de bench... :roll:
dat schrijf ik niet, goed lezen :19: en geen woorden in mijn mond leggen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
dat schrijf ik niet, goed lezen :19: en geen woorden in mijn mond leggen
je schrijft dat als je meer dan een uurtje van huis bent je iets anders zou moeten verzinnen ... dus dan is dat niet goed ga ik vanuit.....
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef: denk dat zowel de pro als de anti benchers tegen het misbruik van de bench zijn.
:ok:
Je slaat de spijker op de kop Sandra!
Iedereen(idd zowel de pro's als de anti) zijn tegen de Excessen van benchMISbruik. :wink:

Het is wel jammer dat bepaalde mensen (die wél verantwoord een bench gebruiken, ik geloof daar nl wel in), zich nu *aangesproken* voelen.
Dat was/is geenszins mijn bedoeling. :wink:

Ik voor mezelf maak wel degelijk een onderscheid in gebruik of misbruik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”