Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

starfleet schreef:
Addy schreef:Dat betekend dus dat de dames die in het nog niet zo verre verleden al eerder discriminierende uitlatingen hebben gedaan daar nog nooit voor gewaarschuwd zijn :denken:
Want anders hadden ze minimaal een weekban moeten hebben nu :roll:
Wat dus precies aantoont wat ik al zei, er wordt gewoon gediscrimineerd hier en ik maar denken dat dit tegen de forumregels is :idea:
Ik vind dat je een beetje aan het stoken bent. Met dingen die niet waar zijn, zoals dit ook weer. Nu doe je net of "de dames" gruwelijk kwetsende en discriminerende opmerkingen maakten. Als ze nu tegen Marc en Martijn relnicht gebruiken, dán is het discriminerend en bedoeld om te zieken. Dat was het destijds niet.

Martijn gebruikte in ongeveer diezelfde tijd teef als hij het over vrouwen had. Volgens hem een heel gewoon woord . Vond jij geloof ik ook???. Nou ik niet. Ik vind het een afschuwelijk denigrerend woord als je dat gebruikt tegen vrouwen en ik vond dat nou weer echt niet kunnen. Daar heeft Martijn geen waarschuwing voor gehad, mocht gewoon blijven staan. Prima dan wat mij betreft, dat kan dat die term voor hem vee minder beladen is, maar in de toekomst niet als hij het tegen mij zou gebruiken, want dan is dat om te zuigen en mij op de kast te krijgen.

Anne
Je mag vinden dat ik stook, zit ik niet mee, niets is makkelijker dan meelopen met de meelopers :ok: Ik neem stelling en toevallig wijkt die af van de poezelige troeliewoelies hier :wink:
Daar pas ik voor, al maand in maand uit worden hier discriminerende opmerkingen richting Marc en Martijn gemaakt maar altijd zo dat het net is alsof het een grap is. Heel knap gedaan van de dames moet ik toegeven :ok:
Ik verklaar Martijn niet heilig maar dat hij steeds uitgelokt wordt, de modjes net doen alsof hun neus bloed om vervolgens een waarschuwing richting Martijn met daarop een ban te geven, dat ontgaat me echt niet.
Dat noem ik discriminatie en dat is ook gewoon discriminatie. Al vind jij van niet. Dat zegt alles over jou maar geeft niet er zijn een boel mensen die met oogkleppen oplopen als het om discriminatie gaat. Dat zijn meestal ook de mensen die het hardste roepen dat ze toch echt geen hekel aan homo's hebben :roll:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik denk dat deze ban niets te maken heeft met wat er in dit topic door Martijn gezegd is.
Sinds hij terug was van de vorige ban heb ik meerdere keren dingen gelezen waarvan ik me afvroeg of hij nou echt niets begrepen had.
Blijkbaar niet dus.
Om de modjes nu de schuld te geven vind ik onbegrijpelijk.
Martijn had gewoon niet "op z'n Martijns" moeten blijven reageren.
Of redelijk normaal, òf niet. Mijn mening is dat je de klok erop gelijk kon zetten dat dit zou gebeuren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Addy schreef: Dat zegt alles over jou maar geeft niet er zijn een boel mensen die met oogkleppen oplopen als het om discriminatie gaat. Dat zijn meestal ook de mensen die het hardste roepen dat ze toch echt geen hekel aan homo's hebben :roll:
Waarom nou weer gelijk zo generaliseren en iemand in een hokje duwen terwijl je daar eigenlijk helemaal geen reden voor hebt, en waardoor je de nadruk juist op iets legt wat er mijns inziens even helemaal buiten zou moeten staan. :19:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Addy schreef:
Je mag vinden dat ik stook, zit ik niet mee, niets is makkelijker dan meelopen met de meelopers :ok: Ik neem stelling en toevallig wijkt die af van de poezelige troeliewoelies hier :wink:
Daar pas ik voor, al maand in maand uit worden hier discriminerende opmerkingen richting Marc en Martijn gemaakt maar altijd zo dat het net is alsof het een grap is. Heel knap gedaan van de dames moet ik toegeven :ok:
Ik verklaar Martijn niet heilig maar dat hij steeds uitgelokt wordt, de modjes net doen alsof hun neus bloed om vervolgens een waarschuwing richting Martijn met daarop een ban te geven, dat ontgaat me echt niet.
Dat noem ik discriminatie en dat is ook gewoon discriminatie. Al vind jij van niet. Dat zegt alles over jou maar geeft niet er zijn een boel mensen die met oogkleppen oplopen als het om discriminatie gaat. Dat zijn meestal ook de mensen die het hardste roepen dat ze toch echt geen hekel aan homo's hebben :roll:
Addy :N: :N:
Als ik jou was zou ik er engeltjes van maken, heilig verklaren of weet ik het wat.
Je maakt het nu een beetje lachwekkend en steekt de draak met ze of met jezelf :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

LongFields schreef:Waarom nou weer gelijk zo generaliseren en iemand in een hokje duwen terwijl je daar eigenlijk helemaal geen reden voor hebt, en waardoor je de nadruk juist op iets legt wat er mijns inziens even helemaal buiten zou moeten staan. :19:
Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat, dus laten we nou voor de afwisseling ook niet doen alsof dit allemaal niet gebeurd. Ik heb Jes al eerder op haar homoseksueel getinte opmerkingen gewezen :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.
Wat heeft het een in vredesnaam met het ander te maken? :denken:
Naast je bed in de bench is toch juist om er wel uit te gaan gewoon omdat je het hondje eerder hoort?

Kan je het ook anders uitleggen?
Ik kan me niet voorstellen dat je het zo bedoelt :mrgreen:
Dat werd ergens gezegd en vergeef me dat ik niet dit hele topic ga doorspitten om die uitspraak terug te vinden. Iemand had het idee dat mensen benches naast het bed zetten om er 's nachts niet uit te hoeven :roll: Dat is een van de punten hè, als je zo gefocussed bent verlies je de logica wel eens uit het oog.

Inderdaad is een van de redenen dat mijn hondje in een benchje (!) naast mn bed stond dat ik hem meteen kon horen als hij eruit moest en dat is prima gelukt.
Een van de andere redenen was dat hij dan niet in een vreemd huis helemaal alleen was, daar vond ik hem nog veel te klein voor.
Er waren wel andere honden, maar in mijn gevoel was dat niet genoeg als hij zelf in een bench zat.
Op het moment dat hij wat onrustig werd ging mijn hand de bench in en praatte ik wat met hem. (als hij er niet uithoefde natuurlijk)
Ik kon hem toen in slaap praten en na 5 jaar kan ik dat nog steeds.

Tot zover reactie op de quote.

Voor anderen:
Mijn heftige reactie van gisteravond die blijkbaar aanleiding gaf tot hilariteit was niet omdat ik me iets aantrek van wat de mensen vinden, mijn heftige reactie was omdat ik kwaad werd vanwege de kortzichtigheid van sommige mensen en het gemak waarmee die voor onder andere mij beslissen over hoe er met honden moet worden omgegaan.
Ik hou er niet zo van als anderen voor mij gaan bedenken wat al dan niet goed is voor mijn honden. Dat kan ik heel best zelf namelijk.
En als ze niet de situatie, mij en mijn honden persoonlijk kennen vind ik het helemaal te belachelijk voor woorden dat ze dat überhaupt proberen.

Sorry, maar sommige honden hebben wel degelijk een veilige plek nodig.
Niet alle huiselijke situaties zijn eender, niet alle honden komen als onbeschreven-blad-puppy in huis en vooral niet alle honden zijn hetzelfde.

Dat mensen zich eerst eens zouden moeten verdiepen in het fenomeen hond voordat ze er een aanschaffen, daar ben ik het voor 200% mee eens.
Een hoop honden-ellende zou voorkomen kunnen worden als men ook inderdaad wist waar men aan begon en hoe daarmee om te gaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Addy

chrico schreef:Als ik jou was zou ik er engeltjes van maken, heilig verklaren of weet ik het wat.
Je maakt het nu een beetje lachwekkend en steekt de draak met ze of met jezelf :denken:
Ja hoor Whera :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

vosse schreef: Bij sommige dingen denk ik ook wel eens van goh is dat wel zo slim om het zo te doen, ik bemoei me dr niet eens mee. Het zou mij een zorg zijn hoe iemand met zijn of haar hond om gaat. Als ik me om elke hond hier op aarde druk moest maken ben ik met 100 jaar nog niet klaar.

Mij is het wel een zorg als ik zie dat de hond van de buren wordt geslagen of als ik hier lees dat een pup 6 uur in een bench wordt gestopt de tweede dag dat hij in huis is. Ik vind dat vreselijk zielig en hoop dat de eigenaar wakker geschud wordt. Als je er niks van zegt, dan verandert er 100% zeker niks voor die hond.

Anne
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

MARC_S schreef: Is er eigenlijk ergens een hondenforum zonder een stel dames met jeuk aan de vingers bij de banknopjes?
Ja, hoor, je bent welkom :mrgreen: ik hoor t wel, dan stuur ik je in pb een link :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik snap niet dat dat gezeik over sexuele geaardheid overal aan de haren bij wordt gesleept :19:
Ik vind het jammer dat Martijn geband is, zoals ik dat vind bij elke ban. Voor wie dan ook.
Maar hoe je het nou weer voor elkaar krijgt om iemands sexuele geaardheid erin te betrekken is mij een raadsel.
Ik vind Martijn geen weerloos slachtoffer, hij lijkt mij niet gek en/of onnozel :mrgreen:
Persoonlijk zou ik er grote problemen mee hebben als iemand voor mij zou gaan lopen denken en voor mij zou gaan praten als ik geband zou zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
LongFields schreef:Waarom nou weer gelijk zo generaliseren en iemand in een hokje duwen terwijl je daar eigenlijk helemaal geen reden voor hebt, en waardoor je de nadruk juist op iets legt wat er mijns inziens even helemaal buiten zou moeten staan. :19:
Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat, dus laten we nou voor de afwisseling ook niet doen alsof dit allemaal niet gebeurd. Ik heb Jes al eerder op haar homoseksueel getinte opmerkingen gewezen :roll:
Jut en jul was zeker ook ineens een sexueel getinte opmerking. Ik denk dat weinig die link zouden leggen tussen bassie en adriaan en homo zijn maar je ziet het, weer wat geleerd :19:
Alles wat er gezegd word kan je als een sexueel getinte opmerking zien als je dat wil.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Addy schreef:
Je reageerde op de opmerking van Anne (Starfleet) en daarop was mijn reactie weer gebaseerd.
Nu moet ik zeggen, maar dat kan ook aan mij liggen, dat ik zelf nog nooit de link heb gelegd tussen homo's en Bassie en Adriaan. Ik vind het ook niet kies om mensen daarvoor uit te maken, maar dat is dan vanwege het feit dat het duo op mij nooit echt intelligent overkomen en ik het om díe reden dus een denigrerende benaming vind. Het duo Bassie en Adriaan heeft voor mij (en ik denk ook voor anderen?) dus totaal geen directe relatie met homo's.
Addy

chrico schreef:Alles wat er gezegd word kan je als een sexueel getinte opmerking zien als je dat wil.
Ach aan dat Bassie en Adriaan zijn al een reeks verkapte opmerkingen vooraf gegaan hoor.
Maar doe maar net alsof het niet zo is, zij die geloven zijn zalig :ok:
Jaap*
Zeer actief

Addy schreef:Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat
Zijn Bassie en Adriaan van de herenliefde dan ofzo?
Ik ben nogal van de dubbele bodem, maar dat is mij in dit geval geheel ontgaan en ik snap hem nog niet eerlijk gezegt, die "dubbele bodem" :19:
Ik denk dat je ook wel een beetje dingen ziet die er niet zijn. Niet elke nachtelijke bezoeker is een inbreker.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jaap* schreef:Ik snap niet dat dat gezeik over sexuele geaardheid overal aan de haren bij wordt gesleept :19:
Ik vind het jammer dat Martijn geband is, zoals ik dat vind bij elke ban. Voor wie dan ook.
Maar hoe je het nou weer voor elkaar krijgt om iemands sexuele geaardheid erin te betrekken is mij een raadsel.
Ik vind Martijn geen weerloos slachtoffer, hij lijkt mij niet gek en/of onnozel :mrgreen:
Persoonlijk zou ik er grote problemen mee hebben als iemand voor mij zou gaan lopen denken en voor mij zou gaan praten als ik geband zou zijn.
Helemaal mee eens.
Ik snap ook niet waarom er direct een link gelegd wordt tussen Bassie en Adriaan als zijnde een discriminerende opmerking.
Ik zie het verband niet eigenlijk.
Voor zover ik weet zijn Bas en Aad van Toor broers. Nogmaals, ik zie het verband niet.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Addy schreef:
Nou zal ik wel achterlopen maar wart hebben Homo's met Bassie en Adriaan te maken??????

edit
Ik ben blijkbaar niet de enige die zich dit afvraagt.
De associatie die Logfield heeft heb ik ook.
Bassie en Adriaan => een beetje (erg) dom
En kinderachtig hoort daar wat mij betreft ook nog bij

Maar Homo :19: Nee
Laatst gewijzigd door Ennath op 20 aug 2008 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:Alles wat er gezegd word kan je als een sexueel getinte opmerking zien als je dat wil.
Ach aan dat Bassie en Adriaan zijn al een reeks verkapte opmerkingen vooraf gegaan hoor.
Vooralsnog ben je de enige die die link wel legt hoor :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moos schreef:Voor zover ik weet zijn Bas en Aad van Toor broers.
:smile: Ja toe maar, dik het nog even wat aan zeg!
Nu zijn Marc en Martijn ineens incestueze liefhebbers van de herenliefde.
Kunnen we even skippen naar pagina 85? :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Frenk schreef: Ik vroeg me af hoe dat geregeld was. Ik ken niet de hele geschiedenis van dit forum en ik wist dus niet of dit iemands 'eigen' forum is, waarop de anderen mee mogen doen of dat het een forum is met bijvoorbeeld 'gekozen' moderators.

Gewoon omdat ik het wil begrijpen dus :ok:
Nou je het zegt ik weet het ook niet precies. Maar kun je daar dan niet beter een ander topic over openen? Dit gaat over de bench.

Anne
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

Neeltje schreef:
Angel2 schreef:
Addy schreef:
Moos schreef: Bij bijna alle pups komt er natuurlijk een bench voor als de baas gaat werken. Dat is dan al snel 4-5-6 uur...
Ja maar je zou ook kunnen overwegen om pupje voor een dagdeel naar de opvang te doen maar dat kost weer geld :19:
Ik zou mijn pup niet een dagdeel alleen laten, niet los en al helemaal niet in de bench, ik zou opvang regelen
joh zie mij dat al doen.. met mijn diensten.. dan midden in de nacht aanbellen bij de oppas om mijn hond weer op te halen... zullen ze blij mee zijn dat ze om 4uur snachts wakker gebeld worden omdat ik mijn hond kom ophalen..
denk dat ik hem dan toch liever in een bench doe.. :wink:

denk dat iedereen hier zijn eigen mening over heeft maar wat mij opvalt is dat de tegenstanders van de bench en de gebruikers van de bench elkaar hun mening willen opdringen.. :wink:
Volgens mij gaat het er meer over dat wij benchgebruikers niet als hondenmishandelaars willen worden afgeschilderd.
wat de rest hier over me denkt zal me aan me reet roesten zolang ik zelf maar weet dat ik mijn hond niet mishandeld heb..

zelfde ergens gelezen hier over iemand die sport met zijn dieren en die dan in de auto laat zitten niks mis mee toch en dan word er gezegd jij gaat dus voor de sport.. nou en?? neem van mij aan als de baas in kwestie (met die doberman en mechelaars geloof ik) ziet dat 1 van haar/zijn honden de sport niet leuk vind hij/zij de hond in kwestie niet mee neemt..
heb zelf vroeger met igor veel getraind en hij vond het prachtig en ja op het veld zat hij dus in een hok waar hij nog minder ruimte in had als in de bench die ik vroeger voor hem gebruikte. maar owee als ik hem niet mee nam naar de training dan joelde hij de hele stad bij elkaar. omdat hij het trainen erg leuk vond.. en ja ik ging vroeger dus ook voor de sport en alleen omdat igor het dus erg leuk vond.. en ik niet altijd als het stervus koud was buiten...

denk dat de meeste mensen hier moeten leren om niet iedereen over 1 kamp te scheren en elkaar in hun eigen waarde moeten laten.. :wink:
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:
Over alles als sexueel getinte opmerking lezen gesproken :smile: :smile: :wink:
Broers, geen homo-stel, dussssss.
Afbeelding
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

Jaap* schreef:
ja en wat is daar mis mee als ze dat zouden zijn???? :roll:
zijn ook gewoon mensen... dus lekker belangrijk als iemand van dezelfde sexe houd gaat er toch om of mensen gelukkig zijn....

en idd lijkt me handig als dit niet hier staat aangezien deze topic over benchen gaat en niet over wie of wat men met andere mensen doet :roll:
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet de enige ben die die link niet kan leggen anders zou ik aan mezelf gaan twijfelen.
Addy, ik begrijp best dat je voor iemand in de bres wil springen maar je moet geen spoken zien als die er niet zijn. Zo word er van niets iets gemaakt. Dit maakt het alleen maar erger, roept weerwoord op bij anderen en voor we het weten loopt het weer uit de hand.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:Dat gekrijs in de bench is helemaal niet nodig, waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een hond eerst krijst in de bench?
Mijn honden hebben nooit gekrijst in de bench, ik heb ze er nooit slapend ingelegd en ik heb ook niet 7 maanden een bench naast mn bed gehad omdat ik te lui was om er 's nachts uit te gaan.
Wat heeft het een in vredesnaam met het ander te maken? :denken:
Naast je bed in de bench is toch juist om er wel uit te gaan gewoon omdat je het hondje eerder hoort?

Kan je het ook anders uitleggen?
Ik kan me niet voorstellen dat je het zo bedoelt :mrgreen:
Dat werd ergens gezegd en vergeef me dat ik niet dit hele topic ga doorspitten om die uitspraak terug te vinden. Iemand had het idee dat mensen benches naast het bed zetten om er 's nachts niet uit te hoeven :roll: Dat is een van de punten hè, als je zo gefocussed bent verlies je de logica wel eens uit het oog.

Inderdaad is een van de redenen dat mijn hondje in een benchje (!) naast mn bed stond dat ik hem meteen kon horen als hij eruit moest en dat is prima gelukt.
Een van de andere redenen was dat hij dan niet in een vreemd huis helemaal alleen was, daar vond ik hem nog veel te klein voor.
Er waren wel andere honden, maar in mijn gevoel was dat niet genoeg als hij zelf in een bench zat.
Op het moment dat hij wat onrustig werd ging mijn hand de bench in en praatte ik wat met hem. (als hij er niet uithoefde natuurlijk)
Ik kon hem toen in slaap praten en na 5 jaar kan ik dat nog steeds.

Dat mensen zich eerst eens zouden moeten verdiepen in het fenomeen hond voordat ze er een aanschaffen, daar ben ik het voor 200% mee eens.
Een hoop honden-ellende zou voorkomen kunnen worden als men ook inderdaad wist waar men aan begon en hoe daarmee om te gaan.
:mrgreen:
Waarschijnlijk ook wat vreemd/krom neergezet door diegene om de discussie snel te kunnen blijven voeren :wink:
Ik heb de bench naast mijn bed omdat ik op een bank niet kan slapen :mrgreen:
Puur eigenbelang ook nog dus. :wink:
Bovendien hoef ik dan niet onnodig mijn bed uit omdat ik beter kan inschatten of pupje moet plassen of alleen maar wil weten of er nog iemand is.

Dat mensen zich beter en eerder in een hond zouden moeten verdiepen is zeker van belang :ok:
Na al de jaren dat ik al mee loop heb ik geen hoop meer dat die situatie ooit bereikt gaat worden.
Laatst gewijzigd door ranetje op 20 aug 2008 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

Angel2 schreef:
Jaap* schreef:
zijn ook gewoon mensen... dus lekker belangrijk als iemand van dezelfde sexe houd gaat er toch om of mensen gelukkig zijn....

en idd lijkt me handig als dit niet hier staat aangezien deze topic over benchen gaat en niet over wie of wat men met andere mensen doet :roll:
:smile: :smile: :smile:
:zwaai
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:
:smile:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Waar ik vooral moeite mee heb is dat die bench ook bij de trainingmethode schijnt te horen. Hoe vaak ik de instructeur op de KC niet heb horen zeggen: "doet ie het niet, dan zet je hem even in de bench en je kijkt er niet naar om. Een paar minuten is al voldoende. En je zal zien hoe snel hij geconcentreerd gaat werken als hij erachter komt dat het alternatief wegsluiting in de bench is."
Als ze dat zo geleerd wordt hebben dus niet alleen de puppy eigenaren maar nog veel meer de instrukteurs een les nodig over verantwoord benchgebruik.
Een bench is er niet om de hond te straffen, dan blijft er van zn veilige plekje ook niet veel over lijkt me :denken:

Ik kan me er geen voorstelling bij maken hoe het één met het ander te rijmen valt trouwens, moeten die honden dan in huis werken of nemen ze de bench mee naar de training?????
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

Angel2 schreef:
Jaap* schreef:
Doe jij het met je broer dan :smile:
Incest lijkt me toch niet de meest wenselijke vorm van liefde is het wel? Dat is iets anders dan van dezelfde sexe houden waar weinig problemen mee hebben
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Angel2 schreef:
Jaap* schreef:

Sarcasme, ironie, zegt jou dat iets?
Lees de berichtengeschiedenis van Jaap er eens op na, dan zou je erachter komen dat hij het niet zo bedoelt, als jij nu schetst. :ok: :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

chrico schreef:Addy, ik begrijp best dat je voor iemand in de bres wil springen maar je moet geen spoken zien als die er niet zijn. Zo word er van niets iets gemaakt. Dit maakt het alleen maar erger, roept weerwoord op bij anderen en voor we het weten loopt het weer uit de hand.
Mwah, ze moet toch wat, is het niet iemand van diefstal beschuldigen zonder bewijzen, dan gaat het wel over het niet mogen fokken van een bepaald ras.

En als het dat dan niet is, dan is het wel homosexualiteit, waar nog nooit iemand hier op het forum verder misselijk of vervelend heeft gedaan, haar kant op.

Ik meen me trouwens te herinneren, dat een paar jaar geleden bij de definitieve ban van Martijn het hele forum op zn kop stond en de grootste tegenstanders van hem, het voor hem hebben opgenomen.

't is maar een kleine opmerking.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”