Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
estelle schreef:en daarnaast meer dan genoeg verhalen hoor over hoe het er op andere verenigingen aan toe gaat.
ja die opgeblazen verhaaltjes ken ik ook, alleen dat daar 90% niets van klopt weet ik ook :wink: Ik kijk altijd eerst zelf... voor ik daarover oordeel...
Gaan we weer.
Die verhalen komen niet bij mensen vandaan van buiten de africhting.
Die verhalen komen vandaan bij mensen die bijv. zelf knpv trainen en dan zeggen (als ze mijn commentaar horen) 'nou ga dan maar niet bij die en die club kijken want daarbij vergeleken stelt dit niks voor'.
En die verhalen hoor ik dan niet van 1 persoon over bepaalde clubs.

Maar jullie hebben gelijk joh, ik heb totaal geen reden om mij een mening te mogen vormen, ik weet er niks van, heb er totaal geen ervaring mee en hoor alleen maar opgeblazen verhaaltjes.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Toch herken ik het wel van Estelle hoor, maar niet echt hele rare toestanden. Ik heb 1x iemand een hond zien schoppen, op de vereniging waar Renee goede ervaringen heeft. op dat schoppen na vond ik het zeker een hele goede club :ok: Schoppen werd ook door 1 iemand gedaan, maar ik schrok er wel best van hoor.
Ik zie op shows eerlijk gezegd ook schokkende dingen :N:
estelle

jidde schreef:Toch herken ik het wel van Estelle hoor, maar niet echt hele rare toestanden. Ik heb 1x iemand een hond zien schoppen, op de vereniging waar Renee goede ervaringen heeft. op dat schoppen na vond ik het zeker een hele goede club :ok: Schoppen werd ook door 1 iemand gedaan, maar ik schrok er wel best van hoor.
nee joh, je bent net op de verkeerde club wezen kijken.
jidde

estelle schreef:
jidde schreef:Toch herken ik het wel van Estelle hoor, maar niet echt hele rare toestanden. Ik heb 1x iemand een hond zien schoppen, op de vereniging waar Renee goede ervaringen heeft. op dat schoppen na vond ik het zeker een hele goede club :ok: Schoppen werd ook door 1 iemand gedaan, maar ik schrok er wel best van hoor.
Ik ben op meerdere geweest, 4 verenigingen :mrgreen: en de laatste waar ik nu denk wil trainen is ook NBG dus daar niet over zeuren :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

estelle schreef:
Dr zijn nou eenmaal klojo's Wendy en die zullen er altijd blijven, ben blij dat ik dat nooit gezien heb daar.
Dat zijn ook degenen die de africhting een slechte naam geven.

Ik vind jou net een grammofoonplaat die blijft steken Estelle, wat wil je nou eigenlijk?
Dat iedereen zegt dat de africhting een grote droefenis en ellende is omdat jij dat blijkbaar zo vindt?
Dat rijmt trouwens niet met een van jouw posts waarin je zegt dat zelfs jij een trainer gevonden had waar je wel 'goed' mee kon trainen.
Ze zijn er blijkbaar toch wel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jidde

renee-uk schreef:
estelle schreef:
Dr zijn nou eenmaal klojo's Wendy en die zullen er altijd blijven, ben blij dat ik dat nooit gezien heb daar.
het was ook 1 vrouw die ik het heb zien doen, voor de rest werd er daar echt prima getraind :ok: 1 hond met TT gezien, maar wel op een eerlijke manier omdat hij er bij revieren vandoor wilde gaan.
estelle

renee-uk schreef:
estelle schreef:

Ik vind jou net een grammofoonplaat die blijft steken Estelle, wat wil je nou eigenlijk?
Dat iedereen zegt dat de africhting een grote droefenis en ellende is omdat jij dat blijkbaar zo vindt?
Dat rijmt trouwens niet met een van jouw posts waarin je zegt dat zelfs jij een trainer gevonden had waar je wel 'goed' mee kon trainen.
Tsja ik vind jullie grammafoonplaten die constant wel weer een excuus verzinnen om te doen alsof wat ik gezien heb niks voorstelde en ik vast en zeker bij verkeerde verenigingen ben geweest, of dat ik het vast niet goed gezien heb.

En nogmaals (voor de 3ex geloof ik) weet ik dat er mensen zijn die het anders doen. Dat weet ik wel.
Maar zolang jullie mogen blijven posten dat het allemaal wel meevalt en dat wat ik zie uitzonderingen zijn, blijf ik daar tegenin gaan. Ik vind namelijk de mensen die positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

estelle schreef:Maar zolang jullie mogen blijven posten dat het allemaal wel meevalt en dat wat ik zie uitzonderingen zijn, blijf ik daar tegenin gaan. Ik vind namelijk de mensen die positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
Je zult mij niet horen zeggen dat er geen clubs zijn waar het er in het algemeen nogal rauw aan toegaat, en ook niet dat er op andere clubs geen enkele africhter te vinden zal zijn die nog steeds denkt dat slaan een wondermiddel is :19: Maar dat op zich is nog geen reden om dan maar aan te nemen dat er geen enkele tendens tot verandering gaande is.

Ik vind alleen mensen die enkel positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
renee-uk
Zeer actief

estelle schreef:
renee-uk schreef:
estelle schreef:

Tsja ik vind jullie grammafoonplaten die constant wel weer een excuus verzinnen om te doen alsof wat ik gezien heb niks voorstelde en ik vast en zeker bij verkeerde verenigingen ben geweest, of dat ik het vast niet goed gezien heb.

En nogmaals (voor de 3ex geloof ik) weet ik dat er mensen zijn die het anders doen. Dat weet ik wel.
Maar zolang jullie mogen blijven posten dat het allemaal wel meevalt en dat wat ik zie uitzonderingen zijn, blijf ik daar tegenin gaan. Ik vind namelijk de mensen die positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
Er is niemand die heeft gezegd dat er geen narigheid is in de africhting en als jij aangeeft dat je alleen maar rotte clubs hebt gezien lijkt het me logisch dat mensen je dan vertellen dat er ook andere clubs zijn.

Maar als je dat niet wil aannemen en al die verhalen als onzin afdoet omdat jij het anders ziet (en niet eens altijd want ook jij hebt een trainer gevonden die het in jouw ogen wél goed doet en geeft ook aan dat er dingen aan het veranderen zijn op jouw oude club) en maar steeds hetzelfde blijft herhalen blijf ik me toch afvragen wat je nou eigenlijk wil zeggen.

Nogmaals: Niemand zegt dat het allemaal koek en ei is in de africhting, maar ook niemand -behalve jij- zegt dat er overal dezelfde rottigheid is.

Maar als jij dat graag wil denken en uitdragen, mijn zegen heb je.
Ik geen zin om daar eindeloos over door te gaan, vind het wel jammer voor jou dat je zo verbitterd en in mijn ogen helaas ook zo kortzichtig (in de trant van: ik heb het gezien dús overal is het zo) bent.
Je zou eens verder kunnen kijken dan je tot nu toe gedaan hebt.

Ik heb gezocht tot ik een club vond waar ik me thuisvoelde, ook al moest ik daar indertijd 3 keer in de week 4 uur voor rijden.

Ik wou dat ik die keus hier ook had, reken maar dat ik het zou doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Gos schreef:
estelle schreef:Maar zolang jullie mogen blijven posten dat het allemaal wel meevalt en dat wat ik zie uitzonderingen zijn, blijf ik daar tegenin gaan. Ik vind namelijk de mensen die positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
Je zult mij niet horen zeggen dat er geen clubs zijn waar het er in het algemeen nogal rauw aan toegaat, en ook niet dat er op andere clubs geen enkele africhter te vinden zal zijn die nog steeds denkt dat slaan een wondermiddel is :19: Maar dat op zich is nog geen reden om dan maar aan te nemen dat er geen enkele tendens tot verandering gaande is.

Ik vind alleen mensen die enkel positief trainen een uitzondering binnen de africhting.
Eens, heel eens.

Weet je wat het is Estelle en dit is zeer zeker niet lullig bedoeld. Ik krijg altijd het gevoel als ik zeg dat ik knpv train dat mensen gelijk verwachten dat ik met een knuppel of een end hout mijn hond zolang sla totdat deze het gewenste gedrag laten zien. Of haar probeer te roosteren met de TT. Daar ga ik tegenin en daar zal ik ook tegenin blijven gaan omdat ik niet met die mensen geassocieerd dien te worden.
Afbeelding
estelle

renee-uk schreef:
estelle schreef:
renee-uk schreef:
estelle schreef: nee joh, je bent net op de verkeerde club wezen kijken.

Er is niemand die heeft gezegd dat er geen narigheid is in de africhting en als jij aangeeft dat je alleen maar rotte clubs hebt gezien lijkt het me logisch dat mensen je dan vertellen dat er ook andere clubs zijn.

Maar als je dat niet wil aannemen en al die verhalen als onzin afdoet omdat jij het anders ziet (en niet eens altijd want ook jij hebt een trainer gevonden die het in jouw ogen wél goed doet en geeft ook aan dat er dingen aan het veranderen zijn op jouw oude club) en maar steeds hetzelfde blijft herhalen blijf ik me toch afvragen wat je nou eigenlijk wil zeggen.

Nogmaals: Niemand zegt dat het allemaal koek en ei is in de africhting, maar ook niemand -behalve jij- zegt dat er overal dezelfde rottigheid is.

Maar als jij dat graag wil denken en uitdragen, mijn zegen heb je.
Ik geen zin om daar eindeloos over door te gaan, vind het wel jammer voor jou dat je zo verbitterd en in mijn ogen helaas ook zo kortzichtig (in de trant van: ik heb het gezien dús overal is het zo) bent.
Je zou eens verder kunnen kijken dan je tot nu toe gedaan hebt.

Ik heb gezocht tot ik een club vond waar ik me thuisvoelde, ook al moest ik daar indertijd 3 keer in de week 4 uur voor rijden.

Ik wou dat ik die keus hier ook had, reken maar dat ik het zou doen.
Nog maar een keer, voor de 4e keer onder tussen speciaal voor jou:

En nu kap ik ermee, mijn mening is idd duidelijk.
estelle

Gos schreef:

Nou hier kan ik me helemaal in vinden.
:ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gaia schreef:Weet je wat het is Estelle en dit is zeer zeker niet lullig bedoeld. Ik krijg altijd het gevoel als ik zeg dat ik knpv train dat mensen gelijk verwachten dat ik met een knuppel of een end hout mijn hond zolang sla totdat deze het gewenste gedrag laten zien. Of haar probeer te roosteren met de TT. Daar ga ik tegenin en daar zal ik ook tegenin blijven gaan omdat ik niet met die mensen geassocieerd dien te worden.
Dat begrijp ik :mrgreen: :wink:
Maar wat vind je van de suggestie die ik een stukje eerder opperde.
Over het imagoprobleem, ik heb er moeite mee om respect te hebben voor hondensporters die er in bepaalde takken van sport vaak toch niet aan ontkomen om correctiemiddelen te gebruiken. Op dezelfde manier als dat ik dat heb bij een dankzij epo gewonnen wielerkoers.
Kun je je daar iets bij voorstellen?
Want ik denk dat dat een belangrijke oorzaak is van de onderbuikgevoelens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gaia
Zeer actief

Jaap* schreef:
Gaia schreef:Weet je wat het is Estelle en dit is zeer zeker niet lullig bedoeld. Ik krijg altijd het gevoel als ik zeg dat ik knpv train dat mensen gelijk verwachten dat ik met een knuppel of een end hout mijn hond zolang sla totdat deze het gewenste gedrag laten zien. Of haar probeer te roosteren met de TT. Daar ga ik tegenin en daar zal ik ook tegenin blijven gaan omdat ik niet met die mensen geassocieerd dien te worden.
Dat begrijp ik :mrgreen: :wink:
Maar wat vind je van de suggestie die ik een stukje eerder opperde.
Over het imagoprobleem, ik heb er moeite mee om respect te hebben voor hondensporters die er in bepaalde takken van sport vaak toch niet aan ontkomen om correctiemiddelen te gebruiken. Op dezelfde manier als dat ik dat heb bij een dankzij epo gewonnen wielerkoers.
Kun je je daar iets bij voorstellen?
Want ik denk dat dat een belangrijke oorzaak is van de onderbuikgevoelens.
Mwa daar kan ik me wel iets bijvoorstellen heur. Alleen als ik je nu vertel dat ik al een jaartje bezig ben onder enig correctie middel, geen slip, geen prikker, alleen een halsband of tuig en toch in de KNPV zit en zoals ik hoorde Renee-UK met de clicker trainde. Dan kun je je toch voorstellen dat er mensen zijn die er echt niet mee werken.

Alleen moet ik er wel bij vertellen, dat ik de mensen niet meteen veroordeel die het wel gebruiken. Niet iedereen gebruikt het in een foute vorm namelijk. Plus dat het met pakwerk nog wel haken en ogen kan hebben. De hoogste beloning voor een hond is namelijk bijten.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Niet jezelf of de feiten, maar het algemene imago mbt africhting.
Het is nu eenmaal zo dat veel mensen africhting meteen associeren met een harde inzet van middelen.
En dat dat vaak meteen een blijk van afkeuring oproept.
Ik denk dat dat een reden heeft.
Want misschien is er binnen, pakweg, behendigheid wel net zoveel "mis" maar dat heeft een ander imago. Omdat dat niet bekend staat als "zwaar leunend op correctiemiddelen"? :19:
En er daarom meer respect is voor de geleiders? :19:
Ik roep maar wat hoor.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gaia
Zeer actief

even ander voorbeeld hoor en misschien wel helemaal verkeerd, maar zijn die pittbulls nou ook zo gevaarlijk als iedereen zegt? Geloof niet alles wat er wordt gezegt is mijn mening.

Kijk dat er rotte appels zijn, helemaal waar gaat niemand ontkennen. Dat er sneller naar correctie middelen wordt gegrepen zal ook niet uit de lucht zijn komen gevallen. Echter generaliseer niet iedereen die er in zit, dat heeft namelijk zo totaal geen nut.

Ik ken de verhalen die Estelle bedoelt, ik ken ze allemaal en heb ze ook gezien. Echter wat mensen vergeten is dat die honden die in de KNPV zijn. Die zijn over het algemeen gelukkiger dan de gemiddelde huis hond die alleen het grasveld om de hoek ziet. Ook met prikband.

Als ik namelijk behendigheid ga doen met mijn hond, dan heb ik binnen de kortste keren een harstikke ongelukkige hond omdat ze haar ei niet kwijt kan.

Het imago gaat veranderen, dat zie ik nu al. Alleen dat kost tijd, heel veel tijd. Zoals de pittbull en de amstaffs ook hun imago weer mogen opkrikken.
Afbeelding
estelle

Gaia schreef:Ik ken de verhalen die Estelle bedoelt, ik ken ze allemaal en heb ze ook gezien. Echter wat mensen vergeten is dat die honden die in de KNPV zijn. Die zijn over het algemeen gelukkiger dan de gemiddelde huis hond die alleen het grasveld om de hoek ziet. Ook met prikband.

.
Dat is natuurlijk geen excuus.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Gaia schreef:Kijk dat er rotte appels zijn, helemaal waar gaat niemand ontkennen. Dat er sneller naar correctie middelen wordt gegrepen zal ook niet uit de lucht zijn komen gevallen. Echter generaliseer niet iedereen die er in zit, dat heeft namelijk zo totaal geen nut.

Ik ken de verhalen die Estelle bedoelt, ik ken ze allemaal en heb ze ook gezien. Echter wat mensen vergeten is dat die honden die in de KNPV zijn. Die zijn over het algemeen gelukkiger dan de gemiddelde huis hond die alleen het grasveld om de hoek ziet. Ook met prikband.

Als ik namelijk behendigheid ga doen met mijn hond, dan heb ik binnen de kortste keren een harstikke ongelukkige hond omdat ze haar ei niet kwijt kan.

Het imago gaat veranderen, dat zie ik nu al. Alleen dat kost tijd, heel veel tijd. Zoals de pittbull en de amstaffs ook hun imago weer mogen opkrikken.
Over generaliseren gesproken niet iedere gemiddelde huishond ziet alleen het grasveld om de hoek.
Mijn honden maken zeer regelmatig lange wandelingen in zeer veel verschillende gebieden en gaan ook nog eens meerdere keren per jaar op vakantie waarbij er ook veel gewandeld wordt :wink:
Laatst gewijzigd door tineke op 21 aug 2008 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gos
Zeer actief

tineke schreef:Over generaliseren gesproken niet iedere gemiddelde huishond ziet alleen het grasveld om de hoek.
Daar heb je gelijk in. En niet ieder gemiddelde huishond heeft zo'n eigenaar als jij :wink:
tineke schreef:Mijn honden maken zeer regelmatig lange wandelingen in zeer veel verschillende gebieden en gaan ook nogeens meerdere keren per jaar op vaakntie waarbij er ook veel gewandeld wordt :wink:
Sterker nog, ik ken zelfs KNPV-honden die op zulke vakanties gaan :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Jaap* schreef:Niet jezelf of de feiten, maar het algemene imago mbt africhting.
Het is nu eenmaal zo dat veel mensen africhting meteen associeren met een harde inzet van middelen.
En dat dat vaak meteen een blijk van afkeuring oproept.
Ik denk dat dat een reden heeft.
Want misschien is er binnen, pakweg, behendigheid wel net zoveel "mis" maar dat heeft een ander imago. Omdat dat niet bekend staat als "zwaar leunend op correctiemiddelen"? :19:
En er daarom meer respect is voor de geleiders? :19:
Ik roep maar wat hoor.
Ik vermoed dat een heleboel mensen binnen de africhting niet zo heel veel geven om het "imago" van africhters :wink:
tineke

Gos schreef:
tineke schreef:Mijn honden maken zeer regelmatig lange wandelingen in zeer veel verschillende gebieden en gaan ook nogeens meerdere keren per jaar op vaakntie waarbij er ook veel gewandeld wordt :wink:

Ha ha ik ben ze een keer tegen gekomen maar dat was geen succes :mrgreen: :mrgreen:
Gos
Zeer actief

tineke schreef:
Gos schreef:
Ha ha ik ben ze een keer tegen gekomen maar dat was geen succes :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb zelf wel goede referenties hoor met mijn KNPVhond :pffff:
renee-uk
Zeer actief

Gos schreef:
tineke schreef:
Gos schreef:
en mijn VH hondje kun je ook gerust tegenkomen op je buitenlandse wandelvakanties, die kijkt niet eens naar jou of naar jouw honden, vindt ie helemaal niet interessant :wink:

Mijn andere duitse herder daarentegen, die geen zin heeft in werken, niet warm of koud wordt van een pakwerker en niet eens wil spelen op het veld, die hou ik wel bij me want die gaat wel problemen geven......
Afbeelding

tineke

renee-uk schreef:
Gos schreef:
tineke schreef:
Gos schreef: Sterker nog, ik ken zelfs KNPV-honden die op zulke vakanties gaan :mrgreen:
en mijn VH hondje kun je ook gerust tegenkomen op je buitenlandse wandelvakanties, die kijkt niet eens naar jou of naar jouw honden, vindt ie helemaal niet interessant :wink:

Mijn andere duitse herder daarentegen, die geen zin heeft in werken, niet warm of koud wordt van een pakwerker en niet eens wil spelen op het veld, die hou ik wel bij me want die gaat wel problemen geven......
Het was in Nederland hoor en de hond was niet het probleem maar de baas die had een egoprobleem :wink:

Zijn daar overigens nog regels voor vraag ik me af of mag iedere idioot zijn hond trainen zodat hij evt. op bevel kan aanvallen en zijn er nog sancties als je dat misbruikt,wordt je dan geroyeerd op een club of zoiets.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:
renee-uk schreef:
Gos schreef:
tineke schreef: Ha ha ik ben ze een keer tegen gekomen maar dat was geen succes :mrgreen: :mrgreen:

Het was in Nederland hoor en de hond was niet het probleem maar de baas die had een egoprobleem :wink:

Zijn daar overigens nog regels voor vraag ik me af of mag iedere idioot zijn hond trainen zodat hij evt. op bevel kan aanvallen en zijn er nog sancties als je dat misbruikt,wordt je dan geroyeerd op een club of zoiets.
bij een van mijn eerdere verenigingen is iemand weggestuurd omdat hij pakwerk wilde doen met een andere reden dan sporten... :wink: Voor de rest in de IPO niet, is natuurlijk ook minder praktijkgericht dan de KNPV, ben nog nooit een pakwerker met mouw in het wild tegengekomen zeg maar :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

tineke schreef:Zijn daar overigens nog regels voor vraag ik me af of mag iedere idioot zijn hond trainen zodat hij evt. op bevel kan aanvallen en zijn er nog sancties als je dat misbruikt,wordt je dan geroyeerd op een club of zoiets.
Ik heb nog geen enkele africhter gesproken die de intentie te kennen heeft gegeven zijn hond op iemand anders dan de pakwerker te laten stellen. Als iemand dat wel te kennen zou geven, denk ik dat die meteen z'n biezen kan pakken want dat mag gewoon niet. Met dat soort types wil men ook niet geassocieerd worden. Zelfs een hondengeleider in de beveiliging mag zijn diensthond alleen inzetten in zeer extreme omstandigheden.

Ik denk dat zo'n persoon er meteen uitgeknikkerd zou worden.
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

tineke schreef:
Vooropgesteld dat de hond inderdaad, in die situatie, een burger echt zou bijten (99% van de honden doet dit niet eens) dan vlieg je eruit bij de KNPV. Voor je als lid wordt geaccepteerd bij de KNPV voert het hoofdbureau een screening uit.

Slechts wanneer een gecertifceerde hond wordt verkocht aan de politie dan wordt de hond pas op burger gezet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
estelle schreef:
Ik ben op meerdere geweest, 4 verenigingen :mrgreen: en de laatste waar ik nu denk wil trainen is ook NBG dus daar niet over zeuren :pffff:
welke ga je trainen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
renee-uk schreef:
Gos schreef:
tineke schreef: Ha ha ik ben ze een keer tegen gekomen maar dat was geen succes :mrgreen: :mrgreen:

In Nederland reageren ze op dezelfde manier hoor :wink: ook al is dat voor ons wel een buitenlandse vakantie :mrgreen:

VWB die regels:

Is het niet zo dat de hond dan gezien wordt als een wapen en je daarop beboet wordt met alle andere gevolgen vandien?
Ik heb zoiets wel eens gehoord maar zeker weten doe ik het niet.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Is het niet zo dat de hond dan gezien wordt als een wapen en je daarop beboet wordt met alle andere gevolgen vandien?
Ik heb zoiets wel eens gehoord maar zeker weten doe ik het niet.
je mag een hond nooit ophitsen tot bijten, dit geldt voor zowel huishond als getrainde hond. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”