Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training basiscertificaat zoekhonden bijgewoond

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Training basiscertificaat zoekhonden bijgewoond

Ongelezen bericht door Inge »

Vanmorgen ben ik samen met Twan (clubgenoot en instructeur) naar Stiphout gereden om te kijken naar een training voor het basiscertificaat zoekhonden.
Ik wil met Biène dat programma gaan trainen omdat ze eigenlijk nét wat moed tekort komt voor het PH1-programma. De club staat daar verder achter, is ook bereid toestellen te bouwen etc. maar aangezien ik nog nooit een training in de praktijk had gezien wilde ik wel eerst een training zien.

Op de vereniging aangekomen hebben we eerst eens rustig rondgekeken en de toestellen even op de foto gezet, zodat men een idee heeft hoe dat te bouwen. :wink:
Daarna Biène gepakt en wat oefeningetjes meegedaan.
Tijdens het volgen heeft ze af gelegen aan de rand van het veld wat ze netjes deed. Het lawaai wat er gemaakt werd deed haar niets, ze keek niet op of om.

Biène was nog nooit door een puinbak gelopen en ik was wel benieuwd hoe ze dat zou vinden. Nou....daar vond ze dus niets van. :mrgreen: Alsof ze al jaren door puin heen loopt liep ze er gewoon doorheen. Geen probleem. Halthouden op het puin deed ze ook gewoon.
Afbeelding

De hindernis, die bestaat uit een open trap, een loopplank op ongeveer 2 meter hoogte en een afloop naar beneden hebben we ook gedaan. De hindernis was zo breed dat ik zelf er ook op kon lopen dus samen met haar gedaan. Ik had meer moeite dan zij :roll: , ik heb hoogtevrees en voelde me wat wiebelig. Biène liep er gewoon overheen. :cool: Open trap geen probleem, ze klauterde gewoon omhoog, loopplank ging ook prima (hoewel ze wel omkeek waarom het vrouwtje zo gek deed) en de afloop naar beneden vond ze ook geen punt. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ook nog de kruipgang geprobeerd. In eerste instantie werd ze vastgehouden en moest ik haar roepen met haar balletje, maar madam wilde er niet door, ze kon er immers ook langs vond ze. Toen lange lijn aan haar band vastgemaakt en haar erdoorheen getrokken, met de bal als beloning. Ze stribbelde wel even flink tegen, maar toen ze er eenmaal doorheen was besefte ze ook dat er niets engs aan was. Nog een keer gedaan, nu hoefde ik al niet meer te trekken en kwam ze er zo doorheen. Nog een keer met kort lijntje eraan en nu ging ze als een speer.
Kruipgang was nu wel open, straks is dat afgesloten zodat ze het einde niet kan zien. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Na een kop koffie hebben we ook de zoekoefening (die in het bos is) en het voorwerp revieren (2 voorwerpen, breekijzer en geweer) gezien. Gelijk wat tips gehad hoe dat aan te pakken, aangezien ze vanuit het PH1-programma gewend is maar 1 voorwerp te revieren en dat lastig kan zijn met het omzetten.

Was een leerzame dag en we hebben wat te brainstormen hoe het één en ander aan te pakken met mijn muts, maar dat is ook wel weer een uitdaging. :mrgreen: Ik kan nu gaan beginnen met de oefeningen, ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

Ellen...het was weer gezellig :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat leuk Inge en wat een duidelijk verhaal :ok:
Ben benieuwd hoe het Biène verder vergaat als zoekhond.
In elk geval veel succes en veel plezier gewenst.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat leuk joh! ben heel benieuwd. :ok: Ben jij de enige van je vereniging die dit gaat doen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Wat leuk joh! ben heel benieuwd. :ok: Ben jij de enige van je vereniging die dit gaat doen?
Ja, vooralsnog wel :wink:
Dat zal dus ook betekenen dat ik wat vaker ergens anders zal moeten gaan trainen waar wat meer ervaring is met dit programma. Het zoekhondenprogramma begint wel wat populairder te worden, maar wordt eigenlijk (buiten Stiphout waar alleen dit programma wordt getraind) eigenlijk nog niet in groepverband getraind op clubs hier in de omgeving.

Twan heeft heel veel ervaring binnen de africhting en is iemand die heel goed nadenkt over welke methode te gebruiken, die is dus meegegaan om te kijken op welke manier hij mij kan helpen bij onderdelen die voor mij wat lastiger zijn met mijn geringe ervaring op dit gebied. Met name de revieroefeningen zijn echt anders dan gewend binnen het PH-programma, dat moet dus wel goed opgebouwd worden. Het sorteren is ook een oefening die nog onbekend is voor ons, we moeten goed gaan kijken hoe we dat straks gaan aanpakken.
Het appèlstuk, de toestellen en het speuren zal me wel lukken (voor het speuren wil ik een aantal keren weer in Geldrop gaan meetrainen).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zit daar ook over te denken met Eva. Gewoon omdat ik pakwerk met haar nog steeds niet zie zitten. Dit is toch leuk en veel trainen maar geen pakwerk :ok: :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ow, lijkt me leuk zeg !
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ziet er leuk uit Inge :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het lijkt me onwijs leuk :ok: Is dat trapgebeuren niet heel blessuregevoelig of gaat ze leren het rustig te doen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Het lijkt me onwijs leuk :ok: Is dat trapgebeuren niet heel blessuregevoelig of gaat ze leren het rustig te doen?
Moet inderdaad heel rustig gebeuren heb ik begrepen. Nou is Biène niet zo'n type wat onbeheerst overal overheen vliegt (itt Marouck :roll: ) dus dat is een kwestie van trainen en rust blijven houden in de oefeningen denk ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:Het lijkt me onwijs leuk :ok: Is dat trapgebeuren niet heel blessuregevoelig of gaat ze leren het rustig te doen?
Moet inderdaad heel rustig gebeuren heb ik begrepen. Nou is Biène niet zo'n type wat onbeheerst overal overheen vliegt (itt Marouck :roll: ) dus dat is een kwestie van trainen en rust blijven houden in de oefeningen denk ik.
Ah okay, ik zag al een vliegensvlugge Mechelaar over die trap heen denderen met poten die blijven haken in die trap :N: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat Eva die hindernissen wel kan nemen. Vooral omdat wij voor de deur zo'n rooster van metaal hebben waar ze al vanaf 8 weken elke dag doodleuk op staat. Ze weet niet beter en Dapper en Cleo jumpen er overheen. Eva loopt over roosters ed heen :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge schreef:
Biène deed het eigenlijk al bijna perfect (op het omkijken na), Inge zelf liep de afloop veel te snel af :mrgreen: Dus zolang Inge zelf niet meer meeloopt bovenlangs, lijkt het me dat haar hond het prima gaat doen :wink:

Ze mogen juist niet hard erover heen lopen, ze moeten wel gewoon doorlopen in een vloeiende beweging, maar niet rennen en springen.

Inge, ik weet niet of je al in Reek geweest bent (ga maar mee naar de oefendagen binnekort), maar daar hebben ze parallel aan de loopplank een laag loopbankje gemaakt, zodat je als geleider mee kunt lopen en de hond kort bij de halsband kunt pakken om hem te remmen bijvoorbeeld, of om een hond er de eerste keren meer bij te kunnen steunen bij honden die het wat vreemd vinden. Voor Biène niet nodig, maar voor eventuele andere honden kan het prettig zijn de eerste keren.

En wat is Biène toch een mooie hond :ok:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Inge schreef:
Biène deed het eigenlijk al bijna perfect (op het omkijken na), Inge zelf liep de afloop veel te snel af :mrgreen: Dus zolang Inge zelf niet meer meeloopt bovenlangs, lijkt het me dat haar hond het prima gaat doen :wink:

Ze mogen juist niet hard erover heen lopen, ze moeten wel gewoon doorlopen in een vloeiende beweging, maar niet rennen en springen.

Inge, ik weet niet of je al in Reek geweest bent (ga maar mee naar de oefendagen binnekort), maar daar hebben ze parallel aan de loopplank een laag loopbankje gemaakt, zodat je als geleider mee kunt lopen en de hond kort bij de halsband kunt pakken om hem te remmen bijvoorbeeld, of om een hond er de eerste keren meer bij te kunnen steunen bij honden die het wat vreemd vinden. Voor Biène niet nodig, maar voor eventuele andere honden kan het prettig zijn de eerste keren.

En wat is Biène toch een mooie hond :ok:
Over die dwarsbalk zijn ze bij ons ook aan het denken heb ik begrepen. Ik heb vandaag ook gehoord dat de Speurder (andere club hier in Valkenswaard) óók de toestellen gaat plaatsen dus dat is super voor mij. :wink:
Ze deed het inderdaag erg goed voor een eerste keer en ik ben dan ook apetrots.

Vandaag heb ik gezocht in het bos. He voorwerp wat op hoogte ligt vond ze lastig maar de andere voorwerpen had ze binnen no time gevonden. :wink: Vooruitsturen ging ook goed, had nu de bal achter de pion liggen na een tip gisteren en ze ging op commando liggen zonder dat ze d'r bal al had. :mrgreen: Die pakte ze achteraf alsnog natuurlijk :mrgreen: maar toch....de oefening vooruitsturen begint ze echt te snappen.

En ja...het blijft een lekker ding :smile: :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk zeg :ok:
Ziet er goed uit!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gos
Zeer actief

Inge schreef: Vandaag heb ik gezocht in het bos. He voorwerp wat op hoogte ligt vond ze lastig maar de andere voorwerpen had ze binnen no time gevonden. :wink: Vooruitsturen ging ook goed, had nu de bal achter de pion liggen na een tip gisteren en ze ging op commando liggen zonder dat ze d'r bal al had. :mrgreen: Die pakte ze achteraf alsnog natuurlijk :mrgreen: maar toch....de oefening vooruitsturen begint ze echt te snappen.
Je kunt je geloof ik nog tot 15 september inschrijven voor de keuring in november :wink:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Inge schreef: Vandaag heb ik gezocht in het bos. He voorwerp wat op hoogte ligt vond ze lastig maar de andere voorwerpen had ze binnen no time gevonden. :wink: Vooruitsturen ging ook goed, had nu de bal achter de pion liggen na een tip gisteren en ze ging op commando liggen zonder dat ze d'r bal al had. :mrgreen: Die pakte ze achteraf alsnog natuurlijk :mrgreen: maar toch....de oefening vooruitsturen begint ze echt te snappen.
Je kunt je geloof ik nog tot 15 september inschrijven voor de keuring in november :wink:
Hahaha....nou, dat lijkt me iets te snel :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gos schreef:
Heb jij al ingeschreven dan?
Gos
Zeer actief

LongFields schreef:
Gos schreef:
Nee.

Ik schrijf pas in als ik vind dat Noeska er klaar voor staat. Speuren is iets wat ze pas sinds kort doet, en bij sorteren zie ik nog restjes van de eerste geleider (grrrr), dus alhoewel de rest eigenlijk heel goed gaat, ben ik niet van plan eerder dan de voorjaarskeuring op te gaan. Ik wil me zelf zeker voelen en met een zekere hond er staan, we hebben geen haast en we raffelen het niet af (en ik heb ook niet zoveel tijd om te trainen als sommige van die mannen in het speurgeburen, ik moet ook nog werken :wink: )
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren heb ik haar 2x laten zoeken in het bos. De eerste keer had ik zelf de voorwerpen weggelegd (telefoon-dummy, plat stalen blokje en een kelnersmes), die had ze binnen een minuut gevonden.
Daarna heeft Twan voor mij voorwerpen verstopt in het bos en het dit keer een stuk moeilijker gemaakt.
Eerste voorwerp had ze gelijk gevonden. Tweede voorwerp (wat verstopt lag in een boomstronk) kostte wat moeite, maar ineens zag je haar lucht hebben, neus omhoog, goed zoeken en hebbes. 3e voorwerp had ze daarna gelijk te pakken (na eerst uitgebreid te hebben liggen rollen ergens in :roll: ). Niet slecht dus, wil haar alleen wat strakker krijgen in het zoeken. :wink:
Daarna de volgoefeningen gedaan, wat totaal geen probleem is. Direct af op commando en het vooruitsturen gaat ook al lekker.

Vervolgens begonnen met de eerste stap naar het voorwerprevieren.
Ik wil haar graag liggend laten verwijzen aangezien ze wanneer ze blaft behoorlijk met haar poten "graaft".
Ik heb een geweer op het gras gelegd, op een paar meter afstand heb ik Biène het commando revier gegeven en toen ze bij het geweer kwam direct AF geroepen. Ze ging mooi liggen. Dit herhaald, wederom ging ze gelijk liggen op het commando AF. Een derde keer gedaan en nu gewacht wat ze zou doen zodra ze bij het geweer aankwam. Biène ging nu uit zichzelf direct liggen. Flink beloond dus, snoepjes smaakten goed. :mrgreen:
Op dat moment ben ik haar op wisselende afstanden gaan sturen, iedere keer ging ze direct naar dat geweer toe en ging ze liggen. Clubgenoot heeft na een aantal keren het geweer verplaatst naar een andere hoek op het veld en ook nu ging ze direct naar het geweer toe.
Goed begin dus. :pffff: :mrgreen:
Donderdag wil ik hetzelfde gaan doen met het breekijzer. Zodra ze dan snapt dat ze ook daarbij moet gaan liggen wil ik de oefening gaan doen op het open veld met beide voorwerpen, zodat ik haar door moet gaan sturen na het eerste voorwerp. En zodra ze dat snapt gaan we langzaam richting de bosrand en kunnen we de oefening uit gaan bouwen. :wink:

Nog een vraag voor degenen die al meer thuis zijn in het programma. :wink: Mag de hond ook OP het voorwerp gaan liggen??? We vroegen ons dit af aangezien ons verteld is dat het programma heel praktijkgericht is. Stel dat er een op scherp staand geweer zou liggen in de praktijk, is het natuurlijk niet slim dat een hond erop gaat liggen. In het programma staat echter niet beschreven of het wel of niet mag, alleen dat een hond binnen 2 meter van het voorwerp moet verwijzen. Wie weet het???
Groetjes Inge
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

2 Punten worden in mindering gebracht op onderdeel 2: “De wijze van verwijzen”, indien de hond het
voorwerp of de omgeving van het voorwerp beschadigt en/of het voorwerp apporteert.

Dit staat er in het reglement, dus zolang er geen zichtbare schade optreed kan er net zo als bij het kistje geen puntenaftrek plaats vinden. Ik zou echter proberen dusdanig te trainen dat er geen discussie over mogelijk is.
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:2 Punten worden in mindering gebracht op onderdeel 2: “De wijze van verwijzen”, indien de hond het
voorwerp of de omgeving van het voorwerp beschadigt en/of het voorwerp apporteert.

Dit staat er in het reglement, dus zolang er geen zichtbare schade optreed kan er net zo als bij het kistje geen puntenaftrek plaats vinden. Ik zou echter proberen dusdanig te trainen dat er geen discussie over mogelijk is.
Dat had ik inderdaad ook gevonden. :wink: Nou ja...ik leer haar dus gewoon erbij te gaan liggen :mrgreen: en niet expliciet erop :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef:Nou ja...ik leer haar dus gewoon erbij te gaan liggen :mrgreen: en niet expliciet erop :wink:
En dan, als de keurmeester vraagt hoe ze verwijst, zeggen dat ze stil verwijst. Stel ze gaat die dag niet liggen maar zitten, is het geen verwijzing meer.

Maar het klinkt alsof jullie er al veel lol aan hebben :ok:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Gos schreef:
LongFields schreef:
Gos schreef:
Nee.

Ik schrijf pas in als ik vind dat Noeska er klaar voor staat. Speuren is iets wat ze pas sinds kort doet, en bij sorteren zie ik nog restjes van de eerste geleider (grrrr), dus alhoewel de rest eigenlijk heel goed gaat, ben ik niet van plan eerder dan de voorjaarskeuring op te gaan. Ik wil me zelf zeker voelen en met een zekere hond er staan, we hebben geen haast en we raffelen het niet af (en ik heb ook niet zoveel tijd om te trainen als sommige van die mannen in het speurgeburen, ik moet ook nog werken :wink: )
Goede instelling
En ik ga zo nog even speuren en revieren
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag weer volop getraind.

Begonnen met het revieren en verwijzen (gewoon in het open).
Het geweer snapte ze nog, ik gooide het geweer neer, haalde Biène, gaf het commando revierrrr en hoppa...richting geweer en direct liggen. :mrgreen:
Daarna een breekijzer neergelegd en hetzelfde geprobeerd. Dat vindt ze lastiger. In eerste instantie wilde ze apporteren (nee....AF!!!!). Ik denk dat er minder lucht aanzit ofzo, want als ze er per ongeluk over struikelde ging ze na een paar keer oefenene wel liggen, maar ze heeft meer moeite met het vinden van het breekijzer. Ff dooroefenen dus.

Daarna het volgprogramma doorlopen. Nog niet met lawaai en met mensen die inlopen, maar de rest levert geen problemen op. Af tijdens volgen doet ze heel netjes, direct liggen op commando. Vooruitsturen gaat ook behoorlijk, ze gaat als een speer vooruit en op commando gaat ze netjes liggen, maar ik merk nu al dat ik haar niet steeds terug zal moet roepen maar regelmatig op moet halen na het vooruitsturen, want madam begon al te anticiperen. :roll:

Omdat het rustig was op het veld besloten te kijken hoe ze zou gaan reageren op het tillen en overgeven. We hadden ingeschat dat ze daar wel eens moeilijk mee zou kunnen doen (met name het overgeven aan een "vreemde" dus Twan een handje frikandellenstukjes gegeven om haar te kunnen belonen en het maar gewoon gedaan. Biène liet zich door mij goed tillen, kreeg frikandel van Twan :mrgreen: en hij nam haar daarna van me over. En dat leverde dus totaal geen problemen op. :eek: Wel oortjes in de nek maar gewoon rustig blijven hangen en ook tijdens het terug overgeven aan mij gewoon rustig. Na het neerzetten op de grond uitbundig gespeeld en het na een paar minuutjes nog eens herhaald. Weer prima, dus volgende keer mag iemand anders haar van me overnemen.
Vraagje: mag je op de keuring zelf iemand meenemen aan wie je de hond overgeeft of is dat iemand die echt vreemd voor haar is???

Daarna is Dave voorwerpen gaan wegleggen in het bos. Twan liep mee om te laten zien hoe het moest (is anders dan bij het PH1-programma) en Tino liep ook mee om te kijken. Ik had niet gezien waar de voorwerpen lagen dus ik moest echt op Biène vertrouwen.
Het eerste voorwerp (wat wat hoger tussen takken lag) had ze direct gevonden. Bij het terugbrengen liet ze het wel een keer vallen en wilde ze het daarna aan Dave afgeven :mrgreen: . Haar weer weggestuurd met het commando ZOEK en ze liep gelijk rechtsachter de hoek in en kwam terug met het tweede voorwerp. Nu liep ze eerst richting Twan maar bedacht zich toch en bracht het toch netjes bij mij. Weggestuurd voor het derde voorwerp. weer rechtsachter de hoek in waar ze ineens een fles vond die ze oppakte. Van Twan mocht ik niets zeggen omdat het best zou kunnen dat daar inderdaad menselijke lucht aan zat. Met het flesje in haar bek verdween ze achter een bos takken en ineens zag je haar kop naar beneden gaan en kwam ze mijn richting weer op met het derde voorwerp (fles had ze maar laten liggen toen :mrgreen: ). Super gedaan dus. Ze zocht heel rustig en beheerst, alleen het apporteren kon iets netter.

Hierna wat springoefeningen gedaan (haag, kuil) en daarna lekker gespeeld.

Na de koffiepauze begonnen mijn clubgenoten met het manrevieren in het bos, dus de gelegenheid aangegrepen om de beginselen van het manrevieren in burger te gaan aanleren.
Achter de kantine had ik haar afgelegd, zelf tegen de wand gaan zitten met het balletje tussen mijn voeten en het commando rrrrrrrrevierrrrrrr gegeven. Ze kwam naar me toe, begon te blaffen, haar paar keer op mijn voeten geattendeerd waar de bal tussen geklemd zat en na een paar keer goed blaffen de bal laten winnen. Dit twee keer herhaald, de derde keer ging ze direct netjes bij mijn voeten blaffen.
Tino geroepn of hij ff "slachtoffer" wilde zijn :mrgreen: . Hem instructies gegeven zelf de lijn vastgehouden zodat ik controle hield en met het commando rrrrrevierrr gestuurd. Ze blafte ook direct netjes bij Tino's voeten en na goed doorgeblaft te hebben mocht ze ook bij hem het balletje pakken als beloning.

Als afsluiting van de training heeft ze nog even lekker mogen bijten, wat ze wel lekker vond geloof ik.

Ik hoorde vandaag dat meer clubs in de omgeving de toestellen al hebben of gaan plaatsen (een andere club in Valkenswaard gaat de toestellen plaatsen, onze club dus ook, de club in Geldrop blijkt ze ook al geplaatst te hebben) dus dat betekent dat ik af en toe op een vreemd terrein de toestellen kan gaan trainen straks zonder daar steeds heel ver voor te hoeven rijden, toch wel lekker. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Klinkt goed allemaal Inge, en wat fijn dat je niet ver hoeft te rijden :ok:

En wat vreselijk jammer dat je gisteren niet bent komen kijken (net als zo velen, aaarghhh, er was zo ongeveer geen enkel publiek, want het stond ook helemaal nergens vermeld waar je moest wezen) bij het puinzoeken van het NK KNPV, het was geweldig!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Klinkt goed allemaal Inge, en wat fijn dat je niet ver hoeft te rijden :ok:

En wat vreselijk jammer dat je gisteren niet bent komen kijken (net als zo velen, aaarghhh, er was zo ongeveer geen enkel publiek, want het stond ook helemaal nergens vermeld waar je moest wezen) bij het puinzoeken van het NK KNPV, het was geweldig!
Ik kon niet. 's Ochtends trainen en 's middags met mijn zusje en haar gezin naar het 112-spektakel geweest :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef:
Gos schreef:Klinkt goed allemaal Inge, en wat fijn dat je niet ver hoeft te rijden :ok:

Ik kon niet. 's Ochtends trainen en 's middags met mijn zusje en haar gezin naar het 112-spektakel geweest :wink:
Tja je kunt niet alles hebben :19:

Maar zonder gekheid, het was triest om zo weinig publiek te hebben bij zo'n mooi werk. De DH van Frans van Gestel was fenomenaal op het puin, Itam van Roos deed het ook super ondanks haar eerdere blessure en de hond van Lilian wist de Pieten ook te vinden. Ik zal eens kijken of de foto's gelukt zijn :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ben benieuwd naar de foto's :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef:Ben benieuwd naar de foto's :wink:
Ik moet hen denk ik eerst toestemming vragen dus ik moet nog ff de mailadressen van Liliane en Frans zien te vinden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Die van Frans staat op speurhondengroep Brabant en van Liliane is hier te vinden http://www.vomhohenmoorland.nl/
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”