Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

" Pedigree dogs exposed" 19aug2008 BBC 1 22:00

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Podenji schreef:
Nanna schreef:via een andere list binnengekregen...

Naar aanleiding van de film die de BBC vertoond heeft over de fokkerij in Engeland is Pedigree Pal gestopt met de sponsoring van hondenshows in Engeland. Een gevoelig verlies voor de Engelse Kennelclub.
Naar we nu hoorden, bleek dat er al op een show, die de dag na de uitzending werd opgebouwd, (met Pedigreestand en alle reclame-uitingen in de hal en aan de ringen) de medewerkers sms-jes kregen van het hoofdkantoor dat alles weer moest worden afgebroken.
Of dat in Nederland gevolgen gaat hebben voor de aanwezigheid van stands en sponsoring door voederfabikanten is nog afwachten....
een paar jaar terug zijn ze al gestopt met een hoop sponsoring, dus of dit de oorzaak ervan is, weet ik niet, misschien grijpt pedigree het als een welkom excuus aan :19:
Nou precies. Dat dacht ik ook.
Net als die BBC die er over denkt met het uitzenden van de Crufts te stoppen. Ik geloof er geen bal van. Gaat allemaal om het geld. Er staan zat televisiestations te springen om de Crufts uit te mogen zenden. Die kans laten ze echt niet lopen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kennen jullie het boekje: " mooi, mooier, mooist" 20 jaar oud en vertelt al precies hetzelfde als in de documentaire van de BBC......
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, ik ken het boekje niet, maar ik denk dat er altijd al mensen zijn geweest die wisten dat 'men' verkeerd bezig was/is met de rashonden.

En nu, nu is het uit de klauwen gegroeid.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Neeltje schreef:Nee, ik ken het boekje niet, maar ik denk dat er altijd al mensen zijn geweest die wisten dat 'men' verkeerd bezig was/is met de rashonden.

En nu, nu is het uit de klauwen gegroeid.
dat was het dus minstens 20 jaar terug al, dat boekje is toen niet voor niets verschenen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Het staat dus nu online
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=153398

aangezien ik halverwege de topic las dat sommige mensen hem nog wel wouden zien.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Pffffft, lange zit maar wel een hele goede docu!!

Verschrikkelijk dat sommige mensen zich liefhebbers van een bepaald ras noemen.
Heb zelf jaren bij een da gewerkt en weet dat er veel akelige dingen gebeuren in de fokkerswereld.
Gelukkig zijn er ook goede fokkers met echte liefde voor het ras maar die worden, als ik die docu zie, steeds zeldzamer.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
L@nghaar
Zeer actief

Ff gesnaaid op het internet:

Why isn't the German Longhaired Pointer an AKC-Registered Dog Breed?
The German Longhaired Pointer is NOT an AKC-Registered Dog Breed. The GLPCNA does not and will not ever support any movements trying to get the German Longhaired Pointer recognized by the American Kennel Club. Why? Because once the AKC recognizes a breed and starts registering its dogs, the breed club (like the GLPCNA) loses all control over the quality of the breed. Currently, German Longhairs have to pass hunting tests and a breed show before they can be certified for breeding. This ensures that all longhairs in North America look and hunt like German Longhaired Pointers. If they were recognized by the AKC, there would not be any breeding restrictions. People could breed whatever longhairs they wanted. By looking at other breeds (the Irish Setter, Golden Retriever, etc.), you can quickly see how unregulated breeding has produced many dogs who no longer have any hunting abilities. The dogs also start to look different because they are not being bred for a specific purpose (hunting). We feel that our breed will benefit most from concerned breeders that breed German Longhairs for hunting. We do not want to see this breed end up in the hands of pet-owners or show-folk. These dogs are hunting dogs and they are not happy unless they are doing what they were bred for.

Nu gaat dit over de DSL maar het uitgangspunt lijkt mij goed :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Die achterpoten :eek:

(om over de vacht en de nek nog maar niet te spreken).
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Esther80 schreef:
Tot op heden is niet bewezen hoe de DS (Dermoid Sinus/Spina Bifida) zicht verervt. Er schijnen toch echt Ridgebacks bekend te zijn die geen ridge hebben, maar die wel een DS hebben. Wetenschappelijk is het dus nog niet uitgezocht of een ridgeloze RR wel of geen sinus kan hebben en of doorgeven als ermee gefokt zou worden. In Duitsland is er nu een proefdekking gedaan, de teef is ridgeloos, de reu geeft geen ridgeloos. Er zouden dus alleen pups uit moeten komen met een ridge, maar de kans op een Sinus zou theoretisch kleiner moeten zijn als de studies kloppen (DNA technisch is het nog niet waterdicht op dit moment). Het schijnt zo te zijn dat een RR met een ridge die geen ridgeloos draagt meer kans heeft op het geven van een DS dan een Ridgeback met ridge die ridgeloos draagt. Maar ook daar zijn nog geen bewijzen van. Sterker nog, ik ken ook reuen en teven die zowel ridgeloos als DS gegeven hebben.
Groeten,
Esther en Co.
Ik word ZO moe van dat geblaat over ridgeloze ridgebacks met DS... Er is nog nooit DNA ingeleverd met bijbehorende dierenartsverklaringen voor genetisch onderzoek aangaande de vererving van de Dermoid Sinus (DS). In mij optiek is het een broodje aap verhaal in de wereld geroepen door fokkers die die ridge nogal belangrijk vinden en DS willen loskoppelen van de vererving daarvan. :roll:

Daar komt bij dat het helemaal niet verwonderlijk is dat DS bij ridgeloze ridgebacks voor zou KUNNEN komen, DS komt namelijk ook bij andere rassen ZONDER RIDGE voor. Dus, dat bewijst wetenschappelijk gezien NIETS.

DS is een afwijking die volgens het Zweedse onderzoek ontstaat tijdens de embryonale ontwikkeling. Van spina bifida (open rug!!) is helemaal geen sprake in dat onderzoek??? Er is sprake van een verhoogde concentratie fybroblast cellen tijdens de embryonale ontwikkeling.

Hoe dan ook kun je je afvragen of je überhaupt honden moet fokken op een uiterlijk gadget waarvan je weet dat er voor de pups lichamelijke consequenties aan kunnen hangen. Het excuus dat er een gen voor DS zou bestaan is gezien de nieuwe inzichten uit de wereld geholpen.

Mijn antwoord is dan ook simpel, ik heb nu twee "show kwaliteit" ridgebacks waar ik heel bewust niet mee fok. Maar als er ooit weer een ras pup in huis komt zal dit geen ridgeback meer zijn. Misschien wel een Rhodesian Lion dog. Een hond met alle assets van de RR maar zonder die trendgevoelige streep.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
L@nghaar
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Langhaar schreef:Ff gesnaaid op het internet:

Why isn't the German Longhaired Pointer an AKC-Registered Dog Breed?
Lijkt me een UITSTEKEND idee om dat ras niet in de klauwen van (vooral amerikaanse) showlui te laten vallen.
Die weten er binnen de kortste keren een showdandy van te maken met absurd lang haar, een nek als een giraf en zeer vreemd gevormde achterpoten. En natuurlijk een gangwerk als een duitse herder, zoals op alle amerikaanse honden schijnt te moeten zitten, ongeacht het ras. :N:
Kijk maar wat ze met de ierse setter hebben uitgevreten...
Afbeelding
:jank: :jank: :boos: :devil: :S:
:jank: die nek....... heel erg zielig.....inderdaad een showdandy.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

lieke schreef: Even een praktische vraag: worden pups in Nederland (zoals rr's) die niet voldoen aan de rasstandaard ook gedood? En is er überhaupt een da te vinden die zich daarvoor leent???
Ik heb heel wat da's 'versleten' (goeie én slechte) maar ik schat zo in dat geen van hen gezonde pups liet inslapen.
Of vergis ik me nu?
je wilt de fokkers die zelf hun pups de nek omdraaien of laten stikken de kost niet geven ;). en dat gebeurt echt niet alleen omdat de pups cosmetisch niet goed zijn maar ook omdat het er teveel zijn bijvoorbeeld zodat er niet bij geflest hoeft te worden.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 30 dec 2008 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

Hutsje schreef:
lieke schreef: Even een praktische vraag: worden pups in Nederland (zoals rr's) die niet voldoen aan de rasstandaard ook gedood? En is er überhaupt een da te vinden die zich daarvoor leent???
Ik heb heel wat da's 'versleten' (goeie én slechte) maar ik schat zo in dat geen van hen gezonde pups liet inslapen.
Of vergis ik me nu?
je wilt de fokkers die zelf hun pups de nek omdraaien of laten stikken de kost niet geven ;). en dat gebeurt echt niet alleen omdat de pups cosmetisch niet goed zijn maar ook omdat het er teveel zijn bijvoorbeeld zodat er niet bij geflest hoeft te worden.[/quote]

Of omdat de fokker een wachtlijst heeft voor teven en dat er dan zo goed als alleen maar reuen geboren worden en daar is geen vraag naar :jank:
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Was toch te verwachten, niet ?
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Hutsje schreef:
Of vergis ik me nu?
je wilt de fokkers die zelf hun pups de nek omdraaien of laten stikken de kost niet geven ;). en dat gebeurt echt niet alleen omdat de pups cosmetisch niet goed zijn maar ook omdat het er teveel zijn bijvoorbeeld zodat er niet bij geflest hoeft te worden.
Even wat ether op de neus en het is zo gebeurt. Ook verdrinken komt voor hoor. En ook hier in Nl gebeurt dat.
Maggie.
Maggie
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”