Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom heb je je hond laten sterelisren / castreren??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rosita Compagner schreef:
MARC_S schreef:
MARC_S schreef:Cleo is gecastreerd omdat dat in het contract van de Stichting waar ze vandaan komt stond dat dat verplicht was. Verder is hier geen hond gecastreerd en dat gaat alleen gebeuren als er een dringende medische reden voor is.

Dapper wordt wel misschien gesteriliseerd als hij toch een keer onder narcose moet. Dan laten we zijn zaadleiders doorknippen omdat we dus ook een ongecastreerde teef hebben. Sterilisatie heeft geen enkel effect op de hond, ook hormonaal blijft alles gelijk dus die optie overwegen we wel :wink:
Hahahaha, dan kunnen jullie die teef vast laten oprekken voordat ze voor 't echie gedekt gaat worden. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Hahaha, nou nee hoor. De bedoeling is gewoon scheiden en zeker geen gedoe. Ik heb ook gehoord dat dat helemaal niet gezond is en ik heb geen zin in de hele dag dekkingen in huis. :N:
Puur voor de zekerheid. In de familie van Eva komt stille loopsheid wel eens voor dus dan wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Moet er niet aan denken Eva te zien uitdijen zonder dat ik ook maar iets weet. Dan 8 halve Dappertjes zeker. Nou neuh :mrgreen:
En hadden ze daar ook argumenten bij?
Baarmoederonsteking? Maar ik bedenk me nu dat dat om gecastreerde reuen ging die natuurlijk echt niks meer hebben. Bij Dapper is het een normale kwak alleen zonder zaadcellen. Dat mag niet uitmaken natuurlijk.

Maargoed, dan nog, geen zin in. :mrgreen:

Verder moet het nog gebeuren en de DA doen er allemaal moeilijk over. Die kunnen zich er weinig bij voorstellen schijnbaar want die halen liever de ballen eraf. Dat doen we dus niet :neenee:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Hier zijn alle honden nog intact, zowel de teef als de beide reuen. Als ik geen lid was geweest van het forum, was Tjeu waarschijnlijk allang gecastreerd. Hij heeft hypothyroïdie en is daarmee ongeschikt voor de fok, rijdt soms ontzettend op Joep, om klaar te komen en niet uit dominantie, is regelmatig macho-erig naar andere Beardie-reuen en heeft soms trossen bananen in de oren. Het is allemaal redelijk normaal reuen-gedrag en dus hebben we het te accepteren, net als likken aan tevenpies en dergelijke.
We scheiden de boel als Rumba loops is. Gelukkig blijft het gedrag van de honden dan binnen de perken: de reuen eten minder en lopen wat te jammeren voor gesloten deuren maar dat is het dan wel.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MARC_S schreef:
MARC_S schreef:
Rosita Compagner schreef: Hahahaha, dan kunnen jullie die teef vast laten oprekken voordat ze voor 't echie gedekt gaat worden. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Hahaha, nou nee hoor. De bedoeling is gewoon scheiden en zeker geen gedoe. Ik heb ook gehoord dat dat helemaal niet gezond is en ik heb geen zin in de hele dag dekkingen in huis. :N:
Puur voor de zekerheid. In de familie van Eva komt stille loopsheid wel eens voor dus dan wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Moet er niet aan denken Eva te zien uitdijen zonder dat ik ook maar iets weet. Dan 8 halve Dappertjes zeker. Nou neuh :mrgreen:
En hadden ze daar ook argumenten bij?
Baarmoederonsteking? Maar ik bedenk me nu dat dat om gecastreerde reuen ging die natuurlijk echt niks meer hebben. Bij Dapper is het een normale kwak alleen zonder zaadcellen. Dat mag niet uitmaken natuurlijk.

Maargoed, dan nog, geen zin in. :mrgreen:

Verder moet het nog gebeuren en de DA doen er allemaal moeilijk over. Die kunnen zich er weinig bij voorstellen schijnbaar want die halen liever de ballen eraf. Dat doen we dus niet :neenee:
Tja..... ook nog bewijs bij die baarmoederontstekingen? DA's doen idd nogal moeilijk. Ze moeten er bij nadenken namelijk :mrgreen: Als je er gewoon op staat dan doen ze het wel hoor, vragen ze je gewoon wat extra geld.
coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

Cooper is gecastreerd omdat hij continu extreme voorhuidonsteking had waardoor hij een continu opgezwollen piemel had en het plassen pijn deed. Na castratie was het helemaal over. Ik ben overigens 1 van de weinigen denk ik die geen moeite heeft met castratie/sterilisatie uit gemak maar als Cooper niet deze onsteking had gehad was het bij hem niet gedaan...
doggy

Re: Waarom heb je je hond laten sterelisren / castreren??

Ongelezen bericht door doggy »

doggy schreef:Waarom heb je je hond laten sterelisren / castreren??

Beike moest wel, vanwege een medische reden.
voorhuidontsteking toch?

Ik dacht al... waar blijft deze reactie. :roll: :19: :idea:

Ik heb dat al eens eerder uitgebreid uitgelegd en heb niet zoveel zin om het weer allemaal te typen.
het had te maken met een ontstoken piemeltje en blaasontsteking.
De rest staat ergens in een ander topic.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

doggy schreef:
doggy schreef:Waarom heb je je hond laten sterelisren / castreren??

Beike moest wel, vanwege een medische reden.
voorhuidontsteking toch?

Ik dacht al... waar blijft deze reactie. :roll: :19: :idea:

Ik heb dat al eens eerder uitgebreid uitgelegd en heb niet zoveel zin om het weer allemaal te typen.
het had te maken met een ontstoken piemeltje en blaasontsteking.
De rest staat ergens in een ander topic.
Je brengt het onderwerp zelf ter sprake toch? Iedereen typt braaf voor jou het hoe en waarom en zelf ga je niet verder dan 'medische redenen'. Kom, je gaat zelf op die kachel zitten :mrgreen:

Honden waar ik niet mee kan of wil fokken worden bij mij gecastreerd. Ik ben rigoreuzer in het castreren van teven dan van reuen omdat ik de risico's voor teven groter vind als ze intact blijven dan voor reuen. De Spaniel zal alleen gecastreerd worden als ik er zijn leven mee moet redden om castraatvachtredenen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je brengt het onderwerp zelf ter sprake toch? Iedereen typt braaf voor jou het hoe en waarom en zelf ga je niet verder dan 'medische redenen'. Kom, je gaat zelf op die kachel zitten :mrgreen:
Klopt, heb je gelijk in. :wink:

Om het kort te houden :mrgreen: :

Beike moest, omdat hij last had van steeds terugkerende ontstekingen van voorhuid / piemeltje.
En omdat hij wel eens een blaasontsteking had.

Nu heeft hij nergens last meer van.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer heeft ook wel eens een blaasontsteking, bij hem heeft ander voer geholpen. Voorhuidsonsteking heeft hij ook gehad, maar ik geloof niet dat castratie daartegen helpt.. Maar goed, das mijn mening.. :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank vanwege prostaatproblemen. Over Elektra twijfel ik nog heel erg om haar te steriliseren.
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Spike hebben we na haar eerste loopsheid laten steriliseren omdat we niet van plan waren om een nestje met haar te hebben, ze trok ook alle reuen van de hele regio aan..en het is me altijd verteld dat ze zo minder kans hebben op bepaalde kankers.
Witte is gecastreerd omdat hij ook zo mager werd door de hormonen die door zn lijf gierden, stond bij elke plas van andere honden te klappertanden, vlagde overal...
Puck was gecastreerd toen hij hier aankwam.
coopertie
Vaste gebruiker

M@rleen schreef:Boomer heeft ook wel eens een blaasontsteking, bij hem heeft ander voer geholpen. Voorhuidsonsteking heeft hij ook gehad, maar ik geloof niet dat castratie daartegen helpt.. Maar goed, das mijn mening.. :wink:
absoluut wel... Zoals ik al schreef had Cooper extreme voorhuidontsteking met last van opgezwollen piemel en last met plassen, na de castratie had hij er totaal geen last meer van en voelde hij zich een stuk beter kan ik je vertellen. Het is denk ik ook een verschil of iemand het laat doen omdat hij de spetters vervelend vindt of dat het een chronische onsteking is maar goed... Ik heb hier het levende bewijs dat castratie dus wel degelijk kan helpen!!
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

coopertie schreef:
M@rleen schreef:Boomer heeft ook wel eens een blaasontsteking, bij hem heeft ander voer geholpen. Voorhuidsonsteking heeft hij ook gehad, maar ik geloof niet dat castratie daartegen helpt.. Maar goed, das mijn mening.. :wink:
absoluut wel... Zoals ik al schreef had Cooper extreme voorhuidontsteking met last van opgezwollen piemel en last met plassen, na de castratie had hij er totaal geen last meer van en voelde hij zich een stuk beter kan ik je vertellen. Het is denk ik ook een verschil of iemand het laat doen omdat hij de spetters vervelend vindt of dat het een chronische onsteking is maar goed... Ik heb hier het levende bewijs dat castratie dus wel degelijk kan helpen!!
Ik heb geen problemen met de spetters en ben ook gek op slanke strakke honden. Ik heb nooit het idee gehad dat onze reu last had van die lichte voorhuidonstekingen. Alle reuen hebben dat nl en dat hoort er gewoon bij. Hij is al 10 en inderdaad, onze hele bank zit vol spetters. :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson omdat hij zeer dominant was en zeer haantjes gedrag had en door mijn werk ging hij halve dagen naar mijn ouders en dat ging niet goed door zijn dominante gedrag.
Samara was al geholpen in Spanje door de stichting waar ze vandaan komt.
Bowie is pas gedaan, ze was 1x loops geweest en ik vond het vreselijk om buiten telopen met haar, hier lopen aardig wat mensen met intacte reuen en ik werd er zeer kriegel van dat d ehonden maar bleven etteren, Bowie de hele tijd vol in de paniek om zij aan de lijn zat en die reuen vervelend bleven...ze komt ook van een stichting en het was ook "verplicht:"
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

MARC_S schreef:
en ben ook gek op slanke strakke honden.
ik heb 4 slanke & strakke honden hoor :mrgreen: en alle 4 gecastreerd, oke het zijn wel een stelletje hongerwolven, maar dik of zwaar zijn ze echt niet geworden hoor :neenee: , kwestie van veel bewegen en voeren met het oog
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Muis is gesteriliseerd toen ze krap een jaar oud was bij haar vorige eigenaren, het waarom weet ik niet...

Rimpel is intact en blijft dat ook tenzij er echt serieus stront aan de knikker zou zijn in medisch opzicht.

Hoe vaak me niet gezegd is dat ik die lijnhangerd-die klootzak ten opzichte van andere honden-die eigenwijze bange poeperd- maar moest laten helpen?
NIET meer bij te houden zo vaak. :roll:
En ik heb er nog nooit 1 seconde serieus over nagedacht om het te laten doen.
Ik heb zelf gekozen voor dit ras en voor een reu...wie ben ik om als een half-gebakken slappe baas mijn hond te laten helpen omdat de eerste de beste hondenschool dat roept?
Je kunt zelf ook nadenken en ik vind het nog steeds absurd dat mensen geadviseerd wordt maar te castreren op het moment dat een jonge reu trekt aan de lijn, af en toe hitsig gedrag vertoond en niet leuk is met andere reuen.
De hondenschool waar ik later ben gaan trainen heeft nooit geroepen dat het een optie zou zijn voor Rimpel.
Na een jaar trainen heb ik hem eens gevraagd wat zijn idee daarover was maar er meteen achteraan dat ik gewoon nieuwsgierig was en dat ik er niet over nadacht hoor :mrgreen:

Hij vond het laten helpen van honden met gedrags-tics, 'lastige' karakters en een verleden van vaak gegrepen zijn door andere honden een hele linke combinatie en hij zou het bij Rimpel nooit maar dan ook nooit adviseren en was blijjjjj dat ik het niet overwoog.
Het kon bij Rimpel alle kanten opgaan in dat geval dus we hebben ons de pleuris getraind en hebben er toch een vrij fatsoenelijke hond van weten te maken :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

monky555 schreef:
MARC_S schreef:
ik heb 4 slanke & strakke honden hoor :mrgreen: en alle 4 gecastreerd, oke het zijn wel een stelletje hongerwolven, maar dik of zwaar zijn ze echt niet geworden hoor :neenee: , kwestie van veel bewegen en voeren met het oog
dat is niet altijd het geval, Dusty was ook om medische redenen gesteriliseerd (eigenlijk gecastreerd - teef) en werd behoorlijk dikker met meer beweging en aangepaste voeding... :wink: Dit was er ook niet meer af te krijgen overigens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Eva
Voor Eva was het makkelijk: ze had een sterilisatie verplichting.
Overigens was dit wel de sterilisatie met de meeste problemen die ik ooit meegemaakt heb. Bij opensnijden bleek dat de teef al meerder keren geopend was (keizersnede) en dat dit allesbehalve netjes afgewerkt was. Er was dus nogal wat littekenweefsel dat niet helemaal te vermijden was, en dat leverde een gecompliceerde heling en veel pijn op.

Collin
Collin had prostaatkanker.

Lotje
Lotje is na de eerste loopsheid gesteriliseerd, gewoon voor het gemak.
Ik ben in mijn huishouden afhankelijk van huishoudelijk hulp. En die hulp heeft er grote bezwaren tegen om de bloedsporen van mijn hond op te ruimen. Daarnaast heb ik een bedrijf aan huis. Er lopen hier de hele dag door mensen in en uit, en niet iedereen is even vertrouwd met "oppassen want er loopt een loopse hond". In principe zou ik ook een volgende teef weer steriliseren, maar wel na een eerste loopsheid. (dan zit alles op zijn plek en werkt)
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

coopertie schreef:
Zo erg is het bij Boomer dus niet geweest, bij hem zag het vooral groen aan zn piemel, verder niet.
Mn DA vond dat ik m daarvoor moest laten castreren, ik vond van niet en de DA waar ik voor second opinion ging, vond dat ook niet. Vandaar.
Als het chronisch is en heel extreem, dan zou ik er ook eerder over nadenken. Maar nu, zowel Boomer als ik hadden er eigenlijk geen last van. En ik heb van meer mensen gehoord dat de DA wilde dat ze de hond lieten castreren, terwijl het na behandeling gewoon wegbleef. Vandaar dat ik mn mening zo gevormd heb.. :wink:
coopertie
Vaste gebruiker

monky555 schreef:
MARC_S schreef:
hier ook :wink: Cooper is een erg slanke, gespierde FB en ik had een labrador welke was gecastreerd maar super slank!!
coopertie
Vaste gebruiker

M@rleen schreef:
coopertie schreef:
Zo erg is het bij Boomer dus niet geweest, bij hem zag het vooral groen aan zn piemel, verder niet.
Mn DA vond dat ik m daarvoor moest laten castreren, ik vond van niet en de DA waar ik voor second opinion ging, vond dat ook niet. Vandaar.
Als het chronisch is en heel extreem, dan zou ik er ook eerder over nadenken. Maar nu, zowel Boomer als ik hadden er eigenlijk geen last van. En ik heb van meer mensen gehoord dat de DA wilde dat ze de hond lieten castreren, terwijl het na behandeling gewoon wegbleef. Vandaar dat ik mn mening zo gevormd heb.. :wink:
ok, duidelijk :ok: dat vind ik ook geen reden voor castratie, je weet dat je groene spetters krijgt met een reu in huis...
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep is gecastreerd. Omdat hij, wanneer hij in opgewonden stand verkeerde, zijn piemel eruit liet hangen en hij niet meer terug wilde. Dit heeft ooit geresulteerd in een orgasme tijdens het speeln met een ander reutje en dat eindigde met grote spoed weer bij de DA. De DA adviseerde mij op met zonnebloem olie en zakdoekjes op pad te gaan als ik Joepie uit liet zodat ik zelf telkens de boel op tijd kon terug duwen Maar na 3 weken bleek dat ik dat bijna elke wandeling wel een keer moest doen en was de enige optie ,.... castreren

Paco is gecastreerd omdat hij dat als hond uit Spanje in zijn contact had staan. Wij hebben ons daar keurig aan gehouden. Paco werd zodra het kon en mocht met 8 maanden gecastreerd.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa is een jaar geleden ongeveer gecastreerd vanwege een baarmoederontsteking.

Ben is nog volledig intact, en dat houd ik graag zo, hij ziet er nu nog erg goed uit :mrgreen:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Joey heb laten steriliseren omdat ze schijnzwanger werd, daarna vond ik het fijn om de rest ook te doen omdat ik een hondenkapsalon aan huis heb en de keukendeur altijd opstaat. Anders wordt het voor de intacte reuen die hier komen een erotisch centrum :mrgreen: , met 4 teven in huis, ipv een hondenkapsalon.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Flamme is 1,5 week geleden gecastreerd. Ze heeft ED en wordt dus niet gedekt. Omdat ik ook 2 intacte reutjes heb en ik om de 9 maanden 6 weken loopsheid teveel vond is ze geholpen. Flamme moet anders afgezonderd van de 2 heren blijven voor een aantal weken en dat vindt ze verschrikkelijk.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik moest wel; onze herder trok de metalen ring gewoon uit zijn leren halsband van enthousiastme.... :eek: Dat vond ik te gevaarlijk... stel je voor dat er aan de andere kant van de weg een loopse dame zou lopen?!

Toch heb ik er wel een beetje spijt van; sindsdien is zijn angstgedrag pas echt naar boven gekomen...

Onze franse bull is een herplaatstertje, die was al gecastreerd toen we hem kregen. (Anders had ik het NOOIT laten doen... het zo'n toppertje, ik had hem graag laten testen op gezondheid en eventueel een nest van hem willen hebben... Dit ras kent zoveel kwakkelhondjes, wat gezond bloed zou gunstig zijn...)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum is gecastreerd omdat ik bang was voor baarmoederontsteking en melkklierkanker. Ook hoopte ik dat ze iets zelfverzekerder zou worden.
Ze is gecastreerd met 13 maanden, nu is ze bijna 2 en ik merk nog weinig van dat zelfverzekerde. Gol is nog net zo'n muts als daarvoor. Ze bijt inmiddels iets meer van zich af naar honden die jonger dan haar zijn, maar dat verbind ik eerder aan leeftijd dan aan de castratie.
Ik merk wel dat ze voergerichter is geworden, die zou de hele dag kunnen vreten als het aan haar ligt. Ze is echter helemaal niet aangekomen, ze viel juist af toen ik haar minder ging voeren. Nu zit ze op haar normale portie en heeft ze een prima gewicht, ze is mooi slank en gespierd :ok:
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

- Duck (overleden): intact, odmat er geen reden was voor castratie
- Mitrill: begon tijdens loopsheden met onze kleine hond Aili te vechten, Aili durffde op de duur haar mandje niet meer uit - daarbij had Mitrill elke loopsheid veel pijn en lag ze soms hele dagen gewoon stil, ze was ook chagrijnig
- Aili: schijnzwanger
- Yanco: had een ietwat gezwollen prostaat en had (heeft) enorm veel stress die misschien ook hormonaal is
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra heb ik laten helpen omdat ze angstaanvallen had die heviger en vaker werden omstreeks haar loopsheid. Ik heb absoluut geen spijt gehad van deze beslissing :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier is altijd alles intact, tenzij....

Er zijn twee tenzijs geweest in de loop der jaren.
De eerste was een bastaard reu, en als dat ballen heeft is dat niet handig als je fokt en verder alleen intacte teven hebt.
Bovendien was het een bastaard stabij, en daar krijg je dan te makkelijk praat van. In ons geval althans. Als klap op de vuurpijl wilde hij alle reuen opeten die naar zijn dames keken.
Dus tja.

Maar helaas hield hij met dat opeten niet op toen ie geen ballen meer had, en nu heeft ie een nieuw baasje, helemaal voor zichzelf alleen en eet ie netjes alleen nog uit zijn voerbak ;)

De tweede tenzij was een teefje van toen acht dat suikerziekte kreeg, dat in haar geval gelinkt was aan hormoontjes.
Dus hup, alles eruit, en de suikerspiegel is toch nog twee jaar normaal geweest nadien.
Wat we van de vacht niet konden zeggen, maar dat terzijde.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Omdat Luka een kruising is en fokken dus sowieso al uitgesloten is en ik geen zin heb in gedoe mbt loopse teven (zeker gezien het feit Luka elke dag mee gaat naar de dierenartsenpraktijk waar ik werk) heb ik hem met 9 maanden laten castreren. Bijkomend voordeeltje was dat de voorhuidsontsteking ook gelijk verholpen was. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”