Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Komt jouw hond of honden door de MAG test

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Komt jouw hond door de MAG test?

Ja, absoluut!
115
35%
Ja, maar het zal een grensgevalletje zijn
23
7%
Nee, absoluut niet!
64
20%
Nee, maar het zal een grensgevalletjes zijn
19
6%
Ik weet het niet, het kan alle kanten op gaan
86
27%
Anders: Namelijk,
17
5%

Totaal aantal stemmen: 324
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Nee,... :N:

Luka zal het insluiten niet accepteren en zeker niet als het mannen betreffen met capuchons :roll:
Luka schrikt niet snel, maar als hij schrikt zet hij wel als eerste agressie in,..Misschien moet ik het toch maar gaan trainen,... :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Het kan bij Vegas twee kanten op gaan. Ik denk dat hij zonder mij een stuk minder zeker is (maar misschien denk ik dat alleen maar en valt dat best mee) maar hij zal zich denk ik wel snel herstellen. Ik vind het erg moeilijk in te schatten. Ik denk niet dat hij gaat snappen/uitvallen maar hij kan op bepaalde dingen zeker wel angstig reageren, helemaal in het 'prednison-seizoen' want dan is hij veel sneller 'bangig' en argwanender dan zonder prednison.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki zal denk ik nergens wat van snappen en schikkerig reageren maar niet happen of snappen.

Quasar is van de schrikdingetjes niet onder de indruk, ook van de pop niet. Maar hij zal compleet flippen als ze met honden voor hem langs gaan lopen.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo zal een twijfelgeval zijn, Kenzo komt er denk ik niet doorheen en Lila absoluut niet.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Panna »

Ik denk dat ze allebei met vlag en wimpel slagen.
Panna is niet zo snel onder de indruk en zal nooit snappen (zelfs niet toen een tweejarige met een kussen als zadel op haar ging paardje rijden, ze sliep gewoon door :19: ). Zonder mij zal ze de meeste dingen gewoon negeren en naar de deur blijven staren waar ik doorheen ging. Als ze al echt reageert op de provocaties, zal ze weglopen.
Wobbe zou het geweldig vinden! Hij zal wel even schrikken bij de doek, toeters en blikjes, maar mensen = aandacht. Of ze nou fixeren, stampvoetend aan komen lopen, aaien met een neparm of een pop in z'n snufferd duwen. :smile:

Hoewel, het enige waar ik over twijfel is die test die ze met Hellas deden, dat iemand zomaar met uitgestrekte arm op mij afstapt... Als ik niks zeg, zou wel eens de beschermer in haar wakker kunnen worden :denken: Maar ook daar zal ze niet zomaar in de arm hangen, ze gaat hooguit borstelend tussen ons instaan, hoop ik :N:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco slapend, en DuCain van zijn lang zal zijn leven niet :roll:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Nee hier zouden ze alle 2 zakken.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Het kan hier alle kanten op gaan :roll:
Ik ben absoluut niet bang voor de gedeeltes met mensen, poppen en voorwerpen. Hier hebben ze daar absoluut geen problemen mee.

Ik ben dus bang voor de gedeeltes met andere honden en de nepkat.
Josh zal flink uitvallen naar de andere reu die dan 2 meter van hem af moet staan... Als het een teefje was geweest was het geen probleem, maar de hond moet van hetzelfde geslacht zijn.
Frencey zal achter de kat aanvliegen en zal ook wel een poging doen om de hond te pakken :N:
En bij Caoimhe heb ik geen idee wat ze met deze situaties zal doen :19: Ze komt simpelweg nooit zomaar in contact met andere honden. Tijdens trainen doet ze het prima, maar dan ben ik er zelf bij. Ik heb dus geen idee wat ze doet als ik er niet bij ben.
Groetjes,
Wendy
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Of mijn honden zouden slagen is compleet afhankelijk van de manier waarop de test gedaan wordt (ik heb in verschillende filmpjes op internet waarbij dezelfde test gedaan werd nogal wat verschil gezien in de uitvoering en heftigheid ervan) en daarnaast van de manier waarop beoordeeld wordt. Ook daar is nogal wat ruimte in de interpretatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe vaak een hond schrik of angst mag vertonen en indien dit vertoond wordt, binnen welke tijd de hond weer hersteld moet zijn.

En juist die verschillen zijn het die me beangstigen. Je bent in mijn ogen geheel overgeleverd aan de willekeur van de uitvoerenden van de test en de interpretatie van het gedrag van de hond. Ikzelf heb liever dat mijn hond van iets wat haar niet zint wegloopt (bijvoorbeeld insluiting met rennende en stampende groep mensen) dan dat ze blijft staan en gaat grommen, maar ik vraag me af of weglopen wordt toegestaan als wenselijk door de testers.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Zolang ze geen andere honden zien, gaat het goed :mrgreen: Anders gaat Obelix loeien :mrgreen: Bij Rataplan kan je alles doen behalve zijn nagels knippen :roll: Hij schrikt niet zo snel en herstelt dan ook weer snel. Obelix denk ik dat die de volgende dag pas schrikt, voor dingen bij hem zijn binnen gedrongen :denken: Bijten zullen ze niet doen denk ik.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Bob en Dusty zouden het zeker niet halen. Bob valt uit naar andere honden als hij de kans krijgt,en als mensen (met name mannen) dreigend op hem af komen dan denk ik dat hij ook wel van zich af zal happen.
Dusty is bij haar vorige baas behoorlijk mishandeld door de man en kinderen des huizes,dus ik weet bijna wel zeker dat het ook niet goed zal gaan als er mensen op haar af komen om haar in te sluiten. En dan zal ze eerder happen uit angst dan uit agressie,maar dat maakt denk ik niet uit voor de uitslag van de test.
Wallonne,Jazzy en Stef halen het zeker wel. Jazzy en Stef zijn hier als pup gekomen en hebben nooit iets engs/vervelends meegemaakt. En Wallonne is gewoon nergens echt van onder de indruk :mrgreen:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hoe de huidige test in zijn werking gaat, acht ik de kans dat beide honden slagen erg klein.
Mijn honden houden niet zo van hondje*pesten*. :ok:
Die klere test slaat helemaal nergens op, totaal niet realistisch. :roll:
Mij mogen ze eerst neerknuppelen voordat ik mijn honden aan iemand meegeef die verplicht zo'n idiote test bij mijn honden gaat afnemen. :wink:
Want dát gaat mooi niet gebeuren. :neenee: , over mijn lijk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Poe, ik vind dat erg moeilijk om te zeggen. Heb net even wt van die testjes bekeken en tsja. Als dat nou moet aantonen of een hond agressief is of niet?

Bijv. zo'n hand aan een lange stok, Hera zou zoiets echt als een spelletje zien en er vrolijk in gaan bijten ....dus zeg er een trekspelletje van maken. Wordt ze dan gelijk betiteld als een mens-agressieve hond?
Terwijl ze dat dus absoluut niet is, iedereen kan haar altijd en overal aanhalen.

Woopy zou denk ik compleet zakken. Die zal bij 1 van die tests duidelijk agressief reageren en bijten.

Kimba slaagt met vlag en wimpel, die stomme geintjes doen haar echt niks. Die schrikt ook nergens.

Chello weet ik ook niet. Vooral dat gebeuren met andere honden. Daar zal hij niet goed op scoren vrees ik.

Ik vind het een nare ontwikkeling dit. :jank:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ik heb "Ik weet het niet, het kan alle kanten op gaan" gestemd.
Ik heb werkelijk geeeeeen idee. Kaiou is zo onvoorspelbaar in zijn reacties (niet aggressief, maar wel qua najaaggedrag) dat ik het heel moeilijk kan inschatten. Wat maar zo zou kunnen is dat hij, zonder mij erbij, de snel rijdende kindpop zou 'vangen', dat is iets om achteraan te jagen :19:
Wat ik wel zeker weet dat ik de testers oordopjes moet verstrekken, want wat hij verder ook doet, stil blijft ie zeker niet :mrgreen:

edit: zinsopbouw veranderd
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb geen idee.

De stabijs denk ik niet, die vinden dingen vaak niet leuk en dan willen ze weg kunnen. En als dat niet kan kunnen ze vrij makkelijk gaan snauwen. Dat zal wel reuze agressief zijn :roll:

Ik denk dat Rinne Roos wel zou slagen, hoewel ze wel gaat blaffen als ze dingen eng vindt of niet vertrouwt. En als ze dan doorgaan, tja :19:

Ik vind het sowieso idioot dat ze zulke dingen doen terwijl honden niet weg kunnen. Dan maak je er bijna opzettelijk angstbijters van, met dat intimiderende gedoe.
En als je zelfverzekerde honden hebt zullen die wel happen, ja.

Ik denk dan: doe dat dan niet! Als je hondjes gaat pesten kun je dat verwachten.
Wie niet van bomen houdt moet niet in het bos gaan lopen.

Wat ik trouwens nog steeds ongeloofwaardig vind is dat gedoe met een pop en zo. Alsof een hond werkelijk denkt dat het een kind is :roll:
Het ruikt niet als kind, het beweegt niet als kind, het ziet er niet eens uit als een kind! En bovendien zit er een volwassene aan vast :?

Ik sna werkelijk niet hoe dat aan zou moeten tonen of een hond betrouwbaar is.

Bovendien vind ik dat een dergelijke test per ras aangepast zou moeten worden.
Want je maakt mij niet wijs dat een labrador hetzelfde reageert als een Mechelaar of een tekkel.
Eeuwenlange selectie op karakterspecifieke eigenschappen en totaal verschillende werkeigenschappen, maar dan wel één en dezelfde test? Dat gaat er bij mij niet in.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

LongFields schreef:Of mijn honden zouden slagen is compleet afhankelijk van de manier waarop de test gedaan wordt (ik heb in verschillende filmpjes op internet waarbij dezelfde test gedaan werd nogal wat verschil gezien in de uitvoering en heftigheid ervan) en daarnaast van de manier waarop beoordeeld wordt. Ook daar is nogal wat ruimte in de interpretatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe vaak een hond schrik of angst mag vertonen en indien dit vertoond wordt, binnen welke tijd de hond weer hersteld moet zijn.

En juist die verschillen zijn het die me beangstigen. Je bent in mijn ogen geheel overgeleverd aan de willekeur van de uitvoerenden van de test en de interpretatie van het gedrag van de hond. Ikzelf heb liever dat mijn hond van iets wat haar niet zint wegloopt (bijvoorbeeld insluiting met rennende en stampende groep mensen) dan dat ze blijft staan en gaat grommen, maar ik vraag me af of weglopen wordt toegestaan als wenselijk door de testers.
Ik zou weglopen (dus geen paniek, maar gewoon) juist geen negatief signaal vinden. Het lijkt me best logisch dat een hond probeert zo'n situatie te vermijden. Maar, dat mag dus niet?
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

LongFields schreef:Of mijn honden zouden slagen is compleet afhankelijk van de manier waarop de test gedaan wordt (ik heb in verschillende filmpjes op internet waarbij dezelfde test gedaan werd nogal wat verschil gezien in de uitvoering en heftigheid ervan) en daarnaast van de manier waarop beoordeeld wordt. Ook daar is nogal wat ruimte in de interpretatie. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe vaak een hond schrik of angst mag vertonen en indien dit vertoond wordt, binnen welke tijd de hond weer hersteld moet zijn.

hier sluit ik me bij aan. Mijn honden zijn ontzettend stabiel, maar toch durf in niet te zeggen dat ze de test zouden halen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Ik zou weglopen (dus geen paniek, maar gewoon) juist geen negatief signaal vinden. Het lijkt me best logisch dat een hond probeert zo'n situatie te vermijden. Maar, dat mag dus niet?
Nou, ze zitten vast, dus ze kunnen niet weg.
Dat vind ik dus raar.

Mijn honden zouden weg willen, maar iedereen weet toch dat als een hond weg wil maar niet kan en de dreiging blijft, dat je dan een gevaarlijke situatie creeërt?
Dus ik vind een hond vastbinden en dan in een situatie brengen waarin ze wegwillen maar niet kunnen eigenlijk een verkapte manier van hondjes opzettelijk verkloten.

Bij kinderen heet dat geestelijke mishandeling.
Maar bij honden mag het blijkbaar.

Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Marjoleine schreef:Nou, ze zitten vast, dus ze kunnen niet weg.
Dat vind ik dus raar.

Mijn honden zouden weg willen, maar iedereen weet toch dat als een hond weg wil maar niet kan en de dreiging blijft, dat je dan een gevaarlijke situatie creeërt?
Dus ik vind een hond vastbinden en dan in een situatie brengen waarin ze wegwillen maar niet kunnen eigenlijk een verkapte manier van hondjes opzettelijk verkloten..
Dat vind nu ook heel slecht aan de huidige test. Het is toch juist heel erg logisch en "sociaal slim" als een hond kalmerende signalen geeft of de situatie uit wil?

Ik zou zeggen:

Breng de hond in de situatie en laat hem reageren zoals hij reageert. En als hij weg wil, dan wil hij weg. Geeft hij kalmerende signalen, speel daar dan op in.

Dat geeft je toch ontzettend veel info over het sociale vermogen van zo'n hond en de remmingen in het gedrag.

Agressief gedrag haal je er dan toch ook wel uit? En is hij vreselijk angstig, dan is dat ook goed om te weten, want dan kun je door training hem leren hoe hij wel "verstandig" met zo'n situatie omgaat.

Het is achterlijk om een hond die het dus qua hondentaal en hondsgedrag "goed" doet te straffen door maar door te gaan en door te gaan....
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

en dat wordt nog veel erger, want nu zijn het een paar mensen die die test afnemen maar aangezien het nu voor alle honden gaat gelden zullen er veeeeeel meer mensen testen af gaan nemen en dat zijn echt niet allemaal gedragsgoeroes
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Moeilijk. Dat ik weg moet is al een heel groot probleem, hij wil bij zijn mensen blijven. Veder verwacht ik dat hij het óf op het lopen wil zetten óf zoals sheltie's goed kunnen alles bij elkaar keft. Hij heeft over het algemeen geen problemen met andere honden, maar drukke honden vindt hij niks en als andere honden tegen hem te keer gaan blaft hij net zo hard hij terug. Met kleine kinderen heeft hij niks en gaat ze uit de weg, dus als hij niet reageert op die pop zal hij zich doodongelukkig voelen. Ook schrikt hij nog wel van onverwachte dingen en reageert blaffent op geluiden.
Ik denk dat Fellow zich helemaal niet prettig voelt bij zo'n test.
Staat er een minimale leeftijd voor die test? Als ik naar Fellow kijk vind ik dat hij nog druk aan het ontwikkelen is.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Oeh als ze niet teveel angst mogen vertonen dan vraag ik mij af of Tyra er wel doorheen komt dan..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb anders gestemd. Kyra zou schat ik met vlag en wimpel slagen (als ze maar geen vuurwerk laten horen want dan is het een trillend hoopje ellende :wink: ). Lyndie zou het denk ik wel halen, als ze die doek tenminste niet grijpt, want dat is een favoriet speeltje van haar (wapper maar niet met theedoek/handdoek bij haar want dan hangt ze erin :mrgreen: ).
Het insluiten door een groep mensen of fixeren of confrontatie met andere honden is voor geen van beiden een probleem.
Maar Cody zou direct zakken. Die wordt woest/bang --> dus nog woester en gaat aanvallen.
En Gina zou denk ik enorme stress laten zien. Zij was bijvoorbeeld doodsbang voor paraplu's en het heeft een tijd geduurd voor ik haar daar over heen heb gekregen. Lawaai kan haar ook helemaal over de z**k helpen. Dus als zij zo'n tentstok voor haar neus krijgt en ze kan niet weg, dan ben ik bang dat zij instort. Fixeren of confrontatie met honden is geen probleem, een groep mensen zou een probleem zijn als er teveel mannen tussen zitten.

Nee, ik denk dat mijn honden het ook niet geweldig zouden doen, terwijl 3 van de 4 ontzettend sociale, lieve en betrouwbare honden zijn. En nr. 4 is aardig op weg om redelijk lief en sociaal te worden (afgelopen zondag een grote wandeling met diverse reuen van diverse grootte gehad en niet één keer gegromd/lip opgetrokken of moordzuchtige neigingen vertoond :cheer: ).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

lieke schreef:afgelopen zondag een grote wandeling met diverse reuen van diverse grootte gehad en niet één keer gegromd/lip opgetrokken of moordzuchtige neigingen vertoond :cheer:.
Wat onwijs fijn voor je!!! Daar mag je heel trots op zijn :cheer:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Boy zal het absoluut halen, die zal hooguit wat wegduiken bij raar bewegende voorwerpen maar gewoon rustig reageren naar mensen en andere honden, poppen en armen.

Saffie zou het niet halen. Zij zal juist niet bang zijn voor flapperend zeil en dergelijke, maar wel heftig reageren als ze ingesloten wordt en als een vreemde haar gaat aanstaren. Ze zal dan in ieder geval keihard blaffen, en misschien happen aangezien ze niet weg kan. Het is ook mogelijk dat ze zich bij de oefeningen waar de baas er niet bij is juist stilhoudt want alleen is ze niet zo stoer, maar dan zal ze wel heel duidelijk angst laten zien in haar houding en niet snel herstellen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, Felix gaat er op z'n sloffen doorheen denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik denk haast van niet.

Bij vreemden schat ik de kans groot dat hij uit angst zal bijten.
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Bosco, mijn ene border haalt het wel, daar ben ik bijna zeker van. Chakota, mijn kruising shih-tzu zou kunnen zakken omdat hij soms niet vriendenlijk is tegen andere reuen. Flame, mijn andere border zou zeer waarschijnlijk zakken. Ze is erg onzeker en zou door de test helemaal in de stress schieten.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Waarom moeten honden eigenlijk verplicht aardig zijn tegen andere honden?

Ik vind toch ook niet iedereen aardig? Word ik nou ook afgemaakt?

Afbeelding

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Welke honden moeten eigenlijk zo'n test doen?
Alleen honden die een 'bijtincident' op hun palmares hebben?
Of kan je er willekeurig voor van straat worden geplukt?
:denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”