Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogo valt aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik snap het niet hoor...Heb zelf een Dogo die behoorlijk onverdraagzaam kan zijn, maar voel me niet aangesproken ofzo. Nanna geeft toch nergens aan dat ze, omdat sommige Dogo's onverdraagzaam zijn, een hekel heeft aan alle Dogo's?

Zij zal onze Dogo ws wel vervelend vinden met zijn uitvalgedrag soms, maar daar ben ik het wel mee eens :mrgreen:
Ik vind het ook rotgedrag, en val voor honden die juist makkelijk met soortgenoten kunnen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik daardoor een hekel heb aan mijn eigen hond/andere Dogo's?
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Inge O schreef:
Chione schreef: Honden vallen over het algemeen genomen niet 'zomaar' aan. Maar bedankt voor het delen van je mening.
nou, deze in het filmpje kwam daar toch wel heel erg dicht bij in de buurt (bij het zomaar aanvallen dan).
als je de aanwezigheid van andere honden ook al als een geldige verklaring ziet, ja, dan is er idd altijd wel een geldige reden.

die hond zat al de hele tijd te kijken van 'wie kan ik hier hebben', het maakte hem dus bitter weinig uit wie dat werd - de toevallige passant had dus gewoon even pech.
Dan zou er dus een reden zijn, dat sommigen die reden k*t vinden, is weer wat anders. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Jinx schreef:Ik snap het niet hoor...Heb zelf een Dogo die behoorlijk onverdraagzaam kan zijn, maar voel me niet aangesproken ofzo. Nanna geeft toch nergens aan dat ze, omdat sommige Dogo's onverdraagzaam zijn, een hekel heeft aan alle Dogo's?

Zij zal onze Dogo ws wel vervelend vinden met zijn uitvalgedrag soms, maar daar ben ik het wel mee eens :mrgreen:
Ik vind het ook rotgedrag, en val voor honden die juist makkelijk met soortgenoten kunnen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik daardoor een hekel heb aan mijn eigen hond/andere Dogo's?
Het gaat ook niet om 1, al dan niet toevallig, berichtje van Nanna's kant, waardoor sommige mensen, waaronder ik zei de gek :mrgreen: , zo reageren.

~
Afbeelding
~
frosa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door frosa »

Chione schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik niet blij zou worden van een hond die zomaar andere honden aanvalt en ik vind zo'n hond dan ook best onder de catagorie kuthond passen.

Honden vallen over het algemeen genomen niet 'zomaar' aan. Maar bedankt voor het delen van je mening.
Wat deed de hond in het filmpje dan? Dat er een hond achter je langs loopt is toch geen reden om hem te grijpen, dat noem ik zomaar aanvallen. En dat is kut van die hond.
Mit
Zeer actief

frosa schreef:
Chione schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik niet blij zou worden van een hond die zomaar andere honden aanvalt en ik vind zo'n hond dan ook best onder de catagorie kuthond passen.

Honden vallen over het algemeen genomen niet 'zomaar' aan. Maar bedankt voor het delen van je mening.
Wat deed de hond in het filmpje dan? Dat er een hond achter je langs loopt is toch geen reden om hem te grijpen, dat noem ik zomaar aanvallen. En dat is kut van die hond.
Die hond was al even aan het fixeren. Ook ik als hondenleek pikte de hond eruit die zou gaan aanvallen.
En je weet niet wat er daarvoor is gebeurd, wie weet was de aangevallen hond al wel signalen aan het afgeven, wie weet kon de aanvallende hond de drukte helemaal niet aan, werd angstig of wat dan ook, en wie weet had het beest gewoon een kronkel in zn kop.
Daar kan je dus niet veel over zeggen.

Feit blijft wel dat wat het ook was, het ongewenst gedrag is. En zeker met zoveel andere honden om me heen zou op zo'n moment álle aandacht uitgaan naar signalen van mijn eigen hond, om zoiets voor te zijn.
Afbeelding
frosa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door frosa »

Nanna schreef:
frosa schreef:
De één bestempelt dat wel als kut (veel gebezigd woord hier ;-) ) de ander niet. Het is maar net wat je definitie van kut is :smile:
Voor MIJ is dat wèl kutgedrag, ik zou daar niet mee kunnen leven, zou er dóódzenuwachtig van worden, dus ik kies zo'n hond niet. De volgende kiest geen hond die achter een konijn aansjeest, kan dat wel heel kut vinden ;-)
Ik begin er gewoon lol in te krijgen: kut kut kut kut :mrgreen:
Ja precies, zo vind ik het ook. Ik vind een hond die achter een konijn aanjaagt best leuk :mrgreen:

Maar hoe dan ook, als je wel van dat type hond houdt omdat ze ook zeker weten heel veel goede eigenschappen hebben, is dit toch niet iets om maar okay te vinden? Ik zou liever met één van de honden die naast de aanvaller staat gaan wandelen dan met de hond die aanviel. Geloof ik.
Mit
Zeer actief

frosa schreef:
Nanna schreef:
frosa schreef:
De één bestempelt dat wel als kut (veel gebezigd woord hier ;-) ) de ander niet. Het is maar net wat je definitie van kut is :smile:
Voor MIJ is dat wèl kutgedrag, ik zou daar niet mee kunnen leven, zou er dóódzenuwachtig van worden, dus ik kies zo'n hond niet. De volgende kiest geen hond die achter een konijn aansjeest, kan dat wel heel kut vinden ;-)
Ja precies, zo vind ik het ook. Ik vind een hond die achter een konijn aanjaagt best leuk :mrgreen:

Maar hoe dan ook, als je wel van dat type hond houdt omdat ze ook zeker weten heel veel goede eigenschappen hebben, is dit toch niet iets om maar okay te vinden? Ik zou liever met één van de honden die naast de aanvaller staat gaan wandelen dan met de hond die aanviel. Geloof ik.
Je kan prima wandelen met de hond die aanviel hoor. Zolang je zelf maar gewoon goed oplet. Net als je altijd goed moet opletten :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Martijn schreef:
Nanna schreef:
Martijn schreef:Ik begrijp het wel van Nanna.
Ik heb ook honden waarvan ik denk "Opruimen die handel. Wat moet je ermee? Doodzonde van het voer."

Dat zijn dan wel een heel ander type honden dan waar zij het van vindt maar ik snap het wel.
Ach, ik denk dat iedereen wel honden kent waarvan ie denkt: never nooit dat ik zoiets in huis wil hebben.
Bij mij zijn dat toevallig bijterds en vasthouderds. :wink:
Ik heb het met keeshonden.
De nietskunnende blaffers.
En of ze beter kunnen kezen dan andere honden vraag ik me nog af ook.
En het grappige is, als je door omstandigheden ineens een hond krijgt van een ras wat je never nooit zou willen hebben, dan maak je er iets van.
Gaat niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk bleek het bij mij nog best te werken.
Maar een volgende hond wordt geen Dogo. Het is mijn ras niet :wink:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

frosa schreef:
Chione schreef:

Weet jij of er een voorgeschiedenis is of andere dingen eerder waren voorgevallen? Nee dat weet je niet, dus je kunt nooit zeggen dat het zomaar was. Dat mensen dingen/hondentaal etc niet herkennen maakt het nog niet zomaar.

Eigenlijk is dat pas kut, mensen die van alles aannemen/foute conclusie's trekken, terwijl ze de feiten niet kennen. :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

frosa schreef:
Nanna schreef:
frosa schreef:

Ja lachen, een konijn achterna gaan is prima, maar als diezelfde hond achter jouw hond aan gaat is het opeens kut.

En wie weet is die hond uit het fimpje wel een prima hond met andere honden. Mja, het is natuurlijk altijd makkelijk (ver)oordelen zo vanaf thuis. :ok:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
frosa schreef:
Eigenlijk is het gewoon 1 grote kutzooi, begrijp ik. :mrgreen:

~
Afbeelding
~
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Chione schreef:
Nanna schreef:
frosa schreef:
das wel mooi kut!!! :smile: :smile: Moest deze discussie zich in een kroeg hebben afgespeeld, was ik kotsend naar buiten gelopen. Wat een ongelooflke flauwekul wordt hier allemaal verkondigd. Net een stel kleine kinders die hun zin niet krijgen. Grow up en maak je liever kwaad over dingen die er WEL toe doen. ipv te eindeloos te zitten baggeren over een nietsbeduidend incidentje. Kijk eens om je heen wat er allemaal gebeurd in de wereld en maak je daar druk over
Chione
Zeer actief

sundancekid schreef:
Chione schreef:
Nanna schreef:
frosa schreef:
das wel mooi kut!!! :smile: :smile: Moest deze discussie zich in een kroeg hebben afgespeeld, was ik kotsend naar buiten gelopen. Wat een ongelooflke flauwekul wordt hier allemaal verkondigd. Net een stel kleine kinders die hun zin niet krijgen. Grow up en maak je liever kwaad over dingen die er WEL toe doen. ipv te eindeloos te zitten baggeren over een nietsbeduidend incidentje. Kijk eens om je heen wat er allemaal gebeurd in de wereld en maak je daar druk over
Volgens mij is het heel simpel, als je ervan kots moet je het vooral niet lezen of een kotsbakje bij de hand hebben. :wink:

Gelukkig hebben we hier vrije keuze in waar 'we' al dan niet over babbellen. :cheer:

~
Afbeelding
~
Mit
Zeer actief

Ik zag vandaag een tafereel en moest even aan het topic denken.
Onze Dogo, die buiten echt een monster kan zijn tegen andere honden, die zich breed maakt als ie wat dat ook ziet, rondloopt alsof hij de wereld owned....
Mijn kleine 2,5 kilo wegend Japans kreng had een bullepees gejat van de Dogo, en als hij ook maar naar haar keek was het: Gromgrom!
Báng dat ie was voor haar. Hij heeft een half uur triest voor haar gelegen maar geen haar op zn lijf die eraan dacht: Ik pak hem terug!

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jinx schreef:Ik zag vandaag een tafereel en moest even aan het topic denken.
Onze Dogo, die buiten echt een monster kan zijn tegen andere honden, die zich breed maakt als ie wat dat ook ziet, rondloopt alsof hij de wereld owned....
Mijn kleine 2,5 kilo wegend Japans kreng had een bullepees gejat van de Dogo, en als hij ook maar naar haar keek was het: Gromgrom!
Báng dat ie was voor haar. Hij heeft een half uur triest voor haar gelegen maar geen haar op zn lijf die eraan dacht: Ik pak hem terug!

hahaha, ja dat snap je soms toch nooit.. die van mij kreeg gister een flink aantal klappen van mijn kat.. nageltjes uit :N: en ook nog later op de avond van truus de poes verderop de straat.. niets terug doen, verbaasd kijken.. de lab reu die ons vanavond tussen de bosjes op een verlaten stuk duingebied bij het water verraste waarbij ik dacht.. laat ik het woord gebruiken :roll: da's kut... werd zonder pardon op hondse wijze te verstaan gegeven op te donderen :roll: het liep af met een sisser maar de dame die nog een hond bij zich had was erg geschrokken, die verwachtte daar ook niemand..en ze pastte op de hond..
Effe momentje kut, maar weinig aan de hand gelukkig..
Kut honden die weinig kunnen hebben van anderen in hun omgeving.. maar ja soms heb je ze..
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:

Nóg zo'n klootzak. Dogo vecht met Kaukaas.

;-)
Wat een takketeef :mrgreen:
Agressieve monsters zijn het, allemaal :pffff:
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Jinx schreef:
Nanna schreef:

Nóg zo'n klootzak. Dogo vecht met Kaukaas.

;-)
Wat een takketeef :mrgreen:
Agressieve monsters zijn het, allemaal :pffff:
afmaken die handel :smile: :smile:
rilana
Actief
Contacteer:

Re: Dogo valt aan

Ongelezen bericht door rilana »

Nanna schreef:..op een show notabene.
Stomme eigenaar ook, die niet beter op zijn k*thond let.

jij bent gewooon zelf een .....verwijderd door moderator en je moet beter op jezelf letten... verwijderd door moderator
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Mickie schreef:
rilana schreef:jij bent gewooon zelf verwijderd door moderator en je moet beter op jezelf letten... verwijderd door moderator
Jij denkt "mijn 4 maanden proeftijd zijn voorbij dus ik kan weer"...? :19: :roll:
dacht ook al waarom nu weer reageren in zo'n oud topic en dan de manier waarop :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Gaan we weer :roll:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

rilana schreef:
Nanna schreef:..op een show notabene.
Stomme eigenaar ook, die niet beter op zijn k*thond let.

jij bent gewooon zelf een .....verwijderd door moderator en je moet beter op jezelf letten... verwijderd door moderator
Waarom was dit nou nodig? :19:
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Geef mij m'n eigen Dribbeltje maar........ :ok:
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

Nanna schreef:
yamie schreef:
cloris schreef:
yamie schreef:"jammer" dat ik niet gefilmd heb, paar jaar terug op de show, twee teckels ( jaja) die elkaar in de haren vlogen, lip vast en scheuren,:
Dat vind ik dan ook kuthonden ;-)
Een hond die zich verdedigt, voilá, kan ik mee leven. Maar een hond die voor de leuk een andere hond pakt vind IK een kuthond ;-)
Of dat nou een Dogo, een Teckel of een Drent is. :mrgreen:
hoe weet jij of een hond voor de "leuk" bijt???

wat ik zie op het filmpje is dood normaal honden gedrag, als de persoon die er achter langs liep zijn hond bij zich had gehouden en rekening had gehouden dat er een keuring bezig was, had de hond in de ring nooit kunnen bijten....

Vanmorgen nog een Labrador van een Teckelachtig beest getrokken... de K*T hond van de 2 was de Teckel achtige, die een gerichte aanval uit voerde op een Labrador die notabene zat te schijten...
Beide honden liepen los,die wie is er dan fout ??

de schijtende Labrador ???? omdat hij alsnog dat Teckelgevalletje verwond heb?? of de Teckelgeval omdat hij een schijtende Labrador aanvalt??

of zijn gewoon de eigenaren fout omdat ze de ballen niet verstand hebben van honden taal

triest om een hond een K*T hond te noemen terwijl degene die de lijn vast hou verantwoordelijk is voor het gedrag van een hond...

K*T honden bestaan niet , wel K*T eigenaren....
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ben het helemaal met je eens.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik moet zeggen dat ik een hond die zo uitvalt ook een kuthond vind.
Alleen heb ik niet het idee dat deze hond zomaar uitvalt, alle honden staan erg dicht op elkaar, stress van de show :19:
Maar ik zou ook geen hond willen waar ik voortdurend mee moet opletten dat er geen uitval naar derden plaats vind.
Overigens vind ik dogo's wel geweldige honden maar zou niet voor mij geschikt zijn, net zoals ik staffies geweldig vind maar ook niet geschikt binnen mijn situatie.
Wat is er mis mee dat je soms een hond een kuthond vindt :19:
Mit
Zeer actief

Addy schreef:Ik moet zeggen dat ik een hond die zo uitvalt ook een kuthond vind.
Alleen heb ik niet het idee dat deze hond zomaar uitvalt, alle honden staan erg dicht op elkaar, stress van de show :19:
Maar ik zou ook geen hond willen waar ik voortdurend mee moet opletten dat er geen uitval naar derden plaats vind.
Overigens vind ik dogo's wel geweldige honden maar zou niet voor mij geschikt zijn, net zoals ik staffies geweldig vind maar ook niet geschikt binnen mijn situatie.
Niks, ik vind mijn eigen Dogo regelmatig een kuthond als ie weer met dikke aders in zn nek kwijlend en blaffend in zn lijn hangt te fucken naar een andere hond. So be it, ik weet dat het felle beesten zijn, daarom is het ook mijn ras niet. Maar zo'n kuthond als ie buiten kan zijn zo lief is hij binnen :I:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Addy schreef:Ik moet zeggen dat ik een hond die zo uitvalt ook een kuthond vind.
Men weet helemaal niet hoe/wat er speelde, om dan meteen een hond voor van alles uit te maken vind ik wat onzinnig. Mja, ieder zijn mening. :wink:

~
Afbeelding
~
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vind het gewoon een hond die in een situatie wordt gebracht waar hij geen raad mee weet en dus bijt.

Ik zou zelf niet echt blij zijn als mijn honden dit op deze manier zouden doen.
Met Romeo kan ik gelukkig makkelijk zo gaan staan, zolang er maar geen hond bovenop hem springt doet hij niets.
We gaan ook wel eens naar de Stafford clubdag, en dan is hij heel vriendelijk tegen alle honden.
Als hij zo zou doen zou ik nooit meer durven gaan.

Pff, moet er toch niet aan denken zeg, dat er gewoon iemand achter mij langs loopt en mijn hond tussen mijn benen door schiet omdat hij perse die hond te grazen wil nemen.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”