Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komt jouw hond of honden door de MAG test
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- starfleet
- Erelid
Stel zo'n test werd voor elke hondeneigenaar verplicht (wat ik absoluut niet geloof, er komen te veel protesten) dan zouden we met Buffy gaan oefenen en zou zij prima slagen voor de test. Zonder oefening dan kan het alle kanten op gaan. Als er iemand dreigend op haar afkomt gaat ze blaffen en grommen en kan ze niet weg, dat zou ze kunnen bijten. Ze komt wel door alle de onderdelen heen met die schrikeffecten met steun van mij. Want dat is Buffy's aard. Als ze van iets schrikt dat gaat ze steun zoeken.
Ik ben het met Longfields eens dat het er zo vanaf hangt ook hoe de test wordt uitgevoerd. Ik moet er niet aan denken dat we overgeleverd zouden zijn aan zo'n willekeur. Ik zag in de test een man met een capuchon die een beetje gek staat te springen vlakbij de vastgebonden hond . Met en zonder mijn steun gaat Buffy daar zeker tegen grommen en blaffen, maar eerlijk gezegd vind ik dat vrij normaal gedrag voor een hond.
Ik vind dat er veel verschil is of een grote Dog volledig uit zijn stekker gaat tegen zo'n man en die echt wil grijpen met blikkerende tanden en een eigenaar die hem niet meer houdt of dat dat een kleine chi is die dat doet. Bij een Dog is dat gevaarlijk, bij een chi niet.
Anne
Ik ben het met Longfields eens dat het er zo vanaf hangt ook hoe de test wordt uitgevoerd. Ik moet er niet aan denken dat we overgeleverd zouden zijn aan zo'n willekeur. Ik zag in de test een man met een capuchon die een beetje gek staat te springen vlakbij de vastgebonden hond . Met en zonder mijn steun gaat Buffy daar zeker tegen grommen en blaffen, maar eerlijk gezegd vind ik dat vrij normaal gedrag voor een hond.
Ik vind dat er veel verschil is of een grote Dog volledig uit zijn stekker gaat tegen zo'n man en die echt wil grijpen met blikkerende tanden en een eigenaar die hem niet meer houdt of dat dat een kleine chi is die dat doet. Bij een Dog is dat gevaarlijk, bij een chi niet.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 02 sep 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Grr, net voor ik stemde, startte de computer alles opnieuw op en nu kan ik niet meer stemmen, of is mijn keuze toch doorgekomen, maar mijn argument niet.
Maar...
Ik heb op de 2de optie gestemd.
( Ik heb verder geen verstand / kennis van hoe en wat, wat betreft de MAG-test).
Beike zal ongetwijfeld uit de test komen, maar zijn gedrag tegen over sommige soortgenoten, laat soms te wensen over.
( Bij Bulldog achtigen en dat scheelt weer per individu.
Met mensen / kinderen is hij 100 % te vertrouwen.
Maar...
Ik heb op de 2de optie gestemd.
( Ik heb verder geen verstand / kennis van hoe en wat, wat betreft de MAG-test).
Beike zal ongetwijfeld uit de test komen, maar zijn gedrag tegen over sommige soortgenoten, laat soms te wensen over.
( Bij Bulldog achtigen en dat scheelt weer per individu.
Met mensen / kinderen is hij 100 % te vertrouwen.
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat is nog niet bekend. De minister heeft wel "agressieve signalen" genoemd: lip optrekken, grommen, ect. Een slechte zet, wat mij betreft, aangezien dat waarschuwende signalen zijn en dat hoeft niet om t slaan in agressie.tekkel schreef:Welke honden moeten eigenlijk zo'n test doen?
Alleen honden die een 'bijtincident' op hun palmares hebben?
Of kan je er willekeurig voor van straat worden geplukt?
Maar ook de inhoud en beoordeling van de test, de criteria en de afnemers van de test zijn nog niet inhoudelijk bekend. De minister heeft in dat opzicht wel de term MAGtest gebruikt, maar tegelijkertijd aangegeven dat die niet meer voldoet en dat ze een nieuwe test laat ontwikkelen.

- *Linda*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb zo'n idee dat ze er allebei wel door zouden komen,maar dat bijvoorbeeld Max nooit meer een plu zou willen zien en dat ik ze allebei na de test weer op de rails moet zien te krijgen.
Bente herstelt zich dan denk ik makkelijker en sneller dan Max.
Bente herstelt zich dan denk ik makkelijker en sneller dan Max.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vraag me af, ongeacht of deze MAG-test nou blijft of dat er een aangepaste test komt, welke hond nou in aanmerking komt voor het -verplicht- afleggen van de test.
Is het op basis van werkelijk ernstige incidenten of op basis van een buurman of -vrouw die een hekel aan het baasje heeft?
Wie bepaalt en op basis van welke criteria?
Dat vind ik het enge van de hele nieuwe wet, niet alleen de willekeur van de afnemers van de test maar de willekeur wie de test moet ondergaan.
Is het op basis van werkelijk ernstige incidenten of op basis van een buurman of -vrouw die een hekel aan het baasje heeft?
Wie bepaalt en op basis van welke criteria?
Dat vind ik het enge van de hele nieuwe wet, niet alleen de willekeur van de afnemers van de test maar de willekeur wie de test moet ondergaan.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik heb echt geen idee , maar wat ik wel weet is dat Naffie en Blow het op zeker niet zullen redden. Naffie is dement aan het worden en reageerd de laatste tijd een beetje vreemd op sommige dingen . Blow zal of alles aanvliegen , of hij gaat liggen bibberen met zijn ogen stijf dicht en doet of hij niet bestaat. Maar ik denk het eerste omdat het gewoon echt hondje pesten is 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- herejede
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Voor Noeska zie ik er geen enkel probleem in, zolang ze maar geen pakwerk-pak aan hebben
Laika zou met sommige onderdelen misschien moeite hebben, waarschijnlijk met de hond (daar reageert ze heel verschillend op) en misschien met op haar afrennende mensen.
Max zou het vreselijk vinden, hij heeft het een en ander meegemaakt en kan zich snel bedreigd voelen. Bovendien ziet en hoort hij slecht, dus ik weet niet of hij niet zou grommen bij bedreiging.

Laika zou met sommige onderdelen misschien moeite hebben, waarschijnlijk met de hond (daar reageert ze heel verschillend op) en misschien met op haar afrennende mensen.
Max zou het vreselijk vinden, hij heeft het een en ander meegemaakt en kan zich snel bedreigd voelen. Bovendien ziet en hoort hij slecht, dus ik weet niet of hij niet zou grommen bij bedreiging.
- mandyy
- Vaste gebruiker
Ik heb net even de filmpjes bekeken met wat ze eigenlijk allemaal doen met die test. Even ten eerste: het slaat nergens op hoe ze testen. Een hand aan een stok kan nooit voor een normale 'menselijke' hand doorgaan, hetzelfe met dat kind.
Maargoed...
Als ik het dus zo bekijk is Bratis echt óveral bang voor. Hij schrikt zich ter pletter met alle gevolgend van dien :N: . Hij zal dus, denk ik, wil in de hand gaan bijten. Verder alleen zich terugtrekken en angstvertoningen.
Balou weet ik het zo net nog niet. Óf hij ziet alles als een spelletje, óf hij is er te dominant voor óf het interesseert 'm allemaal niet...
Maargoed...
Als ik het dus zo bekijk is Bratis echt óveral bang voor. Hij schrikt zich ter pletter met alle gevolgend van dien :N: . Hij zal dus, denk ik, wil in de hand gaan bijten. Verder alleen zich terugtrekken en angstvertoningen.
Balou weet ik het zo net nog niet. Óf hij ziet alles als een spelletje, óf hij is er te dominant voor óf het interesseert 'm allemaal niet...
Hier komt hun vrouwtje ook niet door die test als welke randdebiel dan ook denkt die op mijn honden te kunnen uitvoerenjacq1970 schreef:1 komt er zowiezo niet door de test omdat hij gaat bijten uit angst dat is Tyson...Samara komt e rniet door omdat die vol in de paniek gaat...en Bowie is een grensgevalletje denk

- Chione
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ted denk ik wel, ik vermoed dat die in een vreemde omgeving, bij vreemde mensen en met een plastic opdringerige kinderpop zich veel netter zou gedragen dan dat ze dat in haar eigen omgeving, in de buurt van vertrouwde mensen met een opdringerige vleselijke peuter zou doen..
Ik denk dat Sophie in een klap verpest zou zijn door zo'n test. Sophie is afwachtend naar vreemde mannen of vreemde dingen, die vindt ze vaak wat eng in het begin. In het wild ontloopt ze die dus om alles van een afstandje eens rustig te bekijken. Pas als ze het vertrouwt mogen ze haar aaien. Ik weet niet wat Sophie zou doen als ze werkelijk in een hoek werd gedreven door een vreemde vent, maar ik vrees wel dat het een hoop tijd zou kosten om haar weer te doen herstellen.
Ik denk dat Sophie in een klap verpest zou zijn door zo'n test. Sophie is afwachtend naar vreemde mannen of vreemde dingen, die vindt ze vaak wat eng in het begin. In het wild ontloopt ze die dus om alles van een afstandje eens rustig te bekijken. Pas als ze het vertrouwt mogen ze haar aaien. Ik weet niet wat Sophie zou doen als ze werkelijk in een hoek werd gedreven door een vreemde vent, maar ik vrees wel dat het een hoop tijd zou kosten om haar weer te doen herstellen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik moet het wetsvoorstel eens goed nalezen op de kleine lettertjes, maar krijgen de baasjes die niet door de test heenkomen ook een spuitje?Addy schreef:Hier komt hun vrouwtje ook niet door die test als welke randdebiel dan ook denkt die op mijn honden te kunnen uitvoerenjacq1970 schreef:1 komt er zowiezo niet door de test omdat hij gaat bijten uit angst dat is Tyson...Samara komt e rniet door omdat die vol in de paniek gaat...en Bowie is een grensgevalletje denk

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Ik weet het niet, ene kant denk ik van wel maar aan de andere kant niet. Gizmo is namelijk in onbekende omgevingen erg angstig waardoor ze eigenlijk alleen maar op mij let. Maar als ik niet in de buurt ben weet ik het niet. Ze kan het namelijk al snel niet met iets eens zijn en dat laat ze dan ook duidelijk merken.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
van beide weet ik het niet.ruby zou van angst ook in elkaar kruipen en inderdaad ook daarna nooit meer een plu willen zien.met andere honden gaat het nu iets beter maar ik durf niet te zeggen dat dat 100% goed gaat.grommen of happen zal ze niet doen,alleen maar weg willen.
met shadow wordt het anders door z'n handicap.hij zal bij onaangename aanraakingen weg willen en als dat niet gaat zet ie het op een grommen.
maar ook mijn honden stel ik absoluut niet bloot aan deze ongein.
met shadow wordt het anders door z'n handicap.hij zal bij onaangename aanraakingen weg willen en als dat niet gaat zet ie het op een grommen.
maar ook mijn honden stel ik absoluut niet bloot aan deze ongein.

jemble 5 maanden
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Chira maakt een grote kans er door heen te komen, die gaat in haar autistische modus zitten en laat alles over zich heen komen behalve als ze met een andere hond aankomen, dan blaft ze, ze valt niet uit, ze gromt niet maar slaat wel aan.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier