Moos schreef:starfleet schreef:Carmen schreef:Wat vinden jullie daarvan. Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.
Ik vind dit dus onzin, als je gewoon duidelijk bent heb je over het algemeen geen problemen met de hond zeker niet in die zin dat je elke maand je hond klein moet zien te krijgen. m.i. faal je dan ergens als baas, niettemin heb ik dit verhaal regelmatig gehoord.
Ja, hoor ik ook vaker, de hond zou altijd bezig zijn in rangorde te stijgen en ze moeten de wind er dan heel erg onder houden. Ik ben het met je eens dat het in zo'n geval de hond aan duidelijkheid ontbreekt. De eigenaar is onvoorspelbaar voor de hond en de hond wet niet wat er van hem verwacht wordt.
Er zijn wel van die hele felle honden net als Biene van Inge, dat is wel anders denk ik, maar de honden van wie ik het hoor zijn gewoon huishonden, Jr's en Labradors, kooikers e.d.
Anne
Ik kreeg een paar weken geleden de raad van een meneer dat
Goldens in hun eerste jaar altijd heel hard aangepakt moeten worden. Doe je dat, dan heb je er een wereldhond aan.
Wellicht overbodig om te zeggen dat volgens meneer ik dus Vera danig aan het verknallen was.
Ik heb een vergelijkbaar verhaal te horen gekregen over de Griffon, de Draadhaar en nog het een en ander aan rassen.
Laten we het er op houden dat het voor elke hond geldt alleen kan het ook op een iets andere manier.
Het eerste jaar de hond duidelijkheid geven en een band met hem opbouwen.
Daar heb je wat aan voor de rest van zijn leven

En juist die duidelijkheid wil nog wel eens ontbreken en dan juist ook nog in het eerste jaar.
Dat geldt dus voor de hondjes die als pup zijn aangeschaft.
Volwassen herplaatsers zal je eerst moeten uitpluizen voor je weet waar de knopjes zitten en welke knopjes er "stuk" zijn gegaan/gemaakt in het verleden.