Bullenmama schreef:Dat "niet kunnen verkopen" heb ik verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel daar niet de zakelijke transactie mee maar het meegeven aan een nieuwe eigenaar, dat kan niet.
In laten slapen zou ik niet kunnen, eerst maar eens kijken hoe pup zich ontwikkelt. Er zijn ook zat kinderen die als baby een slechte start hebben gehad en toch goed opgedroogd zijn.
Bij engelse bullen komt soms een open verhemelte voor. Voor zover ik weet laten veel fokkers zo'n pup meteen na de geboorte inslapen.
No way dat ik dat zou laten doen. Dan maar een hoop verzorging en flesjes en een operatie.
En eerlijk gezegd : al zou er een pup geboren zijn met maar twee poten maar verder gezond, dan zou ik die ook niet in laten slapen.
weet je wat voor een lijdens weg en ellende dit kan zijn? met niet eens erg veel garantie dat zo'n pup er gezond uit komt. dus ja ik laat een pup met open gehemelte ook direct inslapen, wat er precies zou gebeuren als ik het niet zou doen en zo'n hummel door de molen trek, kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar ik kan wel met zekerheid zeggen, dat ik weet hoe het is en wat er gebeurt als het niet voldoende helpt en dát risico neem ik niet, dat leven gun ik een hond niet.
nee.. ik geef ontzettend om mijn dieren, ik fok mijn nesten met heel mijn hart en jank bv ook om doodgeboren pupjes, maar juist bij verantwoord fokken hoort imo ook verantwoorde keuzes maken voor een dier, ik wil puppen best ondersteunen, een kans geven, maar met mate, de wil, de mogelijkheid om zelf te kunnen ademen, drinken moet aanwezig zijn.
zoniet? dan is het niet het gene wat ik bewust in de wereld wil zetten.