Heb nog even weer opnieuw naar de Duitser gekeken. Als je weet wie het is, kijk je er toch anders naar

Moderator: moderatorteam
maar da wil ik wel een keer!Gaia schreef:Als jij het pak regelt, film ik wel.janinca2002 schreef:valt te regelen hoor ,zeeten we jou in het pak en zetten de film met geluid op you tube, goed voor minimaal 100.000 hitsmassam schreef:dank je!janinca2002 schreef: ja
ik dacht dat stellen het aanblaffen van de boef was, dus ik zat een beetje raar naar het filmpje te kijken omdat er geen geblaf naar boef was![]()
het is wel spectaculair zeg. ik zou als een viswijf staan gillen als ik in dat pak zou zitten :N:
Het is ook bekend dat deze hond, Devil, uit de wedstrijden is gehaald in verband met een blessure. Het is op de plaatjes duidelijk te zien welke opdoffers zowel hond als pakwerker te verduren kunnen krijgen, heeft niks met hardheid te maken, meer met geluk of ongeluk van timing.jidde schreef:Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen![]()
Ik vind sommige fotos werkelijk prachtig, sommige stukken werkelijk schokkend (waarom moet een hond iemand die in rijdende auto zit pakken?) en ook schokkende valpartijen. Nee mijn ding is het niet, ik heb het idee dat de politie honden steeds harder en harder worden.
Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Ik zie in de KNPV (trainingen, keuringen) toch heel vaak honden die wel in een keer lossen hoor.jidde schreef: Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Dat zag ik ook inderdaad. En de hond die in 1 keer de mouw van de pakwerker afpakt loopt volgens mij ook mank met die mouw terug, ook een Duitser die een smak maaktjidde schreef:Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen![]()
tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:Gos schreef:Ik zie in de KNPV (trainingen, keuringen) toch heel vaak honden die wel in een keer lossen hoor.jidde schreef: Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
ik ben in Den Bosch geweest bij dat KNPV kampioenschap paar weken geleden en ik heb nog nooit zulke goed lossende honden gezienjidde schreef:Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen![]()
Ik vind sommige fotos werkelijk prachtig, sommige stukken werkelijk schokkend (waarom moet een hond iemand die in rijdende auto zit pakken?) en ook schokkende valpartijen. Nee mijn ding is het niet, ik heb het idee dat de politie honden steeds harder en harder worden.
Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
een fokfoutjidde schreef:want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden
Zowel op keuringen als op demo's wel degelijk gezien dat honden in 1x losten (ook wel die dat niet deden). Als een politiehond bijt is dat niet voor niets dus jammer dan als ie niet in 1x lost, kan ik niet wakker van liggen.jidde schreef:tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:
Ik denk niet dat je als de hond eenmaal zo is dat je het af ken leren. Wel vind ik het jammer dat je dan wedstrijden heb als de kanonskogel, want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden
Tja de demonstraties die ik gezien heb (denk dus stuk of 6) hadden ze dus wel degelijk moeite met lossen. Misschien toeval, maar het viel mijn zus en mij nogal opInge schreef:Zowel op keuringen als op demo's wel degelijk gezien dat honden in 1x losten (ook wel die dat niet deden). Als een politiehond bijt is dat niet voor niets dus jammer dan als ie niet in 1x lost, kan ik niet wakker van liggen.jidde schreef:tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:
Ik denk niet dat je als de hond eenmaal zo is dat je het af ken leren. Wel vind ik het jammer dat je dan wedstrijden heb als de kanonskogel, want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden![]()
En wat is nu een fokfout? Het hard stellen? Waarom is dat een fokfout? Leg eens uit wat je bedoelt want zoals ik het nu lees klets je uit je nek in mijn ogen.
je schreef dat het een fokfout wasjidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.
dat denk ik dus niet, zo is het ook bij mijn hond geprobeerd, met het gevolg dat hij nog veel harder komt, want het interesseert hem geen moer of er nu een mouw is of niet, want is die er niet bijt hij ook net zo makkelijk in een schouder die dan op dat moment op die plek het dichtsbijzijnde is...nanni schreef:mooie filmpjes..
het harde inkomen is inderdaad blesure gevoelig, maaar doe je niks aan..
wel het "mis" stellen vind ik iets wat te leren is.. natuurlijk kan het een keer verkeerd gaan, maar sommige honden hebben dit met regelmaat en ik vind dan persoonlijk dat ze niet kunnen timen.. en dat timen kan je leren, al zal het bij de 1 wat langer duren dan de ander..
in het echie bijten politiehonden maar niet zo... daar is een reden voor en ruim voldoende waarschuwingen gegeven... dan vind ik het niet zo erg hoor dat ie niet ineens lost....het niet lossen bij demonstraties wat wendy bedoelde is inderdaad wat wij gezien hebben..
ik vind persoonlijk dat ook een politiehond gewoon moet lossen, want los is los..
..
Tja dat weet ik niet, maar feit is wel dat iedereen het een mooi gezicht vind (ik zelf ook). Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.malinois schreef:je schreef dat het een fokfout wasjidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.maar is dat erfelijk dan, hard stellen? Hoe verklaar je dan dat beide ouderdieren van mijn hond 'normale' stellers waren, maar de mijne dus een keiharde...
maar hoe wil je dat doorfokken dan? Dat snap ik niet...jidde schreef:Tja dat weet ik niet, maar feit is wel dat iedereen het een mooi gezicht vind (ik zelf ook). Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.malinois schreef:je schreef dat het een fokfout wasjidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.maar is dat erfelijk dan, hard stellen? Hoe verklaar je dan dat beide ouderdieren van mijn hond 'normale' stellers waren, maar de mijne dus een keiharde...
Precies.malinois schreef:Zoveel ken ik er trouwens niet hoor, die harde stellers... er zijn er maar een paar dus ik geloof er weinig van dat daar op doorgefokt wordt. En ik weet heel zeker dat menig eigenaar (net als ik) er helemaal niet zo gelukkig mee is...
Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften. Daarnaast is de ene hond ook blessuregevoeliger dan de ander, hier een harde steller die in zijn hele topsportloopbaan never nooit geblesseerd is geweest, idem dito met zijn nakomelingen. Is natuurlijk makkelijk gezegd, dat besef ik. Hard stellen en blessuregevoeligheid kun je denk ik niet per defenitie onder de noemer genetisch bepaald wegzetten, daarvoor zijn teveel externe factoren ook bepalend....nanni schreef:mooie filmpjes..
het harde inkomen is inderdaad blesure gevoelig, maaar doe je niks aan..
wel het "mis" stellen vind ik iets wat te leren is.. natuurlijk kan het een keer verkeerd gaan, maar sommige honden hebben dit met regelmaat en ik vind dan persoonlijk dat ze niet kunnen timen.. en dat timen kan je leren, al zal het bij de 1 wat langer duren dan de ander..
precies... mn trainer is niet de minste maar ook hij krijgt dat echt niet voor elkaar... want wat ik al zei, hij gaat alleen maar harder komen...Vind het knap als je dan zo'n hond kan leren timen...Chiki schreef:Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften.
Oke misschien kan je het niet alle honden afleren, maar een hoop denk ik wel... ligt wel aan de hond inderdaad..malinois schreef:precies... mn trainer is niet de minste maar ook hij krijgt dat echt niet voor elkaar... want wat ik al zei, hij gaat alleen maar harder komen...Vind het knap als je dan zo'n hond kan leren timen...Chiki schreef:Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften.
Grootste kolder die ook ooit gehoord heb. Dat het niet meteen lossen een fokfout isjidde schreef:Tja dat weet ik niet, maar feit is wel dat iedereen het een mooi gezicht vind (ik zelf ook). Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.malinois schreef:je schreef dat het een fokfout wasjidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.maar is dat erfelijk dan, hard stellen? Hoe verklaar je dan dat beide ouderdieren van mijn hond 'normale' stellers waren, maar de mijne dus een keiharde...
en over het niet willen lossen. Tja dat is gewoon wat ik gezien heb en ik zou niet blij zijn als zo een hond tijdens echte werk dus ook zijn eigen ding doet (uitbreken, niet lossen). Natuurlijk neem ik het de hond niet kwalijk, alleen vraag ik me af of er geen betere middelen zijn
Die loste ook echt fantastisch goed in den BoschDingo schreef:In Den Bosch is onze collega 1e geworden, met zijn goed lossende Baron, die nu hier in Twente de straten onveilig maakt
Ja echt perfectInge schreef:Die loste ook echt fantastisch goed in den BoschDingo schreef:In Den Bosch is onze collega 1e geworden, met zijn goed lossende Baron, die nu hier in Twente de straten onveilig maakt