Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dit is pas stellen....

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vind het ook prachtig om te zien, maar ik houd soms mijn hart vast als ik zie hoeveel krachten er op het lichaam van de hond uitgeoefend worden. Daar schrik ik soms wel van.
Heb nog even weer opnieuw naar de Duitser gekeken. Als je weet wie het is, kijk je er toch anders naar :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Gaia schreef:
janinca2002 schreef:
massam schreef:
janinca2002 schreef: ja
dank je!

ik dacht dat stellen het aanblaffen van de boef was, dus ik zat een beetje raar naar het filmpje te kijken omdat er geen geblaf naar boef was :mrgreen:

het is wel spectaculair zeg. ik zou als een viswijf staan gillen als ik in dat pak zou zitten :N:
valt te regelen hoor ,zeeten we jou in het pak en zetten de film met geluid op you tube, goed voor minimaal 100.000 hits :wink:
Als jij het pak regelt, film ik wel. :mrgreen:
maar da wil ik wel een keer!

ik zal doodsangsten uitstaan volgens mij maar het lijkt me ook beregaaf! :cheer:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Spectaculair om te zien wat een snelheid en gedrevenheid bij de honden :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen :denken:
Ik vind sommige fotos werkelijk prachtig, sommige stukken werkelijk schokkend (waarom moet een hond iemand die in rijdende auto zit pakken?) en ook schokkende valpartijen. Nee mijn ding is het niet, ik heb het idee dat de politie honden steeds harder en harder worden.

Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

jidde schreef:Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen :denken:
Ik vind sommige fotos werkelijk prachtig, sommige stukken werkelijk schokkend (waarom moet een hond iemand die in rijdende auto zit pakken?) en ook schokkende valpartijen. Nee mijn ding is het niet, ik heb het idee dat de politie honden steeds harder en harder worden.

Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Het is ook bekend dat deze hond, Devil, uit de wedstrijden is gehaald in verband met een blessure. Het is op de plaatjes duidelijk te zien welke opdoffers zowel hond als pakwerker te verduren kunnen krijgen, heeft niks met hardheid te maken, meer met geluk of ongeluk van timing.

Wat betreft lossen in het knpv programma weet ik niet hoe dit wordt beoordeeld, maar in het IPO gebeuren zul je zien dat er correct gelost wordt (zo niet, einde oefening). In de praktijk heb ik in het algemeen niet zoveel moeite met dat lastigere lossen, (als je je gedraagt zul je niet zo snel een hond in je arm hebben hangen :wink: ).
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Mooi filmpje maar sommige stukken vind ik echter doodeng!!

Die hond die die pakwerker pakt met een helm op en echt naar het gezicht hapt??? :denken: :19: :eek: En zo waren er nog een paar die op de nek richten. Aangezien de meeste pakwerkers geen bescherming rond nek en hoofd hebben vind ik dit toch wel erg risico vol. Ik d8t trouwens (maar ben hierin zoiezo een leek) dat de hond altijd geleerd werdt om de bovenarm te pakken....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

jidde schreef: Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Ik zie in de KNPV (trainingen, keuringen) toch heel vaak honden die wel in een keer lossen hoor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

jidde schreef:Die grauwe DH lijkt trouwens na zijn val achter mank te lopen :denken:
Dat zag ik ook inderdaad. En de hond die in 1 keer de mouw van de pakwerker afpakt loopt volgens mij ook mank met die mouw terug, ook een Duitser die een smak maakt :wink:
Ik denk echter ook dat wat de mensen hier zeggen klopt. De hond doet het zo en je kan hem niet leren iets langzamer te lopen en iets minder wild in te bijten. Als ik met een bal wil gooien komt Eva ook wel eens aangerend en dan springt ze van achter op me af, vliegt door want ik spring aan de kant als ik het zie aankomen, draait in de lucht en smakt op de grond. Absoluut niet de bedoeling, mag ook echt niet, maar soms doet ze dat ineens :N: :boos: :boos: :boos:

Kan me dus voorstellen dat ook Eva veel te hard zou inrennen op een pakwerker en regelmatig smakken zou maken als ik dat met haar ging doen. :N:
Afbeelding
jidde

Gos schreef:
jidde schreef: Ik ben trouwens bij demonstraties (meerdere gezien, denk stuk of 6) geweest en nog nooit 1 hond gezien die in 1x loste. Dat valt mij gigantisch op. Ben altijd blij dat het bij een demonstratie gebeurd en hopelijk niet in de praktijk, Ik zou niet graag een politiehond in mijn arm willen hebben hangen die niet op tijd los laat :N:
Ik zie in de KNPV (trainingen, keuringen) toch heel vaak honden die wel in een keer lossen hoor.
tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:
Ik denk niet dat je als de hond eenmaal zo is dat je het af ken leren. Wel vind ik het jammer dat je dan wedstrijden heb als de kanonskogel, want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ben in Den Bosch geweest bij dat KNPV kampioenschap paar weken geleden en ik heb nog nooit zulke goed lossende honden gezien :ok: dus het ligt eraan hoe wat waar... en ik vind het niet zo erg als een politiehond niet direct lost hoor... hij bijt nl niet maar zo... dat heeft wel een reden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden
een fokfout :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:
Ik denk niet dat je als de hond eenmaal zo is dat je het af ken leren. Wel vind ik het jammer dat je dan wedstrijden heb als de kanonskogel, want ik zie het eerder als fokfout dan als iets wat gestimuleerd moet worden
Zowel op keuringen als op demo's wel degelijk gezien dat honden in 1x losten (ook wel die dat niet deden). Als een politiehond bijt is dat niet voor niets dus jammer dan als ie niet in 1x lost, kan ik niet wakker van liggen. :19:
En wat is nu een fokfout? Het hard stellen? Waarom is dat een fokfout? Leg eens uit wat je bedoelt want zoals ik het nu lees klets je uit je nek in mijn ogen. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

op 2.08 ongeveer... Biek die zijn tanden breekt :jank:

maar prachtig filmpje...
jidde

Inge schreef:
jidde schreef:tot nu toe met de demonstraties nog geen enkele keer gezien, vandaar dat ik mij ook afvraag van.. Hmm stel het gebeurd in de praktijk, dan heb je een hond in je arm bungelen die niet los wil laten :N:
Zowel op keuringen als op demo's wel degelijk gezien dat honden in 1x losten (ook wel die dat niet deden). Als een politiehond bijt is dat niet voor niets dus jammer dan als ie niet in 1x lost, kan ik niet wakker van liggen. :19:
En wat is nu een fokfout? Het hard stellen? Waarom is dat een fokfout? Leg eens uit wat je bedoelt want zoals ik het nu lees klets je uit je nek in mijn ogen. :denken:
Tja de demonstraties die ik gezien heb (denk dus stuk of 6) hadden ze dus wel degelijk moeite met lossen. Misschien toeval, maar het viel mijn zus en mij nogal op :wink:
Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

mooie filmpjes..
het harde inkomen is inderdaad blesure gevoelig, maaar doe je niks aan..
wel het "mis" stellen vind ik iets wat te leren is.. natuurlijk kan het een keer verkeerd gaan, maar sommige honden hebben dit met regelmaat en ik vind dan persoonlijk dat ze niet kunnen timen.. en dat timen kan je leren, al zal het bij de 1 wat langer duren dan de ander..

het niet lossen bij demonstraties wat wendy bedoelde is inderdaad wat wij gezien hebben..
ik vind persoonlijk dat ook een politiehond gewoon moet lossen, want los is los..
wat wij ook vaak zagen was dat honden tijdens een oefening uitbraken en dan alsnog mochten bijten, lijkt mij niet de bedoeling..
maar dat kan komen dat de mensen die de demonstratie gaven misschien niet voor schut wilen staan en het maar zo laten..
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.
je schreef dat het een fokfout was :denken: maar is dat erfelijk dan, hard stellen? Hoe verklaar je dan dat beide ouderdieren van mijn hond 'normale' stellers waren, maar de mijne dus een keiharde... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nanni schreef:mooie filmpjes..
wel het "mis" stellen vind ik iets wat te leren is.. natuurlijk kan het een keer verkeerd gaan, maar sommige honden hebben dit met regelmaat en ik vind dan persoonlijk dat ze niet kunnen timen.. en dat timen kan je leren, al zal het bij de 1 wat langer duren dan de ander..
dat denk ik dus niet, zo is het ook bij mijn hond geprobeerd, met het gevolg dat hij nog veel harder komt, want het interesseert hem geen moer of er nu een mouw is of niet, want is die er niet bijt hij ook net zo makkelijk in een schouder die dan op dat moment op die plek het dichtsbijzijnde is... :wink:
Het laten missen is wellicht nog veel risicovoller want als een hond dan mist... dan komt hij heel beroerd terecht met vele salto's....

het niet lossen bij demonstraties wat wendy bedoelde is inderdaad wat wij gezien hebben..
ik vind persoonlijk dat ook een politiehond gewoon moet lossen, want los is los..
..
in het echie bijten politiehonden maar niet zo... daar is een reden voor en ruim voldoende waarschuwingen gegeven... dan vind ik het niet zo erg hoor dat ie niet ineens lost....
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Man wat ben ik blij dat ik geen boef ben :N: :mrgreen:
jidde

malinois schreef:
jidde schreef:Fokfout is het nou ook weer niet, maar gewenst lijkt mij het ook weer niet. Het harde inkomen is zeer blesure gevoelig en ik neem aan dat iedereen lang van zijn hond wil genieten en dus niet dat hij gewond raakt.
je schreef dat het een fokfout was :denken: maar is dat erfelijk dan, hard stellen? Hoe verklaar je dan dat beide ouderdieren van mijn hond 'normale' stellers waren, maar de mijne dus een keiharde... :19:
Tja dat weet ik niet, maar feit is wel dat iedereen het een mooi gezicht vind (ik zelf ook). Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.

en over het niet willen lossen. Tja dat is gewoon wat ik gezien heb en ik zou niet blij zijn als zo een hond tijdens echte werk dus ook zijn eigen ding doet (uitbreken, niet lossen). Natuurlijk neem ik het de hond niet kwalijk, alleen vraag ik me af of er geen betere middelen zijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
Tja dat weet ik niet, maar feit is wel dat iedereen het een mooi gezicht vind (ik zelf ook). Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.
maar hoe wil je dat doorfokken dan? Dat snap ik niet... :19:
Je kunt er niet op trainen, het zit in de hond, maar uit 2 keiharde stellers hoeven geen keiharde stellers te komen en omgekeerd...
Zoveel ken ik er trouwens niet hoor, die harde stellers... er zijn er maar een paar dus ik geloof er weinig van dat daar op doorgefokt wordt. En ik weet heel zeker dat menig eigenaar (net als ik) er helemaal niet zo gelukkig mee is...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:Zoveel ken ik er trouwens niet hoor, die harde stellers... er zijn er maar een paar dus ik geloof er weinig van dat daar op doorgefokt wordt. En ik weet heel zeker dat menig eigenaar (net als ik) er helemaal niet zo gelukkig mee is...
Precies.
Er zijn een paar mensen die ik ken met een keiharde steller maar die zijn daar totaal niet gelukkig mee ivm de eventuele blessures en dan weer niet mee kunnen doen aan belangrijke wedstrijden e.d.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

nanni schreef:mooie filmpjes..
Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften. Daarnaast is de ene hond ook blessuregevoeliger dan de ander, hier een harde steller die in zijn hele topsportloopbaan never nooit geblesseerd is geweest, idem dito met zijn nakomelingen. Is natuurlijk makkelijk gezegd, dat besef ik. Hard stellen en blessuregevoeligheid kun je denk ik niet per defenitie onder de noemer genetisch bepaald wegzetten, daarvoor zijn teveel externe factoren ook bepalend....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chiki schreef:Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften.
precies... mn trainer is niet de minste maar ook hij krijgt dat echt niet voor elkaar... want wat ik al zei, hij gaat alleen maar harder komen...Vind het knap als je dan zo'n hond kan leren timen...
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

jidde schreef:Dus onbewust zal er wel op doorgefokt worden.
goede fokkers denken toch zeer zorgvuldig na bij wat ze doen :denken:
Dan kan er bij een goede fokker dus nooit onbewust of doorgefokt worden :wink:
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

malinois schreef:
Chiki schreef:Timing is niet zo eenvoudig aan te leren als jij het hier stelt bij een hond met veel driften.
precies... mn trainer is niet de minste maar ook hij krijgt dat echt niet voor elkaar... want wat ik al zei, hij gaat alleen maar harder komen...Vind het knap als je dan zo'n hond kan leren timen...
Oke misschien kan je het niet alle honden afleren, maar een hoop denk ik wel... ligt wel aan de hond inderdaad..
Soms heb ik alleen het gevoel dat mensen het wel stoer vinden dat harde stellen.. daar bedoel ik jullie niet mee...
zelf zou ik er niet aan moeten denken (ivm blessures).. maar volgens mij zitten wij in dat opzicht wel op 1 lijn... ;)
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

jidde schreef:
malinois schreef:

en over het niet willen lossen. Tja dat is gewoon wat ik gezien heb en ik zou niet blij zijn als zo een hond tijdens echte werk dus ook zijn eigen ding doet (uitbreken, niet lossen). Natuurlijk neem ik het de hond niet kwalijk, alleen vraag ik me af of er geen betere middelen zijn
Grootste kolder die ook ooit gehoord heb. Dat het niet meteen lossen een fokfout is :smile2:
Maar goed, ik denk dat je je vergist hebt.
Tuurlijk zijn er honden die in de praktijk niet in 1 keer lossen. Heeft de boef simpelweg pech :mrgreen:
En de meeste honden die ik heb gezien, lossen in 1 keer. In Den Bosch is onze collega 1e geworden, met zijn goed lossende Baron, die nu hier in Twente de straten onveilig maakt :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dingo schreef:In Den Bosch is onze collega 1e geworden, met zijn goed lossende Baron, die nu hier in Twente de straten onveilig maakt :mrgreen:
Die loste ook echt fantastisch goed in den Bosch :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Inge schreef:
Dingo schreef:In Den Bosch is onze collega 1e geworden, met zijn goed lossende Baron, die nu hier in Twente de straten onveilig maakt :mrgreen:
Die loste ook echt fantastisch goed in den Bosch :ok:
Ja echt perfect :ok: Hij heeft de vader, Beau (kampioen 2005-2006), die lost ook geweldig :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”