Bij aankomst op het terrein zie ik al een tunnel liggen, die is inmiddels geregeld.

Eerst maar eens de honden uitlaten.
Nika is zoals altijd zo klaar en kan op het terrein gelegd worden. Marouck is voor haar doen ook heel snel klaar dus ook zij kan het terrein op. Bij het betreden van het terrein ziet ze de tunnel al en Marouck wil hem wel testen.

Dan moet Biène nog uitgelaten worden. Tijdens het uitlaten ziet ze (inmiddels vriend) Jari, die even uitgedaagd wordt en in zijn kont gebeten.

Vandaag heb ik een spoor gelegd met 2 hoeken erin. Voer op het spoor als motivatie, wel wisselend qua afstand waar het voer ligt. Dan eens om de 2 meter, dan weer 5 meter niks, dan weer 3 voertjes binnen een meter etc. Op het einde een afgesloten bakje met daarin wat eten voor Biène.
Als ik Biène gehaald heb en richting het spoor loop, zie ik een aspirant lid dwars over het spoor lopen.

Nou ja...Biène toch maar aangezet en ze begint netjes te speuren. De eerste strek gaat heel goed (ondanks het spoor wat er dus door de ander dwars doorheen loopt). Eerste hoek neemt ze ook heel netjes, brave hond.

Na het speuren ga ik richting het volgterrein. Eerst aangelijnd volgen met tempo-wisselingen. Ze is wat springerig tijdens de tempowisselingen maar blijft wel attent.
Dan de tweede keer het parcours, waarbij een aantal clubleden op haar inlopen tijdens het volgen. Biène kijkt niet op of om van die mensen die op haar inlopen, blijft goed bij de les en volgt netjes.

Op mijn verzoek pakt een clublid iets om lawaai te gaan maken en nadat ik even gewacht had tot clubleden hun honden (die aflagen) weggehaald hadden en ik gewaarschuwd had dat er lawaai gemaakt zou gaan worden, opnieuw het volgparcours gaan lopen. Op het lawaai reageert Biène totaal niet, itt tot de hond van een ander clublid, die dus gaat mopperen dat er geluid gemaakt wordt.

De af tijdens het volgen gedaan, ging netjes. Zelf doorgelopen naar de pion om daar de bal neer te leggen voor het vooruitsturen.
Terwijl ik terugloop naar het beginpunt (en Biène ondertussen ophaal en meeneem) zie ik het clublid dat al mopperde gaan volgen met zijn hond.

De tweede keer gaat het wel goed en gaat ze netjes af op commando.

Na het volgen loop ik richting de tunnel die er ligt en stuur ik Biène daar een paar keer doorheen. Dat gaat keurig, vlot erdoorheen en keurig af aan het einde van de buis.
Dave gaat daarna wat voorwerpen wegleggen in het bos voor de zoekoefening.
Als ik bij Dave aankom zie ik een moeilijkheidsgraad, een stukje links van het zoekterrein ligt er een pony tegen de draad aan. :N: :N: Ik stuur Biène met het commando zoeken het bos in en ze schiet naar links...richting de pony dus. Ineens vliegt de pony overeind en gaat ervandoor en dat alarmeert Biène. :N: Met een brul weet ik haar te stoppen en weer bij me te krijgen en opnieuw zet ik haar aan. Nu gaat ze echt zoeken en laat ze zich niet meer echt afleiden. Het eerste voorwerp is zo gevonden (bovenop een aantal bakstenen) maar als ze het wil pakken krabt ze met haar poot de stenen overhoop, waardoor een baksteen bovenop het voorwerp landt.

die op en brengt ze hem netjes bij me.
Nu even een korte rustpauze (en tijd om te drinken) en dan verder voor de springoefeningen. Die gaan netjes, haag springt ze vrij, schutting (die we er gewoon lekker bij blijven doen) is ze zo over en ook de kuil is geen probleem.
Terug bij de kantine til ik haar nog even op en geef ik haar over aan Dave. Oortjes naar achteren, maar verder geen probleem, ze blijft als een dodo hangen.

Na weer een korte pauze haal ik het breekijzer en het geweer voor het revieren.
Ik ben nu bezig met de voorwerpen in de bosrand te gooien en haar te sturen. Ik mik het breekijzer weg, daarna het geweer wat in tweeën breekt. :N: Oeps....

Het breekijzer heeft ze na wat aanmoediging zo gevonden en ze gaat er netjes bij liggen.
Het geweer is ook zo gevonden, alleen liggen wil madam niet meer.

Ze is behoorlijk dwars en alleen na wat druk in mijn stem gaat ze erbij liggen.
De oefening herhalen helpt niet, ze blijft dwars doen.

Biène mag op adem komen en ik heb wel een kop koffie verdiend vind ik.
Na de koffie haal ik haar weer uit de auto, ik wil nog even manrevieren. Biène krijgt haar kendekje om en Twan gaat in de bosrand liggen (met de bal van Biène tussen zijn voeten geklemd). Het aanblaffen gaat prima en ze verdient haar bal. Dit 2x herhaald op wat meer afstand (zodat ik geen lijncontrole meer heb) maar ook dat gaat netjes, ze begint te snappen dat ze bij de voeten moet blaffen.
's Middags nog even transport met haar gelopen (voor de leuk

Hard getraind, over het algemeen gezien goed gedaan.