Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Vind het wel héél generaliserend.
Ik geloof wèl dat er per ras grote verschillen zijn in eigenaartype, zowel bij honden als katten.
Vroegâh ging ik ook wel met de poes naar kattenshows en het viel me op dat de sectie langhaar (afdeling perzen) geheel anders in elkaar stak dan de sectie oosters korthaar Bij beide secties lag het homo-gehalte enorm hoog maar bij de perzen waren de sherry-uit-een-thermoskan-drinkende-niet-bijster-intelligente-huismutsen oververtegenwoordigd. Van die 4 pakjes sigaretten per dag rokende glittermadammen, gek genoeg vooral uit de regio Rotterdam. Maar allemaal erg lief hoor, kan er niks van zeggen.
Dacht ik net veilig te zijn omdat ik van zowel honden als katten heb, kom jij met de uitsmijter... Nu ja, Moos is slechts een halve pers, kruising Maine Coon, en zit momenteel heel stoer in de tuin zijn eendagskuikens te verorberen - dat zie ik zo'n pers die je op tentoonstellingen tegenkomt nu niet doen
Ik geloof wèl dat er per ras grote verschillen zijn in eigenaartype, zowel bij honden als katten.
Vroegâh ging ik ook wel met de poes naar kattenshows en het viel me op dat de sectie langhaar (afdeling perzen) geheel anders in elkaar stak dan de sectie oosters korthaar Bij beide secties lag het homo-gehalte enorm hoog maar bij de perzen waren de sherry-uit-een-thermoskan-drinkende-niet-bijster-intelligente-huismutsen oververtegenwoordigd. Van die 4 pakjes sigaretten per dag rokende glittermadammen, gek genoeg vooral uit de regio Rotterdam. Maar allemaal erg lief hoor, kan er niks van zeggen.
En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen
Ik kan aan de mensen om de ring zien welk type ras er gekeurd wordt, hoef ik nog niet 1 hond gezien te hebben. En er zitten werelden van verschil tussen
jij bent gewoon jaloers dat de aap nu uit de mouw komt,
Tot een jaar of 4 geleden wel katten gehad, tussen door ook honden en momenteel alleen hond en zie het ook niet zo snel gebeuren dat er weer een kat komt.
Ik denk net als Maryanne dat werkende mensen geen tijd hebben voor een hond en dan is een kat lekker makkelijk.
Na het overlijden van mijn kat en hond, heb ik alleen een nieuwe hond aangeschaft....bij mij is het dus achteruit gegaan
De topic titel suggereerd dat n.a.v het artikel honden eigenaren dommer (kunnen) zijn dan katten eigenaren, maar dat haal ik persoonlijk helemaal niet uit het bericht.
Er wordt alleen geconstateerd dat er meer katten eigenaren hoog opgeleid zijn en meer hondeneigenaren minder hoog.
Overigens zie ik niet in waarom lager opgeleide mensen dom zouden zijn of andersom.
En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen
Ik kan aan de mensen om de ring zien welk type ras er gekeurd wordt, hoef ik nog niet 1 hond gezien te hebben. En er zitten werelden van verschil tussen
Wauw Nanna wat ben ik blij met mijn oosterse kortharen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ik heb een identiteitscrisis
Ik heb twee honden en zes katten, woon in het Oosten en heb verschillende kattenrassen, maine coon, devon rex, okh, heilige birmaan en een htk. Ik heb vast een gespleten persoonlijkheid
Nanna schreef:En ik zou zeggen: ga eens op een hondenshow kijken. Niet naar de honden maar wat er om de ring staat te kijken. Vóer voor psychologen
Ik geniet wel van dat soort observaties, dus kom op, deel ze eens met ons
Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
De retrievers: sportieve types met tweed blazers en stationwagons.
Vechthonden: veel plakplaatjes, zwart (nep)leer en gouden oorringen.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.
Frenk schreef:Een hondenshow bezoeken is net als op een terrasje zitten... Dus vertel eens... Wat is je favoriete ras om uitzicht op te hebben? Qua eigenaren dus..
Ik geniet van allemaal evenveel. Daarom ga ik het liefst naar shows en clubmatches waar alle rassen (en dus hun bazen) vertegenwoordigd zijn.
Ik vind de rassen waar veel aan gefriemeld moet worden altijd leuk om naar te kijken. Al die mensen die ingespannen hun hondje staan te toiletteren. Daar is zoveel te zien
even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.
toe, tante nan, vertel eens wat voor lui je zoal ziet bij de russells!
Hanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.
Helppppp.... ik moet nodig mijn garderobe gaan veranderen...Witte sportsokken, glanstrainingspak :N: , saunaslippers. Verder nog een afspraak maken met een personal coach om mijn gedrag wat meer op te laten fokken
Hanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.
Helppppp.... ik moet nodig mijn garderobe gaan veranderen...Witte sportsokken, glanstrainingspak :N: , saunaslippers. Verder nog een afspraak maken met een personal coach om mijn gedrag wat meer op te laten fokken
Ik vat het persoonlijk graag op als heeft ze het over diegenen die met hun dobers op hondenshows komen
Overigens zou mijn dobertje Aidan het vet-cool-goaaff! vinden als vrouwtje zich eens in een joggingpak hees :N:
We moeten ons allemaal aanpassen. Vooroordelen zijn er om bevestigd te worden.
Natuurlijk zie je bij de Beardies alleen heel goed opgeleide, relaxte mensen
Ik zie toch wel zeker verschil tussen honden- en kattenmensen. Veel mensen die ik tegenkom en met wie ik omga, zijn typisch kattenmensen. Het zijn vaak heel onafhankelijke denkende mensen, die idolaat zijn van katten door hun eigenzinnigheid.
Ik heb ook geconstateerd dat de meeste mensen óf typisch katten- óf typisch hondenmensen zijn. En dat het dus vaak wel wat over hun karakter zegt.
Dit zijn mijn eigen bevindingen, gaan zeker niet altijd op, maar als je er echt op let vind ik het best boeiend, dat verschil in voorkeur.
linlin schreef:even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.
Hanneke schreef:
Hoe cliché...
Ik voldoe echt niet aan je omschrijving, al doe ik mijn best. Zal maar een stel andere honden aan gaan schaffen denk ik.
Hanneke schreef:
Hoe cliché...
Ik voldoe echt niet aan je omschrijving, al doe ik mijn best. Zal maar een stel andere honden aan gaan schaffen denk ik.
Zou de herders en boxers er uit laten die zijn allang "uit" en vervangen door de bulldog, stafford, pittbul en swiffer. Dit zijn dan niet de observaties bij een hondenshow maar op de camping.
Want wil je echt Nederland zien op zijn smalst dan is dat wel op een camping waar veel vaste gasten staan.
En ja deze mensen hebben vaak geen poes want die loopt weg en kun je niet vast leggen bij de caravan.
linlin schreef:even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.
daar komt nanna niet
jawel. die loopt daarlangs en aanschouwt dat zo en ziet al vlot wat overeenkomsten. ik zie het voor me, met die oogjes achter dat brilletje en dat breintje dat linkjes legt en opslaat.
blacky schreef:Want wil je echt Nederland zien op zijn smalst dan is dat wel op een camping waar veel vaste gasten staan.
En ja deze mensen hebben vaak geen poes want die loopt weg en kun je niet vast leggen bij de caravan.
Nee en ook nog eens omdat poes achterna wordt gezeten door de rottweiler van je naaste buurman of de bouvier van de overbuurman, wat natuurlijk wel weer lekkere scheldpartijen op kan leveren, al dan niet nat gehouden door een kratje bier en l(uidr) uchtig gehouden door de enige echte campingsound; Fransje
(Waarneming na een paar jaartjes camping Kerkdriel , alleen was Fransje toen nog de zangeres zonder stem )